/spanien/barcelona/forum/4287.aspx/spanien/barcelona/forum/4287.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nodlehs
2014-07-18 22:22
Alltså , hur svårt ska det vara att värva en mittback?

NÄSTAN ALLA SPELARE I HELA VÄRLDEN vill gå till FC Barcelona eller Real Madrid. Kolla bara på lagen båda har.
Titta bara på lagen. Vi har även fördel av att Barcelona är en bättre stad vid vattnet.

Problemet ligger i att Barca inte vill betala för backar. Fan tragiskt!
Barcelona Dinho the artist
2014-07-18 22:21
Vad pratar folk om ang. Cuadrado? Han spelar ytterforward i ett 4-3-3. Tanken att värva honom för 350(!)m och använda som ytterback är befängd. Kan vi lika gärna ha Pedro där om det är offensiva ytterbackar ni vill åt.
Barcelona Migueli
2014-07-18 21:56
B.BOSS

Han heter Jose Gimenez.
Barcelona papillon
2014-07-18 21:46
Längtar till att se Mascherano starta i mittfältet med kaptensbindeln, han förtjänar det!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barca Barca
2014-07-18 20:51
LeoMessi Just drf vill man ha hyper offensiva ytterbackar, Alba och Cuardado och en av anledningarna till att Busquets och Mascherano kan starta samtidigt så man kan täcka upp i defensiven. Gillar tanken...bara det funkar i praktiken.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-07-18 20:33
Messi ska vara lite släpande och Neymar och suarez ska vara lite mer centrala. För då kan han få lite ytor, samtidigt så kan han väggspela och komma med fart när han får tillbakapassningar. Det var så han gjorde som mest mål, genom att vägga och sedan ta emot bollen med fart och göra motståndaren. Förra säsongen så var inte alltid lagkamraterna på samma nivå när han försökte sig på det, samtidigt som han var markerad som aldrig förr. Pedro var bättre än sanchez på att vägga men å andra sidan tyckte jag att sanchez var duktigare på att göra inspel från kanten än pedro.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-18 20:20
Messi ska vara en släppande anfallare precis bakom Neymi och Suarez. I det läget kan han spela fram båda samt så kan han köra solo och göra sina sjuka mål.
Barcelona B.BOSS
2014-07-18 20:19
Jag hade spelat di Maria på mittfältet. Det var bara en önsketänkande. På tal om mittbackar, vi behöver ingen världskänd back. De är omöjliga. Vad vi behöver är en stabil mittback som inte är något annat än en renodlad mittback. Lång, stark, positionsäker, bra med huvudet och relativ snabb. Placera honom bredvid Pique och det räcker. Den spelaren är Fazio. En duktig back behöver inte alltid vara en fixstjärna. Fazio är inte ett dum val. Han är väldigt duktig och jag kan gå så långt att säga att han är väldigt bra. Lagom aggressiv och är väldigt stark i huvudspelet. Han styrde verkligen upp Sevillas försvar förra säsongen. Fazio kommer ge klubben god tid att leta efter en guldkorn som Varane om de verkligen bryr sig. Jag har glömt hans namn men ni får påminna mig gärna. Uruguays yngling gjorde det väldigt bra i vm i backlinjen. Han spelar för Atletico och har varit förbisedd av Cholo än så länge. Gick in i vm utan a lags spel och spelade med bravur. Han ör bara 18-19 år.
Barcelona Gunther Hjulter!
2014-07-18 20:16
Di Maria, hmm jag tror han gillar Madrid för mycket för att gå till oss. Sen tror jag han vill testa vingarna i något annat lag och liga, något Messi borde göra också,

Är han lika slö i år, så ska vi sälja honom när det ändå finns chans att få hyfsat mycket.
Barcelona dgarden56
2014-07-18 20:04
Intressant om Barcelona ska spela med Messi, Neymar och Suárez i laget. Jag tror Messi hade kunnat avgöra många matcher som tllbakadragen dirigent. Otroligt intressant.
Barcelona koeman92
2014-07-18 19:56
@B.BOSS:
Vart hade du tänkt att han ska spela då? Han är knappast en CM då han spelar på kanten i både RM och i Argentina. Hellre Pogba i så fall som lär kosta ungefär lika mycket, om inte minidress men som är baserad mera komplett och en spelade som vi faktiskt hade behövt. Gillar Di Maria, men i dagens Barça finna det tyvärr ingen plats åt honom. Vem ska han peta liksom? Suarez? Neymar?
Barcelona I.Cuenca
2014-07-18 19:29
B.BOSS (Barcelona) 2014-07-18 19:18 Di Maria hade jag velat ha i Barca. allvarligt nu. Han väldigt bra vän med Messi och han är inte uppskattad av Madrids ledning lika mycket. Om vi hade kunnat komma överens med honom personligt och köpt honom av Madrid bara. Ni kan glömma den gamla rivaliteten. Perez har har personligen själv ringt Barca flera gånger och uttryckt sin intresse för Thiago till exempel. Det är bara att köpa om man så vill :D Enig i ditt inlägg:)
Barcelona B.BOSS
2014-07-18 19:18
Di Maria hade jag velat ha i Barca. allvarligt nu. Han väldigt bra vän med Messi och han är inte uppskattad av Madrids ledning lika mycket. Om vi hade kunnat komma överens med honom personligt och köpt honom av Madrid bara. Ni kan glömma den gamla rivaliteten. Perez har har personligen själv ringt Barca flera gånger och uttryckt sin intresse för Thiago till exempel. Det är bara att köpa om man så vill :D
Barcelona LennyRomario
2014-07-18 19:06
Trodde aldrig det skulle hända, men nu måste jag rycka ut och försvara Pique. Jag är den första att säga att han inte platsar med den form/inställning han haft sedan Puyol försvann från hans sida. Men en "Infektion i klubben", "tack vare sin morfar"??? Ni får det att låta som han är och alltid varit totalt värdelös. Han har varit ordinarie i ett landslag som tog både EM och VM guld. Och även om Del Bosque rent utseendemässigt skulle kunna vara hans morfar tror jag inte att han är det. Pique är ju bara 27 år. Klart som fan klubben har kvar honom och försöker olika metoder för att få igång honom igen. Det är ju en världsback de har i dvala. Frågan är ju bara hur fan de ska få upp honom ur dvalan. För det har de inte lyckats med. Ännu. Men det är klart, någon gång får man helt enkelt bara ge upp och inse att Pique inte har viljan att vara en spelare på världsnivå längre. Men vad fan, en säsong till tycker jag absolut han kan få. Han behöver en pådrivare vid sin sida, nån som ständigt är på honom om att hålla koncentrationen uppe. Frågan är bara vem denna någon är.
Barcelona R85
2014-07-18 18:49
Tack för svaren cules :) Så det verkar som att snubben är inte äns mittback alls så får hoppas rykterna håller sig bara till rykten att barca är efter han. Vi behöver en renodlad mittback inget annat.
Real Madrid Kith.
2014-07-18 18:27
Jag blir arg av Danny Blind och Mathieu ryktena, spelare som är ovärdiga Barca.
Barcelona Vampíro
2014-07-18 18:25
[QUOTE=R85]Snackas mycket om daley blind i spansk press, det jag har sett av han är bara vm. Finns det nån här Som har bättre koll på killen som orkar med en kort sammanfattning av daley blind? [/QUOTE] Han är en vänster/wingback med en fin vänsterfot. Han är nog som bäst i en fembackslinje där han får lite mer yta att gå på. Av vad jag såg i VM så kunde han även vikariera lite på innermittfältet och även vid nått tillfälle centralt som en av deras tre mittbackar. Väldigt flexibel spelare. Problemet är dock som vanligt att han bokstavligt talat är allt annat än en mittback. Så det är ännu ett rykte som kommer få folk att tappa hår.
Barcelona Andresito
2014-07-18 18:21
Blinds bästa position är defensiv mittfältare. Hans styrka är vänsterfoten, mycket bra tillslag. Dock är han otroligt slö för att spela vänsterback. Samtidigt är han 1.80 och inget fysiskt monster precis, så mittback skulle nog inte heller passa så bra.

Hade han varit snabbare så hade han lirat vänsterback i något Premier League-lag.
Barcelona R85
2014-07-18 18:13
Snackas mycket om daley blind i spansk press, det jag har sett av han är bara vm. Finns det nån här Som har bättre koll på killen som orkar med en kort sammanfattning av daley blind?
Barcelona LeoMessi
2014-07-18 17:43
Flest*
Barcelona LeoMessi
2014-07-18 17:37
Jag har för mig att Neymar vann först bollar på offensiv planhalva, många fler än den som kom tvåa i den statistiken. Har för mig att jag läste det på Barcastuff
Barcelona neymar JR
2014-07-18 17:27
Rambla~ Haha! Men både neymar och suarez är ivriga i presspelet. Dom kommer styra det nu istället för Messi
Real Madrid Kith.
2014-07-18 17:00
@Gunther Hjulter!:

Navas är en målvakt som påminner om Casillas när han var som bäst, fantastiska reflexer. Reflexerna har han fått av sin unika träningsmetoder. Bravo är mindre flexibel, äldre men dock bevisat han han håller på en hyfsad hög nivå. Bravo är en stabil målvakt med fina fötter helt enkelt. Båda två är bra målvakter.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-18 16:53
Truppen skulle vara klar den 14 Juli sa dem.
MMmmm och den enda mittbacken som ryktas till oss just nu är 31 bast före detta vänsterback.

Frågan är kommer han ens att värvas???
Är det här allt de kan komma med??
FC Barcelona! En av världens största klubbar??
Är det allt ni kan komma med när ni har spänt era muskler den här säsongen?

Patetiskt!!!
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-18 16:51
Jag ser ändå positivt i att köpa cuadrado, en flexibel spelare som man kan använda i flera olika positioner. Samt att han besitter fantastiska fotbollsegenskaper. Hoppas att cuadrado värvas och marquinhos. Kan man även få mathieu för en summa på Max 12 miljoner euro så skall man slå till där också :-)
Barcelona Gunther Hjulter!
2014-07-18 16:40
Cuadrado, är väl mer en högerytter anfallsinriktad sådan, visst kan han spela högerback, men bättre att köpa en naturlig sådan, helst i den spanska ligan.

Dani Alves funkar fortfarande som högerback fast då som reserv precis som i brasilianska landslaget..

Sägs att Real har värvat Navas(målvakten)

Vad tycker ni hans styrkor och svagheter är i jämförelse av Claudio Bravo..

Tycker ni vi gjorde rätt val, eller hade Navas varit att föredra?
Barcelona B.BOSS
2014-07-18 16:27
Ännu en talang lockad av pengarna i Premier League.

The Ecuadorian had been with Barcelona since 2005. His first team was the Benjamín B side, where he played under Josep Gombau’s orders. During his stay at La Masia, Josimar played as a centre forward, a winger and as a central midfielder, excelling in all positions. He was quite rightly declared one of the most promising talents at La Masia, and Ecuador’s best talent since Antonio Valencia. However, he hasn’t been patient enough to fight for reaching the Camp Nou. The boy has talent but the most likely thing is that he will be wasted at the Stamford Bridge.

Read more: http://www.totalbarca.com/2014/news/josimar-quintero-signs-for-chelsea/#ixzz37pY5A7oo
Barcelona Rambla~
2014-07-18 16:26
Läste att LE planerar att spela Mascherano och Busquets tillsammans. Det kanske förklarar tanken med Cuadrado som "högerback"? Hans kant lär ju behöva täckas upp.
Barcelona I.Cuenca
2014-07-18 16:22
LeoMessi (Barcelona) 2014-07-18 15:17 Det är bra att bartra har lagt på sig ca 2 kg. Men det är viktigt att han går upp allt för många kilon eftersom han kan bli segare av det. Jag tycker han var den som spelade stabilast av alla våra backar förra säsongen. Det kanske säger mer om dom övriga backarna än om honom. Tycker också Bartra var grym förra säsongen han slår masken och Pique alla dagar i veckan
Barcelona Rambla~
2014-07-18 16:21
...eller hitta ett presspel. ;)
Annons: