/spanien/barcelona/forum/4258.aspx/spanien/barcelona/forum/4258.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2014-07-22 16:16
Håller på kollar en massa statistik på Mathieu och när jag jämför hans statistik med andra klass mittbackar så ligger han rätt bra till faktis. Visst det är åldern man stör sig på men annars tror jag att vi här inne underskattar han något enormt. Hur många här inne har egentligen följt Valencia regelbundet för att kunna ge en bra bedömning av honom? Jag tror iallafall definitivt att Mathieu är en bättre lösning än att forsätta spela Mascherano i mittlåset. Ni kan gå in och jämföra själva och se!
Barcelona Nemesis 10
2014-07-22 16:04
Fan visste inte att Mathiue var 1,92 lång. Kan då säga att han är ganska snabb trots att han är så lång och gammal.
Jag skulle inte klaga om det handla om 10 till maaax 15 miljoner euro men då ska man också värva en till yngre back av klass!
Barcelona Bàckis
2014-07-22 15:59
Tiki-Taka

Tro fan det. Snubben måste tro att han lever i en dröm, och aldrig vaknar upp. Att Barca lägger all sin energi på Jeremy Mathieu, 31 från Valencia för att städa upp sina försvarsproblem är inget annat än ett stort, gigantiskt, enormt jävla skämt och failande.

Pinsamt är ordet.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-22 15:56
Valencia defender Jeremy Mathieu (30) is willing to take a pay cut to facilitate his 20M transfer to Barcelona. [md]

Haha han gör verkligen allt för att komma.
Barcelona Rambla~
2014-07-22 15:47
Kith. De spelade kontringsfotboll och inget annat när de mötte ett storlag med bollinnehav, Bayer Munchen. Jag vill se de luckra upp betongförsvar som ställer ut bussen, varje vecka. Det var med nöd och näppe de lyckades vända mot Atletico i CL-finalen. Det var en hel del flyt där innan slutsignalen, sånt flyt lär det inte vara i varje match under en lång säsong. Fast självklart har du rätt, detta är ju ren spekulation från min sida och knappast något facit. Man kan ju alltlid hoppas. :)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-07-22 15:47
Barcelonistas

Fast han kostade ändå 45 milj euro för Monaco förra året...Att han säljs för betydligt mer nu är logiskt..Sen att det är en grisen i säcken värvning håller jag med om.
Barcelona ElRaval
2014-07-22 15:45
Nog för att James är en bra spelare, men för vår egen del måste jag nog säga att detta är bra för oss ifall detta innebär att Di Maria lämnar.

Di Maria har trots sina djupa dalar och höga toppar ALLTID varit jobbig att möta för våra spelare. Hans press-spel, snabbhet och faktumet att han alltid löper är svårt att ersätta i ett El Clasico. Därför välkomnar jag den här värvningen.
Barcelona MabastB
Mathieu (Valencia): "My transfer to Barcelona could be announced this afternoon? I'm hopeful." [via superdeporte]
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid Kith.
@Rambla~:

Jag hoppas du har rätt, men det känns som allt för mycket önsketänkande i det inlägget. Real Madrid vann knappast CL på kontringsfotboll, man vann CL eftersom man hade det mest balanserade laget, både offensivt och defensivt. Tror inte att spelare som Ronaldo och Bale blir sämre bara för att Kroos och James kommit, finns inget som tyder på detta. Att sedan en tränare som Anchelotti inte skall kunna få ut tillräckligt ur Bale och Ronaldo för att dom ändrat om sitt mittfält är även det bara önsketänkande från din sida.
Barcelona Rambla~
2014-07-22 15:41
Vadå Luis Enrique begär att man ska lösa Mathieus klausul? Är han helt dum i huvudet eller? Hur fan kan han försvara att slänga ut €30m för den spelaren? Jävla stolle. Jag har från början varit skeptisk till LE och det lär fortsätta om det här stämmer. Ifrågasätter absolut inte hans sätt att motivera spelare, att få den fysiska biten att fungera hos alla spelare osv. Fast när det kommer till att välja spelare till försvarspel har han en del att bevisa fortfarande. Inte minst sen tiden i Roma där det var hönsgård i försvaret på slutet.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-22 15:38
Kith - det är ett jätte överpris, James who? Ingen i La Puta visste ens vem James var innan mästerskapet.

40M hade varit betydligt mer rimligt för en spelare som James men han når ju fan upp till 80M?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-07-22 15:35
Känner på mig att vi faktiskt värvar Cuadrado och att det är Luis Enriques värvning..Hur är det han har tänkt ställa upp isåfall?

------------------TerStegen---------------
----------Piqué---------------Bartra-------
---Cuadrado------------------------Alba---
------------Mascherano-----Sergio-------
-------Messi----------------------Iniesta--
-----------Suarez-----------Neymar------

Kan det sluta med något liknande?

Sen som alternativ:

-------------------TerStegen-------------
--Alves---Piqué-------------Bartra----Alba
--------------------Sergio--------------------
---------Rakitic-------------Iniesta----------
-------------------Messi---------------------
-------Suarez-------------Neymar----------

Personligen så ser den sista elvan mer balanserad ut. Om Cuadrado värvas så har han väl en plan...Men snälla värva en bra mittback..Att lita på Bartra fullt ut känns sådär samt att skador kan uppkomma--(Mascherano får väl spela där..suck)
Barcelona Rambla~
2014-07-22 15:33
Jag säger så här. Ett lag som backar hem, spelar med samlat försvar och ställer ut spelarbussen. Vilka tror ni de helst möter? Ronaldo-Benzema-Bale eller Neymar-Suarez-Messi? Cristiano "värdelös på små ytor" Ronaldo och Gareth "100-meterslöparen" Bale mot Luis Suarez och Neymar som dribblar av vilken backlinje som helst på 1 kvm yta. :D

Det mittfältet Madrid nu har innebär possession-fotboll och ingenting annat. Det är inte gjort för kontringsfotboll vilket deras anfall fortfarande är. Det kommer bli en krock. Ronaldo, Benzema och Bale kommer att få lära sig en helt annan typ av fotboll. Aldrig i helvetet att lagen i ligan kommer låta Madrid som tidigare backa hem och vara det laget som kontrar. Något måste ju lagen ha lärt sig kan man tycka.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-22 15:29
Tycker vi har ett betydligt mer intressant lag på pappret. Real har även dom ett jävligt bra lag men skillnaden är att vi har Messi får Enrique igång honom så är vi det bättre laget.

Suarez-Messi-Neymar

Iniesta-Busi-Rakitic

Real Madrid Kith.
2014-07-22 15:16
@Smogen:

Som du säger, vi har Neymar-Messi-Suarez som är i princip liknande spelare. Real Madrid är så mycket mer mångsidiga än oss. Dom är två missiler i form av Bale och Ronaldo, dom har en speluppläggare/anfallare som håller riktigt hög klass i form av Benzema, dom har Di Maria som kan göra allt, en Isco som är en bolltrollare, James som kan spela vart som helst på det offensiva mittfältet, Jesé som även han kan spela lite var som helst. Man har även ett otroligt mångsidigt mittfält med Xabi, Kroos, Modric, Khedira.
Real Madrid Kith.
2014-07-22 15:13
Jag tänker inte vara en hycklare och skita på Real för att dom betalar 70 miljoner euro för en 22 årig James när vår egen klubb betalar 88 miljoner euro för en snart 28 årig anfallare när vi i 4 år suktat efter en världsklass MB. Nu får vi på grund av Suarez nöja oss med Mathieu, ingen av oss är i en position att kritisera "andra sidan".

Real Madrid har trots allt en komplett trupp. Dom har en av världens bästa mittbackar i Sergio Ramos, dom har en Pepe som stundtals höll världsklassnivå förra säsongen när dom vann CL. Dom har världens mest lovande mittback i Varane.

Men nu har man dock Isco, Di Maria och James som konkurrerar om liknande positioner, jag undrar hur man löser detta. Sägs att de vill ha 70 miljoner euro för Di Maria men endast fått bud på runt 63 miljoner euro från PSG. Det ser alltså ut som att man cashar in på Di Maria. Möjligtvis att dom säljer Isco till Liverpool för en saftig summa.

I vilket fall som helst så måste jag erkänna att Real Madrid har ett riktigt kul lag på pappret.
Barcelona Smogen
2014-07-22 15:06
Skulle jag bara se till rent fotbollsmässiga kvaliteer skulle jag aldrig välja Ronaldo-Bale-James före Neymar-Suarez-Messi. Däremot känns ju tyvärr tex. Benzema-Kroos-DiMaria som jävligt mycket bättre spelare än tex. Deulofeu-Pedro-Rafinha/Rakitic.
Barcelona B.BOSS
2014-07-22 15:05
Det är helt sjukt vilka spelare Madrid har värvat sen Perez. Från Özil till Di Maria och nu James. De köper oftast klass och vi köper Chygrinski, Song, Hleb de tillsammans är 60 miljoner euro. Lägg till Mathieu och vi är uppe i 80 miljoner euro rakt i röven.
Barcelona NoGo™
2014-07-22 15:05
Barcelona forward Bojan Krkic (23) has decided to accept the offer of Stoke City. He will travel to England in the next hours. [md]
Barcelona B.BOSS
2014-07-22 15:02
El clasico vinner inte sig la liga. det fick fick vi lära oss och Madrid. du måste vinna alla andra matcher. el clasico är bara en bonus
Barcelona Gunther Hjulter!
AndreD //

Han säljer säkert mycket tröjor..
Barcelona Lion24
Real Madrid köper James för en alldeles för hög summa. Men kom ihåg att Real köper av Monaco som inte är ett dugg i behov av pengar, därav att förhandlingen blir svårare och att spelaren blir dyrare. James är dessutom ung och har gjort ett fantastiskt VM, det är naturligt att folk väljer att bedöma spelare efter det senaste man minns av spelaren. Den viktigaste delen: Real köper James för att dom kan. Dom har inga problem med backlinjen som vi har, eller i mittfältet. Real har råd att göra den här värvningen eftersom truppen är extremt komplett. Vi har tillräckligt med problem vi själva. Det är bisarrt att vissa gnäller på att Real köper James fast dom har fantastiska mittbackar medans vi köper Suarez för en ungefär likadan summa men sitter på mediokra mittbackar. Vi har liksom inte rätten att uttala oss om deras senaste köp. Låt oss fokusera på oss själva!
Barcelona AndreD
2014-07-22 15:01
Fattar helt ärligt inte den värvningen. Isco är mycket mer komplett och Di Maria är mycket bättre för deras spel men man klagar inte :)
2014-07-22 15:00
Rio Ferdinand kallade Real för det bästa och mest spektakulära laget rent offensivt om dem värvar James, nu har så skett.

behåller dem även di maria så blir dem ruggiga, men det lär väl inte funka i längden att ha en sådan trupp..
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-22 14:54
Kith Haha, på pappret då alltså. På planen är det självklart en annan femma men sätt till individuell skicklighet så finna det få kedjor som är i närheten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-22 14:52
James är duktig men man får komma ihåg att han underpresterade när det gällde som mest och att Colombia mycket pga detta åkte ur. Jag är fortfarande lite besviken över att Colombia inte gick för det till 100 % då det är och var ett bättre lag än Brasilien. Men nåja, tillbaka till James så har han enormt mycket att bevisa innan man kan kalla han en crack. Pengarna säger ingenting, han är en up and coming snarare än en världsstjärna. För våran skull hoppas jag Real lägger överdrivet mycket ansvar på hans axlar då han absolut inte har rutinen för att klara av det på ett felfritt sätt. En 4-2-3-1 med James som tia, två lata divor i Ronaldo och Bale på kanterna samt offensivt inriktade centrala mittfältare i Kroos och Modric skulle smaka mumma för vår offensiv.
Real Madrid Kith.
2014-07-22 14:47
L.A.M nr 10 vår trio är alltså bäst genom tiderna utan att ha gjort en match ihop, ta inte i så du skiter på dig vännen. ??
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-22 14:42
Shit vad man ändå längtar tills säsongsstarten, alltid runt den här perioden i slutet av juli man börjar törsta efter fotboll. Visst hjälpte VM till men när man ser alla storklubbar värva så bara längtar man till att se alla stjärnor göra upp om titlarna. Storlagen blir bara bättre och bättre vilket gör CL till en väldigt oviss turnering där i princip alla åttondel/kvartsfinallag är lika bra. När det gäller Barca så är det bara att kolla på vårt mittfält och anfall för att inse att vi fortfarande är det vackraste laget att kolla på. Man önskade ju bara att ledningen skulle hjälpa sig själva och ta vara på den enorma potentialen och även numera hungern som finns till att vinna de största titlarna. Däremot kommer det alltid vara en fröjd för ögat att se alla klasslirare vandra ut på Camp Nou för att underhålla oss fans. Vårt tremannaanfall i år skulle jag nog säga kan vara det bästa i historien.
Barcelona DM1982
2014-07-22 14:42
* Makelele....
2014-07-22 14:41
Fuck, Real värvar James, säg goddag då.

Fan vi måste handla en världsklassmittback, mathieu och pique kommer knappast stoppa, CR, Benz, Bale, James.
Annons: