/spanien/barcelona/forum/4291.aspx/spanien/barcelona/forum/4291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2014-07-16 14:58
Kith.

Vilken mittback är så snabb att kunna stoppa Ronaldo och Bale 1 mot 1? Vilken mittback är ens snabb över huvud taget? Säg inte Thiago Silva nu bara. Marquinhos? Vem mer?
Real Madrid Kith.
2014-07-16 14:56
Vill inte se Hummels och Pique i vårt försvar, kommer vara som att se två fullvuxna män försöka spela fotboll i en bassäng med sirap. Ronaldo och Bale kommer massakrera dessa två, jag vill ha in en snabb mittback.
Barcelona Gabriel
2014-07-16 14:52
Barcelonistas Ingen av våra tränare verkar vara speciellt sugna på Hummels. För alltså, allvarligt talat nu, Mathieu är knappast en värvning av ledningen, det är Luchos val av mittback. Hade han istället bett om Hummels så hade dem fixat honom. På riktigt nu, det kanske är dags att sluta klaga på Zubi och Bartomeu? Det ryktades ju faktiskt starkt om att Hummels var så gott som klar och att Zubi hade fixat fram allting till Barça, men att det var Tito som inte ville ha honom. Vad ska man göra? Köpa Hummels ändå trots att tränaren inte vill ha honom? Det går ju inte. Samma nu gällande Reus, där verkade man haft en muntlig överenskommelse med spelaren men Lucho ville istället ha Luis Suarez. Man köper in de spelarna som Luis Enrique vill ha helt enkelt. Det här är ingen ledning som agerar på egen hand, det är Luis Enriques trupp och man försöker ge honom det han vill ha. Köper vi ingen till mittback så är det förmodligen då Lucho anser att det inte är nödvändigt och att det räcker med Mathieu.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 14:46
Jag fattar inte vrf man inte går efter Hummels han har ju nästan erbjudit sig själv till Barca. Det var faktiskt ledningen som erbjöd Hummels till Tito men det blev aldrig något då Tito ansåg att han var för lik Pique. Efter det har jag inte hört ett skit om Hummels..
Barcelona B-Guden
2014-07-16 14:43
@Emanuel B:

Ja just det att vi ens värvade Suarez före en riktig mittback gör att dom ska få klagomål, och att denna ledning värvar en klasspelare i anfallet är lika som att Real Madrid gör det alltså inte alls så förvånansvärt.
Barcelona Emanuel B
2014-07-16 14:40
Alla som säger till ledningen att sticka osv, ni vet inte vad som händer bakom kulisserna. Vem förväntade sig att vi skulle värva Suarez? Ryktena kom efter de 2 målen mot England, alla trodde att det endast var struntprat, inklusive mig. Ha tålamod, det hjälper inte att gnälla i detta forum, de läser inte forumet. Ha is i magen, det blir som det blir, vi kan inte påverka så jättemycket just nu Skriver från mobilen, ber om ursäkt för eventuella stavfel
Barcelona Blaugrana91
2014-07-16 14:38
[QUOTE=AndreD]Det är bara att inse att Bartomeu har ljugit återigen. Det finns inga 120m att värva för. Det finns max 60m och av de 60m är det drygt 15m kvar. Jävla pajas. [/QUOTE] Pengar finns och det är knappast det som är problemet, som sagt kan man betala €27M för Mathieu så har man pengar... Problemet är att man prioriterar fel spelare... Men här kan vi tacka Enrique som är den som vill ha spelaren....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-07-16 14:35
Alltså, för mig handlar det inte så mycket om att jag tycker att Mathieu är en dålig spelare, för det tycker jag inte att han är, men han är långt ifrån att vara en av de bästa i världen och det är en sån mittback vi behöver, det har vi sett klart och tydligt framför allt de senaste 2 säsongerna. Sen att han är 31 år gammal och kostar 20M€ plus skatt gör knappast saken bättre heller. För mig personligen handlar det mer om att jag ser fram emot ett nytt, ungt och spännande FC Barcelona, nya lovande talanger som är hungriga på att starta en ny era för klubben. Där tycker jag att spelare som Ter Stegen, Bartra, Rafinha, Deulofeu och Neymar passar in alldeles förträffligt - men det räcker inte då jag hade velat se mer. Kolla på Real Madrid, dem bygger upp ett lag som kan vinna allt nu men som samtidigt bara kommer bli bättre i framtiden. Varane, Carvajal Isco, Bale, Jese, Kroos (om han nu blir klar), sedan ryktas det starkt in en James Rodriguez också. Jag menar inte nu att det är EXAKT dessa spelare som jag hade velat se i våran klubb, för det är det inte, men jag hade velat se oss ge svar på tal på exakt samma sätt. Att köpa in en ung och lovande mittback som svar till Varane, antingen Marquinhos eller Mangala, sen ett svar på tal till Sergio Ramos, antingen Benatia eller Hummels. Och jag är fortfarande otroligt besviken över att vi släppte Thiago som utan tvekan hade varit en del av det nya Barça som jag hade velat se, men eftersom vi släppte honom vill jag självklart ersätta honom med en spelare som har nästintill lika mycket talang som honom, typ Reus eller Pogba (jag vet att Reus oftast spelar i anfallet, men han kan spela på mittfältet också). Det är mest därför jag irriterar mig på Mathieu värvningen. Det handlar inte så mycket om att jag tycker att han suger balle, för det tycker jag inte. Men han är långt ifrån att vara en värvning jag vill se då han inte klingar med den visionen jag har för det nya FC Barcelona som jag vill se. I början av sommaren fick jag stora förhoppningar gällande mittbacksförstärknignarna då det sades att det skulle köpas in en ung och lovande samt en världsklassmittback. Det dök upp namn som Benatia, Mangala, Marquinhos, Hummels osv. Då tänkte man "nu fan", ändå blir det Mathieu och jag får en så stark känsla på att det inte blir någon mer än honom. Därutav besvikelsen, kanske borde man ha lite mer is i magen men det är så här det fungerar när man är supporter av ett lag och brinner för det såppas mycket. Besvikelsen har varit så enorm så länge nu, och lösningen är så uppenbar för oss alla; köp in 2 världsklass mittbackar - enda oroas man varje dag för att det inte lär bli så. Jag behöver nog ett silly season break...
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 14:32
AndreD - när har han ljugit finns det något citat där han sagt något? Han gick ju ut själv häromdagen och sa att vi skulle värva 2 MB samt att det kan bli någon mer utöver MBarna?
Barcelona AndreD
2014-07-16 14:29
Det är bara att inse att Bartomeu har ljugit återigen. Det finns inga 120m att värva för. Det finns max 60m och av de 60m är det drygt 15m kvar. Jävla pajas.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-16 14:28
Vår enda mittbacksvärvning blir Mathieu, kan inte tänka mig något annat. Zubi kommer med ursäkter om att 80-90 % av klubbarna letar efter mittbackar, bara massa strunt! Han har haft på sig 3 år på att köpa en mittback av klass, och så kommer han med dessa kommentarer samt med massa struntprat. Den mest inkompetenta sportchefen någonsin, brinn !!!
Real Madrid Kith.
2014-07-16 14:26
Vi skall vara glada om vi får in en mittback, jag lämnar forumet för alltid om denna ledning lyckas värva 2 mittbackar. Önsketänkande...
Barcelona Z_Z
2014-07-16 14:18
AndreD:

Såvitt jag kommer ihåg (kan ju säkerligen missat vissa presskonferencer) så har det inte varit så jättemycket snack om det specifikt senaste två åren. Förhoppningsvis så står LE fast vid det och kommer att nyttja den otroliga kapacitet som finns i b-laget.
Barcelona the cameroonians
2014-07-16 14:10
@Barcelonistas:

Förmodligen menar Zubi att man kunde värvat en mittback som ger bredd, men inte som kan ytterligare spetsa till det man redan har.

Dock blir man ju lite rädd om man tänker att Mathieu ska spetsa till vår mittbacksbesättning - är deras tankar om Piqué & Bartra inte högre än så???
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 14:08
Hur får ni det till att vi bara kommer värva 1 MB? vem fan har sagt det?

Barto har redan gått ut och sagt att man kommer värva 2 MB
Barcelona AndreD
2014-07-16 14:07
Z_Z Har de inte sagt så varje år nu?
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-07-16 14:07
Official: Porto confirm that they have signed Barcelona winger Cristian Tello (22) on a two-year loan, including a buy option at the end
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-16 14:02
Z_Z Håller med. Skippar gärna en värvning för att låta Samper, Adama, munir mfl få chansen instället!
Barcelona Gabriel
2014-07-16 14:02
Det här var truppen vi hade under trippel säsongen 08-09: Valdes Pinto Jorquera Caceres Pique Marquez Puyol Milito Dani Alves Sylvinho Abidal Xavi Iniesta Keita Yaya Toure Gudjohnsen Busquets Hleb Victor Sanchez Messi Henry Eto’o Bojan Pedro Jämför kvalitéen och klassen med dåvarande trupp jämfört med nuvarandra. Kolla bredden på försvaret och mittfältet. Och anfallet är minst lika starkt som våran nuvarande uppsättning. Jag tolkar dessa senaste uttalanden som att vi inte kommer att köpa någon mer mittback förutom Mathieu. Great, vi har väntat i 3 år på att köpa någon mittback och den dom köper in är Mathieu. Det här är fan pinsamt, aldrig får man bli lycklig. Man måste fan vekrligen vänta tills 2016, det är fan skamligt och jag saknar ord för det. Sen att Zubi har mage att ens våga säga att 80-90 procent av toppklubbarna letar efter mittbackar, jaha, och? Vi är fan FC Barcelona, det räcker att vi knackar på en spelares dörr så blir han kåt på tanken att spela för oss. Det där är en äcklig jävla bortförklaring. Jag har lust att söka upp honom och ge han en fet jävla örfil, en sån som verkligen känns flera timmar efteråt. Äckliga pinsamma idioter. Och jag börjar bli smått irriterad på Luis Enrique också. Vad är det för sjuka värvningar han prioriterar? Mathieu och Berbatov? Herregud. Blir mörkrädd. Man trodde man skulle se ett starkare Barça till nästa säsong i alla delar av truppen, inte bara anfallet. Såg fram emot förstärkningar i backlinjen med minst 2 bra klass spelare som Benatia, Hummels, Mangala osv, och drömde om mittfältsförstärkningar med spelare som Reus, Pogba osv. Jag är sjukt besviken. Mathieu är en värvning man gör för att bredda truppen när man redan har bra mittbackar i laget men vill börja rotera lite och inte slita ut spelarna man har, han är fan ingen värving man gör - för 20M€ plus skatt, när vi varit desperata efter en mittback i 3 år nu. De senaste dagarna har jag fått försvara köpet av Luis Suarez, men jag har alltid sagt att OM den värvningen är på bekostnad av 2 bra mittbackar så är jag emot den. Nu verkar det som att så är fallet. Jag trodde faktiskt man skulle lyckas fixa in 2 bra mittbackar trots Suarez värvnigen, men icke. För de pengarna hade man kunnat köpa Hummels och Benatia eller Mangala, bara att välja. Sen hade man kunnat köpa in Reus också. Det hade varit en slagkraftig trupp. Men det verkar som att pengarna nu är slut efter Luis Suarez värvnigen. Och för att det inte ska bli några missförstånd nu, jag tycker fortfarande att Suarez är ett jävla megaköp till oss och att han kommer göra oss sjukt mycket starkare, den uppfattningen har inte ändrats, men jag prioriterar ändå 2 bra mittbackar för honom. Aja, besvikelsen kommer ett år till. Man borde ha vetat bättre vid det här laget. Det är bara att rikta in sig på 2016 och hoppas och be till Gud att nuvarande styrelse inte dragit ner oss så mycket i skiten att det blir svårt att ta tillbaka oss till toppen igen. En era med Mathieu, here we go!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 14:00
Tiki-Taka - glömde Rakitic men 60M räcker gott till en världsMB!
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-16 13:59
Du glömde en viss Rakitic också, så har vi, enligt den beräkning Barcelonistas, 60 mlijoner kvar. 20 m går på Mathieu, och dem resterande pengarna går förhoppningsvis på en världsback som hummels hoppas jag .
Barcelona Z_Z
2014-07-16 13:58
Bästa från den här presskonferensen anser jag är att man säger att man vill ha en något mindre trupp för att man tror att flertalet spelare från Barca B är redo att ta steget upp och hjälpa a-laget.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 13:52
Kith - Suarez värvningen ska inte påverka så där jätte mycket alls vi sålde både Sanchez och Fabregas för cirka 80M det täcker hela Suarez summan i stort sett.

Vi hade 120M för och handla spelare för vi har även köpt två målvakter och då hamnar vi på cirka 100M. Räknar vi sedan med Mathieu som Barca spelare så hamnar vi på 80M alltså har vi gott om pengar kvar att köpa in en MB av absoluta världsklass. Vi har tom råd med 2 MB till..
Real Madrid Kith.
2014-07-16 13:47
Vad trodde ni egentligen? Hur kan ni vara så himla lättlurade? värvar man Suarez för 88 miljoner euro så är det klart som fan att man får nöja sig med en medelmåtta som Mathieu. Man kan inte ha kakan kvar och äta den samtidigt. Ville man ha något bättre än Mathieu så skulle man inte varit så jävla pro värvningen av Suarez.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 13:43
Luis Enrique: "We don't want to be a predictable team. We want to be able to use different concepts and tactics and to surpise the opponent"

Luis Enrique: "I want a team hungry for victory, true to the style of these last years, going out to win from minute one and defending well"

Zubizarreta (sports director): "If we'd have wanted, we'd already have signed a centre back, but we want someone who improves what we have."

Kan någon förklara för mig vad Zubi menar men det där sista? Fattar inte.
Barcelona neymar JR
2014-07-16 13:43
Luis klar för Chelsea med, snart har dom köpt upp hela atletico
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 13:39
Vad vi vet är att det inte kommer komma någon ny mittfältare man vill tydligen ha en mindre trupp inför den kommande säsongen. Föra säsongen hade man en trupp på 25 spelare idag vill man minska de till 22 spelare.

Om ni minns 2009 så hade vi ingen bredd trupp alls utan vi körde på samma material och det fungerade alldeles utmärkt. Pep hade aldrig monster trupper han hade små trupper samtidigt som han fick ut max utav alla spelare.
Barcelona Dinho the artist
2014-07-16 13:34
neymar JR
Kan han styrka den tesen? En uppfattning som annars finns där ute är ju att Milan var ett sjunkande skepp som var tvungna att göra sig av med Silva och vår gode svensk p.g.a. deras monsterlöner. Det är ju vida känt att både Zlatan och Silva ville stanna i Milan.

Jag håller fortfarande Leonardo högt, jag håller Galliani som en av tidernas främsta sportchefer, och jag anser att det mesta är att föredra framför vår forna stormålvakt.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-16 13:33
@Blaugrana91:

Jag tror man kommer göra allt för att försöka värva två mittbackar, det enda som kan hindra där är att Zubi misslyckas med uppdraget... vilket detta citat gör en lite orolig för. Försöker han påbörja sin ursäkt?

Zubizarreta: "80-90% of the top European clubs are looking for a centre half" #fcblive
Barcelona B.BOSS
2014-07-16 13:31
Hur länge kommer Jeremy hålla innan han bränns ut? 1 säsong plus en säsong till på bänken. Vad händer efter det? Idioter hela högen. 80 för Suarez men de är snåla att köpa han där mittbacken i Bilbao. Nu när han skrev på nytt kontrakt är hans klausul högre och vi kan glömma han för alltid. Jag ser fram emot Pique och masken i försvaret med Alves och Alba. Snacka om att vi kommer få se hönsgården mörbultas av topplagen i europa och de små i La liga. Speciellt real nu när de har spelat ihop sig. Cholo kommer ha kul med oss som i åttondelsfinalen. LOL.
Annons: