/spanien/barcelona/forum/4266.aspx/spanien/barcelona/forum/4266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2014-08-08 15:27
I vilken fantasivärld lever man i om man tror att man alltid ska vara världsledande . Det både logiskt och självklart att vi har tappat, behöver man verkligen ta upp diverse anledningar? Att vi har haft turen att bevittna den här eran är helt otroligt. Och varje saga har ett slut inte kommer det som en nyhet Hade fotbollen varit så enkelt att via värvningar kunna ta sig till toppen så hade fotbollen dött ut. Går ju inte att ta ett jättekliv tillbaka till toppen, utan man måste vandra hela bergsvägen. Hinder dyker upp, det ologiska sker och mesta av tiden spenderar man antingen i ett helvete eller ingenmansland. För att till slut få allt och klicka och bjuda på en ny magisk era Att ledningen är helt inkompetent är ju självklart och det är inget nytt för i år. Dock så har dom gjort en handfull bra beslut som kommer bära frukt i framtiden. För min del är det ingen ide att släppa ut min frustration på det då jag redan är medveten om hur dom fungerar. Man är ingen blind man för att man ändå väljer att se det positiva som sker i det dåliga. Då jag helt enkelt har accepterat att den här ledningen kommer fortsätta tills 2016. Det är inget jag kan påverka här i Sverige utan endast dom nere i Katalonien kan störta ledningen. 1: Ekonomin är i ordning, med tanke på hur mycket pengar vi kan göra oss av med 2: Dom har gjort ett par underbara värvningar. Neymar, Halilovic, d suarez, ter stegen. Dessa spelare kommer bli vitala för oss i framtiden om det vill sig. Dom tillsammans med talangerna i la Masia, kan bli riktigt bra. För det är inte vilka talanger som helst som vi förfogar över. Nu när jag ändå är igång så kan jag börja agera spågumma. 2017 kommer vi stå högst upp i fotbollsvärlden med Xavi som tränare!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Glaubrana
2014-08-08 15:25
Hörnor måste vara flest insläppta på
Barcelona Glaubrana
2014-08-08 15:25
Hörnor måste vara flest insläppta på
Barcelona DM1982
2014-08-08 15:24
@Ali G:

Har du någon källa på att majoriteten av Barcelonas mål kommer på fasta situationer? Jag läste någon statistik någonstans och där släppte Barcelona in väldigt få mål på fasta.
Barcelona Ali G
2014-08-08 15:23
Vi la sikte mot Silva, Luiz, Marquinhos, Hummels. Men vi får nöja oss med medelmåttiga mittbackar. Majoriteten av våra insläppta mål var ju på fasta situationer men nu är vi ju betydligt starkare och vi kommer på så vis släppa in mindre
Barcelona DM1982
2014-08-08 15:22
@Nemesis 10:

Jag är inte helt säker men jag får känsla av att Barcelona väntar på sina egna talanger att växa till sig lite. Det finns bra backar i Barcelonas b-lag.
Barcelona BlueRed
2014-08-08 15:22
Jahapp. Två mittbackar som med lite tur kan spela lite CdR matcher efter alla skador dem kommer glida runt med under säsongen, åtminstone Vermaelen. 15m för att sysselsätta rehabstaben. Gg.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-08 15:20
Jag förstår inte varför man inte tog in en talang istället? Har vi inga scouter eller? Hade jag suttit i styrelsen hade jag anlitat 100 scouter som bara kollar efter mittbackstalanger över hela världen i minst ett år.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-08-08 15:15
Så nu efter att vi har äntligen värvat våra så kallade värdstjärnor till mittbackar
Matihue (stavning) Vermaleen (stavning) så vill jag bara gråta,

är det här vad en av världens bästa och största klubbar kunnat ge oss till mitt backar.

vi som är Barcelona värvar medelmåttor nuförtiden. medans andra storlag värvar Stjärnor.
Barcelona DM1982
2014-08-08 15:14
@B-Guden:

Det läker på som det ska, det pratas om att han ska kunna vara tillbaka till första seriematchen.

På måndag-tisdag lär CAS komma med ett utlåtande angående Suarez. Allt tyder på att straffet kommer reduceras kraftigt.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-08 15:11
@Kith.:

Var ärlig mot dig själv nu, vilken klubb vill köpa Song efter hans lilla speltid i Barca plus hans idioti i VM??? Vi kan inte ens få 5 miljoner euro för honom just nu, bättre att låna ut honom för i milan kan han få speltid och då finns chansen att han kan höja sitt värde och om då inte Milan vill ha honom kanske en annan klubb knackar på dörren. Kom igen du kan bättre...
Barcelona B-Guden
2014-08-08 15:10
Hur ser det ut med Neymars skada?, när blir Suarez överklagan klar ?
Barcelona LeoMessi
2014-08-08 15:09
Messi och gänget ska inte spela imorgon. Tycker att dom behöver lite spring i benen innan ligan drar igång. Gampercupen räcker inte.
2014-08-08 15:05
Spännande säsong och se fram emot antingen står man där i slutet med tårar i ögonen igen utan titlar, eller så kanske ett mirakel sker att vi står med en titel eller två.
Barcelona Essienesque
2014-08-08 15:03
En rökande, 31-årig vänsterback som har gjort sammanlagt två landskamper för Frankrike och Arsenals tredjeval i mittlåset för 35+ miljoner € blev alltså lösningen för vår mittbackskris.

Medan vi värvar en anfallare som inte ens får vara nära en fotbollsplan på fyra månader för ~ 80 miljoner €.

#BarcaLogic
Barcelona LuisSuárez
2014-08-08 15:02
Nu slipper vi Masken som mittback åtminstone. Revolution!
Barcelona Ali G
2014-08-08 15:01
Laporte hade en utköpsklausal på 36 men nu ligger den på 42. Varför köpte man inte honom? Ja för att det är skillnad på prioritering man la ju det dubbla på Luis Suárez
Barcelona B.BOSS
2014-08-08 14:56
Underbara ord kith. Vi har tappat rejält. Vi ser inte lika överlägsna ut längre. Det ser man i spelet.
Barcelona B.BOSS
2014-08-08 14:54
20 för Mathieu plus skatt och 15 direkt till Arsenal plus variabler. Vilken deal. Vad är vi uppe i? 35 plus skatter och variabler kan vi säga 45. Det där var en ung Laporte pengar. Synd. Våra mittbackar senaste 5 åren. Caceres(petad) 18 miljoner, Chygrinski(minns inte ens att han spelade) 25 miljoner, Henrique(fick en rundtur runt camp nou) 12-14 miljoner, Mathieu 20 plus skatt och Vermalen 15 plus variabler. Jag glömde Song för 20-25! Pengar kastad i sjön.
Real Madrid Kith.
2014-08-08 14:52
@Gabriel:
Jag och du, samt säkerligen dom flesta här vet att något är fatalt fel med vår klubb. Det ska inte gå och tappa så mycket som vi gjort senaste 4-5 åren. Vi var som någon nämnde lite tidigare, ÖVERLÄGSET bäst i världen när det kom till klubblagsfotboll. Vi har sedan dess rasat samman helt utifrån våra resurser att bedöma. Vi är inte Inter med usel ekonomi som fick rusta ner efter trippeln. Jag ska tala om för er vad som förstört denna klubben, vi vägrar tänka nytt utan vi står och stampar på samma ställe och hoppas på att snubbla över en kista med titlar. Vi borde värvat Modric innan Real Madrid värvade honom, vi borde ha värvat Thiago Silva från Milan redan då, vi borde ha tagit in en anfallare långt tidigare, då hade vi varit kungar av europa än idag.
Barcelona Gabriel
2014-08-08 14:43
Kith. Oroa dig inte, will do. Och tackar!
Barcelona Neymar N11
2014-08-08 14:43
The deal on the transfer of Arsenal centre back Thomas Vermaelen (28) to Barcelona will be announced this weekend. Transfer fee 15M. [tv3]
Real Madrid Kith.
2014-08-08 14:42
@Gabriel:

Fortsätt med dina "negativa" inlägg som någon så klumpigt stämplade dem som, jag läser hellre vad en nyanserad och verklighetsbaserad culé har och skriva än att läsa samma jävla sörja där man rationaliserar allt klubben gör till något fantastiskt och ofelbart.
Barcelona Barclasico
2014-08-08 14:40
Arsenal cente back Thomas Vermaelen would tomorrow travel to Barcelona for medical tests and to sign his contract.
Barcelona Neymar N11
2014-08-08 14:40
The deal on the transfer of Arsenal centre back Thomas Vermaelen (28) to Barcelona will be announced this weekend. Transfer fee 15M. [tv3]
Barcelona Gabriel
2014-08-08 14:36
Busquen Det är en pina att behöva skriva så negativa inlägg också ska du veta, men jag kommer att fortsätta med det tills jag känner att klubben är på väg till rätt spår igen. Överromantiserar jag Laportas tid i klubben? Ja? mycket möjligt, men det är inte så konstigt. Laporta byggde 3 Champions League vinnande lag sin tid hos oss. Vi hade 1 Champions League titel innan han kom, när han var klar med sitt jobb så hade vi 4 (han satt visserligen inte som president när vi vann 2011 men det var fortfarande hans lagbygge som vann). Den här ledningen har fortfarande inte vunnit en enda. Sen är det en sak du och vissa andra måste börja förstå. Jag skriver inte här inne för att bjuda på journalistik konst och få dig eller andra att njuta av det jag skriver, hade jag velat göra det så hade jag kunnat och formulerat mig på ett helt annat sätt än vad jag gör. Jag skriver hur jag vill, angående vad jag vill med vilken negativ attityd jag än vill och skiter faktiskt fullständigt i vad du eller någon annan tycker om det. Jag är här inne för att skriva av mig gällande de känslor jag har angående klubben, laget och allt vad som har med FC Barcelona att göra. Jag är inte här inne och skriver för att bjuda på underbar läsning. Så i framtiden föreslår jag helt enkelt att du skrollar förbi mina inlägg om du nu anser dem vara så jobbiga att läsa. Varför ens läsa dem då? För jag kunde verkligen inte brytt mig mindre om vad du tycker om mina inlägg, så enkelt är det. Mina inlägg kommer fortsätta att vara negativa om jag har en negativ syn på saken, jag tänker inte handbojas med mina åsikter och tankar enbart för att du eller några andra finner min negativa inställning jobbig att läsa. Period...
Real Madrid Kith.
2014-08-08 14:36
@FabregasBelongsToAFC:

Kan Arsenal fansen sluta komma in hit och strö salt i såren? Ni blåste oss så det ryker om det, både du och jag vet att Vermaelen inte ens är värd 12 miljoner euro. En bänknötare i Arsenal ska inte kosta mer än 10 miljoner. Sen vadå OM han kommer upp i gammal nivå? Det där är ett RÄTT SÅ JÄVLA STORT OM för en skadebenägen och medioker spelare. Det är inte en världsspelare vi talar om, absolut ingenting tyder på att han kommer lyfta sig, sen att han ville till United istället för Barca gör det än mer sorgligt.
Real Madrid Kith.
2014-08-08 14:28
Song på lån alltså? Detta är ett praktexempel på hur lat vår ledning är. Man orkar inte jobba hårt på att sälja Song så man lånar ut honom till Milan som INTE kommer köpa honom nästa sommar, utan han återvänder till Barca med ÄNNU lägre prislapp och ännu en sommar där man måste älta Song dilemmat.

Sälj honom, man lånar ut spelare man tror kan återvända, Song är en typisk värvning för vår junta, värdelös och hopplös värvning från dag ett, precis som Mathieu och Vermaelen är.
2014-08-08 14:28
När t.o.m Real fansen hånar oss för våra mittbacksvärvningar så vet vi att nåt inte stämmer i denna klubb med denna ledning avgå ZUBiiiiiiiiiiii så trött på honom.
Barcelona Busquen
2014-08-08 14:24
Gabriel: Milito var erkänt skadebenägen när Barca värvade honom. Han var ju vid ett tidigare skede t.ex. i princip klar för Real men affären blev inte av pga skadebekymmer. Att Hleb hade varit en av PL:s bästa mittfältare saknar relevans när han helt uppenbart inte hade något att tillföra i Barca. En värvning är inte per automatik bra bara för att spelaren presterat i en annan klubb (lex Chygrynskiy). Man ska passa in i modellen också. Men skitsamma, jag har ingen lust att diskutera varje enskild spelare, du har säkert bättre koll på alla detaljer i respektive övergångar. Jag blir bara trött på att du är så onyanserat negativ, i inlägg efter inlägg, dag ut och dag in, och romantiserar en tid behäftad med minst lika mycket problem på olika fronter som nu.
Annons: