/spanien/barcelona/forum/4289.aspx/spanien/barcelona/forum/4289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 21:44
LennyRomario - varför snackar du inte om Gaynaldo? Tycker du han var värd guldbollen? Vrf inte prata om Gaynaldos flopp i vm?
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 21:44
@Frodo:

Messi är den bästa spelaren jag sett under min livstid (30+ år). Jag älskar honom. Men det betyder inte att han var bäst i VM.
Och varför skulle jag tro att han stulit något, det är väl inte hans fel att han vinner? Det är inte han som bestämmer vinnaren.
Barcelona II Barça II
2014-07-14 21:43
Vem som blev vald till VMs bästa spelare är inte intressant, det fanns som sagt flera spelare som kunde ha vunnit, Messi vann priset tillslut, sen kan det kanske diskuteras om det var rätt spelare som vann. Det som däremot ÄR intressant och det de flesta INTE pratar om, och där de inte fanns några som helst konkurrenter till titeln, nämligen VMs största flopp, "världens bästa" Ronaldo! Ronaldo var urusel hela VM, men på något sätt kom han undan med det.. Skumt..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 21:37
LennyRomario - det blev inget snack som i Messis fall när det enligt mig var fler spelare som hade levererat 10 och 06. Ta 2010 Robben,Sneijder,Xavi,Iniesta, som alla stod för ett bra VM. Zidane 06 förstår jag inte alls priset borde la gått till Cannavaro då denne även vann Guldbollen tack vare sina prestationer i Vm? Inget snack där men så fort det handlar om Messi då ska det skrivas böcker och skit.
Gösta
2014-07-14 21:37
@AndreD:

Ja, självklart är jag medveten att Messi gjort många dribblingar och sådant. Knappast förvånade dock då han är den vitala offensiva spelaren i Argentina. Om exempelvis Tyskland och Nederländernas passningar uteslutet skulle gå till Muller och Robben så skulle duon få liknande stats. Men de gör inte då deras respektive lag har mer än en spelare som kan göra en skillnad i offensiven.

Messi's stats hade förvisso varit imponerande, om hans offensiva lagkamrater hade jämförbar statistik. Men så är det inte! Så istället visar Messis statistik bara hur mycket Argentina förlitar sig på La Pulga - och självfallet kommer motståndarna koncentrera sig på Argentinas ende offensiva hot. Tyskland å andra sidan hade åtta olika målskyttar i VM-slutspelet. Om en tysk blev markerad, kunde hans lagkamrat visa framfötterna.

Svårare än så var det inte att slå hål på ditt argument :D
Barcelona Frodo
2014-07-14 21:36
LennyRomario

11 av dina 12 senaste inlägg handlar om att nedvärdera Messi. Vi har fattat det. Du gillar inte killen. Let it go. Du och några andra på forumet håller på som om Messi stulit mat och pengar från era familjer.
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 21:36
@Barcelonistas:

Nej, folk tyckte väl att Forlan och Zidane förtjänade priset?
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 21:34
James må ha varit bra men killen åker ut i kvartsfinal de är alldeles för tidigt minst en semi borde man nå.
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 21:32
@Capitan \(^.^)/:

Det är inte prestationen som räknas, det är vem som försökte mest helt enkelt.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 21:32
LennyRomario - din åsikt du får ju tycka vad du vill dock så tycker jag att det är märkligt ifall man inte har med Messi med på sin topp 5 lista.. En spelare som James som åker ut i kvarten det är helt beyond me hur man kan ha honom före en spelare som offensivt sett bar argentina på sina axlar.

När Forlan vann 2010 så var det ingen som gnällde, när Zidane vann 2006 så var det tyst.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-14 21:30
Egentligen gjorde sig Hummels, Vlaar, Mascherano, Keylor Navas, Garay och Neuer sig lika förtjänta till att vinna VM:s bästa spelare. De har alla agerat som ledare och genom karisma aamt solida prestationer i defensiven, som varit minst lika avgörande som ett mål. Ett exempel är Mascheranos brytning mot Robben som var skillnaden mellan final och semifinal.
Barcelona LeoMessi
@LennyRomario:

Förstår inte varför du är så mån om att försöka övertyga alla härinne om att messi inte var MVP?

Är trött på skitsnack som "aaaaah men robben sprang mycket mer", ja och om han sprang mycket mer? Är man bättre för att man springer mer?

Med er logik så borde spelare som tex Olic vara världens bästa spelare eftersom han springer konstant.
Barcelona Blaugrana91
[QUOTE=Nemesis 10]Verkar som att Blatter är väldigt sympatisk angående Suarez avstängning. Hoppas verkligen straffet reduceras! [/QUOTE] Bartomeus snack kanske gav effekt? ;)
Barcelona >The Reporter<
2014-07-14 21:29
Eller hur är påståendet om att Neuer slog mer passningar än Messi falskt? Kan jag få en källa som bekräftar att Messi slog mer passningar?
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 21:28
@Barcelonistas:

Jag säger bara att media brukar rösta. Läser man överallt på nätet och undrar hur han kunde vinna - när få verkar tycka han förtjänar det - så kan det förklaras med att media inte rösta denna gång.

Personligen sätter jag nog , utan inbördes ordning, James, Robben, Muller, Neuer, Masken och Hummels före. Men jag fick inte heller rösta.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-14 21:22
Lenny vem var bättre än Messi? Som jag skrev igår så var Vms bästa spelare Messi-Robben-Muller etc. Vem som helst av dessa hade kunnat vinna priset. Det borde la knappast komma som någon överraskning att Messi ( som tagit sitt landslag till vm final) vinner de priset.
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 21:18
@LeoMessi:

Du ska inte underskatta vikten av ny fakta.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-14 21:17
LennyRomario Messi i halvfart är bättre än varenda kotte som deltog i VM.
Barcelona JayJay#2
2014-07-14 21:17
Dessutom var han absolut en av de bästa i VM, ta James Rodríguez t.ex. Han är okänd för många och överraskar med några mål och fint spel, men hur långt tog han Colombia? Hade man hellre haft honom i laget än Messi?
Messi skapar mer i ett lag som har ett hackande offensivt spel än någon annan spelare skulle ha gjort. Klart Thomas Müller och andra tyskar skapar mer chanser, kolla laget. På pappret bäst, spelare för spelare & bra mer erfarenhet än övriga lag i slutspelet.

Sen att Messi skulle vara omotiverad tror jag inte, känns mer som att han är utmattad/skadad. Det är en sak att inte jobba hem, men han jobbar knappt framåt i banan heller.
Barcelona LeoMessi
2014-07-14 21:15
@LennyRomario:

Kan du släppa det nu? Det enda du har snackat om är hur jävla lite han förtjänade priset.. Herregud! JA, vi har fattat, du tyckte inte att han förtjänade det. Det räcker med att säga det en gång.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-14 21:10
Verkar som att Blatter är väldigt sympatisk angående Suarez avstängning. Hoppas verkligen straffet reduceras!
Barcelona Illusionista
2014-07-14 21:08
Hur sjukt är inte detta? Nord Korea fick folket att tro att de vunnit VM Finalen igår.. Hahahaha ni måste se länk tips!
Barcelona LennyRomario
2014-07-14 21:07
Tydligen är det så att FIFA för första gången själva utsett Golden ball vinnaren istället för att låta media rösta. Det förklarar ju saken, för det verkar ju inte vara många journalister som tycker Messi vann välförtjänt.
Barcelona petersays
2014-07-14 21:06
@Cule4life:

Jag gissar att du bara glömde Tevez eller? En av Seria A:s bästa spelare denna säsong, utsedd till MVP i Juventus, ligasegrare och trea i skytteligan på 19 mål. Så jäkla surt att han inte fick lira VM.

--------------------Romero------------------
Zabaleta - Demichelis - Garay - Rojo
-----------------Mascherano---------------
---Banega---------------------Di Maria---
----------------------Messi-------------------
-----------Higuain------------Tevez--------

Kun kan växla med Tevez. Pastore kan ta Di Marias roll eller Messis om han spelar längre upp istället för Higuain.
Barcelona JayJay#2
2014-07-14 21:04
Varför allt snack om att Messi är slut överallt? Omänskliga krav. Maradona var inte alltid bäst på plan, Pele spelade i ett bättre landslag som misslyckades stort i t.ex Vm 1966. Finns inte en människa som dominerat säsong efter säsong. Stora idrottare misslyckas men kommer tillbaka, kolla på Muhammad Ali, Jordan & Schumacher etc.

Ett VM-guld nu och karriären hade varit fullbordad, detta kanske var det bästa möjliga resultatet för Barcelonas del. En Messi som vill bevisa sig bäst igen.
Barcelona Barca älskare124
2014-07-14 21:01
Hahaha att ni forfarande skriver om VM! Kom in här för att jag trodde att ni hade bytt ämne.. Det som har hänt under VM har hänt byt ämne Snäääälla!!! Vi kan snacka om andra saker, tex vilka mittbackar vill ni att vi värvar om de inte går att köpa (marquinios) och vet att ingen här vill ha mathieu
Barcelona >The Reporter<
2014-07-14 20:55
Eller hur är påståendet om att Neuer slog mer passningar än Messi falskt? Kan jag få en källa som bekräftar att Messi slog mer passningar?
Barcelona Zyzz
2014-07-14 20:46
Det Mourinho säger om Messi är så sant! Messi brydde sig inte om att bli bäste målskytt eller bäste spelare i VM. Han ville bara vinna med laget! Det såg man tydligt igår när han var grovt besviken trots priset som VM's bäste spelare. Messi är en fantastisk spelare som spelar för laget framför sig själv! Jämför det med Ronaldo som säkerligen hellre hade vunnit priset som VM's bäste spelare än att vinna VM...
Dema
2014-07-14 20:45
Barcelonistas Maradroga? Din lilla skit. Så säger man inte om en av världens största legender ..
Barcelona fc__Barça
2014-07-14 20:37
Läste någonstans tidigare idag att Adidas får Uniteds intäkter för tröjförsäljning och att det är därför dem får så mycket mer pengar än alla andra. Har som sagt ingen källa på detta så ta det som ni vill men det låter ganska troligt eftersom den får mer än dubbelt så mycket som den näst bäst betalda klubben.
Annons: