/spanien/barcelona/forum/4257.aspx/spanien/barcelona/forum/4257.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-23 14:52
Okej.. Klubben har verkligen tappat det vad gäller att betala realistiska summor men bortsett från det har vi gjort bra förstärkningar. Mathieu, Suarez och Rakitic kommer alla göra respektive lagdel bättre. Gillar även att vi inte värvat en enda spelare under 180cm denna sommar. Mathieu framförallt är ett jäkla monster
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep - El Míster
2014-07-23 14:51
Hetfield/

Inte nog med att du är fruktansvärt negativ, precis som resten av forumet, så förstår jag inte dina uttryck med att vi "verkar" köpa Mathieu. Han är ju officiellt klar.
Tello "lär" försvinna? Också officiellt klar för Porto och har spelat två matcher med dom.
Har du ingen koll?

Till alla andra surk*kar, varför denna negativiteten? Visst, jag hade också gärna sett en mittback köpas in som är av högsta klass men ni behöver inte ta ut den besvikelsen över hela klubben och resterande lagdelar? Dessutom är inte fönstret stängt än. Så lugna er lite innan ni ställer er och pissar på klubben som ni "älskar".

Ang. målavaktsfrågan så är jag rätt jävla säker på att klubben och LE informerat Ter Stegen och Barvo om läget. Dom är nog båda två mycket väl medvetna om situationen. Att dom skulle börja grina, gnälla och ställa till en scen första året i sin nya klubb ser jag som oerhört orealistiskt. Ni kommer vara nöjda när någon av dom skadar sig och vi har en reserv av högsta klass.

När Xavi stannar, och här är jag också rätt övertygad om att LE och Xavi pratat om hans roll, så har vi en grym bredd på mittfältet. Har vi inte för få spelare, ja då gnälls det på spelarnas kvalité? Har ni glömt bort vad Iniesta är kapabel till? Hur ofta har han svikit laget? Bortsett från några formsvackor är han den mittfältaren som alltid försökt och bidragit med kvalité. Busquets är Busi. Raktitic måste väl för fan få lite tid? Han har inte ens börjat träna än. Han var den bästa mittfältaren i hela La Liga förra året och ni har mage att gnälla?
Rafinha är en spelare jag tror alla hoppas och tror på. Jag är glad iaf och tänker inte döma honom förens jag sett honom spela.
Vi har alltså 5 klasspelare för 3 positioner och utöver det Mascherano och möjligtvis Song som backups.

Anfallet är det förmodligen det bästa på pappret någonsin skådat. Klubben köper världens bästa centrala anfaller och ni är ändå inte nöjda?
Nej, Messi kanske inte är den spelaren han en gång va. Men det kan vi inte avgöra till 100%. Han är bara 27 år. För mig räcker det att han lallar runt bakom Suarez och Neymar och vi kommer skapa målchanser så det räcker och blir över. Skämt o sido, jag tror Messi kommer lira släpande centralt bakom N11 och S9.
Pedro, Delo och även Rafinha är backups.

Låt LE och klubben visa vad dom går för. Dom har värvat 5 nya spelare och en till kommer också förmodligen. Har klubben inte en ny idé, ett rakare spel och ingen ny roll för Neymar/Suarez/Messi så kan vi kritisera men just nu tycker jag vi alla ska vara exalterade för dom klasspelarna vi har och se fram emot ett nytt Barca!

Bortskämda snorungar är många av er. Tror ni kan allt om klubben och om vad som försiggår inne på Luis E. kontor.
Barcelona DM1982
2014-07-23 14:48
[QUOTE=Funeral Canticle (Lucho bienvenidos) ]Real är lika usla bakåt ingen stor bedrift att släppa in färre än dem. Det dem hade som tog dem till titlarna var att deras kollektiv var aningen stabilare än vår, vi var inte alls synkade i när det vankades försvar där hela laget ska ta del utav. Visst vi har gjort värvningar som höjer laget på alla fronter, det ska vi vara glada för men räcker det som det är? Försvarare åt sidan, kan dem inte hjälpas åt som ett kollektiv spelar det ingen roll vilka vi har som försvarare. Så min fråga till dig är, räcker det med dem vi nu har om tanken är att vi ska fightas på alla fronter? [/QUOTE] Jag är inte ett dugg orolig över att Barcelona kommer kunna fajtas över alla fronter. Förra säsongen= Final i cupen, utslagna av Europas hetaste lag i CL och en felaktig offsideavblåsning från ligaseger. Summa summarum, bra säsong som oturligt slutade utan titlar. All världens skadebekymmer på många viktiga spelare gjorde det riktigt svårt. Nu tillkommer många hungriga spelare och några trötta försvann. Jag ser fram mot den här säsongen, det känns bra.
Barcelona tikitaka
2014-07-23 14:47
Varför så mycket kritik över Mathieu-köpet? Av det jag har sett så verkar han vara snabb,stark,aggressiv och bra på huvudet. Åldern är skitsamma, backar brukar klara sig bra fram till 34,35. Med dagens marknad är inte 20 mil så mycket för en stabil back oavsett ålder.

Han lär säkert peta Piqué ganska snabbt om vi köper en startback oxå ska ni se.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-23 14:45
Hetfield

Som målvakter har vi Ter Stegen, Bravo och Jordi Masip. Bra med konkurrens.

I försvaret bör du inte räkna med Mascherano då han antagligen kommer spela som mittfältare framöver. Dessutom är Mathieu numera mittback - inte vänsterback. Så det är snarare så att han kan hoppa in som ytterback om det behövs.

På mittfältet har vi förstärkt med Rakitic istället för Fábregas. Xavi stannar vilket ger rutin och bredd. Håller med dig om Rafinha, stor potential.

I anfallet lär Messi spela som nr.10 bakom Neymar och Suárez - en perfekt formation för både Messi och Suárez. "Tello lär försvinna", han har redan lämnat för Porto och redan spelat ett par matcher med dom. Dessutom har vi även Deulofeu som du av någon anledning inte nämnde.

Vi har även stora talanger i B-laget i form av Halilovic, Adama, Samper, Munir. Jag ger hellre dessa speltid än att vi värvar in någon rotationsspelare.

Song och Afellay kommer även lämna, förhoppningsvis.
Barcelona jawwa
2014-07-23 14:45
Ytterligare en mb samt en hb sen är jag nöjd med årets silly. Svårt dock att se vad lucho tänker för uppställning och taktik, tror han på montoya som alves ersättare må tro? annars kan man fråga sig varför inget försök till att värva aurier gjordes?
Barcelona Andresito
2014-07-23 14:43
Kul att se att alla är så negativa till Mathieu, då kan ni bara bli positivt överraskade när säsongen börjar. Hade han varit 25 hade han varit perfekt. Det är alltså åldern som är nackdelen med Mattan, inte kvalitén.

Värva Dória också så blir jag nöjd. Kom igen Zubi. Bara för att Mathieu värvades så är inte backlinjen lika stabil inför framtiden jämfört med övriga lagdelar. Värvar vi inte en mittback denna sommaren kommer vi behöva göra det nästa gång vi får värva, dvs januari 2016.
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-07-23 14:35
Jag skiter fullständigt i hur mycket Barcelona betalar för Mahieu. Det som stör mig är att vi överhuvudtaget värvar en 30-åring till den positionen där vi är mest sårbara. Sedan 2010 har vi inte värvat någon mittback. Vi köpte Mascherano och försökte göra om honom till en mittback. Det har inte gått bra. Vid skador har vi använt Song, Busquet eller Adriano som mittbackar. Det har inte heller gått bra. Nu värvar vi alltså en 30 åring, som inte heller är någon naturlig mittback, som ska spela tillsammans med en Pique som inte varit bra på flera säsonger. Det är bara skämmigt. Man kunde ju lika gärna behållit Puyol.
Barcelona Hetfield
2014-07-23 14:33
Dagens Barcelona är väldigt mediokert. Jag kan gå igenom varje lagdel för sig och visa varför: Målvakten: Fantastiskt. Ter Stegen och Bravo bildar kanske världens bästa uppsättning. Däremot så kommer jag aldrig att förstå värvningen av Bravo. En fantastisk målvakt, men för det priset och med hans ambitioner så känns det mest som katastrof. Han lär knappast vara nöjd med att agera som Ter Stegens mentor och man vill ju knappast kasta bort Ter Stegens talang pga onödig konkurrens. Men man ska väl vara lite positiv, Ter Stegen kommer att bli en gigant och det ska bli spännande att få se. Försvaret: Barcelonas allra svagaste del. Alves är inte samma Alves längre. Han är numera en urvattnad kopia av sig själv, där han hellre spenderar tiden åt att färga håret än att ta laget på allvar. Bartra har potential, men han är lika tunn som en ballerina. Pique är Pique, dvs, ojämn och i behov av en ledare bredvid sig. Mascherano är en av mina favoriter, men det är ingen som direkt lyfter försvaret. Den enda vettiga i försvaret i dagsläget är Alba som ständigt växer. Lägg till att vi har köpt Mathieu. Ja, visst, det är inte världens bästa köp, men tanken är väl att han ska avlasta Alba vid behov (särskilt med Adrianos problem) och kunna hoppa in som mittback. Mittfältet: Den lagbiten som har tagit mest smällar den här perioden. Iniesta blir knappast yngre och bättre, och även om han är en fantastisk spelare så börjar man se dippen i hans fysiska status. Han är inte lika kvick, och han latar något enormt när det kommer till försvaret. Xavi är inte samma Xavi och han agerar mest som bromskloss för resten av laget i dagsläget (även om han är en av mina favoriter). Busquets är fortfarande fantastisk och kommer att växa. Jag är lite skeptisk till Rakitic, även om jag gillar honom så vet jag inte om han kommer att bli den giganten som Barcelona behöver. Han kommer att göra en del mål och assist, men är han den mittfältsstjärnan som Barcelona behöver? Den allra starkaste kortet i mina ögon är Rafinha. Där har vi en juvel som måste hanteras på rätt sätt. Påminner en hel del om Rivaldo, samma driv och enorma skott. Ta hand om honom! Sen behöver vi inte gå in på Sergi Roberto, en duglig spelare, det är allt. Jag vill såga Song, och skriva nästan en bok om hur värdelös han är, men jag ska försöka hålla det kort. Han är en av de mest irriterande spelaren jag har stött på i hela mitt liv. Lat, omotiverad, usel attityd och verkar vara helt ointresserad av något. Promenerar ständigt runt och kan aldrig ta några vettiga beslut. Bort med honon, låt honom få göra något vettigare i ett annat lag. Försäljningen av Cesc kan få konsekvenser. Ja, han är ojämn och lat, men han har trots det presterat med mål och poäng, tänk vad han skulle kunna göra i ett fungerande lag? Anfallet: Hur tänkte Barcelona när de köpte Suarez? Fantastisk spelare på alla möjliga sätt, men vill man ha en spelare som inte ens kan spela förrän några månader inpå säsongen, och som dessutom blir avstängd nästan varje säsong pga dumheter? Vart ska Messi spela? Han kan knappast spela på en kant längre, han har varken arbetskapaciteten eller drivet för att konstant utmana på en kant. Det är även slöseri på resurser att sätta Suarez på en kant, så oavsett hur man vrider och vänder på det så kommer någon att förlora på det, om jag nu förutsätter att man ska fortsätta med 4-3-3. Tello har försvunnit, så i slutet av dagen så står man med Messi, Neymar, Suarez och Pedro. Tunt, oberäkneligt och skadedrabbat är orden. Här behövs det en förstärkning, jag vill se en striker i laget, en lite tyngre spelare, men som inte kostar så mycket. Även om jag inte gillar Sanchez så var det lite tråkigt att sälja honom, men sanningen var att han aldrig skulle bli en stjärna i Barcelona. Jag kan väl lägga till Deulofeu. Jag kommer rakt ut med det, jag gillar inte honom och ser inte storheten i honom. Dryg attityd och spelar mest för sig själv. Lär bli en GDS situation med honom snart, så jag räknar inte med honom som en förstärkning. Tränare: Luis Enrique har en fantastisk karaktär och han har fått mycket erfarenhet. Hans tid i Roma ska man inte döma ut så snabbt, han hade en väldigt medioker trupp att arbeta med och han försökte få laget att spela på ett sätt som tar många år att få in. Han var dessutom älskad av laget och ledningen, det var han som avgick, det är värt att komma ihåg. Däremot så skrämmer han mig med hur envis han verkar vara, och att hans sällan har en plan B. Han är mer villig att låta skeppet få sjunka än att försöka anpassa sig. Dessutom så är hans val av värvningar varit helt katastrofala, man längtar nästan tillbaks till Peps "feeling" värvningar. Jag är skeptisk, men det ska bli spännande att få se. Slutsats: Sett till dagens trupp så skulle jag knappast hålla Barcelona som några titelkandidater, särskilt i CL. Truppen är tunn och består av många mätta spelare som knappast blir bättre. Det enda som kan ändra på det här är Luis Enrique. Om han lyckas motivera laget som Pep gjorde och få ut det maximala, så kan det här laget lyfta sig till nya höjder.
Barcelona Barcaholic
2014-07-23 14:24
Mathieu 20€ miljoner. Bravo 12€ miljoner. Sälja Song för cirka 15€ miljoner. Ta in Ochoa som var/är free agent istället för Bravo, så hade vi sparat 12€ miljoner. Inte alls köpa Mathieu så hade vi sparat ytterligare 20€ miljoner. Sen borde även denna ledningen med Zubi i spetsen kunna få ungefär 15€ miljoner för Song. Med dom pengarna så hade vi haft lite över 45€ miljoner för en mittback som faktiskt KAN FÖRBÄTTRA hela vår backlinje. Tvekar inte en endaste sekund på att Dortmund eller Roma hade tackat nej till 45-50€ miljoner för Hummels/Benatia. Sen hade man kunnat handla in någon billig sydamerikan för under 10€ miljoner som backup.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-23 14:24
@DM1982:

Real är lika usla bakåt ingen stor bedrift att släppa in färre än dem. Det dem hade som tog dem till titlarna var att deras kollektiv var aningen stabilare än vår, vi var inte alls synkade i när det vankades försvar där hela laget ska ta del utav. Visst vi har gjort värvningar som höjer laget på alla fronter, det ska vi vara glada för men räcker det som det är?

Försvarare åt sidan, kan dem inte hjälpas åt som ett kollektiv spelar det ingen roll vilka vi har som försvarare. Så min fråga till dig är, räcker det med dem vi nu har om tanken är att vi ska fightas på alla fronter?
Barcelona neymar JR
2014-07-23 14:17
Puyol lämnade pga ålder Valdes visste vi skulle lämna långt innan Fabregas är ingen förlust, förstärktes med Rakitic Sanchez ersatte vi med en bättre spelare 2 bra målvakter Rafinha och deulo är tillbaka Och Matheiu är klar, får vi in ytterligare en mittback så är jag extremt nöjd Så ja vi är ett mycket bättre lag på pappret i år än vad vi var förra året. Och för första gången så känns det som att vi har släppt Pep tiderna och satsar på nytt. Lucho och varenda spelare som finns i truppen har mitt fulla stöd. Och jag ser verkligen fram emot nästa säsong.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-23 14:15
@Blaugrana91:

Scrolla ner så ser du.
Barcelona DM1982
2014-07-23 14:14
[QUOTE=Blaugrana91]Men vänta?? Är Mathieu alltså KLAR???? Jag spyr... Det säger ju en hel del när det inte ens nämnts på detta forum officiellt att han är klar....;) Nåja, jag önskar Mathieu all lycka i vår klubb, men jag är väldigt missnöjd med denna värvning. Får vi inte in en världsklassback nu så kan vi lika gärna ge upp hela säsongen redan innan den börjar tyvärr. [/QUOTE] Barcelona släppte in färre mål än Real i ligan förra säsongen, nu har de köpt in en riktig mittback. Har du några tankar kring det? Det har nästan blivit lite löjligt med allt prat om Barcelonas påstått dåliga offensiv.
2014-07-23 14:12
@Thiago_Alcantara:
Han är för hetsig och för lik David.l eller Ramos för den delen, och då pratar jag om den dåliga sidan dem har. Nu när Mathieu kommit in kan vi inte gå efter en sådan spelare, det ska vara en spelare av rang som tillför något som vi behöver. En best till försvarare vore drömmen, men ledningen verkar inte tro att det behövs.
Barcelona Essienesque
2014-07-23 14:08
Neymar JR Neymar JR Skämtar du eller? Vi har ju tappat Valdes, Fabregas, Puyol, Alexis Sanchez, Tello och Pinto från förra säsongen. Hur kan du tro att vi INTE ska värva fem spelare? Förväntade du dig en tunnare trupp än förra året? Denna silly är näst intill katastrofal. Vi köper Suarez och Mathieu för 100 milj. euro och säljer Fabregas och Alexis för 70 milj. Det är horribelt arbete av styrelsen. Kan inte förstå hur folk resonerar. Våra mittbackar är pique, Mathieu och Barta. Hur i helvete är det okej för styrelsen att under två somrar slänga minst 150 miljoner euro på anfallare när vi ryker ur CL pga. Vår backlinje.
Barcelona B.BOSS
Mathieu är inte min nr ett mittback men jag är glad. Har sett honom slita och ge allt varje match. Jeremys mentalitet är som Rakitics och Mascheranos. De är alla bra och jobbar kopiöst över hela plan. Många va inte böjda med Abidal heller till början.
Någon som vet om dessa spelare valt att stanna eller är nära en ny klubb?

Benatia
Vertonghen
Vlaar(aningen enögd pga nationaliteten vi delar)

Vill inte låta pessimistisk men jag ser inte att vi tar oss ur gropen med Bartra,Pique,Mathieu. LE kanske har en klar bild då på vem av dessa som kompletterar varandra till en mur vad vet jag, men jag kan inte hjälpa att tro att en starkare figur måste komma in helst utav dem jag tog upp.
Barcelona Thiago_Alcantara
2014-07-23 14:07
I Milan var han inte bra det håller jag helt och hållet med om. Men under VM och framförallt i Dortmund i år har han varit riktigt bra. Subotic anser jag hade kompletterat backlinjen bra då det inte finns särskilt många försvarare "tillgängliga" på marknaden.
Barcelona B.BOSS
2014-07-23 14:05
Jeremy Välkommen till klubben. Hjälp till laget nu din slitvarg.
Barcelona neymar JR
2014-07-23 14:03
Leo y cesc Mathieu är en bättre spelare än Vertonghen. Så hoppas verkligen inte det är honom man går efter. Nej vi lär nog se en yngling komma och då tror jag stenhårt på Marq. Psg måste verkligen sälja spelare för att finansiera ett köp av Di Maria
Barcelona Blaugrana91
2014-07-23 14:00
Men vänta?? Är Mathieu alltså KLAR???? Jag spyr...

Det säger ju en hel del när det inte ens nämnts på detta forum officiellt att han är klar....;)

Nåja, jag önskar Mathieu all lycka i vår klubb, men jag är väldigt missnöjd med denna värvning.

Får vi inte in en världsklassback nu så kan vi lika gärna ge upp hela säsongen redan innan den börjar tyvärr.
2014-07-23 13:57
@Thiago_Alcantara:

Sett till hans tid i Italien med Milan och av det jag sett utav Dortmund är han allt annat än en bra back, han drar på sig en massa frisparkar och är ojämn. Subotic är en mer tänkande back som jag gärna hade sett, men om Hummels är för långsam för ledning vad är då Subotic i deras ögon?
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-23 13:56
Börjar med att hälsa Jeremy välkommen och hoppas han fortsätter i sin fina form från Valencia! Positivt att vi fått lite längd på laget nu iallafall. Vi släppte alldeles för enkla juniormål på fasta situationer. Nu måste ledningen ordna minst 1 mittback av världsklass, och nu undrar man vem? Vertonghen kanske?
Barcelona Blaugrana91
2014-07-23 13:53
@Kith.:

Inte för att jag försvarar en värvning av Mathieu, alla här inne vet att jag är emot den.

Men Real värvade under Mourinho faktiskt Carvalho och redan då måste han väl ha varit lite över 30 år och knappast någon superback. Så det påståendet stämmer knappast.
Barcelona neymar JR
2014-07-23 13:52
Okej nu är 5 värvningar gjorda, värvas en till mittback så borde nog alla här inne vara glada. Det är ju en helt otroligt silly season för våran del. Vem fan trodde att vi skulle ro hem 5 spelare denna sommaren?
Barcelona Lion24
2014-07-23 13:51
Basselona

''Inte det smartaste valet, men men''? ''Men men''. Kass attityd. Som om man bara struntar i det, småklubbsmentalitet. Om man är orolig över Suarez så bör man vara orolig över Mathieus professionalism.
Parre #6
2014-07-23 13:38
Jag tycker den här värvningen är lovande. Bättre än att ledningen inte ska värva någon mittback alls. Mathieu är en bra mittback. Inget snack. Sen så hoppas jag verkligen inte att man går efter Cuadrado. Då skulle jag riva loss håret på mig, samt hela min familj. Jag hoppas att vi köper en till mittback. Då har vi Mathieu+en till MB, samt Suarez och Rakitic, bra jävla transferfönster. Mittfältet ser riktigt bra ut, kan inte vänta längre med att se Rakitic spela La Ligamatcher och CL matcher i Barcatröjan. Han kommer briljera. Målvaktspositionen är även den guld. ter Stegen samt Bravo. Och så har vi den där brasilianska snubben Neymar, som kommer vara som ett nyförvärv när han kommer tillbaks. Ett topplag. Klockrent. Dessutom har vi spelare vars kvalité Real aldrig kommer kunna köpa, oavsett hur mycket miljarder de lägger. Vi, har Iniesta och Messi. Och Sergio B. Slå det, om ni kan.
Barcelona SoM_Un
2014-07-23 13:37
Roligaste är att zubi i press fick frågan om mittback. O han svarade o Sa att d va svårt att hitta mittbackar som är bättre än våra o att vara mittbackar håller
yppersta världsklass. Pique o bartra hahaha sjukt...

.dock är jag en som fortfarande tror på bartra. Med rätt manager så kan han bli nåt
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-07-23 13:36
Tror Mathieu kan bli en bra truppspelare som både kan starta och göra sitt jobb bra men även vara en bra backup till både mittback och ytterback. Men som många påpekat är han inte den världsklassmittbacken vi behöver för att styra upp försvaret. Det som talar för en bättre defensiv dock är att lucho fått in många hårt jobbande spelare som jobbar såväl defensivt som offensivt oberoende på position. Allt handlar inte om att få in världen bästa mittback och så är problemen löst. Självklart hade det varit optimalt att få in en till mittback som Hummels osv men nu är det upp till Lucho att få oss jobba som ett lag. press och organisation har fått många medelmåtta lag att se bra ut bak , tror även Pique och Bartra kan bli bra med lite struktur i försvaret rent taktiskt. Suarez, Rafinha , Rakitic är alla offensiva som jobbar otroligt hårt fysiskt genom att löpa och stressa motståndarna. Jag tror att alla kan hålla med att vi har mer vapen/valmöjligheter denna säsong en vad vi haft på väldigt länge! Något vi kan ge cred till ledningen är att fått klart så många spelare så tidigt. Tror inte vi kommer signa någon mer, max 1 spelare till. Nu kan vi fokusera till 100 % på att få ihop laget med den trupp vi har tills starten.
Annons: