/spanien/barcelona/forum/4282.aspx/spanien/barcelona/forum/4282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Coach Pep.
2014-07-20 14:42
neymar JR

Hehe, hur kan en kontringsspelare med tunnelsseende vara mer mångsidig och ha större register än James som har ett fantastiskt spelsinne och passningsfot? Jag säger inte att Real nödvändigtvis blir farligare med James istället för Di Maria, men de blir en stabilare kraft och får en Özil deluxe som förmodligen kommer bli mycket bättre än vad fjanten Özil någonsin varit. Det är inte särskilt kul att som Barcafan vittna Real Madrid samla på sig Europas bästa mittfältstalanger en efter en medan vi inte ens kan ta hand om våra egna.
Barcelona neymar JR
2014-07-20 14:42
Andersito Di Maria är den spelare som har snittat mest assist senaste säsongerna? Och nej Chamez är lättläst och fortfarande en liten grabb, det kunde man se under Brasilien matchen. Så fort svårare motståndare dök upp spm gömde han sig. Han kan skjuta och passa fram, och det kan man läsa av
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona donniied
2014-07-20 14:41
Tänkte bara kolla med folket här om ni kan förklara en sak för mig, eller om jag bara har missförstått detta... Jag har läst på diverse sidor, och även här på forumet att folk ser Cuadrado som Alves ersättare. Jag får inte alls ihop detta.. Det hade varit för mig som att omskola Arjen Robben till vänster back, utifrån det jag har sett honom. Och då följer jag Serie A slaviskt.
Barcelona the cameroonians
2014-07-20 14:41
När har Lucho öppet givit Roberto beröm?
Det där har du läst i tidningarna som spekulerar om hur Lucho TÄNKER om Roberto - en stor skillnad.
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 14:40
Cameroonians Så länge vi ger chansen till dom som verkligen förtjänar det så är jag nöjd. Om någon annan spelar bättre än halilovic så har han förtjänat det mer. Det enda jag är orolig över är denna favoriseringen av spelare. Som att dom tex håller hårdare i Roberto än thiago. Han fick inte ens hälften av denna uppbackningen som Roberto får. Inget illa om Roberto, han verkar vara en sympatisk person. Han kan Säkert utvecklas och bli en okej truppspelare, men jag anser inte att han har bevisat att han kan bli en startspelare i laget.
Barcelona neymar JR
2014-07-20 14:39
The camerooninas Jo men nu är det såhär att dom har inte svårt att hylla en spelare som Roberto öppet. Men så fort det handlar om en icke-katalan så refererar man till att det finns mycket talang i La Masia
Barcelona Andresito
2014-07-20 14:38
neymar JR

Di Maria har verkligen inte bredare register än James. Vad kan Di Maria göra? Dribbla och jobba stenhårt, det förbättrar inte spelarna runtomkring speciellt mycket. James däremot är en ordentlig playmaker som kan göra sin motståndare samtidigt som han kan få iväg en djupledspassning eller ett farligt skott.

Du missuppfattade nog 'bredare register' när Coach Pep skrev. Han menade att James helt enkelt är bättre på fler saker än Di Maria.

Precis som att Ronaldo har ett bredare register som avslutare än Messi, har Messi ett bredare register som ren fotbollsspelare där han är världsklass som både målgörare och playmaker. Ronaldo är inget annat än en dribbler/avslutare, dock en riktigt bra sådan.
Barcelona neymar JR
2014-07-20 14:37
Leomessi Luis Enrique: "Halilovic? He's obviously a talented player, but so are the other B-team players. What they all have to do is to work hard." Stör mig på det här att dom alltid ska få fram hela la Masia (katalanerna) i varje mening. Han sa ungefär samma sak om deulos match igår med
Barcelona the cameroonians
2014-07-20 14:34
Klart som korvspad att Lucho inte vill uttala sig om enskilda spelare så här på försäsongen - han sa också att Halilovic precis som övriga B-lagspelare ska fokusera på att jobba hårt.

Säker på att Lucho kommer ge beröm & kritik internt till de som förtjänar det.
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 14:29
Neymar JR Vad sa han om halilovic? Han är den absolut största talangen i b-laget. Antingen så har inte Lucho verkligen sett vilken talang han är eller så vägrar han bara inse att den största talangen i laget inte är katalan/spanjor.
Barcelona neymar JR
2014-07-20 14:19
Coach Pep Jisses vad du är ute och cyklar nu. Har Chamez ett större register än Di Maria? Verkligen inte, di Maria är en motståndares värsta mardröm. Han är så sjukt oförutsägbar, från ingenstans kan han dribbla förbi ett helt lag. Visst han kan vara ojämn som fan, men den här säsongen har han varit sjukt stabil James vet man vad man får av, och det går inte så fort när han sätter fart. Di Maria är en mångsidiga spelare, ska Madrid ersätta honom så behöver dom köpa 2 nya spelare. Jag ber till Gud, Allah och allt vad det heter att Madrid ska sälja di Maria
Barcelona neymar JR
2014-07-20 14:15
Är det bara jag som störde mig på Luchos kommentar angående Halilovic efter matchen? Varför kan man inte hylla killen för sin första halvlek bara? Istället för att nämna att vi har andra duktiga spelare i la Masia
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 14:03
Grejen med di Maria är att han är perfekt i ett lag som real, ett lag som har råd att slå bort en passning här och där. I Barcelona hade det varit en mardröm med di Maria med tanke på att han slår bort så ofantligt många bollar.
Coach Pep.
2014-07-20 14:00
Di Maria är en bra fotbollsspelare men även en tämligen efterbliven sådan som förlorar bollar jämt och ständigt till höger och vänster. Det var någon match i VM han förlorade 40+ bollar genom dribblingar och inlägg och Argentina blev faktiskt stabilare utan honom. Hans teknik/bollbehandling är på extremt hög nivå men spelsinnet hänger efter och han är på så sätt en spelmässig risk i en startelva. Om Real får Jamez Rodriguez så byter de definitivt upp sig då han har ett betydligt bredare register än Di Maria. James är ett verkligt fenomen med sin bollbehandling, genomslagskraft, styrka, spelsinne, passningar och skott.. Han är en Iniesta på anabola steroider i princip.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-20 13:57
Di Maria är dock väldigt ojämn han kan vara hur bra som helst enda matchen för att sen vara totalt värdelös.
Barcelona B.BOSS
2014-07-20 13:53
Om Di Maria lämnar Madrid är det bäst för Barca. Madrid blir mindre oförutsägbar och mer kontrollerad. Kanske blir de mer stabila och bättre som lag men alla lag behöver en Iniesta som bryter genom försvarets mur och det den aspekten förlorar de utan Maria. Antingen säljer de Maria eller Isco någon måste de offra för James.
Barcelona Nodlehs
2014-07-20 13:45
Di Maria är Real Madrids bästa spelare enligt mig. C.Ronaldo skrämmer mig inte ett skit, Bale lite grann med hans fantastiska speed men Di Maria när han är som bäst är briljant. Fattar inte hur man kan slänga iväg en sån bra spelare men det gör inte mig något.
Barcelona Pep #4
2014-07-20 13:40
Hahaha. Dem fattar verkligen inte hur viktigt Di Maria egentligen är. Tvär synd
Barcelona Corazon
2014-07-20 13:23
Haha sant undviker di maria alla dagar i veckan jämfört med james
Barcelona Nemesis 10
2014-07-20 13:14
Carazon

Vad menar du med gått för långt?
Alla vet att Perez inte bara kan kolla på när Barca plockar hem världens bästa 9a. Jag är inte så orolig för den värvningen då man offrar Di Maria som just nu är en bättre spelare, Isco kommer också få det jobbigt. James är bra men har lite att bevisa för mig iallafall.
Barcelona Nodlehs
2014-07-20 13:13
@Corazon:
Läser du på sportbladet? Såg en kommentar och kollade själv upp det. Enda sättet att åka från Medellin till Europa är ju till Madrid och de flesta Sydamerikaner undviker gärna byten i USA så om han inte åker privatjet finns det ju inga alternativ än att åka via just Madrid.
Barcelona Corazon
2014-07-20 13:05
James Rodriguez är i Madrid det har gått för långt då
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 12:42
Tycker att det är så lång tid mellan våra träningsmatcher:/ Men grabbarna behöver väl träna på anläggningen lite mer. Kommer ihåg förra säsongen, i vår första träningsmatch så fick vi möta Bayern München som hade påbörjat sin försäsong en månad tidigare och hade spelat en massa matcher. Dom fick möta våra grabbar som typ hade börjat träna 4-5 dagar innan:/ Vi ställde upp med ett b-lag och Bayern visade inte nåd så dom ställde upp med starkast möjliga elva. Jag var nästan stolt över att vi torskade med 2-0 bara haha! Fast i år så tycker jag att det är bättre att vi stannar i Europa och tränar. Orka åka runt halva Asien för att möta indonesiska lag..
Barcelona FCBlaugrana
2014-07-20 12:37
Nästa träningsmatch är 2/8 mot Nice, i Frankrike.
Barcelona Nodlehs
2014-07-20 12:30
@ADAMA&HALILOVIC:

Du har aldrig övervägt att kolla på fcbarcelona.com ????
Barcelona Nemesis 10
2014-07-20 12:27
Nån med nya spännande rykten? Det snackas en del om Blind och Mathiue och det får mig bara att vilja gråta. Jag förstår inte att man efter alla dessa år inte har lärt sig ett skit, med vårat försvar ska vi vara ute efter spelare som Hummels, Vertonghen, Benatia långa stora starka mittbackar med pondus. Istället är vi ute efter ytterbackar, defensiv mittfältare och lita på att nån av dom ska rädda våran backlinje som är medioker? Vi har en före detta målvakt och försvarare som sitter i ledningen och ändå kan man inte lösa detta problem, det är så pinsamt att man skäms alla bara garvar åt oss. Jag kan bara se det komma, det blir ÄNNU en gång en omskolning av en spelare och vi kommer sitta här och svära åt spelaren trots att han inte spelar på sin rätta position likt Mascherano... Sorry för att jag är pessimistisk men man blir ju galen när man läser att Mathiue är plan A och Blind plan B för att styra upp försvaret...
Barcelona Meymar
2014-07-20 12:12
Rambla: Jag tycker absolut att vi bör vara intresserade av Nastasic, av det jag sett av honom i City så har han sett stabil ut. Förvånad över att det snackas om att dom kan tänka sig att släppa honom.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-20 12:12
När är det vår nästa träningsmatch?
Barcelona LittleLionel
2014-07-20 11:37
Känns som vi behöver något italienskt i backlinjen. Är Barzagli eller Bonucci omöjliga att lösa ut?
Barcelona Barca Barca
2014-07-20 11:29
Andresito Tack, alltid trott att han heter LE.
Annons: