/spanien/barcelona/forum/4290.aspx/spanien/barcelona/forum/4290.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona WalterWhite
2014-12-07 14:13
@Neymar11:

Han ska ju inte vara mittfältare, utan släpande bakom anfallare, eventuellt höger eller vänster?

Att han sedan går ner i banan och hämtar bollen är en annan sak.
Barcelona LeoMessi
2014-12-07 14:11
Sist men inte minst* hahaha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-12-07 14:09
Haha what? Waste med att ha Halilovic på mittfältet? En målfarlig briljant passningsspelare, med genombrottsförmåga samt en gudomlig spelintelligens och fart. Han är gjorde för Barcelona mittfältet!
Barcelona WalterWhite
2014-12-07 14:03
@jawwa:

Att ha honom på mittfältet i framtiden är waste.
Barcelona påfågeln
2014-12-07 14:02
WalterWhite: Halilovic kommer inte att lånas ut, han är i en anpassningsperiod och får spela på regelbundet på en någorlunda hög nivå. Visserligen kanske han skulle ta plats i ett bottenlag i La Liga, men speltiden skulle minska. UEFA:s homegrown-regler spelar också in. Hur som helst håller han hög klass i vissa moment, målet gav inte så lite vibbar av en ung Messi, får bollen på egen planhalva av målvakt och sätter fart för att avsluta i högsta världsklass uppe i krysset från utanför straffområdet.

Kan förstå varför Sandro inte får chansen i a-laget, inte alls vän med bollen och väljer ofta att försöka komma igenom själv istället för att spela tillbaka och ta en löpning.

Imponerad av Samper när han kom in, syns tydligt att han håller en högre klass än övriga mittfältare, ja övriga spelare över lag skulle jag säga. Samper har ett lugn med bollen och tycks aldrig kunna förlora bollen eller slå en passning fel, och står för kreativa passningar framåt också. Det syns att han har tittat mycket på Busquets, men även Xavi. Helt klart den mest mogna spelaren i truppen, vilket synts väl när han fått starta en par matcher för a-laget och tagit plats och hittat rätt på ett sätt som till exempel Alex Song bara kunde drömma om.
Barcelona LeoMessi
2014-12-07 14:01
The cameroonians Tyckte att girona spelade ganska fult och dom drog på sig en hel del taktiska fouls. Men dom var helt klart det bättre laget, deras ineffektivitet och Ortolas fina räddningar höll oss kvar i matchen. Och minst men inte minst, halilovics fina mål får man inte glömma bort. Gav mig riktiga Messi-vibbar!
Barcelona WalterWhite
2014-12-07 13:49
Tror ni Halilovic lånas ut nu i vinter eller behåller vi honom?
Barcelona the cameroonians
2014-12-07 13:48
Individuella topp-prestationer från Ortolá och Halilovic gav till slut 3 poäng.

Långt ifrån välförtjänt, men ack så viktigt för att undvika att laget skulle bli indragit i bottenstriden.

LeoMessi

Ja det var en solklar frispark, tydlig stängning. Domaren hade annars mycket att göra idag minst sagt.
Barcelona LeoMessi
2014-12-07 13:44
Hur domaren inte ger Adama frispark är ett jävla mysterium.
Barcelona LeoMessi
2014-12-07 13:43
Helvete vad dom spelar fult mot Adama!
Barcelona Neymar11
2014-12-07 13:34
Berättaren i videoklippet får en att inse hur jävla bra Messi är. Och att han står över alla andra genomtiderna (lika med Ronaldinho för min del haha)
Barcelona LeoMessi
2014-12-07 13:34
Mittbackarna i Barca B är världsbäst på att slå sina passningar rätt på motståndarens fötter. Oftast slår dom passningen fel med 10 meter så motståndaren behöver inte ens pressa för att få den bollen.
2014-12-07 13:31
Målet i länktips.

Absolut Messi-vibbar över den prestationen.

10 minuter kvar nu, kan B.laget hålla ledningen denna gång kanske?
Barcelona jawwa
2014-12-07 13:15
Hallilovic är blivande världsspelare, mittfältets messi
Barcelona LeoMessi
2014-12-07 13:14
Fan vad snyggt av halilovic!! Snart släpper vi in minst två mål och torskar ändå haha
Barcelona LeoMessi
2014-12-07 13:14
Ungdomarna får vara nöjda om dom kryssar idag. Girona låter dom inte ens komma över halvplan.
Barcelona jawwa
2014-12-07 12:29
Måste även tillägga, adama är precis det vi söker i cuadrado. Vet att det har varit på tapeten tidigare men en taktiskt slipad adama som högerback hade kunnat utföra stordåd....
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-07 12:26
Faktiskt gör Madrids ledning det bra när de ska beskydda och försvara spelarna och klubben. Barca är en maktfaktor i Spanien men beter sig som Almeria.
Barcelona jawwa
2014-12-07 12:24
Hallilovic är precis det som saknas i A-laget, nämligen en messi på mittplan. Killen har trots sin ringa ålder en fantastisk blick för spelet, likaså förmågan att ständigt vara spelbar och gå framåt i banan. Släng alibispelare som roberto och låt killen få 10-15min per match så har vi en världsmittfältare inom 2-3 säsonger. Om inte, så hoppas jag innerligt på en utlåning till något mittenlag i la liga för där kommer han blomstra så det knakar.
Barcelona Neymar11
2014-12-07 12:23
Varken deulofeu eller denis spelar från start för Sevilla just nu, sen mötet mellan oss har denis fått spela allt mindre
Barcelona LeoMessi
2014-12-07 12:17
Måste säga att Ortola har imponerat på mig! Han har räddat laget flera gånger med helt sjuka räddningar.
Barcelona LeoMessi
2014-12-07 12:10
Adama är en av väldigt få spelare i världen som seriöst kan börja dribbla på mittplan och komma till avslut!! Förresten, höll inte girona på att åka ut förra säsongen?
Barcelona A good coach is everything!
2014-12-07 12:07
Jawwa Håller med dig angående ledningen det verkar inte alls bry sig om det sportsliga. Jag mena vad fan gå ut i media och fuckin ge den spanska domarkåren den kritik dem förtjänar. Det är det minsta man kan göra sätt press på dessa amatörer precis som Real gör, för det verkar ge Real fördelar. Ni såg hur det såg ut mot Valencia domarn gav oss knappt något medans valencia kötta och sprka ner våra spelare. Real vs Celta där får Real allt med sig dom billigaste frisparkarna precis innan straffen efter straffen stängde jag av skitet, för det var uppenbart att Celta skulle bli sårbara och det skulle rinna iväg. Just nu måste vi vara ärliga Real har en bättre ledning som gör allt för det sportsliga vinnandet. Dem har en mycket bättre tränare, och deras press på domarn har gett frukt så det har den hjälpen också. Vi har en en skitledning likaså tränare, och domarna just nu helt inkapabla mot oss..
Barcelona Andresito
2014-12-07 11:58
Barcelona's third shirt for next season will be announced at the beginning of next year. The home and away kits were leaked last week. [ara]

Det är alltså klart att det vi kommer spela i de där sopsäckarna nästa säsong.
Det positiva är dock att den säsongen blir den sista i mörka tider, sen kommer det bara bli bättre vill jag tro.
2014-12-07 11:57
Diagné som vänsterback, Ié som högerback. Blir orolig för mittförsvaret med Costa & Bagnack. Kan gå lite hur som helst.
Bra väder i alla fall, blå himmel :-)
Barcelona jawwa
2014-12-07 11:14
Madrid har fått mer fördelar denna säsongshalva än vad barca har fått på 10år. Hoppas vi lämnar la liga, mer korrupt skit får man leta efter. Deasutom är det synd att det inte uppmärksammas i svenskmedia, av bl.a. amatören Niva, så penaldo fanboys kan lugna sig. Förövrigt vet jag att vi ska representera en fin och värdig klubb men när ska våra representanter stå upp för klubben och dess spelare, genom att sätta press på media på samma sätt som megakatten ancelotti och smutsen till ledning i real gör. Jag är så trött på att vi hela tiden tar emot massa skit men inte gör något tillbaka. Jag är trött på att perez med sina snodda pengar får göra vad som helst för att hämma messi och slutligen är jag trött på att behöva se detta gå obemärkt förbi. Nä! in med puyol, ny sportchef och abidal som det ryktas om så får vi se på nya bullar.
2014-12-07 11:13
@the cameroonians:

Eusebio vilar Samper och kör med 4 mittbackar från start i försvaret.

Startelvan;

Ortolá
DIagné, Costa, Ié, Bagnack
Halilovic, Gumbau, Pol Calvet
Adama, Dongou, Sandro

Bänken: Suárez, Juste, Campins, Samper, Babunski, Camará och Joan Roman

Stream för såväl Acestream som Sopcast & Flash i länktips nedan. Avspark 12.00
Barcelona 1.70-ligan
2014-12-07 11:10
Bartra spelade trots allt förra matchen och kanske är aktuell mot PSG. Det hade motiverat hans frånvaro. Gott att rafinha är långt före Roberto som det verkar
Barcelona Neymar11
2014-12-07 10:41
Varken Batra, montoya, Douglas eller Roberto är uttagna till truppen idag 1: Han har lärt sig att Roberto inte har något att göra i Barcelona 2: Varför fan får inte Batra fortsatt förtroende, iaf vara med på bänken 3: sälj både douglas&montoya och ersätt dom med Coke från Sevilla (pga belgarens skada) så slipper vi dom bägge och all drama kring montoya
Barcelona koeman92
2014-12-07 10:41
Kan vi inte på något sätt begära att utländska domare dömer våra matcher framöver, åtminstone när vi spelar El Clásico och mot lag som Valencia, Atl Madrid m.fl? Börjar faktiskt bli riktigt tröttsamt nu med alla domarskandaler som vi behövt stå ut med. Om inte vi hade spelat i La liga så hade jag slutat titta för länge sen. Nästan så att man hoppas att Katalonien blir självständigt och att vi spelar i Ligue öh istället..
Annons: