/spanien/barcelona/forum/4265.aspx/spanien/barcelona/forum/4265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-07-21 09:42
Andresito

Du skrev: "När Sao Paulo mötte Santos för några år sedan hade han som uppgift att neutralisera Neymar som högerback, vilket han lyckades med."

För några år sen? Killen är 20 bast idag, hur gammal var han då, 16-17? Kan det verkligen vara samma kille som var ordinarie vid en så ung ålder i Sao Paulo?
Barcelona Rambla~
2014-07-21 09:28
Bayern Munich are willing to pay £33m to beat rivals Barcelona to the signature of Fiorentina's 26-year-old Colombian midfielder Juan Cuadrado. (Bild) Det där är €42m. Kanske dags att lägga ner tanken på denna värvning? Även LE måste ju inse vad som rimligt eller inte. Istället borde man för en gång skull titta på en spelare vars position är mittback och inget annat. Varför jaga spelare som Blind när han inte ens spelar mittback? Han är ju en dm eller vb. Då kan vi likaväl låta Adriano spela mittback, det är samma sak. Vi har alla sett hur bra det försöket utföll. Ska vi ha 3 vänsterbackar? Förstår inte vad denna klubb har emot riktiga mittbackar. Att det alltid tittas på spelare som även kan spela mittback men som ändå inte är deras riktiga position.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2014-07-21 09:15
Kravlösa

Nu vet jag att du har tagit bort din profil men jag vill svara dig och de andra som kommer in och säger samma sak. Jag ska försöka förklara varför det är en sån låg nivå, inte bara till dig utan till alla andra som undrar. Det handlar om mittbackar. Så enkelt är det. Jag vet inte hur mycket du följer Barcelona men vi som har följt våran klubb ett tag vet att det är enorma brister i våra mittbackar. Just nu har vi renodlade 2 mittbackar i våran klubb, Piqué och Bartra. Piqué har gått ner sig enormt vilket 99% av fotbollsfans håller med om. Alla spelare kan gå ner sig men Piqués situation är extrem, i mina ögon. Han är alldeles för ofokuserad på fotboll, lat, slarvig, nonchalant, listan kan göras lång. Bartra är för färsk och är ingen ordinarie mittback i våran klubb. Tycker du att detta håller för en klubb som för 2-3 år sen rankades som bland de bästa lagen i historien, jag repeterar: historien.

Vi Barca fans har skrikit efter mittbackar i 3 år, jag vet att Zubi och co inte hör/ser men alla dessa 3 års besvikelser har lett till den låga nivån det är här inne. Vi är i en extremt känslig situation när det gäller våra mittbackar eftersom det är där det allra största problemet finns. Vi har länge längtat och drömt om ordinarie mittbackar, bra mittbackar (världsspelare) och det passar in i en klubb som FC Barcelonas dignitet, med de ambitioner och resurser man trots allt har. För 2 säsonger sedan köpte vi Song som skulle vara tänkt som back-up till mittbackarna, det slutade katastrofalt. Förra året la klubben alla sina euro på Neymar trots att vi året innan köpte Song som inte fungerade som mittback. I år har vi fått transferförbud men man har lyckats fördröja den till september. När vi fick reda på det så tror jag att 90% av skribenterna här inne verkligen trodde på att vi skulle köpa riktigt bra mittbackar eftersom vi skulle få transferförbudet förmodligen nästa sommar. Så i år var det året då vi skulle förstärka rejält, speciellt på mittbackspositionen.

Nu står vi i ett känsligare läge (återigen) eftersom det är ca 1 månad och 10 dagar kvar på transferfönstret. Klubbar har startat sin försäsong och det är svårare att köpa stora spelare nu. Ännu känsligare blir det när vi håller på och värvar Mathieu/Blind. Mathieu är i grund och botten en vänsterback och Blind en vänsterback/defensiv mittfältare. Har man inte lärt sig något från Song? Alla kan inte spela som mittback i Barcelona, det är ett svårt och avancerad system där mittbackar måste vara minst lika bra (om inte bättre) än övriga lagdelar.

Därav kommer den låga nivån. Sen om någon kastar ut svordomar mot spelare eller dylikt så är det ingenting som jag står bakom och det bästa är att man bara scrollar förbi, om man själv vill vara seriös.
Barcelona Zyzz
2014-07-21 08:54
Kravlösa: Förstår inte ens varför folk som du från andra forum bryr sig... Sköt dig själv och se till att föregå med gott exempel i ditt egna lags forum istället för att agera gestapo hos andra!
Kravlösa
2014-07-21 07:51
Tycker ni själva att det är en anständig nivå på den här sidan nu ?
Jag tror att Barcelona och deras fans inte skulle anse den här sidan
som något som tillför klubben eller dess aseende, tvärtom nu är nivån genant för er del.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-21 07:40
Förstår inte hur denna j*vla ledning tänker!!!!! Hur kan daley blind vara högsta prio om inte mathieu köps in. Killen är inte ens mittback. Ska det vara så svårt med att köpa en renodlad mittback såsom alla andra klubbar gör. Hopplös ledning och sportchef!
Barcelona ElRaval
2014-07-21 06:46
@ADAMA&HALILOVIC:

Löjligt. Lägg av.

Så ditt ego går alltså före klubben? Ifall nu Blind värvas och han gör det jättebra, hoppas du alltså trots det att klubben förlorar bara för att du själv har ett stort ego?
Barcelona B-Guden
2014-07-21 01:56
Lyckas vi inte värva en mittback denna säsong ser jag ingen anledning till att försöka nästa, lika bra att börja ge Bagnack speltid i år isåfall, kanske blir både han och Batra toppmittbackar i framtiden, vore häftigt och jävligt skönt.
Barcelona Pep #4
2014-07-21 01:10
AndreD

Jag kan hålla med er om att han inte är en guldklimp som inte ska säljas eller ens i närheten av de största talangerna vi har. Men vi kan inte sälja honom med den trupp vi för tillfället besitter.

Roberto har spelat cl, ligan, vet hur spelet i barca fungerar, annorlunda spelstil jämfört med dem andra samt. Detta är något som behövs i truppen för säsongen är lång. Han har dessutom fått 1 säsongs erfarenhet och kommer spela bättre den här säsongen. Så jag håller med ledningen och säger NEJ tack till försäljning.

Sen utvecklades han enormt mycket under Luis Enriques ledning och med han som tränare igen kan de sluta bättre än vad vi tror.
Barcelona SoM_Un
2014-07-21 01:08
AndreD

horribelt! är ordet
Barcelona AndreD
2014-07-21 00:57
Barclasico Midfielder Sergi Roberto (22) is one of the players for whom Barcelona got most offers this summer, but all were immediately rejected. [md] Tror du verkligen ledningen vill sälja Xavis arvtagare :D
Barcelona Barclasico
2014-07-21 00:36
Manchester United, Arsenal, and Tottenham are all interested in midfielder Sergi Roberto (22) [express]

SÄÄÄÄÄÄÄÄÄLJ HAN!
Barcelona Barclasico
2014-07-21 00:36
This week, Barça have to decide on their pending signings: Mathieu (by Tuesday) and Juan Cuadrado (by Friday) [sport]
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-21 00:31
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-21 00:30
Lovren sägs vara klar för Liverpool för 20 miljoner pund, så han kan vi glömma!
Barcelona Tiki-Taka
Barcelona Tiki-Taka
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-21 00:09
Medan Zubi och co letar och vi fans blir allt mer desperata efter mittbackar så är det ett måste att hitta några ljusglimtar inom klubben. Vi har några riktigt spännande ungdomar på gång underifrån som jag hoppas skolas in ordentligt i laget under den kommande säsongen. Halilovic har bara lirat 45 minuter men ser redan mycket lovande ut. Vi vet redan att Adama har sin sinnessjuka snabbhet som spetsegenskap, ibland kan det se lite kantigt ut, det positiva är att han har en hel del att utveckla men ändå imponerar såpass mycket varje match. Deulofeu har vi alla haft extremt höga förhoppningar om och jag både tror och hoppas att tiden i England gjort honom gott. Samper och Grimaldo är två andra som börjar närma sig 20 och redan nästa säsong bör slussas in med de stora grabbarna. Bagnack är riktigt bra, hoppas att han och Edgar kan få en hel del speltid tillsamans i Segundan för där har vi två duktiga mittbackar. Dessutom finns ju en spelare som Rafinha i A-laget som jag tror kommer överraska många i år. Fantastisk säsong bakom sig i Celta samt ett enligt mig bredare register än brorsan. Förutom den stora mittbacksgåtan så ser jag framemot den kommande säsongen väldigt mycket, tycker det ser väldigt intressant ut både på mittfältet och anfall. Hoppas Lucho vågar rotera i rätt mängder, både till hänsyn för framtida säsonger där vi redan nu ska utvecka de nämnda talangerna men även för att vi de senaste säaongerna sett läskigt trötta ut fram mot våren när det faktiskt är viktigast att vara i form. Har både att göra med för dåligt försäsongsupplägg och för mycket matchande på de absolut viktigaste spelarna. Försäsongen verkar tränarstaben ha tänkt igenom och jag hoppas att vi i vår får se ett motiverat lag som hungrar efter titlar istället för tidigare säsonger när spelarna mest såg ut att längta efter semester.
Barcelona Krabban94
2014-07-20 23:21
Hade gärna sett Lovren, Marquinhos, Hummels... Nån av dessa. Bara en renodlad mitbback och jag lyfter på hatten åt ledningen. Men har inte så höga förväntningar...

Synd om James går till Real, en bra spelare som kan göra dem riktigt farliga. Får se om ADM stannar. Men Real kommer vara en otroligt svår nöt att knäcka. Ser verkligen emot Clasicona!

Vet nån när spelschemat publiceras?

Jag hoppas verkligen inte vi førlora 5-0 i ett Clasico, då vet jag inte vad jag skulle säga...

Även synd att Barca och Real håller på bli nån sorts kapprustning mellan lagen, precis som under krigstiden. Bara att vi två slåss om spelare och betalar sjuka summor för dem.

Neymar 57m (Jag tror på den summan, finns folk som räknar med löner och bonusar men det hör inte till en transfersumma. Då skulle CR och Bale kosta 200miljoner var!)
Bale 90miljoner cirka
Ronaldo 90miljoner cirka
Suarez 80-90miljoner
Zlatan 40+Eto'o som uppskattades ett värde på cirka 30miljoner.

Tycker det är väldigt synd att det blir så här...
Barcelona Barcelonistas
2014-07-20 23:03
"Jag ska erkänna redan nu, köper vi han som mittback hoppas jag att vi bli överkörda av alla Möjliga lag och att Real Madrid vinner med 5-0 nån match bara för att"

Det där är ej ok kan folk chilla lite? Vänta tills fönstret stänger sen kan vi bedöma ledningen..
Barcelona Barcelonistas
2014-07-20 23:01
Barcelona intresserade av brasiliansk mittback
Enligt Catalunya Radio är Barcelona intresserade av en mångsidig brasiliansk mittback och har redan skickat en representant för att se ifall spelaren lever upp till de krav man ställer samt för att se om han nu är något extra som det sägs.

Rodrigo Caio, 20 år gammal, spelar för Sao Paulo och fick ögonen på sig efter en mycket väl utförd Toulon turnering med Brasilien där landet faktiskt vann. Han blev dessutom utnämnd till turneringens spelare, vilket är imponerande då landsmannen Marquinhos deltagit och även andra talanger. Nu har man valt att fortsätta med att följa honom i den brasilianska ligan för att se ifall standarden håller.

Caio är som tidigare nämnt mångsidig och kan spela som ytter och mittback och om man är i behov även som defensiv mittfältare. Detta är verkligen något som klubbens ledning gillar så en flytt till Spanien är inte helt utesluten.

Källa: MD
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-20 22:54
Är det jag som inte hänger med eller är det våran ledning som vet vad de gör... Är Daley Blind mittfältare mittback eller vänsterytterback? Av det jag har sett i VM spelade han ju som VB. Jag ska erkänna redan nu, köper vi han som mittback hoppas jag att vi bli överkörda av alla Möjliga lag och att Real Madrid vinner med 5-0 nån match bara för att
Barcelona B.BOSS
2014-07-20 22:44
Precis som jag sa. Nästa säsong kommer Pique och Mascherano fortsätta som mittbackspar. Jag ser inte Mathieu gå rakt in i startelvan utan att känna pique och börja leverera. Det är sanningen och sanningen svider, irriterar och är skrattretande.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-20 21:57
Hahaha hela den här mittbacks cirkusen som har pågått i snart 4 år och än idag har man inte löst det. Halva sommaren har gått och man fortsätter att jaga en ytterback på 30 bast och en ung lovande mittback som klubben man förhandlar med vägrar sälja. Jag vet inte vad jag ska göra längre, så pinsamt att man bara kan skratta åt saken. Fixar ledningen ingen back denna sommar är jag beredd på att åka ner till Camp Nou med en fet jävla banner där det står "3 years and still no center back, Laporta pls come back!" orkar inte kolla på längre när dom missköter sitt jobb så grovt och drar ner klubben i skiten. Jag skulle inte bry mig om man betalade 500 miljoner för Benatia eller Hummels, man kunde bara ha betalat Laportes klausul men som sagt ledningen har själva satt sig i denna situation då man är desperat och då är det bara att betala det klubbarna kräver punkt slut. Att man lägger 800 millar för Suarez och sen försöka pruta på Mathiue visar bara helt klart vad dom prioriterar... Skulle vilja dyka upp på en presskonferens för att kasta en sko på Zubis huvud utan att bry mig om konsekvenserna.
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 21:26
Haha ja dom försökte ju så jävla hårt med att värva rutinerade mittbackar. Dom la siktet på en back som dom visste inte skulle släppas för mindre än klausulen.
Barcelona the cameroonians
2014-07-20 20:55
Hittade den här artikeln på Sport.es

Enligt de ska ledningen insett det "omöjliga" i att värva någon rutinerad och gedigen mittback och ska nu ha ändrat strategi och vill ta in nytt ungt blod för att i stället säkra framtiden.

Kan detta verkligen stämma? Har de gett upp den gedigne och stabile Mathieu?
Barcelona the cameroonians
2014-07-20 20:50
Basselona: Ja, det är ju inte så långt till Rio :-)

Andresito: Tack för infon!
Barcelona Basselona
2014-07-20 20:48
Cameroonians

Då kanske han tar vägen förbi Botafogo och spanar in Dória med!
Barcelona Andresito
2014-07-20 20:27
@the cameroonians:
Han är tydligen ingen högerback, utan mittback. När Sao Paulo mötte Santos för några år sedan hade han som uppgift att neutralisera Neymar som högerback, vilket han lyckades med. Kan även spela defensiv mittfältare, högerback är nog hans tredje position av vad jag läst. Edit: Läste tweeten helt fel, trodde det stod right back..
Barcelona Zyzz
2014-07-20 20:14
@LeoMessi:

Läste för några dagar sedan att de förväntar sig ett svar inom 10-15 dagar (från dagen då jag läste det)...Så kanske inom 5 - 10 dagar nu förväntade de sig ett svar.
Annons: