/spanien/barcelona/forum/4263.aspx/spanien/barcelona/forum/4263.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-07-21 16:06
Om vi någon gång lyckas sälja Bojan så blir det max för 5milj euro, medans Real säljer Morata för 20... Lite mer gnäll: Vi har alltså blivit av med valdes=Att tro att Stegen/Bravo kommer göra det lika bra/bättre under deras första säsong..alltså en oundviklig försämring. Dock har vi en bättre målvaktsuppsättning totalt sett..så man kan säga att kvalitén är densamma. Ivan Rakitic och Rafinha ska alltså ersätta Fabregas och förmodligen Xavi...Känns sådär och som en försämring. Gäller att Rafinha steppar upp ordentligt. Anfallsuppsättningen är en aning bättre med Suarez å delu..Återstår å se hur Suarez Domen blir. Mittbackar ja ni vet.... Värvas endast Mathieu elr Blind då är Truppen sämre än förra året..
Barcelona A good coach is everything!
2014-07-21 15:58
Zubi är en amatör det kan väl dem flesta hålla med om. Han har hamna där han är pågrund av kontakter och för att att han är katalan antar jag !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2014-07-21 15:57
Var ju lite snack om Caio här förut. Tydligen inte heller någon mittback.

Seleção Brasileira ?@BrazilStats 27 min

Barça are interested in signing São Paulo midfielder Rodrigo Caio, voted best player in Toulon 2014 with Brazil U21. [Radio Catalunya]
Visa

Seleção Brasileira ?@BrazilStats 24 min

Oh, the report says Barça want him as CB. But he's not a CB... He played there at SPFC because they need a CB and their midfield is packed.
Barcelona A good coach is everything!
2014-07-21 15:56
Kan ytter backarna lugna sig lite med deras offensiv. Så tror jag att även vi kan klara oss med denna mittbacks lösa säsong. Alba och Alves måste lära sig att hjälpa till mycket mer där bak! Speciellt när man ligger under eller vid lika för då har man inte råd med misstag. Hade Alves vart på sin position när Bale gjorde mål så hade det inte blivit något mål det kan jag garantera. Problemet med Barca är att det låter mittbackarna klara sig själva när kvaliteten inte finns. Skulle Barca spela efter deras kvalité i backlinjen så skulle vi kunna vinna många matcher som vi förlora förra säsongen!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-07-21 15:56
Förstår inte varför klubben inte tror på att ha en riktig mittback en krigare....Gick ganska bra med Puyol? Ska inte behöva vara en mittfältare/Vänsterback för att bli vår mittback. Hitta en med bra teknik och halva puyols mentalitet så blir det bra.
Barcelona Rambla~
2014-07-21 15:54
Under en match i Vm fick Holland mittbacken Martins Indi skadad. Då ändrade van Gaal till en trebackslinje och Daley Blind fick flytta ner som en av tre backar, till vänster. Är det verkligen detta som har övertygat Barca att Blind är den optimala mittbacken att värva? Det är dessutom stor skillnad att spela "mittback" i en trecbackslinje jämfört det mer traditionella fyrbackslinje. Det kräver helt skilda spelartyper. Oavsett vilket, Blind i backlinjen var bara en nödlösning under en match i Vm som råkade fungera helt okej. Det känns ju inte som Zubi och hans två lallare till scouter följt Blind under någon längre tid.
Barcelona Amo.38
2014-07-21 15:14
Chelsea har verkligen gjort bra ifrån sig när det kommer till transfers. Dom fick Kurt Zouma för kaffepengar en spelare jag drömde om att få se i Barca ... Men nej vi värvar en 31 årig mathieu till de priset, vår ledning är verkligen inkompetenta. Som Messi själv sa det ska vara dom bästa som jobbar för Barca.
Barcelona Kaptenen
2014-07-21 15:11
Börjar gilla idén med Busi och Masken på mitten tillsammans mer och mer.
Tuta på ordentligt på kanterna så har vi ett 4 manna block som försvarar.

Vad gäller mittbackarna, så går vi uppenbart bara efter mångsidiga spelare, som kan spela på flera positioner, därav går Hummels bort.
Självklart ska en, kanske två mittbackar in, men att fokusera för mycket på stora namn känns inte som det viktigaste.
Det viktigaste är organisationen i försvarsspelet, inte vem som spelar, till skillnad från anfallsspelet där det idag behövs spelare som gör skillnaden, och där kan inget lag i världen matcha oss.

Men som sagt, mittbackar ska in, och där räknar jag inte in Blind, däremot Mathieu, även om det finns vassare mittbackar.
Barcelona B.BOSS
2014-07-21 14:48
Tänk om Rosell och kompani hade ansträngt sig och behållt Thiago. Bara de kunde få honom känna sig uppskattad. Vad gör det när vi har Roberto?

Alla klubbar rustar upp och förstärker sig. Bayern sportchef gick ut med att de tänker fortsätta förstärka och att Reus inte är omöjligt. De betalar väl hans utköpsklausul och tar han nästa säsong som götze.

Varför förstärker vi inte varje säsong!? Vår klubb väntar på att alla ska bli gamla och dö innan vi förnyar truppen.
Barcelona jawwa
2014-07-21 14:47
Om xavi lämnar ser jag Afellay som en perfekt ersättare, förutsatt att han kan acceptera den rollen. När det kommer till anfallet känner jag inte något direkt behov av någon ny spelare om det nu inte visar sig finnas en "henke typ". Enda spelaren jag kan komma på så här på rak arm är väl Klose som jag knappast tror Lazio vill släppa. Ne, jag känner som övriga att det är i dem bakre leden förstärkningar behövs. Jag sticker nog ut hakan och säger att 2 mittbackar och en högerback behövs. Jag tror inte på montoya eller Bartra för fem öre, detta är inga spelare som ensamt kan lyfta ett lag som barca, på sin höjd klarar dem av något mellan lag i spanien. En världsklass mittback, någon lite sämre mb och en ny ung hungrig hb får gärna värvas in. Mitt hjärta klarar inte av en bolltappande, vilsen alves i försvaret något mer, för att inte tala om hans fantastiska inläggsspel. Ett sillyseason ska genomföras som Chelsea, alla spelare värvade och klara en månad innan seriestart, vilket ger dem chansen att spela ihop sig. Barcas ledning agerar som ett gäng nötter. Det ska nog till ett mirakel om vi ens får in någon förstärkning.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-21 14:46
Pissledning! Kan dra åt helvete allihop! Att inte kunna värva en enda vettig mittback under deras 4 år vid rodret är en skandal och väldigt patetiskt!
Barcelona Nemesis 10
2014-07-21 14:23
Blind är en duktig spelare och har en lovande framtid men faktum kvarstår att han inte kan spela mittback. Imorn får vi antagligen reda på om Mathieu värvas eller inte.
Barcelona SoM_Un
2014-07-21 14:20
blind ryktet får mig att hoppas på att mathieu haha
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-21 14:11
Jag tror inte ett piss på Hummels till Man Utd ryktet. För det första är det Sport som kommit upp med detta. För det andra så har Bild skrattat bort det här ryktet och sagt att det är struntprat. För det tredje har Hummels sagt att han inte vill lämna det här fönstret. Dessutom tror jag inte att Dortmund är dumma nog att göra sig av med en av deras nyckelspelare, när Lewandowski precis lämnat. Hummels kommer varken till Barca eller United i år, så ni kan glömma honom.
Barcelona SoM_Un
2014-07-21 14:08
vill börja med att säga att jag älskar verkligen xavi o hoppas fortfrarande att han avslutar i blaugrana. men om det verkligen stämmer att han väljer att sticka nu o vi inte hinner få in nån. så kommer jag att bli jävligt besviken på han. jävligt dålig stil av han då att vänta så länge för att sen ba komma i augusti o säga att han drar. återigen visar han att han går först o sen klubben trodde aldrig att han var en sån. men men hoppas verkligen att jag har fel. snälla säg att jag har fel fan
Barcelona Pep #4
2014-07-21 13:59
Mourinho klar med sin silly season 1 månad innan fönstret är stängt. Måste ge dem cred för de, snabba och smarta förhandlingar.

Vi är inte ens halvvägs då Xavi till och med kommer lämna sägs de.

Alltså 2 mittbackar,1 mittfältare och 1 anfallare. Ser inte ljust ut.

Barcelona Andresito
2014-07-21 13:55
@Rambla~:

2012 var det. När Neymar var 20 och Caio 19 :)
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-21 13:21
OM detta stämmer så gräver jag ned mig själv resten av Silly Season
Barcelona Rambla~
2014-07-21 13:07
Jag anser att ansvaret även ligger på Lucho när det gäller vilka mittbackar vi ska värva. Tyvärr så verkar han anse att det duger gott med spelare som klarar av att spela mittback. Det är inte det viktigaste för honom utan det är som vanligt, helst en defensiv mittfältare som är mer bekväm med boll vid fötterna än vad vanligtvis mittbackar brukar vara. Han vill ha en spelande mittback i första hand, en försvarande mittback är sekundärt. Detta genomsyrar hela klubben ända ner till Cruyffs filosofi.

Tyvärr, men i det här fallet bär Lucho ett stort ansvar och ska någon kritiseras är det han. Precis som någon tidigare var inne på. Det är han som ska inse att vi har problem med försvarsspelt. Tydligen anser inte han att detta problem är så stort och att nuvarande backbesättning med ett tillskott av Mathieu duger mer än väl.
Barcelona NoGo™
2014-07-21 12:46
Xavi is close to 3-year deal with New York City FC. Barcelona and Xavi want deal done before Thursday, when he should join training. [sport] Rafael Hernández ?@RafaelH117 52 s Daley Blind has agreed terms with Barcelona, but his holidays are coincidental. Barça yet to talk with Ajax, transfer fee around €15m. Barcelona are considering signing only Mathieu or Blind, negotiations with PSG for Marquinhos stalled and there's no interest in Hummels. Depending on the market, Barcelona could end up signing another makeshift centre back instead of the promised two centre backs. Jahopp.... Som om man inte var tillräckligt deprimerad redan liksom..
Barcelona B.BOSS
2014-07-21 12:45
Laporte spotta de på. Bilbao säljer ingen spelare under klausulen med all rätt. Mangala, hämta Mangala då! Eller är han för dyr att hämta in!? erbjud 39 till Porto och en träningsmatch istället för att betala klausulen på 40.
Barcelona B.BOSS
2014-07-21 12:41
Ronaldo kommer inte passa Di Maria eller James på matcherna nu. Eller vänta nu lite han passar aldrig! Det är bara 100 avslut per match som gäller.
Barcelona LeoMessi
2014-07-21 12:34
B-laget Jag påstår inte att LE är en dålig tränare, jag själv tror att han faktiskt kan få vårt lag att bli bättre och jobba mycket hårdare än tidigare.
Barcelona LeoMessi
2014-07-21 12:31
B-guden Ledningen är ett skämt och vi på forumet har fan en bättre scoutingverksamhet än klubben har. Det är just därför jag tycker att LE ska vara lite tuffare mot dom. Dom har försökt värva en enda mittback och det är Mathieu och dom är inte villiga att betala det som krävs, i mathieus fall är det förståeligt. Marquinhos försökte dom knappt med för att det var omöjligt. Just därför tycker jag att Lucho ska även han kunna komma på någon mer mittback Mathieu, det har inte snackats om någon annan ens.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-21 12:27
@barcastuff: James (Monaco): "You're always watching Messi. I try to copy him, like you do with all other greats, but Messi is a step above the rest." Måste svida för Madrid när deras nyförvärv talar sanning :)
Barcelona B-Guden
2014-07-21 12:24
@LeoMessi:

så du tror inte LE sagt vilka mittbackar han vill ha som ledningen konstigt nog inte lyckas värva ?, att man sen inte lyckats scouta någon under säsongen är ju också pinsamt
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-21 12:22
Whoa! James ta det lugnt med dina uttalanden om du vill ha enn chans att joina Madrid. Det finns en del divor som inte kommer att gilla detta... James Rodriguez (Monaco): "Messi is a crack, he does things at a higher level than the other players. He's a monster, simple as that" [dxtv] James (Monaco): "You're always watching Messi. I try to copy him, like you do with all other greats, but Messi is a step above the rest."
Barcelona LeoMessi
2014-07-21 12:14
B-guden Har tränare och ledning någon kommunikation alls med varandra i den här klubben? Hade Lucho verkligen velat ha en mittback så hade han fått det. Han är precis som vår ledning, dvs att han prioriterar anfallet.
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2014-07-21 12:12
@Illusionista:

Tror du på det priset själv eller?

1: Hummels är ej till salu
2: Han har själv sagt att han ej ämnar flytta
3: Hade han flyttat är det snarare ett bud runt 45-50m euro som han hade kostat. Han har kontrakt till 2017.
Barcelona Illusionista
2014-07-21 12:01
Hummels till United för 20 miljoner Euro ryktas det nu.. stämmer det så fan heller att man betalar 20 för Mathieu
Annons: