/spanien/barcelona/forum/4261.aspx/spanien/barcelona/forum/4261.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-11 01:51
Jag håller på att kolla på matchen.
Jag ställer till mig frågan om varför Iniesta fick starta När Xavi har varit den heta senaste månaden.

Rakitic??

Barcelona Barcelonistas
2014-12-11 01:42
Jag är nöjd med resultatet och vinsten. Det spelmässiga var ok vi får inte glömma att vi möter ett bra lag. Några få punkter som gör mig frustrerad. 1 - va gör Rakitic på bänken? Ännu en toppmatch där han får nöta bänk. Vad kan orsaken vara att han inte får Starta stormatcherna? 2 - LEs taktik var att göra vad? 2 defensiva mittfältare+ en avdankad Pedro och en Iniesta som är helt urslag. Värdelöst mittfält 0 kreativitet. Xavi och Rakitic borde ha startat!!! 3 - missnöjd med backlinjen, om LE nu vill spela med en 3 backlinje så får han göra det rätt också. Mathieu är värdelös där vrf spelar du inte Alba? 4 - Pedro sjabblade bort flera omställningslägen som kunde resulterat i mål. 5 - känns inte som det var kollektivet som vann matchen. Det var mer vår fantastiska trio där framme som avgjorde och räddade LEs ass. Usel taktik!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-12-11 01:42
Jag är nöjd med resultatet och vinsten. Det spelmässiga var ok vi får inte glömma att vi möter ett bra lag. Några få punkter som gör mig frustrerad. 1 - va gör Rakitic på bänken? Ännu en toppmatch där han får nöta bänk. Vad kan orsaken vara att han inte får Starta stormatcherna? 2 - LEs taktik var att göra vad? 2 defensiva mittfältare+ en avdankad Pedro och en Iniesta som är helt urslag. Värdelöst mittfält 0 kreativitet. Xavi och Rakitic borde ha startat!!! 3 - missnöjd med backlinjen, om LE nu vill spela med en 3 backlinje så får han göra det rätt också. Mathieu är värdelös där vrf spelar du inte Alba? 4 - Pedro sjabblade bort flera omställningslägen som kunde resulterat i mål. 5 - känns inte som det var kollektivet som vann matchen. Det var mer vår fantastiska trio där framme som avgjorde och räddade LEs ass. Usel taktik!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-12-11 01:41
Kom från jobbet för nån timma sen.

Gick in på Viaplay och kollade eftersnacket där.
När eftersnacket och highlightsen om Barca-Psg kom så var det bara snack om en spelare i 95 % tiden. Ja, ni gissade rätt. Zlatan! De visade vilka bollar han passade, hur han tog emot dem, hur han skarvade bollen med huvudet och hur många gånger han kliade näsan.

Jag har inget emot att de visar allting det där.
Men när jag tänkte att nu visar de Barca's spel och Messi's dribblingar, passningar, skott o.s.v fick jag ett stort fuck you av dem.

De enda de visade förutom de tre målen var Pique's roliga dräkt inför matchen .

Nu vill jag veta, är jag bara melodramatiskt av mig eller spelade vi så dåligt spelmässigt att studion inte kunde hitta några sekvenser i vårt spel som lede till farligheter??

Som tolken bruka säga Porque??
Barcelona grande jw
2014-12-11 01:40
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

Jag tror Bentley King är lite extra euroforisk och yrar i nattmössan lite såhär efter att ha sett en fin match av Barca på plats. Jag har sett Barca tjugotalet gånger live och jag kan säga att det inte är någon som helst skillnad på att se Pique live. Har man turen att pricka in en match där Pique faktiskt gör en bra insats så är det självklart en anledning till varför det ser annorlunda ut. Men det händer ju tyvärr väldigt sällan nuförtiden. Idag var han dock bra i mitt tycke. Båda Bartra och Pique visade stor pondus och beslutsamhet och det syns att dom trivs ihop.

Hoppas verkligen vi kan få se ett försvar av Bartra - Pique - Mathieu - Alba framöver. Känns väldigt fint balanserat och något som kan fungera riktigt bra. Tyvärr kommer det inte hända så länge Alves finns tillgänglig för spel, och tyvärr är han den största bromsklossen i dagens Barca. Hela högerkanten läcker bakåt och står still framåt tack vare honom.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-12-11 01:29
@Bentley King:

Det med Pique är jag genuint intresserad av att veta mer av, skulle du kunna tänka dig dela med dig lite mer kring det, lite mer detaljerat kanske, för oss som får en annan uppfattning av att titta hemma på skärmen istället?
Ronaldinho Gaucho
2014-12-11 01:12
@Bentley King:

Du måste ha blandat ihop Pedro med den urusle Iniesta. Sicken blek insats!
Barcelona Bentley King
2014-12-11 01:07
Idag fick jag se matchen live på plats och jag kan lugnt säga att efter Messi så var Piqué bästa spelaren på plan! Det är sjukt vilken skillnad det är att se dessa fantastiska spelare live. Wow säger jag bara! De ända gångerna PSG skapade något farligt var när Busquets slarva eller när Pedro jämt tappar bollen
Barcelona Liunil Masse
2014-12-11 00:53
Taktiskt var vi inte bättre än PSG alls. Vi vann matchen för att vi har en trio där framme som är brutal. Bartra är vår bästa mittback, inget snack om saken, han ska bli startspelare nu
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-12-11 00:50
[QUOTE=Amo.38]Btw vad här hänt med vår käre Vampyr? Har tiden hunnit ikapp honom? Någon som kan få mig att förstå .. [/QUOTE] Har själv funderat på det, han har gått från att vara top 3 i världen till en medioker spelare. Vad jag själv tror är att dödsfallet tog mycket mer på honom än vad man tror. Tycker inte att han har varit sig lik sen dess.
Barcelona LeoMessi
2014-12-11 00:43
Jag tyckte att vår uppställning gynnade PSG mer än den gynnade oss om jag ska vara ärlig! Bartra och Pique gjorde ett bra jobb, men Mathieu har det förtvivlat svårt som VB. Och det är helt och hållet Luchos fel, han ska inte spela där! Alba är överlägsen i defensiven och offensiven som VB. Den enda fördelen Mathieu har är styrkan och längden. Men Alba är alltid snabbt framme och avvärjer situationerna. Jag hade velat sen 4-3-3, med bartra, Pique, Mathieu och Alba som backar, mascherano, xavi och rakitic på mittfältet och trion Messi, suarez och Neymar på topp. Sen måste jag säga att bartra är en äkta krigare! Han gjorde det riktigt bra idag!
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-11 00:40
Zlatan to Le France after the match: "Cristiano better than Messi? Maybe in another sport. Messi is unique." Messi's 21 Barcelona goals this season [Liga 13, UCL 8] #fcblive left foot: 10 right foot: 9 head: 2 Messi har kommit igång med högern. Innan försökte han alltid avsluta med vänstern. Nu slår han till direkt med högern.
Barcelona Amo.38
2014-12-11 00:38
Btw vad här hänt med vår käre Vampyr? Har tiden hunnit ikapp honom? Någon som kan få mig att förstå ..
Barcelona Amo.38
2014-12-11 00:37
Jävligt skön vinst idag! Otroligt skönt att hela trion där fram får näta! Sen måste jag säga att Pedro gör ett kanon jobb som högerback även fast han kom in för långt central ibland. Jag måste nog hålla med Blanc lite, tyckte mittfältet och försvaret såg rätt så förvirrade ut emellanåt. Men det kan bara bli bättre med tiden!
Barcelona Nemesis 10
2014-12-11 00:25
Mäktig bild på Sports första sida!
Länktips: www.sport.es/es/
Barcelona enkos
2014-12-11 00:18
Kollar på repris nu, vilken match våra killa gör, vilken press så fort man tappat bollen av framför allt våra anfallare... påminner en del om Peps tid
Barcelona Smogen
2014-12-11 00:17
Vi får inte glömma att trots en jäkligt skön vinst idag så såg försvaret ut som hra höns ibland. Masken och Pique fick konstant gå ut o hjälpa Mathieu på vänsterkanten. Det i sin tur lämnade stora luckor i mitten som ingen riktigt kunde täcks upp. När vi körde mef 4a anfallsspelare så verkade ingen riktigt veta vem som skulle falla ned och täcka upp pivoterollen när Busquets fick agera mittback. Vi behöver en stasbil backlinje, helt galet av Lucho att återigen spela Mathieu till vänster. framförallt med tanke på atthan experimenterade med Bartra till höger, även om det rent defensivt fungersde väldoigt väl. Konststerar ändå att Luchos experimenterande bara rädfas av Messis briljans. Ska vi vinna något strort i år mådte Lucho skärpa sig.
Barcelona II Barça II
2014-12-11 00:12
Men nu ska vi inte tro på allt som Blanc säger, faktum är att vi trots att vann matchen, så jävla "förvirrade" kan inte våra spelare ha varit. LE och laget skall ha beröm idag, vi gjorde en stabil insatts, finns egentligen ingenting negativt från dagens match. Det ser ljusare ut nu.. Det kan trots allt sluta bra det här, får vi i gång Suarez på riktigt, så kan det sluta riktigt bra tillochmed.
Barcelona Yellow cake
2014-12-11 00:12
ne man blir ju glad om han inte startarkänns det som
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-11 00:11
Var der bara jag som inte saknade Alves? Alves för 5 år sen saknar jag. Dagens Alves får lämna klubben som en legend dock.
Barcelona Yellow cake
2014-12-11 00:09
Blanc (coach PSG): "It seemed that Barcelona's surprising line-up confused their players more than our players." #fcblive

må så vara, men då måste Barcas spelare vara jäkligt grymma om de vinner med 3-1
Barcelona Baha - Pep G
2014-12-11 00:07
Blanc (coach PSG): "It seemed that Barcelona's surprising line-up confused their players more than our players." #fcblive Överraskar Enrique spelarna verkligen? Är der inte sjukt? Borde han inte innan matchen visa och tala om för spelarna hur han vill spela och på vilket sätt de ska utnyttja den nya formationen? Hur planerar han inför matcher med taktik och direktiv?
Barcelona Yellow cake
2014-12-11 00:01
Gillar att Lucho ändå anpassar sig lite efter motståndarna nuförtiden! Problemet som jag ser det med två föregående tränarna, var att de alltid körde med samma upptställning jämt..tror de ville tro att Barca var lika dominant som under Pep-eran..
Barcelona Yellow cake
2014-12-10 23:57
Nåt som är jäkligt skönt med Barca dock, är ju att även om dom hamnar i underläge så känns det typ alltid som att de till 70% kommer vända på resultatet..typ
Barcelona enkos
2014-12-10 23:55
Omröstningen till guldbollen slutade 21 november, och så dagen efter började Messi med sitt hattrick mot Sevilla och så har han på lite mer än två veckor gjort hela 10 mål!! Kan inte FIFA öppna omröstningen igen nu för det finns säkert de som hade röstat annorlunda ...
Barcelona Canaletes
2014-12-10 23:51
@Ronaldinho Gaucho:

Syftade på domaren ;)
Barcelona påfågeln
2014-12-10 23:44
Rysningar när Bartra blockade tre skott på tre sekunder, han blir allt mer likt Puyol för varje dag som går. Man of the match enligt Opta, alltså statistiskt sätt. säger ändå en del, man vet att en försvarare som inte gjort mål varit grym om de får utmärkelsen.

Grym insats från Pedro också, jag gillar att man slapp ytterbackar i denna match, är lite trött på att Alba springer och överlappar för att sen alltid passa hem bollen eller ta fel beslut. Slapp dessutom Alves horribla inlägg, även om Alves iaf kan kombinera på ett vettigt sätt. Trebackslinjen funkade riktigt bra.

Förstår inte riktigt alla som tyckte att Busquets såg dålig ut, markerade inte Cavani eller Zlatan alltid honom i uppspelsfasen, svårt att glänsa då. Simeone körde framgångsrikt samma koncept förra säsongen mot Barca, men nu tillät systemskiftet Barca att dominera matchen trots en hårt markerad Busquets i svår ny position.

Skönt också hur matchen bara stängdes efter att Xavi kommit in, lugnet sänkte sig över laget och det var bara att spela av mot det i slutet obalanserade PSG.

Konstaterar i mitt stilla sinne att Montoya nu är femma på högerbacksplatsen och fyra till vänster. Hejdå, hoppas en buy-back klausul inkluderas. Hoppas också att man inte väljer alternativet med fem olika lån till olika klubbar, så Montoya aldrig får chansen att rota sig och utvecklas.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-12-10 23:41
@FC Tiki-Taka:

Barcelona FC Tiki-Taka
2014-12-10 23:41
@Ronaldinho Gaucho:
Han är ju sin egna vän också...Zlatan älskar Zlatan ;)
Barcelona enkos
2014-12-10 23:40
@Nemesis 10:

mejla detta till "expreten" niva
erik.niva@aftonbladet.se
kan någon Wengers email så man kan skicka till han också?
Annons: