/spanien/barcelona/forum/4283.aspx/spanien/barcelona/forum/4283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2014-08-23 16:23
Jag förstår inte den här hypen kring Hazard, brukar väl se ett 20 tal matcher när han spelar. Och inte enda gång har han briljerat. Han är lika ojämn som Gutui Han är långt ifrån neymar, götze och reus klass
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-08-23 15:57
@Vampíro:

haha det är ganska förväntat. Kan du fatta om Munir, adama, samper, grimaldo och alen hade spelat i något PL-lag? Samtliga hade varit topp 5-talanger i världen.
Barcelona Vampíro
2014-08-23 15:42
Herrejävlar vad Fàbregas ska hyllas i svensk media. Det är nu vetenskapligt bevisat att en match mot nått random lag i PL väger mer än exakt ALLT annat i fotbollsvärlden. Det är allt som krävs, spelar ingen roll om du vart totalt bedrövlig i över tre år, en bra match i heliga England och man är automatiskt en av världens bästa spelare.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-08-23 15:34
Rafael Hernandez: Simeone could get a 8 match ban for being sent off yesterday, meanwhile CR7 and Ramos set to get away with blatant punches. It's the epitome of corruption and nastiness, keep telling me I'm paranoid, please ;D
Barcelona Neymar11
2014-08-23 14:53
Pedro är tillbaka i träning och kan lira på söndag Gött att spelarna har träning på morgonen innan matchen med!
Barcelona Lion24
2014-08-23 14:49
Jag tänker skriva om 3 saker:

1. the cameroonians: dina uppdateringar om B-laget uppskattas väldigt mycket. Garanterar att de absolut flesta håller med. Bara så du vet.

2. Spelarna sover hemma innan match? Mycket viktigt tycker jag. Spelarna sov hemma med Pep och Tito men det ändrades när Tata tillträdde, då sov alla spelare på hotell innan match. Jag tycker att det är väldigt bra MENTALT för spelarna att sova hemma innan match. Där är man mer avslappnade och i en tryggare miljö. En miljö man är van vid och är mer bekväm i.

3. Jag kan inte låta bli men Simeone. Alltså, ORD nån? Vad har han gjort med Atlético Madrid? Det är sinnesjukt. Och då pratar jag inte om taktik, spelarna, kvalité, talang, teknik och allt det där. Hur f*n kan man ha förvandlat ett lags mentalitet så mycket? Simeone har verkligen gått in i spelarnas huvuden och det beundrar jag väldigt mycket och även värdesätter väldigt väldigt högt. Jag personligen blev nästan galen igår när jag såg Atleti mot Real. Jag visste inte vad jag skulle göra, adrenalinen var på topp och jag ville bara in i matchen via tv:n. Igår förvandlades ''de stora och hårda'' Real spelarna bokstavligen till små flickor.
Barcelona Gabriel
2014-08-23 14:43
Ronaldo kommer absolut inte att bli avstängd för hans boxningsutbrott mot Godin, han är en Real Madrid spelare och dem skyddar man - ALLTID. Det kanske inte sker på samma extrema nivå som när Franco var vid liv, men Florentino Perez med det spanska fotbollsförbundet och den spanska domarkåren i sin ficka gör att avsaknaden från general Franco blir väldigt lite sett till "de kungligas" intressen. Real Madrid som klubb och deras spelare har aldrig bedömts på samma grunder som andra lag i Spanien, och jag kan inte heller se en framtid när dem kommer att göra det. För Real Madrid är det helt andra regler som gäller än för resten, man skyddas på alla möjliga sätt för att ge en hjälpande hand på traven. * Pepe fick ENBART en 10 matchers avstängning efter att ha misshandlat Casquero och delat ut en knytnäve till Albin. 4 matcher för "Casquero-incidenten", 4 matcher för "Albin-incidenten, 1 match för att ha hånat matchdomaren och 1 match för det röda kortet. I det normala samhället ska det här ge fängelsestraff, men när du spelar för Real Madrid kommer du undan lindrigt med det mesta. * Ramos fick en helt vanlig 1 match avstängning efter hans aggression mot Messi, Xavi och Puyol i Manita-Clasicot. Det spanska domarförbundet bedömde alltså den händelsen som en helt normal vanlig utvisning och absolut inget utöver det vanliga. * Mourinhos aggression mot Tito gick ostraffat. Han blev först straffad med enbart en 2 matchers avstängning men det spanska förbundet var snabba med att ta bort straffet. Varför förblir oklart... * Pepe kom undan utan straff över huvud taget när han stämplade Messis hand trots att videosekvensen spelades runt om och om igen över hela världen och tydliga bevis för incidenten fanns. Det räckte med en "det var inte meningen" ursäkt från Pepe för att händelsen skulle vara bortglömd. Det här är bara några få exempel av hur Real Madrid spelarna om och om igen kommit undan med aggressioner på deras motståndarspelare, det finns så mycket mer. Bara under den perioden när vi mötte dem vid 4 tillfällen under 1 månads tid under våren 2011 kan man samla ihop till flera incidenter där deras spelare borde åkt på långtidsavstängningar, men i slutändan inte ens blev utdelade ett gult kort av match domaren. Real Madrid är kungens lag, Real Madrid är statens lag, man skyddar dem alltid och så har det alltid varit. Sen kommer de inte bara undan med saker titt som tätt gällande aggressioner från deras spelare utan får även solklara röda kort och avstängningar upphävda på deras spelare näst intill hela tiden så att de kan medverka i nästa match. Vilken annan klubb i Spanien förutom Real Madrid har någonsin fått en avstängning på en av deras spelare upphävd av förbundet? Jag minns en gång, det var Kameni i Espanyol, så att han skulle kunna spela mot Barcelona. Vem är chockad? Vi har då minsann aldrig fått en avstängning upphävd, att korten sedan visat sig varit totalt felaktiga i efterhand och att bevis för det finns via reprisbilder från videor är utav noll intresse och förkastas lika snabbt av det spanska förbundet. Så länge det inte står Real Madrid på videobandet så trycker man inte ens på play för att ta sig en närmare titt. Hade det här varit en Barcelona spelare som agerade på rena rama Ronaldo-manéer så hade all hell break loose. Incidenten hade spelats om och om igen över alla sociala medier som Facebook, Instagram och Vine och man hade krävt Barça spelarens huvud, men när det är Ronaldo och Fifas egna lilla guldpojk som blev världens bästa spelare efter 3 mål mot Sverige så sopar man undan incidenten och bevisen bättre än självaste Paul Kellerman. Man är snabba med att dra förebilds-kortet och peka på alla barn som påverkas negativt av spelares ageranden och delar ut en saftig avstängning när det är killar som Luis Suarez. Men när Pepe spottar på Keita och Ronaldo knockar Godin så är det där skitsamma. Barnen är oviktiga, vem fan bryr sig, det är föräldrarnas jobb att uppfostra dem! Det är inget nytt och jag är van, vi och dem bedöms inte på samma grunder då det är olika regler som gäller. Dagens fakta!
Barcelona Barcelonistas
2014-08-23 14:40
Reus till Real? Haha tror inte han är intresserad av att förstöra sin karriär han är klokare än så.
Barcelona * Blaugrana * 10 *
2014-08-23 14:24
Vad skönt att ligan drar igång imorgon!!! Längtar som bara den. Neymar - Messi - Suarez I oktober då men ser jag rätt? :D Visca el Barca!!! y puta madrid.
Barcelona Barca Barca
2014-08-23 14:23
@the cameroonians:

Härligt broder. Tack. Fantastiskt att det finns folk här inne som håller bra koll på B-laget, som i mina ögon alltid varit en grundsten i klubben. Jag behöver inte nämna vilka spelare som har härjat där och tagit oss till fina framgångar.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-08-23 14:22
I puertan snackar de om att ersätta Di Maria med Reus.. Hahahahahahhahahh
Barcelona Barcelonistas
2014-08-23 13:46
Lucho vet vad han gör och han kommer moppa golvet med mysfarbrorn Ancelotti. Real Madrid har varit bättre än oss 1 säsong på 7 år glöm inte de.
Barcelona Neymar11
2014-08-23 13:41
Luchos senaste presskonferens är för skön, hoppas han håller det han säger och låt det inte bli tomma ord bara
Barcelona the cameroonians
2014-08-23 13:39
Luis Enrique: "No team will beat us in excitement and motivation."

Bättre än Atlético med Simeone? Det ser jag verkligen fram emot!

Lucho utesluter inte heller att Neymar kan vara tillgänglig för spel i morgon.

Spelarna kommer tydligen inte att behöv sova på hotell dagen innan match utan kan stanna hemma. Tror det är positivt i de flesta fall och en återgång till Peps koncept.

Barcelona Barcelonistas
2014-08-23 13:37
Gårdagens match visar ju vilken tur Real verkligen hade i Cl finalen. Det borde kanske redan ha tagit stopp mot Dortmund i kvarten där man var helt utspelade på Dortmunds hemmaplan. La puta snackar om en ny era, snälla ni är inte ens närheten av FC Barcelona från 08-12. Där hade vi ett av tidernas bästa lag någonsin om inte det bästa. Den eran kommer man alltid att minnas medans Reals Cl titel kommer man minnas lika mycket som Chelseas guld 2012. Man har vunnit 1 ligatitel på 6 år o har värsta hybrisen haha...
Barcelona Barcelonistas
2014-08-23 13:37
Gårdagens match visar ju vilken tur Real verkligen hade i Cl finalen. Det borde kanske redan ha tagit stopp mot Dortmund i kvarten där man var helt utspelade på Dortmunds hemmaplan. La puta snackar om en ny era, snälla ni är inte ens närheten av FC Barcelona från 08-12. Där hade vi ett av tidernas bästa lag någonsin om inte det bästa. Den eran kommer man alltid att minnas medans Reals Cl titel kommer man minnas lika mycket som Chelseas guld 2012. Man har vunnit 1 ligatitel på 6 år o har värsta hybrisen haha...
Barcelona Neymar11
2014-08-23 13:36
Det ironiska är ju att ingen svensk media snappar upp videon med Ronaldo bokstavligen boxar godin 2 ggr. Dom brukar oftast vara jävligt snabba med att svartmåla Barcelona Bara det när han kiko blev utslängd från klubben pga att han var för dålig så skrevs det en hel artikel om hur illa Barcelona är
Barcelona SoM_Un
2014-08-23 13:25
blir varken reus elr cuadrado för oss grabbs...vårt nyförvärv blir munir inget ont om han grym talang. men fan 2 skador o säsongen är körd för oss. och LE säger att han vill ha hård konkurrens i laget. med pedro o munir på bänken haha. ska dom skrämma neymar o suarez o messi? haha tung match om platserna LE haha
Barcelona Meymar
2014-08-23 13:08
Riktigt kul om Barca har budat på Di Maria, även om Real förmodligen inte skulle få för sig att sälja till Barca. Enda chansen hade väl kanske varit om Di Maria gjort sig omöjlig och sagt att Barca är det enda laget han vill gå till, men det lär ju inte hända. Men han känner kanske för att spela med världens bästa spelare! För övrigt borde Ronaldo verkligen bli avstängd för det slaget i gårdagens match... Är det verkligen så att det måste finnas med i matchrapporten? Brukar det inte vara som så (iaf i Allsvenskan och VM?) att det är nästan tvärtom, att om domaren har sett situationen och t.ex. gett gult kort kan man inte bli avstängd i efterhand, men om han missat situationen kan en avstängning bli aktuell?
Barcelona Krabban94
2014-08-23 13:04
@the cameroonians:

Flygplatsen i Barca shoppen inne i terminalen köpte vi ifrån fjol till derbyt då vi anlände!
Barcelona Barca-nist
2014-08-23 13:03

the cameroonians

tack för hjälpen! :)
2014-08-23 12:57
@Barca-nist:
Det finns massor med platser kvar, så det går utmärkt att köpa på plats i luckan. Det finns 4 ställen att köpa biljetter på vid arenan, vissa öppnar redan på förmiddagen och det går att köpa biljetter ända fram till avspark.
2014-08-23 12:53
Ikväll drar Segundan igång och Barcelona B drar till Pamplona för match mot Oasuna. Tidigare i veckan utsåg Eusebio med hjälp av spelarna lagets nya kaptener efter att Planas, Masip och Sergi Gomez lämnat. Sergio Juste blir förstakapten och backas upp av Samper, Patric och Dongou. Det är en del oklarheter kring truppen, dels på grund av skador - men också vila spelare som eventuellt behöver stärka upp A-laget där det som bekant också finns en del frågetecken kring några spelares status. På skadelistan finns nämnde Juste, Pol Calvet och Godswill. Av andra skäl är inte Cá, Ondoa, Maxi Rolon och Huertas uttagna i truppen. Förmodad trupp (ej officiell); Målvakter; Suárez, Ortolá Försvarare: Patric, Campins, Bagnack, Ié, Diagné och Lucas Mittfältare: Halilovic, Samper, Babunski, Cámara, och Kaptoum Anfallare: Sandro, Adama, Dongou, Joan Roman och Bicho Munir och Grimaldo tror jag kommer finnas med i A-lagstruppen. Återkommer med stream och startelva en halvtimme innan avsparken som sker 19.00 på el Sadar.
Barcelona Barca-nist
2014-08-23 12:44
hej. en kort fråga var köper jag Fcb-Elche biljetten lättast och billigast?
på plats, hemsidan eller ...?
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-23 12:44
Något intressant är ifall det varit ett bett istället för en knytnäve på käften så hade man granskat det i efterhand va?
Barcelona Nemesis 10
2014-08-23 12:42
@Federer - köp en back, tack:
För mig ser det ut som en klockren höger sving rakt mot Godins ansikte. Men finns ingen chans att Ronaldo kommer bli avstängd för det där, det kommer knappt uppmärksammas. Tycker dock helt klart att Atletico borde anmäla händelsen för man ser ju klart och tydligt på youtube klippen hur Ronaldo verkligen träffar Godin med sin knytnäve och den smällen kändes nog ordentligt.
Barcelona LeoMessi
2014-08-23 12:40
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

Håller med dig, det är riktigt jävla illa det där. Antingen så vill förbundet ha mindre att göra genom att inte ta upp fall som inte domaren under matchens gång har rapporterat eftersom han höll koll på 20 andra spelare eller så vill dom inte eftersom att dom vet att detta skulle missgynna real mer än något annat lag. Det är ju samma sak som med Ramos som alltid lyckas få sina avstängningar hävda när han ska missa en svårt match mot ett bra lag.

Det var ju som för någon säsong sedan då Pique blev utvisad (tror det var mot sociedad) och det var en riktigt jävla billig utvisning har jag för mig. Och då gick Pique ut och sa att domaren efter första halvleken hade hotat med att han ska utvisa honom för minsta lilla i kommande halvleken. Visst Pique kan bete sig omoget och gå oss på nerverna men jag tror inte att han skulle ljuga om något sånt där. Sen får vi inte glömma han domaren som gick ut och sa att majoriteten av alla domare i spanien håller på madrid.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-08-23 12:36
OBS såg ej att detta hade lagts ut redan.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-08-23 12:34
Har ni sett vilka smällar Ronaldo delade ut mot Godin? Nu får vi se vad förbundet gör åt det här.
Barcelona SoM_Un
2014-08-23 12:26
Ska ronaldo bli avstängd för d där?? Godin måste dö på riktigt för att ronaldo
ska bli avstängd hahaha
Annons: