/spanien/barcelona/forum/4275.aspx/spanien/barcelona/forum/4275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2014-07-21 12:46
Xavi is close to 3-year deal with New York City FC. Barcelona and Xavi want deal done before Thursday, when he should join training. [sport] Rafael Hernández ?@RafaelH117 52 s Daley Blind has agreed terms with Barcelona, but his holidays are coincidental. Barça yet to talk with Ajax, transfer fee around €15m. Barcelona are considering signing only Mathieu or Blind, negotiations with PSG for Marquinhos stalled and there's no interest in Hummels. Depending on the market, Barcelona could end up signing another makeshift centre back instead of the promised two centre backs. Jahopp.... Som om man inte var tillräckligt deprimerad redan liksom..
Barcelona B.BOSS
2014-07-21 12:45
Laporte spotta de på. Bilbao säljer ingen spelare under klausulen med all rätt. Mangala, hämta Mangala då! Eller är han för dyr att hämta in!? erbjud 39 till Porto och en träningsmatch istället för att betala klausulen på 40.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B.BOSS
2014-07-21 12:41
Ronaldo kommer inte passa Di Maria eller James på matcherna nu. Eller vänta nu lite han passar aldrig! Det är bara 100 avslut per match som gäller.
Barcelona LeoMessi
2014-07-21 12:34
B-laget Jag påstår inte att LE är en dålig tränare, jag själv tror att han faktiskt kan få vårt lag att bli bättre och jobba mycket hårdare än tidigare.
Barcelona LeoMessi
2014-07-21 12:31
B-guden Ledningen är ett skämt och vi på forumet har fan en bättre scoutingverksamhet än klubben har. Det är just därför jag tycker att LE ska vara lite tuffare mot dom. Dom har försökt värva en enda mittback och det är Mathieu och dom är inte villiga att betala det som krävs, i mathieus fall är det förståeligt. Marquinhos försökte dom knappt med för att det var omöjligt. Just därför tycker jag att Lucho ska även han kunna komma på någon mer mittback Mathieu, det har inte snackats om någon annan ens.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-21 12:27
@barcastuff: James (Monaco): "You're always watching Messi. I try to copy him, like you do with all other greats, but Messi is a step above the rest." Måste svida för Madrid när deras nyförvärv talar sanning :)
Barcelona B-Guden
2014-07-21 12:24
@LeoMessi:

så du tror inte LE sagt vilka mittbackar han vill ha som ledningen konstigt nog inte lyckas värva ?, att man sen inte lyckats scouta någon under säsongen är ju också pinsamt
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-21 12:22
Whoa! James ta det lugnt med dina uttalanden om du vill ha enn chans att joina Madrid. Det finns en del divor som inte kommer att gilla detta... James Rodriguez (Monaco): "Messi is a crack, he does things at a higher level than the other players. He's a monster, simple as that" [dxtv] James (Monaco): "You're always watching Messi. I try to copy him, like you do with all other greats, but Messi is a step above the rest."
Barcelona LeoMessi
2014-07-21 12:14
B-guden Har tränare och ledning någon kommunikation alls med varandra i den här klubben? Hade Lucho verkligen velat ha en mittback så hade han fått det. Han är precis som vår ledning, dvs att han prioriterar anfallet.
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2014-07-21 12:12
@Illusionista:

Tror du på det priset själv eller?

1: Hummels är ej till salu
2: Han har själv sagt att han ej ämnar flytta
3: Hade han flyttat är det snarare ett bud runt 45-50m euro som han hade kostat. Han har kontrakt till 2017.
Barcelona Illusionista
2014-07-21 12:01
Hummels till United för 20 miljoner Euro ryktas det nu.. stämmer det så fan heller att man betalar 20 för Mathieu
Barcelona påfågeln
2014-07-21 11:58
@barcastuff: Sergi Roberto: "Defensive midfielder on Saturday? It's a new position for me, but I'm here to help the team. I'd play at centre back too." Men se där, där har vi ju vår nya mittback!
Barcelona B-Guden
2014-07-21 11:52
@LeoMessi:

Le köper inte, han tränar laget, om inte ledningen lyckas värva en mittback är det inte konstigt när man precis värvar en anfallare för 80 miljoner, 2 målvakter för 20m+ och en mittfältare för 17 m.
Hur mycket kan det finnas kvar ?
Barcelona LeoMessi
2014-07-21 11:48
Det var ändå tur att PSG köpte Luiz, för annars hade vi antagligen försökt hela sommaren med att värva honom eller i värsta fall värvat honom! För helt ärligt så har jag fan hellre mascherano och Bartra där än David Luiz.
Barcelona LeoMessi
2014-07-21 11:41
Känns som att LE är ganska likgiltig när det kommer till mittbackar. För om han verkligen hade velat ha hummels så hade han fått honom men han verkar inte ens instresserad. Numera finns det inga ursäkter för våra tränare att inte vinna liga eller CL. Inga jävla ursäkter, dom kan inte skylla på försvaret för dom har kunnat värva vem fan dom ville men dom har agerat som fucking retards. Tro mig, hälften av skulden ligger hos LE om vi inte köper mittback. För det är hans jobb att inse att vi verkligen behöver det!
Barcelona Mido
2014-07-21 11:33
Vår ledning ser ut som pingvinerna från Madagaskar, smile and wave guys, smile and wave.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-21 11:26
Om den affären genomförs borde ledningen hängas, med zubi i spetsen!
Barcelona Gabriel
2014-07-21 11:24
Enligt SPORT så Mats Hummels nära United för 20M€. Jag upprepar..... 20M€! Herregud! Vad i helvete är det med denna jävla klubben? Jag blir så jävla trött, vad fan är det med apskallarna? Seriöst, jag sitter och skriver detta med ilska i kroppen just nu och gör allt jag kan för att inte dra alla svordomar som mitt ordförråd besitter. 20M€ för Hummels, en spelare som flirtat med oss åtaliga gånger och hade valt oss före United 10 gånger av 10, en spelare som är en av världens bästa mittbackar men vi går och jagar en 31 årig Mathieu och en vänsterback Daley Blind. Åååååh, jag får lust att anlita en hitman för att ta hand om Bartomeu, Zubi, Freixa och hela jävla högen så jag slipper fortsätta lidas. VAD ÄR PROBLEMET!? Det räcker nu, jag är så jävla irriterad att jag inte ens kan sätta ord för det. Det här blir mitt sista inlägg här inne på ett tag, jag orkar inte mera nu, det tar på mitt humör och även på min hälsa. När vi förlorade mot Bayern med sammanlagt 7-0 så tyckte jag att det var bra eftersom jag var övertygad om att man skulle göra en storsatsning till sommaren, slänga ut massa gamla spelare som inte längre höll och framför allt köpa in bra mittbackar. Inte ett skit hände, vi köpte Neymar för bara Gud vet hur mycket pengar och vi kastade bort vår största talang till samma lag som massakerade oss i CL. Året efter var det samma visa igen, bara kvartsfinal den här gången och 0 titlar. Snack på snack på snack av Bartomeu att vi kommer att få ett lag som återigen gör oss exhalterade och stolta som culés, minst 2 mittbackar kommer att värvas. I samma veva dyker namn som Benatia, Hummels, Mangala, Marquinhos, Kompany osv upp. Jävlar, nu börjar det hända grejer. Det började med att Benatias agent var i Barcelona och Luis Enrique sades vara helt besatt av marockanen, ja men kör nu för fan, köp honom - nepp inte ett skit hände där. Aja, Marquinhos är nära nu iaf, 20M€ plus Alves, det kan jag acceptera tänkte jag. Man får in en ung och grym mittbackstalang och man blir av med en åldersstigen Alves som sett sina bästa dagar i karriären. Ne, vi väntar tills efter VM, vafan då för? Aja, skitsamma, jag ska njuta av VM och lägga silly sesason on hold. VM är slut, frustrationen stiger, inte ett skit har hänt med varken Mangala, Hummels, Marquiunhos eller någon. Istället läser man hur man efterblivet är helt besatta av Mathieu och Daley Blind, och nu sägs United göra klart med en av VMs bästa spelare Hummels för bara 20M€ medans vi bara står och kollar på. Förlåt mig, men nu orkar jag inte med. Ha det bra Les Rambles. Peace out!
Barcelona Imzon
2014-07-21 10:50
"Att man lägger 800 millar för Suarez och sen försöka pruta på Mathiue visar bara helt klart vad dom prioriterar... Skulle vilja dyka upp på en presskonferens för att kasta en sko på Zubis huvud utan att bry mig om konsekvenserna."

Kunde inte sagt det bättre, jag är beredd på att åka ner också
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-21 10:43
En grym bild från Twitter.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-21 10:34
Kravlösa Vem fan är du att definiera oss? Gå tillbaka till din sopsäck och håll käft bara.
Barcelona Rambla~
2014-07-21 09:51
Rodrigo Caio, uppgifter från Transfermarkt

Date of birth: Aug 17, 1993 in Dracena Brazil
Nationality: Brazil
Height: 1,82 m
In the team since: May 1, 2011
Contract until: 25.02.2016
Current club: São Paulo Futebol Clube
Main position: Centre Back
Secondary positions: Defensive Midfield, Right-Back
Previous National player: Brazil U20
Market value: 2,00 Mill. €

Hm, nästan lite kort i rocken va? Personligen vill jag nu ha lite större mittbackar. Den här spelarn känns ju mer för Barca B än A-laget i dagskedet.
Barcelona Rambla~
2014-07-21 09:42
Andresito

Du skrev: "När Sao Paulo mötte Santos för några år sedan hade han som uppgift att neutralisera Neymar som högerback, vilket han lyckades med."

För några år sen? Killen är 20 bast idag, hur gammal var han då, 16-17? Kan det verkligen vara samma kille som var ordinarie vid en så ung ålder i Sao Paulo?
Barcelona Rambla~
2014-07-21 09:28
Bayern Munich are willing to pay £33m to beat rivals Barcelona to the signature of Fiorentina's 26-year-old Colombian midfielder Juan Cuadrado. (Bild) Det där är €42m. Kanske dags att lägga ner tanken på denna värvning? Även LE måste ju inse vad som rimligt eller inte. Istället borde man för en gång skull titta på en spelare vars position är mittback och inget annat. Varför jaga spelare som Blind när han inte ens spelar mittback? Han är ju en dm eller vb. Då kan vi likaväl låta Adriano spela mittback, det är samma sak. Vi har alla sett hur bra det försöket utföll. Ska vi ha 3 vänsterbackar? Förstår inte vad denna klubb har emot riktiga mittbackar. Att det alltid tittas på spelare som även kan spela mittback men som ändå inte är deras riktiga position.
Barcelona Lion24
2014-07-21 09:15
Kravlösa

Nu vet jag att du har tagit bort din profil men jag vill svara dig och de andra som kommer in och säger samma sak. Jag ska försöka förklara varför det är en sån låg nivå, inte bara till dig utan till alla andra som undrar. Det handlar om mittbackar. Så enkelt är det. Jag vet inte hur mycket du följer Barcelona men vi som har följt våran klubb ett tag vet att det är enorma brister i våra mittbackar. Just nu har vi renodlade 2 mittbackar i våran klubb, Piqué och Bartra. Piqué har gått ner sig enormt vilket 99% av fotbollsfans håller med om. Alla spelare kan gå ner sig men Piqués situation är extrem, i mina ögon. Han är alldeles för ofokuserad på fotboll, lat, slarvig, nonchalant, listan kan göras lång. Bartra är för färsk och är ingen ordinarie mittback i våran klubb. Tycker du att detta håller för en klubb som för 2-3 år sen rankades som bland de bästa lagen i historien, jag repeterar: historien.

Vi Barca fans har skrikit efter mittbackar i 3 år, jag vet att Zubi och co inte hör/ser men alla dessa 3 års besvikelser har lett till den låga nivån det är här inne. Vi är i en extremt känslig situation när det gäller våra mittbackar eftersom det är där det allra största problemet finns. Vi har länge längtat och drömt om ordinarie mittbackar, bra mittbackar (världsspelare) och det passar in i en klubb som FC Barcelonas dignitet, med de ambitioner och resurser man trots allt har. För 2 säsonger sedan köpte vi Song som skulle vara tänkt som back-up till mittbackarna, det slutade katastrofalt. Förra året la klubben alla sina euro på Neymar trots att vi året innan köpte Song som inte fungerade som mittback. I år har vi fått transferförbud men man har lyckats fördröja den till september. När vi fick reda på det så tror jag att 90% av skribenterna här inne verkligen trodde på att vi skulle köpa riktigt bra mittbackar eftersom vi skulle få transferförbudet förmodligen nästa sommar. Så i år var det året då vi skulle förstärka rejält, speciellt på mittbackspositionen.

Nu står vi i ett känsligare läge (återigen) eftersom det är ca 1 månad och 10 dagar kvar på transferfönstret. Klubbar har startat sin försäsong och det är svårare att köpa stora spelare nu. Ännu känsligare blir det när vi håller på och värvar Mathieu/Blind. Mathieu är i grund och botten en vänsterback och Blind en vänsterback/defensiv mittfältare. Har man inte lärt sig något från Song? Alla kan inte spela som mittback i Barcelona, det är ett svårt och avancerad system där mittbackar måste vara minst lika bra (om inte bättre) än övriga lagdelar.

Därav kommer den låga nivån. Sen om någon kastar ut svordomar mot spelare eller dylikt så är det ingenting som jag står bakom och det bästa är att man bara scrollar förbi, om man själv vill vara seriös.
Barcelona Zyzz
2014-07-21 08:54
Kravlösa: Förstår inte ens varför folk som du från andra forum bryr sig... Sköt dig själv och se till att föregå med gott exempel i ditt egna lags forum istället för att agera gestapo hos andra!
Kravlösa
2014-07-21 07:51
Tycker ni själva att det är en anständig nivå på den här sidan nu ?
Jag tror att Barcelona och deras fans inte skulle anse den här sidan
som något som tillför klubben eller dess aseende, tvärtom nu är nivån genant för er del.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-21 07:40
Förstår inte hur denna j*vla ledning tänker!!!!! Hur kan daley blind vara högsta prio om inte mathieu köps in. Killen är inte ens mittback. Ska det vara så svårt med att köpa en renodlad mittback såsom alla andra klubbar gör. Hopplös ledning och sportchef!
Barcelona ElRaval
2014-07-21 06:46
@ADAMA&HALILOVIC:

Löjligt. Lägg av.

Så ditt ego går alltså före klubben? Ifall nu Blind värvas och han gör det jättebra, hoppas du alltså trots det att klubben förlorar bara för att du själv har ett stort ego?
Barcelona B-Guden
2014-07-21 01:56
Lyckas vi inte värva en mittback denna säsong ser jag ingen anledning till att försöka nästa, lika bra att börja ge Bagnack speltid i år isåfall, kanske blir både han och Batra toppmittbackar i framtiden, vore häftigt och jävligt skönt.
Annons: