/spanien/barcelona/forum/4259.aspx/spanien/barcelona/forum/4259.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Danne - Culé - 26
2014-07-23 16:35
185 miljoner för en 30 åring, medans kroos kosta 250 typ. Vart fan är världen påväg? Jävla skit styrelse
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona san_miguel
2014-07-23 16:34
@Vampíro:

Då tycker jag du kan sluta skriva här och att titta på Barca så är de ju inga problem. Du vet ju redan att det kommer gå dåligt.

Kan vi inte börja skriva om annat nu?
Coach Pep.
2014-07-23 16:34
Det här känns som en Luis Enrique värvning då han brukar vara ganska egendomlig som tränare. Jag kan tänka mig att Mathieu passar in i den profil Enrique söker; en spelare som inte är särskilt namnkunnig men som har en krigarmentalitet och var Valencias kanske bästa spelare förra säsongen. Om vi ser på den här spelaren utan några fördomar och förutfattade meningar så kan vi komma fram till att Mathieu faktiskt är bra och kompletterar Piques tillkortakommanden som handen i handsken; snabb, stark, uppoffrande och duglig i luftrummet. Mathieu var länge vänsterback men var förra säsongen bättre än både Rami och Costa som mittback, och jag förutsätter att han främst kommer spela mittback även i Barca. Plus i kanten är att vi nu har två 190+ mittbackar, varav den ene jävligt snabb, och vi kan därav dra slutsatsen att Pique-Mathieu förmodligen är ett stabilare och bättre mittbackspar än Mascherano-Pique. Luis Enique verkar precis som Pep gilla spelare i truppen som inte är speciellt namnkunniga men som har stabil karaktär och kan spela på många olika positioner. Nackdelen med Enrique är därför att han kan få för sig rätt sjuka saker ibland, typ sätta Masken som väsnterback och Pique som DMF, och vill det sig illa kan hans exprimenterande gå åt helvete; som det gjorde i Roma. Hans sejour i Celta Vigo visade dock att han trots allt är en bra tränare och jag litar i det här fallet på att han vet vad han gör med Mathieu. Tata Martino saknade karaktären och fingertoppskänslan för att träna Barcelona, och vi fastade ofta med samma matchbild som sedan gick åt helvete; som t.ex. mot Atletico Madrid i CL där han vägrade bänka sopan Fabregas och spela 4-3-3 istället. Med Enqiue blir det andra bullar och förhoppningsvis mycket bättre fingertoppskänsla. Summa summarum så är Mathieu en klassisk "Pep"-värvning med låg profil men som jag tror kommer göra bra ifrån sig. Problemet är såklart att det riskerar sluta på Mathieu eftersom ledningen knappast är bättre än så, men vi får vara glada så länge de ens lyckas förstärka backlinjen.
Barcelona Vampíro
2014-07-23 16:29
Kan fortfarande inte släppa att man ersätter Carles Puyol med en sån rutten spelare. Ja jag har sett honom i La liga i 4 år så släpp det pinsamma argumentet om att han är "osexig". Han är kass och gammal, det är därför folk ogillar honom. Förväntar mig inte att man ska ersätta Puyol med Alessandro Nesta i sin prime men det här? Really? Hur i helvete vågar de ens spotta på fansen på det sättet, efter alla dessa år dessutom. Barcelona kommer aldrig, aldrig kunna utmana om titlar med Piqué och Mathieu i laget. Real Madrid vinner CL och ni svarar med det här? Get the f*ck outta here.
Barcelona DM1982
2014-07-23 16:29
[QUOTE=puttesor]De klart de inte vill. Men jag tror att betalar du rätt pris vilket i detta fall lär bli dyrt så tror jag fortfarande att det finns en chans. Dock känns det som att Barca inte vill försöka. Men men, 1 månad kvar på silly! Hoppet är det sista som överger en. [/QUOTE] Rätt pris? Det ligger väl runt 700 miljoner eller? För en mittback som jag inte tyckte var speciellt stabil under VM elller i Dortmund förra säsongen. Frågan är vad som finns i b-laget, det kommer nog lyftas upp en back därifrån. Känns som om de väntar på att kunna göra det.
Barcelona A good coach is everything!
2014-07-23 16:28
När jag såg Lucho i Roma så gjorde han ett antal knäppa beslut. Min polare är en hängiven Roma supporter minns hur han förbannade sig över Lucho. Men Lucho va faktiskt rätt så bra i Celta. Så jag bryr mig egentligen inte om det han gjorde i Roma. Men nu kommer jag säga en sak som folk kommer reagera på. Tror att Lucho är små klubbarnas tränare tyvärr. Ni som är arga över Mathieu värvningen med all rätt. Gå och klaga på Instagram kommentera fotot Barca har lagt upp! Min Instagram har tyvärr strula !!
Barcelona Rambla~
2014-07-23 16:23
@puttesor:

Där har du problemet. De vill inte försöka. Vet du vaför? Jo, för de värderar inte mittbackar i regionen 40-50m. Så är det bara. Ja men Mathieu för 20m då säger kanske du? Inte samma sak, det är fortfarande mer än dubbla pengar jämfört med Mathieu. De struntar i hans ålder, de tänker bara på utlägget och lön de ska betala för spelarna. 20m är att komma billigt undan så som de ser på det.
Barcelona Rambla~
2014-07-23 16:20
Wtf Hetfield tillbaka. :D Var har du hållt hus? Välkommen tillbaka.

Alla andra, det är inte Mathieu det är fel på, han kommer säkert göra sitt bästa och ett bra jobb. Det är den här pinsamma ledning vi måste stå ut med det är fel på, med ormen Zubi i spetsen. De har missbrukat sin position till den grad under några säsonger nu att de har blivit tvingade att göra värvningar som denna med Mathieu. Överpris för äldre spelare. De stora klassvärvningarna klarar de inte av. Då menar jag de som ligger i klassen under spelare som Suarez. Den värvningen hade ni och jag också klarat av, det är ju bara att betala det pris som säljande klubb begär. Värvningar Madrid gör hela tiden.
Barcelona puttesor
2014-07-23 16:16
@DM1982:
De klart de inte vill. Men jag tror att betalar du rätt pris vilket i detta fall lär bli dyrt så tror jag fortfarande att det finns en chans. Dock känns det som att Barca inte vill försöka. Men men, 1 månad kvar på silly! Hoppet är det sista som överger en.
Barcelona LeoMessi
2014-07-23 16:14
Puttesor Jag hade velat se Mathieu som den andra mittbacksvärvningen. Han är definitivt inte mitt första val, men tyvärr så är det Lucho som har velat ha hit honom och ledningen har egentligen inte velat betala det som krävs men blev tvungna till slut. Han är egentligen inte dålig, men det är åldern och prislappen som är ett problem för mig. Hade han tex varit 26 år och spelat så som han gjorde förra säsongen så hade jag faktiskt inte varit så besviken över den värvningen. Men nu är han snart 31 år och det betyder att han bara är en kortsiktig lösning.
Barcelona DM1982
2014-07-23 16:12
[QUOTE=puttesor]De säljer om du betalar rätt pris. [/QUOTE] Ytterst tveksamt, finns inga indikationer på att Dortmund vill släppa honom.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-23 16:10
Dem enda mittbackarna som känns realistiska att köpa nu är ju någon talang från Sydamerika eller Marquinhos från PSG. En mittback till i laget, sen är laget komplett. Cuadrado behövs inte just nu, känns för överflödig. Xavi kommer stanna, detsamma gäller Alves. Sen är det bara att sälja Song och eventuellt Affelay. Sen är det packat och klart för ännu en händelserik säsong!

Visca el Barca!
Barcelona puttesor
2014-07-23 16:09
@DM1982:

De säljer om du betalar rätt pris.
Barcelona puttesor
2014-07-23 16:08
@LeoMessi:

Sant och bra skrivet. Dock är jag bara frustrerad, så länge som vi har väntat på att en back ska komma och så efter all denna väntat slutar det med Mathieu. Fine, det kanske kommer in fler namn men har bara den känslan att Mathieu inte är den som kan ta det ansvar som behövs där bak.

Barcelona DM1982
2014-07-23 16:07
[QUOTE=puttesor]Mathieu: "The club knows my game and I'm here to help the team. I'm ready to be the centre back Barcelona is looking for." [fcb] Kanske det mest patetiska jag läst, "Jag är redo att vara den back Barcelona har letat efter." NEJ! Ge oss Hummels! Att Mathieu är en spelare som ska representera FC Barcelona är enligt mig tragiskt! [/QUOTE] Frågan är väl om inte ditt inlägg är en smula mer patetskt. Ge oss Hummels? Dortmund säljer inte, punkt.
Barcelona LeoMessi
2014-07-23 16:02
Puttesor Vad skulle Mathieu ha sagt? Klaga inte på honom, klart som fan att han vill till Barca. Skulle han ha sagt "Jag fattar inte varför Barca vill ha mig. Jag är inte kapabel till att försvara och Barcelona gör ett stort misstag som köper mig". Han är ingen drömvärvning direkt, men klaga inte på honom. Är det någon som du kan klaga på så är Lucho för det är han som har pushat för den här värvningen.
Barcelona puttesor
2014-07-23 15:58
Mathieu: "The club knows my game and I'm here to help the team. I'm ready to be the centre back Barcelona is looking for." [fcb]

Kanske det mest patetiska jag läst, "Jag är redo att vara den back Barcelona har letat efter."

NEJ! Ge oss Hummels!

Att Mathieu är en spelare som ska representera FC Barcelona är enligt mig tragiskt!
Barcelona Rambla~
2014-07-23 15:53
@neymar JR:

Det stämmer. Tyvärr för vår del lär det bli Cavani och Lavezzi och inte Marquinos.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-23 15:51
Jeremy mathiue- mina damer och herrar. Han är så snabbt för att vara mittback,, han är 30 år men har ändå snabbheten,, se detta som positiv Han koma rädda oss många med sin speed och längd.. PIQUEs längd räknar jag inte då jag litar mer på att Alves nickar bort en boll än honomm
Barcelona NoGo™
2014-07-23 15:50
Seleção Brasileira ?@BrazilStats 3 min Ex Barça president Sandro Rosell has told judge Pablo Ruiz that he didn't correctly read the details in Neymar's contact before signing it. Ehh va!?! Är det ett skämt eller?
Barcelona jonis
2014-07-23 15:49
@Ali G:
Någon som känner igen situationen vid 1:40? Det första jag tänkte på var Piqué, att han istället för att gå på motståndaren som Mathieu gör, backar och avvaktar så att det blir fri väg och hoppas på att målvakten räddar. 98% kritiserar köpet, men man vet aldrig vad ett klubbyte kan göra en spelare. Själv tror och hoppas jag att han kommer göra bra ifrån sig, återstår att se!
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-23 15:44
Mathieu: "The club knows my game and I'm here to help the team. I'm ready to be the centre back Barcelona is looking for." [fcb]
Barcelona DM1982
2014-07-23 15:40
[QUOTE=1.70-ligan - köp en back, tack]Hur många av er som totalsågar Mathieu har egentligen sett honom spela? Gissar på knappt hälften. Ni tycker antagligen han är för okänd, blek och tunnhårig för att kunna vara en bra försvarare, men faktum är att han är det. Det skulle inte förvåna mig om han blir landslagsaktuell nu när han gått till Barca... och får han vara skadefri kommer han göra mycket nytta för Barca, vilket är det absolut viktigaste. Åtminstone för mig. Jag stör mig också på priset, men försöker ändå se det positivt. Vi har fått en stabil mittback efter tre års väntan. [/QUOTE] Många här har nog bara sett honom när Barcelona spelar mot Valencia. Messi har väl snurrat upp honom så det står härliga till men Messi snurrade upp Hummels när han ville i finalen, inte snällt att bara se till det.
Barcelona Rambla~
2014-07-23 15:38
Imzon Då får du nog sparka ut Luis Enriqué. Det är han som har tryckt på för denna värvning. Vad han kostar struntar LE blankt i, det är inte hans jobb eller bekymmer.
Barcelona Ali G
2014-07-23 15:37
Jag rankar Mathieu just nu som vår mest stabila mittback, han är snabb, lång och är en ledare som kompletterar Pique. Hitta en video med honom mot Everton från förra året. Han fullständigt dominerade vår egna deulofeu
Barcelona ( Xaviesta )
2014-07-23 15:34
Hetfield Oavsett innehåll är det kul att du är tillbaka här och förgyller forumet med dina färgstarka åsikter. Strunta i vad en och annan tycker om dina inlägg, så länge du uttrycker dom på ett sansat sätt kan jag inte se problemet. Välkommen "hem" :)
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-23 15:31
Hur många av er som totalsågar Mathieu har egentligen sett honom spela?
Gissar på knappt hälften. Ni tycker antagligen han är för okänd, blek och tunnhårig för att kunna vara en bra försvarare, men faktum är att han är det. Det skulle inte förvåna mig om han blir landslagsaktuell nu när han gått till Barca... och får han vara skadefri kommer han göra mycket nytta för Barca, vilket är det absolut viktigaste. Åtminstone för mig.

Jag stör mig också på priset, men försöker ändå se det positivt. Vi har fått en stabil mittback efter tre års väntan.
Barcelona Barc6
Det är en såån snack om Doria, kom igen grabbar helt ärligt tror ni ens att Zubi vet vem det är? Han vet inte ens vem Serge Aurier är som gjorde fantastisk VM som nu kommer gå till PSG för 10miljoner(sjukt). Så ni tror de kmr komma värvningar om Doria eller Balanta? Tror inte de
Barcelona Barc6
Det är en såån snack om Doria, kom igen grabbar helt ärligt tror ni ens att Zubi vet vem det är? Han vet inte ens vem Serge Aurier är som gjorde fantastisk VM som nu kommer gå till PSG för 10miljoner(sjukt). Så ni tror de kmr komma värvningar om Doria eller Balanta? Tror inte de
Barcelona Glaubrana
2014-07-23 15:25
Många snackar om den här doria. Har det varit något rykte som jag har missat?:)
Annons: