/spanien/barcelona/forum/4264.aspx/spanien/barcelona/forum/4264.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-12-09 18:18
enkos Dock har vi över 50 % chans mot alla potentiella motståndare ifall vi vinner gruppen. Arsenal och Juventus blir svårt men jag kan ändå se oss som relativt klara favoriter. Kommer vi tvåa är det, om vi nu ska prata procent, 40 % stor sannolikhet att möta ett lag vi förmodligen åker mot. För det tror jag vi gör, jag tror vi tyvärr inte skulle klara av Chelseas buss och jag tror heller inte vi fixar Bayern. Visst att mycket kan hända tills tills februari men sett till respektive lags prestationer denna säsong så är vi knappast favoriter.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-09 18:15
Reus? Sluta hoppas grabbar. Han är klar för Madrid, Chelsea eller united. Vi ska värva Agger eller skertel och Ashley Young på mittfältet. Vi är den klubben. Dags och vänja sig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-09 18:11
[QUOTE=Vampíro]Källa? Han är väl bara avstängd? [/QUOTE] Han är avstängd och har feber därför medverkade han inte i träningen heller.
Barcelona Cule4life
2014-12-09 18:03
Om vi får värva i sommar, vilka/vilken mittback ska man köpa och hur mkt tycker ni vi ska kunna lägga på en mittback.

Enligt mug bör man kunna betala ca 35-43 milj euro ifall det är en riktig världsback.
Barcelona enkos
2014-12-09 18:00
Neymar, håll i dig :)
Barcelona Neymessi
2014-12-09 17:58
Minns att det ett tag var starka rykten om att Reus var Zubis bomb... Inte omöjligt att det finns något mellan tysken och Barca.
Barcelona enkos
2014-12-09 17:57
Jag tycker att det inte är något stor skillnad att bli etta eller tvåa i gruppen Blir vi tvåa så kan vi möta Bayern, Dortmund, Chelsea, Leverkusen eller Porto- Spanska lag lag man inte möta och andra sidan slutar vi etta kan vi möta Asenal, Juventus, kanske Liverpool, Roma eller City, Sahtjar, Sporting och Monaco... Man kan alltså få svårare motstånd som etta som tex Juventus och Arsenal, än om man slutar tvåa då man kan möta Porto och Leverkusen..
Barcelona Vampíro
2014-12-09 17:53
[QUOTE=Diar Shekha]Är CL-lottningen nu på fredag? Tacksam för svar. [/QUOTE] Nej. Måndag kl 12:00.
Barcelona Diar Shekha
2014-12-09 17:47
Är CL-lottningen nu på fredag?

Tacksam för svar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-12-09 17:44
Reus går in i sin prime age som fotbollsspelare och vill nog knappast spela kvar i ett Dortmund som inte bara missar CL men riskerar att hamna väldigt långt ner i tabellen. Bayern Munchen eller Real ser jag som de enda troliga alternativen. Egentligen har ju Bayern störst behov utav honom men han har dock tidigare tackat nej till ett erbjudande från dem.

Fan om det blir Real. Ska de locka till sig alla tekniska mittfältare på marknaden? Det är ju vi som behöver den typen. Både Kroos och Isco hade varit fina tillskott i vårt lag. Detsamma med Reus även om jag inte ser våra behov för honom som exakt lika stora, men då är jag å andra sidan likt 95 % av alla andra fotbollssupportrar förälskad i hans spelstil vilket i det här fallet är en tillräckligt bra anledning för att hämta hit tysken.
Barcelona Vampíro
2014-12-09 17:32
[QUOTE=viccc]Hur kan Rafinha vara skadad igen? helt sjukt!! [/QUOTE] Källa? Han är väl bara avstängd?
Barcelona Heisenberg
2014-12-09 17:32
Jag tänker att LE kanske har på känn att PSG kommer ligga lågt och gå på kontring, och att det därför kanske blir mer av en trebackslinje och mer offensiv kraft framåt. Eller så är det bara önsketänkande från min sida. Vore skönt att frångå 433 för en gångs skull. I och med att Alves ändå inte fullföljer sina defensiva uppgifter kan väl lika väl Pedro spela offensivt på den kanten och slå inlägg. Dessutom springer han snabbare och kan avvärja kontringsförsök i större utsträckning och framförallt (!) undvika att ständigt skapa farliga frisparkar bakåt. Fan, det här börjar låta bra i mina öron!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-12-09 17:23
What if Pedro är högerback?? Kan funka man kan också bli det pinsammaste man sett i Barcelona. Fast nä, inget slår Douglas prestationer...
viccc
2014-12-09 17:18
Hur kan Rafinha vara skadad igen? helt sjukt!!
Barcelona A good coach is everything!
2014-12-09 17:10
Varför ska Reus vänta en säsong till på oss när det är vi som har gjort bort oss? Snubben har sin karriär att tänka på !
Barcelona Potosi
2014-12-09 16:57
@Andresito:

Nu när du säger det. Att Zubi skulle klara av det känns som en mindre chans än att jag plockar hem euromillions.
Barcelona Lionel Messi n10
2014-12-09 16:51
Det ända Barca saknar är den här spelaren, fyfan vad man saknar han och hans ledaregenskaper.
Barcelona Lionel Messi n10
2014-12-09 16:49
Barcelona Andresito
2014-12-09 16:47
Potosi

Högst osannolikt att man köpt honom med tanke på att det hade nämnts i media, omöjligt att gå undercover med en sån affär.

Enda möjligheten, som vi alla får hoppas på, är om man muntligt har bestämt med Reus att han ska tacka nej till alla bud. Han har trots allt kontrakt till 2017 och kan därmed utan problem stanna kvar i BVB. Nackdelen är att man inte kan binda något kontrakt till detta. Reus har alltså allt i egna händer och kan göra som han vill, det farliga är att t.ex. Real kan locka med massa pengar och att han då inte kan vänta tills Barcas transferban är slut. Omoraliskt av Reus? Ja. Otillåtet? Nej

Endast en teori.
Barcelona Potosi
2014-12-09 16:41
Kan Barca redan ha köpt Reus men att man lät han spela kvar i Dortmund ett år? Isåfall borde förbudet inte vara ett problem väl?

Palla att en av mina favoritspelare går till Real.
Barcelona Gabriel
2014-12-09 16:21
Jag ser ingen logisk utgång till att Reus ska gå till Barcelona. Det enda valet hade varit att övertala Reus att stanna ytterligare en säsong i Dortmund, något jag inte tror han är allt för sugen på. Att sen Reus föredrar Barcelona och må ha ett personligt kontrakt färdigt med oss kanske stämmer men det är en helt annan femma, vi sitter fortfarande på ett transferförbud och inget pekar på att det förbudet kommer att varken förminskas eller upphävas totalt. Nej, tyvärr så är det nog så att vi tvingas att se ytterligare en underbar fotbollsspelare i den äckliga klubben. Han lär gå till Madrid, sorgligt nog, men börjar att vänja mig nu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-12-09 16:19
Haha, Douglas i startelvan mot PSG hade ju bara varit för mycket. Ska räkna upp min lista på spelare som jag hellre ser som högerback.
1. Adriano
2. Montoya
3. Bartra
4. Mascherano
5. Mathieu
6. Pedro
7. Zubis farmor

Nej, skämt åsido så ser jag självklart Adriano som Alves naturliga ersättare och något annat hade varit en stor överraskning.
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-09 16:10
Luis Enrique: "Adriano or Bartra right back? Think we have other options too... It'll be a surprise." #fcblive Han kommer trolla oss med Douglas i startelvan.
Barcelona Liunil Masse
2014-12-09 15:32
Vi må ha en deal med Reus men vi har också transferförbud. Rätt synd 25M för Reus är sjukt.
Barcelona Potosi
2014-12-09 15:16
Jag tror Barca redan har en deal med Reus. Har jag sagt i 6 månader nu.
Barcelona Andresito
2014-12-09 15:04
När Lucho säger att det kommer bli en överraskning så menar han ju såklart att han inte berättar något och att man får reda på det precis innan matchen. Tror knappast att han kommer köra en surprise som ingen hade kunnat förutse. Med all säkerhet så startar Adriano, 'surprise' som mest vore Bartra.

Reus är billig, därför har Real råd att köpa honom även om han inte behövs. Han går lätt för 40-50m om de bestämmer sig för att sälja honom, dubbelt så mycket jämfört med vad de köpte honom för med andra ord.
Barcelona Barcelonistas
2014-12-09 14:59
Dom behövde inte ens Bale om du frågar mig. Jag förstod aldrig vrf dom köpte Bale? Visst gjorde han viktiga mål osv men spelmässigt är han inte nära dom pengarna som Real la på honom. Det må gå bra för Real nu men den dagen då laget inte kommer prestera lika bra så kommer det uppstå problem.
Barcelona Heisenberg
2014-12-09 14:58
@Neymar11:

Det tragiska är att det kommer bli en överraskning för den spelare också. Undra hur många överraskningar som ska till innan LE förstår att det stjälper laget mer än vad det hjälper.
Barcelona dinho the artist
2014-12-09 14:58
Barcelonistas
Haha, jag håller med dig i ditt senaste inlägg! :)
Barcelona koeman92
2014-12-09 14:49
Hoppas för Reus egna skull att han inte går till Real då jag inte vill se en så sympatisk och underbar spelare sluta som Robinho, Kaka, Pedro León, Bale mfl. Om nu real köper honom så gör de det bara för köpandets skull, inte för att de faktiskt behöver honom. Känns ibland som att de är villiga att betala €40 miljoner på allt som kan sparka en boll..

Hur som helst så hoppas jag också att dessa rykten inte stämmer. Blir äcklad av bara tanken av att se Reus ta på sig den smutsigaste nyansen av vitt
Annons: