/spanien/barcelona/forum/4288.aspx/spanien/barcelona/forum/4288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2014-07-16 20:47
Såg videon där ngr spelare anslutit i dagarna för att läkarundersökas, och Batra såg verkligen mager ut. Han skulle behöva 5-7 kg muskler o lite fett för att hävda sig. Han hade en 15 årings spinkiga kropp, videon finns på Barcas hemsida.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-16 20:47
[QUOTE=B.BOSS]Adrianos fall är för riskfyllt och osäkert. Vi är verkligen i behov av två backar och ta upp Grimaldo redan nu :p [/QUOTE] Kanske en värvning av Mathieu inte är så dålig då, han kan väl spela som VB också? Synd om Adriano, otroligt skadedrabbad spelare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2014-07-16 20:36
@Barcelonistas:

Asså mannen du vet uppenbarligen inte vad bra fysik är.
Vi pratar inte om Beach 2015.
Den där killen vinner dem flesta nickduellerna, löpduellerna och närkamperna mot dem flesta spelarna i världen.
Om inte det tyder på bra fysik vet jag inte vad som avgör det.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-16 20:36
Barcelona's alternatives for Marquinhos and Mathieu are Dortmund defender Mats Hummels (25) and Ajax defender Daley Blind (24). [tv3]

Kanske finns det hopp!!

------------------------------------------------------

Animo Adriano
Barcelona Rambla~
2014-07-16 20:31
Försäsongen börjar ju så där va? Stackars Adriano. Hoppas verkligen att han blir helt återställd eller åtminstone inte får några bestående men. Har den här klubben inte haft tillräckligt med lidande och olycka? Jag är verkligen besviken på dagens pk. Vi fick ju inte svar på något alls, snarare ännu fler frågetecken. Skulle vi inte få reda på Suarez verkligen pris? Förresten, vid närmare eftertanke så var det nog vid hans presentation. Heh, ja när den nu blir av. Till hösten kanske? :P Zubi, som vanligt slingrar han sig som en riktig orm. Kan inte svara rakt på en fråga utan svamlar om allt mellan himmel och jord. På frågan om mittbackar och varför ingen har värvats, skyller han på att hela Europa jagar mittbackar. Skryter med att Barca minsann har varit den mest aktiva klubben än så länge på transfermarknaden, som om det skulle vara någon merit att vara stolt över, och rabblar upp alla namn man värvat. Lite pinsamt att inkludera spelare som Rafinha och Deulofeu då det redan är våra spelare som bara återvänt från utlåningar. Då kunde han ju även nämnt Bojan som ett nyförvärv, han har ju också återvänt från en utlåning. Påstår även att vi hade fyra bra mittbackar förra säsongen och att det även är målet för denna säsong. Bra mittbackar? Tror han att fansen är helt bakom flötet eller? Vilka fyra då förresten? Pique, Mascherano, Bartra och vem mer? Puyol? Hur många matcher var han tillgänglig? Idiot! Fast det är klart, när man börjar räkna Adriano och Mascherano som mittbackar då är det något som är fel i den här klubben. Även oerhört besviken på Lucho som inte verkar se bristerna i att ha Mascherano spelandes som mittback. Vad fan är det med folk nere i Barcelona och inom klubben? Ser de inte inte det uppenbara, det precis alla andra verkar se, att dessa spelare är inte och kommer aldrig bli bra mittbackar? Nej, den här sommaren verkar bli ett enda stort fiasko redan nu. Sorry, men att försöka släta över våra problem med publikfriande crack-värvningar som Suarez hjälper inte. Jag hade velat ha två stabila mittbackar in och en till tvåvägs-mittfältare in, men icke sa nicke, den förhoppningen dödade de med en gång oavsett om Xavi lämnar eller inte. Ok, rant over nu. Det är en hel del tid kvar på fönstret så det är inte riktigt rättvist att klaga för mycket i dagsläget, utan de måste få sommaren på sig att jobba färdigt med det här "projektet".
Barcelona ElRaval
2014-07-16 20:30
Nu är jag ingen statistik-nisse, så jag tycker inte att statistik är allt. Men tycker ändå att den här artikeln om Messi i VM är bra. Han var supermarkerad hela VM:et men trots det skapade han flest chanser och lyckades mest flest dribblingar av alla i hela vm. Guilleme Balague som skrev boken "Messi" skrev så här om Messi: "He is often accused of resting during matcher, of not pressing and of drifting. There was a scientific explanation for this that Pep asked him to apply to his game after a particular condition was identified. Leo has a muscle typology with a very high energy consumption; his muscles empty themselves of energy very quickly and recover almost as swiftly. But the gap is extreme and that means a period of rest before another effort. "He cant be up and down all the time because his muscular typology is not suited to such physical demands" explains Juanjo Brau. Messi was asked to expend his energies more sparingly. It was explained to him that as they are all so finely tuned and so physically demanding, he could not permanently be looking for excellence in every passage of play. Not that he would be unable to find it, but it was better for his body for him to choose the moments". Med andra ord är det Pep (med hjälp av Messis fystränare) som tagit fram den här tanken och anser att det är optimalt för Messi att spela på sättet han gör. D v s "Lunka runt" och täcka passningsytor istället för att jaga som en galning - för att på så sätt kunna få ut max när han väl har bollen. Han har korta och superexplosiva muskler, medan en spelare som Muller har långa och inte så explosiva muskler.
Barcelona B.BOSS
2014-07-16 19:53
Adrianos fall är för riskfyllt och osäkert. Vi är verkligen i behov av två backar och ta upp Grimaldo redan nu :p
Barcelona Gio Style
2014-07-16 19:47
Vafan köp Doria åtminstone då!
Lovar att Mascherano komer mestadels hålla till på backlinjen =(
Barcelona petersays
2014-07-16 19:45
@NoGo™:
Inte direkt något man blir frisk ifrån väl om det är arytmi? Har man det så har man det. Gissar att dessa veckor är för att ta göra mätningar och ta reda på i vilken omfattning det är och ifall det kommer påverka hans karriär. Kan väl ha flera andra orsaker med (diabetes mm). OBS, ej insatt men se länk.
Barcelona Barca Barca
2014-07-16 19:43
NoGo™ Herregud det där lät inte bra, någon kunnug som vet om det är livshotande ?
Barcelona NoGo™
2014-07-16 19:26
Official: Barcelona full back Adriano is out for 4 to 6 weeks with a heart rhythm problem #fcblive

Wtf?! Krya på dig Adriano!
Barcelona neymar JR
2014-07-16 19:19
Tiki-taka Alla fransmän röker :)
Barcelona Barca Barca
2014-07-16 19:16
Coach Pep. Var du tvungen och påminna mig om Thiago Alcantara ? Jag som tillslut lyckades förtränga bort han...överlag, håller med dig i allt du skrev.
Barcelona Amo.38
2014-07-16 19:15
Tiki-taka Äh.. bara det inte är en vana så är det väl okej med en cigg ;-) Sen att han inte är den back jag hoppats på är en annan femma.. Men vi måste visa tilltro för LE han har säkert koll på vad han gör. Jag tycker personligen att värvningen av Suarez är klockren, det visar dom andra storklubbar att vi är med på riktigt. Sen så ville jag verkligen se en mittfältare likt Pogba det känns som att vi behöver lite mer tyngd på mitten, jag vet att vi fått in Rakitic , men jag är inne på spåret att Xavi har gjort sitt och är nästintill slut, just därför behöver vi en till mittfältare men det dementerades tidigare idag. Sen så har ledningen nästintill förstört min dröm att få se Rafinha och Thiago tillsammans på planen, vi kommer få se vilket stort misstag klubben gjorde som släppte honom. MEN jag är säker på att vi kommer igen ;-)
Barcelona zick9
2014-07-16 19:15
Mathieu är bra, han är inte skräp. Inte en chans att en spelare som exempelvis Bartra är bättre än honom. Däremot är han inte värd så mycket som 20m+.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-07-16 18:56
Till alla som anser att fysik är endast muskler hänvisar jag till denna länk:
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-16 18:24
No Comment.....
Coach Pep.
2014-07-16 18:23
@Kith.:

Kan bara hålla med. Varane är en dröm; ett fysiskt fenomen med sällan skådad talang för försvarsspel. För att vara så stor och stark är han väldigt snabb och har Nesta-liknande tacklingar. För att inte tala om hur stark han är i luftrummet med huvudet och hur högt han hoppar. Varane har allt för att bli en av de bästa mittbackarna vi sett senaste 20 åren. Jämför det med Bartra vars fysik knappt räcker för att spela i Barcelona B..

Faktum är att Real scoutar och värvar mycket bättre än Barca nuförtiden. T.o.m Bale som de köpte för nästan en miljard fanns det en väl avvägd tanke bakom. Vi slänger iväg vår framtid Thiago Alcantara och värvar huvudlöst Neymar och Suarez för att skrämmas på pappret och öka fotbollsturismen. Samtidigt tar man en chansning med Rakitic som måste prestera direkt när Xavi lämnar..

Jag delar Cruyffs farhågor om att Barca ytterligare tagit ett steg ifrån sin sanna natur och nu kommer förlita sig på tre individualister. Jag tvivlar inte ett dugg på Suarez kapacitet att spela i Barca men det verkar onekligen som att även Luis Enrique kommer överge Barcamodellen för mer direkt fotboll. Suarez är faktiskt en långsam spelare som inte är hälften så effektiv som Alexis Sanchez i presspelet. Vi har alltså tre spelare där framme som inte är anpassade för presspel, och vi riskerar återigen att misslyckas med mittbacksköp.

Jag trodde Enrique skulle ta oss tillbaka till det radikala Barcaspåret men vi kommer förmodligen få se ett Barca som mer och mer börjar likna resten topplagen även på planen. Åtminstone känns vår trupp mer anpassad åt det hållet.
Barcelona ElRaval
2014-07-16 18:18
@Barcelonistas:

Haha, va? Har inte snabbhet, spänst osv något med fysik att göra?
Barcelona Dinho the artist
2014-07-16 17:53
Barcelonistas
Ganska ironiskt att du först anklagar folk för att vara småpojkar för att i nästa mening störa dig på att ett visst inlägg fått för många likes ..
Real Madrid Kith.
2014-07-16 17:51
@Barcelonistas:
Först och främst, sluta gilla dina egna inlägg, rätt så jävla fjantigt. Sen börjar du yra om muskelfibrer för att folk tycker att Bale har en fin fysik. Ännu en gång, folk syftar inte på storleken av hans biceps när de talar om fysik, utan de syftar på den fysik han besitter för att kunna spela fotboll på den höga nivå han gör. Enklare än såhär kan jag inte förklara det för dig. Lägg undan tangentbordet en stund och reflektera över dumheten du visar upp i dina försök att provocera Real fans samtidigt som du söker likes från likasinnade och lika lättroade "genier".
Barcelona Andresito
2014-07-16 17:50
Barcelonistas

Jag gillar hans inlägg. Fysik i fotbollsvärlden är precis som Kith är inne på, snabbhet, styrka, spänst, uthållighet, balans. När du säger att det inte har något att göra med fysik, som kanske stämmer utifrån typ bodybuilding-perspektiv, så låter det som extrem avundsjuka och ett försök till att smutskasta Bale från ingenting.

Det är som att säga att Xavi är ointelligent för att han inte kan hitta en ny energikälla. Det kanske stämmer inom ett perspektiv, men i fotbollsvärlden är Xavi en av världens mest intelligenta spelare.

Detta är ett fotbollsforum, och då antar man att alla begrepp är kopplade till hur man ser det från fotbollen.

Kan vara en av de sämsta diskussionerna här inne.
Barcelona Amo.38
Dålig*
Barcelona Amo.38
Allting är relativt som fotbollspelare kan du inte se ut som Arnold , men det betyder inte att man inte har en god fysik för det. Gå tillbaka till skolbänken.
Barcelona Amo.38
2014-07-16 17:48
Barcelonistas (Barcelona) Du måste vara kraftigt inavlad.. Du vet uppenbarligen inte vad en bra fysik är.
Barcelona B-Guden
2014-07-16 17:48
@Barcelonistas:

För att han var kompis med Rosell, Rosell anställde ju som sagt bara kompisar, han blev sparkad från Bilbao för han gjorde ett dåligt jobb som sportchef där.

Så jag säger, vad har han lyckats med som sportchef i Barca ?
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-16 17:46
Det finns backar som Hummels, Benatia, Verthongen, Marquinhos, Balanta, Schar, Doria, Fazio och Musachio att välja emellan. Istället får vi världens bästa mitt back i mathieu efter tre års väntan på mittback! In Zubi we trust.....in My ASS !!!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 17:46
Amo - jag leker inte PT det där är basic knowledge..

Aja jag får låta er småpojkar vara ifred en stund nu.
Barcelona Amo.38
2014-07-16 17:41
Barcelonistas (Barcelona) Sluta leka PT , Bale en vandrande pinne haha sitter du fortfarande i nattmössan?? Han har en monsterfysik.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-16 17:41
Kith - fast han är ju en pinne? Det är ju ren fakta. Du tar upp saker som att han kan springa snabbt hoppa högt osv det där min vän har inget med fysiken o göra. Det har med muskelfibrerna..

Haha vem fan e det som likear dina inlägg? Du är ju ute på hal is precis som bambi. Kan det vara marciones från la puta?
Annons: