/spanien/barcelona/forum/4260.aspx/spanien/barcelona/forum/4260.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2014-07-22 13:17
Är också otroligt nöjd att Xavi stannar. Han har rutinen som behövs i laget och högsta erfarenheten, en perfekt backup med andra ord.
Xavi kommer bli bra att ha när man behöver kontrollera spelet eller försvara en ledning då han typ aldrig tappar bollen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-22 13:15
Jag hade accepterat och förstått Xavis beslut om han hade lämnat men man blev samtidigt oerhört glad när man läste att han med största sannolikhet stannar. Kan bli vital att ha i truppen med tanke på andra förändringar. Någon som vet vad vi står för och hur fotbollen ska spelas(i grund och botten, sen måste vi såklart ändra detaljer i spelet). Genom detta har vi därmed garderat oss om det inte skulle funka med Rakitic och Iniesta tillsamans på mitten. Vi kommer alltid ha en Xavi som är redo att ta tag i taktpinnen styra spelet. Även om Rakitic gör det jättebra så finns det ingen annan som är bättre än Xavi på att ensam kontrollera en match, så om vi har en uddamålsledning är han en bra spelare att byta in.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona papillon
2014-07-22 13:15
Rambla~

Jag förstår vad du menar. Tänkte mer på att om man följt spanska ligan, eller Barca i nåt år, så vet man vem Mathieu är.

Sen förstår jag inte varför man vill ha just honom. Men man vill nog inte "slänga" bort en spansk landslagsman i Pique vilket man kan förstå, likadant med Pedro, och värva en grym mittback som petar honom. Frågan är hur länge Pique kommer fortsätta vara startman i landslaget, inte länge till skulle jag tippa på.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-22 13:02
Om xavi nu stannar har vi ett mittfält och anfall av yppersta klass. Målvaktssidan är bland den starkaste på mycket länge. Ytterbackarna är stabila, men det mest vitala och det största problemet är ju mittbackarna. Värvas det in två mittbackar så har vi ett slagkraftigt lag.
Barcelona Pep - El Míster
2014-07-22 13:01
Så skönt att Xavi stannar. Hoppas också som ni säger att han får en roll i laget som backup, mentor etc etc. Dessutom är han ju ingen dålig backup. I mina ögon fortfarande en världsklasslirare när han vill och kan. Vem vet? Han kankse gör en monstersäsong sista året i klubben.
Kul hur som helst!
Barcelona Rambla~
2014-07-22 12:58
@papillon:

Jaha, jag som missuppfattade det hela, sorry. ;)

Visst var han grym i den matchen tillsammans med Alba. Fast det rättfärdigar ändå inte att man idag vill betala €20m för honom, som 31-åring och som mittback. Det var min poäng annars. Inte för att du påstod något liknande heller.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-22 12:54
Skönt, med Xavi ser mittältet grymt bra ut. Hoppas bara det är en mindre tongivande roll han är tilltänkt framöver. En rutinerad backup åt mentor åt de unga vore fantastiskt.
Barcelona papillon
2014-07-22 12:53
Rambla~

Han undrade vem Mathieu var och nej den matchen var som vänsterback/vänterytter
Barcelona ElRaval
2014-07-22 12:48
@DM1982:

Wow, spännande att se vilken roll han blivit tilldelad.

Jag är Xavis största fan och är givetvis glad över att han stannar - även om jag brukar förespråka att "sluta på topp". Men med rätt roll nästa år kan han trots sin ålder spela en riktig roll i vissa matchsituationer och stora matcher.

Formuleringen "accepterat" tyder på att det inte är en roll han själv har bestämt utan snarare något han blivit tilldelad och fått fundera på. En nyckelroll hade han aldrig ens behövt fundera på.
Barcelona Rambla~
2014-07-22 12:45
@papillon:

Ja, men det var ju knappast som mittback va? Dessutom, vad han gjorde för några år sen är ju ganska så irrelevant i dagsläget. En gång i tiden körde Ronaldinho skiten ur Real Madrids högerkant helt på egen hand på Bernabeu. Det är han knappast kapabel till att göra idag.
Barcelona papillon
2014-07-22 12:36
Mido:

Då bör du titta på speciellt en match när han och Alba körde skit med Barca's högerkant. Det var under Pep's tid.
Barcelona Barieta
2014-07-22 12:36
Luis Enrique wants maximum three more players this summer. Two centre backs, and a right back if Dani Alves leaves. [md]

LE tänker ju på försvare iaf, det är ju ledningen så inte klarar av att signa någon.. horribelt
Barcelona Rambla~
2014-07-22 12:35
@Barclasico:

Här har vi ett av de största problemen med den här klubben. Vadå "if Dani Alves leaves"? Ska det gå till slutet av juli innan det bestäms om Alves stannar eller inte? Jag skiter i om det har varit ett Vm, det hör fan inte hit. På den här nivån, ska detta vara klart när säsongen avslutas, som senast. Varför ska vi behöva gå och vänta till slutet av sommaren om vissa spelar stannar eller inte? Hade tex Alves tvingats ta ett beslut tidigare så hade klubben kanske haft chans att tex värva Aurier som nu blir klar för PSG när som helst. Det samma gäller faktiskt även Xavi. Ja, han är en legend bla bla, men man måste ju för fan ha lite framförhållning så att det går att planera framtiden. Speciellt en sommar som denna, när det talas om revolution, när klubben troligen får en avstängning för kommande transferfönster. Vad fan tänker den här ledningen med?
Barcelona DM1982
2014-07-22 12:24
Xavi's agent informs that Xavi has accepted the role given to him by Luis Enrique for the next season. Xavi is staying. (Sport)
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-22 12:12
According to Xavi's agent, the midfielder is as motivated to start training on Thursday as he was for his first day at Barcelona. [sport]
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-22 12:06
Although talks with New york City FC continue, Xavi has for now decided to continue at Barcelona. he'll start training on Thursday. [sport]

After new talks with Luis Enrique, Xavi doesn't rule out staying another season and then moving to United States next year. [sport]

Hoppas han stannar ett år till, som back-up, som mentor, som pådrivare till den yngre generationen. Hoppas!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Barclasico
2014-07-22 12:01
Luis Enrique wants maximum three more players this summer. Two centre backs, and a right back if Dani Alves leaves. [md]
Barcelona LeoMessi
2014-07-22 11:59
Som sagt, det finns inga ursäkter för klubben eller tränaren att inte vinna titlar den här säsongen. Dom har kunnat köpa in vilka spelare dom önskade sig, dom kunde typ ha köpt in vilken mittback som helst. Vinner dom ingen viktig titel så ska deras ursäkt vara att dom är inkompetenta och inget annat. Varken ledningen eller Lucho kan skylla på att dom inte hade någon tillräckligt stark lagdel.
Barcelona Rambla~
2014-07-22 11:51
@Tiki-Taka:

De ansåg det blev för dyrt eftersom det var hans klausul då. Valencia vägrade som vanligt att sälja eller förhandla. Det lustiga är ju att Mathieu försökte ändå hjälpa till genom att förhala att förnya sitt kontrakt så att inte klausulen skulle stiga och det var ju bara ett år kvar på det gamla kontraktet. Allt för att det skulle underlätta för Zubi att värva honom. Zubi klarade så klart inte av det och man beslutade att vänta på att Puyol skulle bli frisk till hösten. Det skulle ju vara som ett nyförvärv trots allt.
Barcelona LeoMessi
2014-07-22 11:49
Sa dom inte att dom hade bestämt sig för att köpa en yngre mittback som dom tror kan utvecklas? Haha! Doria hade varit billigare att köpa in. Ska vara ärlig nu, har faktiskt aldrig sett doria spela så jag vet inte hur grym han är.
Barcelona Pep - El Míster
2014-07-22 11:49
Finns ingenting vi kan göra.

Jag förstår fan inte. Mathieu för 20 M? Helt jävla otroligt. 31 år.
Varför inte lägga det dubbla(40-50M) för en sådan som Marquinhos? Han är ju 10 år yngre också.

Jag bryr mig inte egentligen över klubbens ekonomi men när vi alla(supportrar, ledning, spelare, tränare) är överens om att mittbackar behövs så kan inte klubben punga ut och se till att det blir klart? Vi köper Suarez för 80M utan några problem och som inte ens var ett nödvändigt och solklart köp.
När vi då har så mycket pengar som vi sägs ha, hur kan vi då inte punga ut det som behövs, för en spelare tydligen ALLA är överens om att vi ska ha.

Det finns ingen som helst logik.
Barcelona Gabriel
2014-07-22 11:48
Rambla~ Exakt, det är något jävla fuffens dem fått för sig. Vadå det är svårt att hitta mittbackar som passar in i Barça? Ja, kanske det, kanske om du letar efter Puyols kopia, då är det klart som tusan att det blir svårt att hitta den spelaren eftersom den inte existerar men det finns fortfarande bra mittbackar där ute som utan tvekan hade tagit laget till en högre nivå och gjort oss starkare. Alla här inne hade gjort ett bättre jobb än dem som nuvarande har hand om klubben. Precis som det redan sagts, varenda soffexpert i Sverige hade kunnat peka ut problemen som Barça har i defensiven och inte en enda utav dem hade valt att lösa problemet med att köpa Mathieu. Varför väljer man att ignorera spelare som Benatia, Mangala, Hummels, Subotic mfl? Varför? Så många gånger har jag funderat på det och försökt klura ut svaret men jag blir inte klokare för det. Faktum är att nuvarande styrelsen inte köpt en mittback. Den senaste mittbacken som värvades var Chygrinskyi och då var Laporta fortfarande president i klubben. Sen visst, Chygri blev ingen succé i klubben men man valde fortfarande att köpa in mittbackar när det behövdes. Under Laportas tid i klubben köpte man ändå in försvarsspelare som Belletti, Edmilson, Marquez, Gio Van Bronkhorst, Thuram, Zambrotta, Gabriel Milito, Cacerez, Abidal, Dani Alves, Piqué och Chygrinskyi - och detta var under 7 år i klubben. Det har nu gått alltså 4 år sen Laporta lämnade och den enda förvarsspelaren Rosell köpt in är Adriano och Alba (Mascherano är ingen mittback, han värvades eftersom Yaya Touré valde att lämna). Inte en endaste mittback, och då är laget rent defensivt på tok mycket mer extremt än vad det var när Laporta valde att köpa mittbackar till oss.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-07-22 11:48
Rambla~

Hahahaha de borde fan göra en komediserie av vår ledning, manuset är redan klart...
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-22 11:46
Rambla

Ska jag skratta eller gråta!? Nu anser dem att hans värde har stigit till 20 miljoner. Pantad sportchef =)
Barcelona Rambla~
2014-07-22 11:43
@Tiki-Taka:

Han ansågs vara för dyr.
Barcelona Rambla~
2014-07-22 11:42
City, Chelsea, Bayern, Real Madrid, Atletico, Arsenal, Liverpool, Tottenham osv, klarar alla av att värva dugliga mittbackar. Varför ska det vara så svårt för Barca? Jag tycker bortförklaringar som att det är svårt att spela mittback i Barcelona bla bla, börjar bli tjatiga och löjliga. Bra mittbackar lär sig att integreras i de flesta system om de har en kompetent tränare med bra tillhörande stab.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-22 11:40
Då är affären nästintill klar alltså?
FML
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-22 11:39
Vet någon varför Barca inte köpte Mathieu förra sommaren, då dem var intresserade av honom. Mathieu hade då en klausul på 10 miljoner euro.....-.-
Barcelona Rambla~
2014-07-22 11:37
@Tiki-Taka:

Just i det här fallet klandrar jag även LE, för jag är övertygad om att det är han som trycker på här. Zubi ska ha skit ändå, just för att han är Zubi. :P
Barcelona Mido
2014-07-22 11:37
Kan nån vara så snäll å svara mig,, Vad ser koala björnen (zubi) i långben från Valencia? Om jag ska vara ärlig, jag visste inte vem han var fram till att Barcelona blev intresserade av honom. Inte ens de som lirar fifa eller ett manager spel köper honom haha sjukt! Det finns många billiga gryma starka mittbackar från Kroatien eller Italien, nää zubi orkar inte flyga så långt. Idiot
Annons: