/spanien/barcelona/forum/4281.aspx/spanien/barcelona/forum/4281.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-20 16:39
Jag brukar vara väldigt hård i min bedömning vad gäller talanger osv men jag brukar oftast ha rätt. Ta Bojan som alla här inne hyllade som världens största talang jag personligen var aldrig imponerad. Jag såg aldrig Bojans storhet det visade sig att jag faktiskt hade rätt angående Bojan.

Halilovic däremot ser jag en otrolig talang i sättet han drev bollen med var som och se en ung Iniesta elr Messi han var helt fantastisk igår. Han är väldigt kort men ändå rätt så kompakt vilket ger honom en fördel faktiskt likt Messi.
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 16:32
WalterWhite Halilovic är nog som bäst när han får agera högra upp i banan, lite som iniesta. Det är slöseri med talang att låta honom CM och styra tempot. Han ska vara högt upp och utmana och försöka komma till avslut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bentley King
2014-07-20 16:32
Fan, ni har faktiskt rätt. Till och med Barcas B lag känns mer intressant än A laget. Vad är det som händer i Barca egentligen? Man börjar förstå varför folk slutade komma till Camp Nou. Så länge den nuvarande ledningen styr så trycker de ut allt som va intressant med Barca.
Barcelona WalterWhite
2014-07-20 16:28
Det är inte nyttigt att offentligt hylla unga enskilda individer från ett ungdomslag. Man vill inte ge höga förhoppningar än då man vill att de ska fortsätta att kämpa. Istället så kanske man belönar de igenom att låta t ex Halilovic träna med A-laget i försäsongen eller en längre tid som man gjorde med den unga svensken i Liverpool.

Tyckte att Halilovic var lite långt ner i banan, i Dinamo och landslaget så brukade han vara högt uppe på kanterna och utmana/ ta sig förbi, frågan är nu vad man skolar honom till då han var rätt central.Igår såg han ut lite som en playmaker vilket inte är hans grej.
Coach Pep.
2014-07-20 16:26
Bentley King

Real är intressantare än Barca just nu. Jag ser inget fel med att inspektera våra rivaler, det hör liksom till. Real och Barca hör ihop.

LennyRomario

Han har förmodligen knappt sett honom spela.

Gabriel

Skulle aldrig få för mig att befläcka Iniestas namn. Kanske borde använt en annan spelare att jämföra James egenskaper med men Iniesta var den första som dök upp i mitt höga huvud just som jag satt och smokade min joint. ;D
Barcelona AndreD
2014-07-20 16:22
Still waiting.......
Barcelona neymar JR
2014-07-20 16:20
Lennyromario Om du tar ur tummen från röven och läser vad som står, så ser du att det står. " jag är imponerad av Cudarados OSJÄLVISKA spel", och inte av cuadrado generellt. Och nej jag är inte imponerad av James. Och jag vill absolut inte ha Cuadrado till Barcelona 1: Colombia var en lagmaskin, dem resultaten hade dom gjort även om inte James spelade. Någon annan hade enkelt ersatt hans siffror. Sen helt ärligt hur tufft motstånd möte dom på vägen till kvarten? Uruguay var det tuffaste laget, och det utan Suarez och ett ålderstiget lag. 2: Just den matchen han ska visa upp sig gömde han sig. Jaja Brasilien tog honom hårt, men guess what så gör motståndarna med stjärnor varje match. Så nej min åsikt kvarstår, jag är fortfarande inte imponerad av honom. Ett bra vm så är han en gudabenådad stjärna?! Nej inte min bok och speciellt inte i mina ögon. Han var totalt osynlig i stora delar av matcherna, medan dom andra i laget briljerade med mönsteranfall. Men visst stå du kvar där vid dina siffror Så med andra står vi kvar vid hans drömmål nu, visst en utomordentligt magisk sekvens men fan inget mer än det. James är spelare som aldrig kommer ta sig ändå upp till den högsta eliten. Han kommer sakta men säkert glömmas bort efter detta vm. Och allt som kommer uppstå är en ny Arshavin :)
Barcelona Andresito
2014-07-20 16:15
@Bentley King:

Så länge det inte är smutskastning tycker jag det är okej.
Samtidigt så finns det väl inte så mycket att diskutera om Barca just nu mer än det vanliga "vi värvar inga mittbackar" och "jag hatar ledningen", som faktiskt är rätt uttjatat nu.
Rivaldo Ferreira
2014-07-20 16:10
the cameroonians Vi såklart! Vi har värvat kanske den andre bästa anfallaren (striker) i världen. En rutinerad andra målvakt som mycket väl är en start spelare i mina ögon. Och sedan en av de bästa box till box mittfältarna från förra året. Visst james har klass men har fortfarande inte nog med upplevelse. Keylor navas är en stark målvakt men är en bänk spelare. Och Kroos är en maskin lik Rakitic men ser han mer som en DM.
Barcelona Bentley King
2014-07-20 15:53
Varför diskuteras det mer om Real spelare än Barca? Real har väl ett forum där deras spelare och eventuella köp diskuteras?
Barcelona LennyRomario
2014-07-20 15:49
@neymar JR:

Så du är inte imponerad av spelaren som gjorde 6 mål och 2 ass på 5 VM matcher? Du är inte imponerad av han som gjorde två av VM:s vackraste mål? Du är inte imponerad av han som kom med i " drömelvan"? Du är inte imponerad av han som Brasilien var så rädda för att de tog honom brutalt hårt?

Men du är imponerad av Colombianen som vi ryktas vara intresserade av? Okej. Känns objektivt å välgrundat.
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 15:42
Julia Han är inte en riktigt mittback, så han passar barcas profil utmärkt.
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 15:39
För dom som missade matchen igår så finns den att se på Barcastuff.
Barcelona Julia
2014-07-20 15:39
Blind är Barcas förstaval om de misslyckas med Mathieu och Marquinhos. Han hoppas på att Barca kontaktar honom. [Mundo] Nej tack.
Barcelona Gabriel
2014-07-20 15:17
Coach Pep Hur ska jag veta? Jag känner inte dig så kan omöjligtvis veta vad du tycker. Men bra, bara det jag ville höra.
Coach Pep.
2014-07-20 14:56
Gabriel

Kanske ska sluta ta allt så ordagrant och försöka läsa mellan raderna? Tror du på allvar jag försökte lyfta fram James som en bättre fotbollsspelare än Iniesta? Jag jämförde endast deras egenskaper. Iniesta är annars min favorit genom tiderna och untouchable, lol.
Barcelona Andresito
2014-07-20 14:54
James är en bra spelare som samtidigt kommer bli bättre. Tror dock inte att han kommer bli topp 5 i världen. Han kommer ha otrolig press på sig i Real som #10 efter sitt VM. Samtidigt har man Kroos och Modric på mitten där båda två trivs bäst som lagets main playmaker. Om Falcao samtidigt kommer så får man ett väldigt ensidigt lag. Formationen blir då: backar - playmakers - avslutare.
Barcelona neymar JR
2014-07-20 14:48
Coach Pep " som förmodligen kommer bli bättre än özil" Jag är inte alls imponerad av Chamez, jag var mer imponerad av cuadrado osjälviska spel som ledde till att James vann skytteligan. Jag hoppas att dom värvar James för det kommer leda till att dom rankar han före än Jese.
Barcelona the cameroonians
2014-07-20 14:44
Lustigt annars det här med Real och James,

Barca värvar Rakitic - Real värvar Kroos.

Barca värvar Bravo - Real värvar Navas

Barca värvar Suárez - Real värvar James(?)

Vem vinner penismätartävlingen mellan presidenterna..?
Barcelona Gabriel
2014-07-20 14:42
Coach Pep

James Rodriguez är Iniesta på anabola steroider? Jisses, du är inte direkt blyg i hyllningarna, kanske ska ta det lite lugnt. Iniesta kommer efter hans karriär att gå till historien som en av de bästa mittfältarna genom tiderna. För mig är Iniesta, tillsammans med Zidane och Scholes den bästa mittfältaren de senaste 20 åren. Vad har James Rodriguez gjort för att ens nämnas i samma andetag som Iniesta? Ett bra VM slutsspel och sen då? Att han besitter en enorm potential är ingen hemlighet och han kan mycket väl utvecklas till en av de bästa spelarna i världen men jag tycker bara att man borde vara lite mer försiktig innan man jämför honom med Iniesta.

Personligen tror jag också att Real Madrid blir ett stabilare lag med James än med Di Maria, men just när dem möter oss så tror jag att det kommer att gynna oss. Barcelona är som mest sårbara när de möter spelare som dribblar och har sig, det samma gäller med Spanien. Spelare som Robben och Di Maria är en mardröm för oss, just eftersom de ger det oförutsägbara. Försvinner Di Maria från Madrid så blir det definitvt ett hot mindre för oss.
Coach Pep.
neymar JR

Hehe, hur kan en kontringsspelare med tunnelsseende vara mer mångsidig och ha större register än James som har ett fantastiskt spelsinne och passningsfot? Jag säger inte att Real nödvändigtvis blir farligare med James istället för Di Maria, men de blir en stabilare kraft och får en Özil deluxe som förmodligen kommer bli mycket bättre än vad fjanten Özil någonsin varit. Det är inte särskilt kul att som Barcafan vittna Real Madrid samla på sig Europas bästa mittfältstalanger en efter en medan vi inte ens kan ta hand om våra egna.
Barcelona neymar JR
Andersito Di Maria är den spelare som har snittat mest assist senaste säsongerna? Och nej Chamez är lättläst och fortfarande en liten grabb, det kunde man se under Brasilien matchen. Så fort svårare motståndare dök upp spm gömde han sig. Han kan skjuta och passa fram, och det kan man läsa av
Barcelona donniied
2014-07-20 14:41
Tänkte bara kolla med folket här om ni kan förklara en sak för mig, eller om jag bara har missförstått detta... Jag har läst på diverse sidor, och även här på forumet att folk ser Cuadrado som Alves ersättare. Jag får inte alls ihop detta.. Det hade varit för mig som att omskola Arjen Robben till vänster back, utifrån det jag har sett honom. Och då följer jag Serie A slaviskt.
2014-07-20 14:41
När har Lucho öppet givit Roberto beröm?
Det där har du läst i tidningarna som spekulerar om hur Lucho TÄNKER om Roberto - en stor skillnad.
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 14:40
Cameroonians Så länge vi ger chansen till dom som verkligen förtjänar det så är jag nöjd. Om någon annan spelar bättre än halilovic så har han förtjänat det mer. Det enda jag är orolig över är denna favoriseringen av spelare. Som att dom tex håller hårdare i Roberto än thiago. Han fick inte ens hälften av denna uppbackningen som Roberto får. Inget illa om Roberto, han verkar vara en sympatisk person. Han kan Säkert utvecklas och bli en okej truppspelare, men jag anser inte att han har bevisat att han kan bli en startspelare i laget.
Barcelona neymar JR
2014-07-20 14:39
The camerooninas Jo men nu är det såhär att dom har inte svårt att hylla en spelare som Roberto öppet. Men så fort det handlar om en icke-katalan så refererar man till att det finns mycket talang i La Masia
Barcelona Andresito
2014-07-20 14:38
neymar JR

Di Maria har verkligen inte bredare register än James. Vad kan Di Maria göra? Dribbla och jobba stenhårt, det förbättrar inte spelarna runtomkring speciellt mycket. James däremot är en ordentlig playmaker som kan göra sin motståndare samtidigt som han kan få iväg en djupledspassning eller ett farligt skott.

Du missuppfattade nog 'bredare register' när Coach Pep skrev. Han menade att James helt enkelt är bättre på fler saker än Di Maria.

Precis som att Ronaldo har ett bredare register som avslutare än Messi, har Messi ett bredare register som ren fotbollsspelare där han är världsklass som både målgörare och playmaker. Ronaldo är inget annat än en dribbler/avslutare, dock en riktigt bra sådan.
Barcelona neymar JR
2014-07-20 14:37
Leomessi Luis Enrique: "Halilovic? He's obviously a talented player, but so are the other B-team players. What they all have to do is to work hard." Stör mig på det här att dom alltid ska få fram hela la Masia (katalanerna) i varje mening. Han sa ungefär samma sak om deulos match igår med
2014-07-20 14:34
Klart som korvspad att Lucho inte vill uttala sig om enskilda spelare så här på försäsongen - han sa också att Halilovic precis som övriga B-lagspelare ska fokusera på att jobba hårt.

Säker på att Lucho kommer ge beröm & kritik internt till de som förtjänar det.
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 14:29
Neymar JR Vad sa han om halilovic? Han är den absolut största talangen i b-laget. Antingen så har inte Lucho verkligen sett vilken talang han är eller så vägrar han bara inse att den största talangen i laget inte är katalan/spanjor.
Annons: