/spanien/barcelona/forum/4256.aspx/spanien/barcelona/forum/4256.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-22 23:43
Acrobat - jag håller fast vid att det sämsta Real på väldigt länge vann Cl jag tycker man var betydligt bättre under Mourinho. Det var Lite som Chelsea som hade en usel säsong men vann Cl tack vare tillfälligheter. Jag personligen blev ju lite förvånad över att Real tillslut vann Cl då jag tyckte dom hade stora brister i sitt spel.
Barcelona Gio Style
2014-07-22 23:42
Kommer fan att koka om vi lägger ner en 40 millar på Cuadrado, otroligt onödigt och bortkastade pengar.

Helt ärligt så tror jag att vi endast värvar en mittback och sen är ledningen klara. Jag har ställt mig in på det så att jag inte blir mer besviken.
Allt utöver 1 mittback är en ren bonus...
Barcelona LeoMessi
2014-07-22 23:38
Man såg mot Dortmund att real har extremt svårt mot lag som spelar samma typ av fotboll som dom. Visserligen så är dom mer bekväma nu med att behöva va laget som för matchen, men inte på samma sätt som tex Barcelona. Dortmund har en extremt jobbig spelstil för dom, eftersom dom också kontrar väldigt mycket samtidigt som dom springer konstant och har ett brutalt presspel. Dom lät inte real kontra eftersom real aldrig fick tillräckligt med tid för att slå iväg en boll.
Postat via SvenskaFans-appen
Parre #6
2014-07-22 23:29
@Barcelonistas:
Håller verkligen med dig. Vore super att få in Mathieu samt en till MB. Men behövs Cuadrado? Han är ju ögongodis, men... Behövs han? Suarez, Messi, sen har vi Iniesta och Pedro.
Barcelona Acrobat
2014-07-22 23:26
@Gunther Hjulter!:
Nej, man behöver inget grundspel för att vinna CL. Man behöver däremot ett grundspel för att vinna ligan. I CL är det mestadels tillfälligheter som avgör... som när Ramos satte nicken i slutminuten, eller när Chelsea vann CL senast... det är så lite som gör det. Självklart måste man dock ha ett bra lag för att vinna CL. Jag skulle vilja påstå att det är just avsaknaden av ett grundspel som gjorde att Real slutade trea i ligan. Serien är för lång för att tillfälligheterna ska styra, men i CL kan allt hända. Där handlar det om 7 slutspelsmatcher efter gruppspelet och då kan ett lag utan grundspel ta sig igenom om allt går dess väg. Vinner man CL, men kommer trea i den inhemska ligan så kan man knappast titulera sig som bäst i världen. Det är ologiskt, när man inte ens är andra bäst i Spanien. I ligan, som sträcker sig under så lång tid, hinner svagheterna ikapp en. Först när man vunnit både ligan och CL kan man titulera sig som bäst... i varje fall om du frågar mig. Real är ett kontringslag, men när de inte tillåts att kontra så har de inget grundspel att luta sig tillbaka mot. Då blottas deras svaghet, vilket är att föra en match. Det kommer att visa sig under kommande säsong igen. Särskilt om de säljer Di Maria, som är en av få som kan hitta på saker mot defensiva lag. När det gäller James så är det säkert en lovande talang, men helt ärligt så är det svårt att avgöra hur bra han egentligen är... det går inte att basera det på ett fåtal VM-matcher (även om Perez tror det) eller en period i Ligue 1. Och att då betala denna monstersumma som Real gör är ju sjukt oavsett hur många tröjor han säljer. Man betalar helt enkelt inte dem pengarna för en oprövad spelare som briljerat i 3-4 matcher under ett par veckors tid...
Barcelona Barcelonistas
2014-07-22 23:26
Parre - får vi in Mathieu + någon mer MB så har vi ett jävla komplett lag kan ja säga dig. Sen att Cuadrado ryktas hit gör ju saken inte sämre direkt jag hoppas vi får in honom också.
Parre #6
2014-07-22 23:01
@Barcelonistas:
Det är det jag menar. Skriver ju att till och med jag får honom att låta som kass, samt att väldigt många ser väldigt negativt på det köpet. Underskattad kille. Jag hoppas att vi köper in honom. Det är en position vi måste förstärka. Redigerade i min text, var inte alls min mening att få honom att låtasom en dålig lirare. Hoppas vi får in honom, en riktigt bra mittback med erfarenhet. Dock så tror jag inte att Hummels skulle bli en Chygrinski.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-22 22:58
Parre - vrf skulle Mathieu vara dålig? I ärlighetens namn så kanske ledningen gör rätt i att inte gå för Hummels då denne faktisk är rätt så seg. Vem minns inte när vi värvade Chygrinski?
Barcelona Barcelonistas
2014-07-22 22:57
Gabriel - jag håller inte med där tycker inte alls att Real har ett bättre mittfält än oss. Vi har i dagsläget ( Iniesta-Xavi-Busquets-Mascherano-Rakitic-Rafinha) kontra Kroos-Modric-James-Xabi-khedira-Isco.

Jag tror Barca är på väg mot en ny era.
Parre
2014-07-22 22:49
Jag säger bara såhär, Mathieu är inte min absoluta dröm. Men, bättre än inget. En otroligt underskattad spelare. Alltså jag ser hellre lirare som Hummels, T Silva etc... Men, det är inte så troligt. PSG är den sista klubben i behov utav cash. Hummels borde däremot vara möjligt. Dock så verkar det luta mer åt United-hållet, men den sagan lär fortsätta tills fönstret slut. Han hade varit ett klockrent köp. Jag hoppas att vi kan ro hem den affären, den vore större för mig än Suarez gånger tusen. Hoppas dock att vi får in Mathieu, välbehövligt.
Barcelona Gunther Hjulter!
2014-07-22 22:32
Acrobat//

för att vinna CL, så måste man väl ändå ha ett hyfsat grundspel, ancelotti har gjort det bra därborta i Real. Gillar James enormt mycket och kan inte säga att det är bra för oss i längden då, det kanske ta ett år för honom och acklimatsera sig, men satsningen dem gör med dessa summor bekräftar att han kommer stanna där lika länge som Bale i stort sett.

James sägs redan ha sålt tröjor för 40 miljoner kr..
Barcelona Andresito
2014-07-22 22:28
@Emanuel B:

Vad skulle du då sätta för värde på Iniesta som sällan gör poäng? 8M? Allt handlar inte om mål + assists.
Barcelona Treyh
2014-07-22 22:28
Nu hoppas jag faktiskt att vi värva Mathieu. För inga andra verkar aktuella. Tror mig... hade vi haft nån på ingång så hade vi märkt det. Så här tyst var det också förra året vid den här tidpunkten. Och kom det nån förstärkning? Nopp... Så jag räknar med att vi inte kommer få nån annan. Även om det är överpris så är det ändå inte mina pengar. Vi får lite mer bredd i backlinjen vilket bara är positivt.
Barcelona Emanuel B
2014-07-22 22:23
@BarcaSnacks: Toni Kroos+James Rodriguez: 15 goals & 17 assists. Price: 100M.

Ivan Rakitic: 15 goals & 18 assists. Price: 18M.

Där ser man!
Barcelona II Barça II
2014-07-22 22:16
JR_Truce:

Jag tror inte att någon, någonsin kommer att leda Barca lika bra som Pep gjorde, det var "once in a Life time" grej, Vi kommer nog aldrig mer få uppleva ett sådant lag igen, det gäller att acceptera det och gå vidare.

Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-07-22 22:12
Jeremy Mathieu, linked to Barcelona, has in the end been called up for Valencia's South American tour and should travel to Peru tomorrow. Tror att de la honom på listan bara för att pressa oss. Hmm...makes sense.
Barcelona Vampíro
2014-07-22 22:05
Jeremy Mathieu, linked to Barcelona, has in the end been called up for Valencia's South American tour and should travel to Peru tomorrow. Hoppet är det sista som överger en.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-07-22 22:01
Jag skulle vilja se detta mittfält i en träningsmatch, ett framtida mittfält som skulle kunna vinna stora titlar till klubben. otroligt bra balans mellan spelarna med.

Rafinha - halilovic

Busquets
Barcelona JR_Truce
2014-07-22 21:34
@Nemesis 10:

Bra att vi har folk i det här forumet som kan lugna ner folks frustration här. Kunde inte ha sagt det bättre än du. Vem kunde ha anat när Pep tog över att vi skulle erövra världen, vinna allt som gick att vinna samt att världstjärnor skulle träda fram?! Ibland behöver man bara ledare som kan visa vägen, spelare som vart med förr, som både vunnit allt och gått titellösa. Vi har väldigt potentiella unga spelare som vart med ett tag, vissa har kommit tebax från lån och vissa från Baca B får visa framfötterna. Jag tycker det lutar mot det bättre så länge vi får in de sista pusselbitarna (två backar alt. vänster b.).

Jag tror på att L.E. kommer kunna leda laget lika bra som PEP gjorde. Jag tror på den nya eran.

Visca Barca

Parre
2014-07-22 21:32
Oavsett vilka Real köper. Cristiano Ronaldo. Bale. James. Osv. Så kommer de aldrig, jag säger aldrig, att ha en spelare som Leo Messi. Aldrig.
Barcelona Acrobat
2014-07-22 21:29
Real Madrid har inget grundspel. Det har vi. Dessutom är vårt anfall bättre än deras. Får Luis Enrique Messi, Neymar och Suarez att fungera ihop så kan Perez spendera allt han äger och har. De kommer inte att slå Barca ändå. Förra året var det samma snack... BBC skulle döda Barca hit och dit. Det slutade med att vi vann båda El Classico och Messi våldtog RM på Bernaleo.
Barcelona fc__Barça
2014-07-22 21:28
Varför överdriver folk om Real? Visst har dem bättre spelare i försvaret men mittfältet? Inte nivåer över oss i alla fall. Vi har Sergio-Rakitic-Iniesta Real har Kroos-Modric-James Sen har vi Mascherano-Xavi-Rafinha Real har Alonso-Illarramendi-Isco Då tar jag för givet att Di Maria kommer lämna nu vilket allt tyder på. Vart är den stora skillnaden?
Barcelona fc__Barça
Varför överdriver folk om Real? Visst har dem bättre spelare i försvaret men mittfältet? Inte nivåer över oss i alla fall. Vi har Sergio-Rakitic-Iniesta Real har Kroos-Modric-James Sen har vi Mascherano-Xavi-Rafinha Real har Alonso-Illarramendi-Isco Då tar jag för givet att Di Maria kommer lämna nu vilket allt tyder på. Vart är den stora skillnaden?
Barcelona LeoMessi
Ja real har ett bra mittfält, det kan ingen undgå. Men få det inte att se ut som att vi har ett skitmittfält för den delen heller. Vi båda kör med 3 mittfältare och tre anfallare, även om formationen ser annorlunda ut. Så, om vi antar att di maria drar så har dom följande mittfältare: Kroos, alonso, modric, isco, khedira och James.

Vi har: Xavi, iniesta, rakitic, mascherano, rafinha, busquets of roberto. Är det verkligen så mycket sämre? I mina ögon så är tex busquets och xavi bättre än alonso och khedira. Tycker även att mascherano är bättre än Khedira. Rakitic och kroos kan man ha delade åsikter, och en iniesta i form är mycket bättre än en James i form. Isco är väl bättre än rafinha för tillfället, kan inte riktigt bedömma rafinha förrän han har spelat för oss.
Barcelona Barclasico
2014-07-22 21:25
Jeremy Mathieu is traveling with Valencia to Peru on the club's tour of South America [sport] Ber till Gud.. Hoppas det stämmer!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-22 21:24
James och Kroos är fantastiska värvningar för nästan vilket lag som helst. Men det är en sak jag inte förstår av dessa s.k "Galactico" värvningar av Mr. Perez. Varför väljer han att köpa sådana fantastiska startspelare och få Ancelotti att radikalt ändra på ett koncept som gav dem både CL och CdR, redan inför kommande säsong efter framgångarna? De flesta cules och madridistas verkar inte inse att Real Madrids försprång (i och med CL vinsten) mot alla andra lag, numera är borta. De är tillbaka på ruta ett och Ancelotti kommer tvingas mixtra med flera olika 11:or för att kunna få in Krooa och James. Detta på bekostnad av deras titelvinnare förra säsongen, Di Maria. Jag blir såklart rädd med tanke på vilka spelare och bredd de besitter. Men detta ger också stora problem och om Carlo inte lyckas lösa dem blir han ännu ett offer av Florentinos vansinniga, misslyckade Galactico-försök.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-22 21:21
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-07-22 21:18
Bale 1 miljard - Ronaldo 95 miljoner - James - 80 milj - Suarez 75 milj - Neymar 60 milj (?). Messi : PRICELESS. Messi alltid störst och vackrast av de alla prestigevärvningarna från RM och Barca. underbart!
Barcelona Neymar N11
2014-07-22 21:16
Besides % of future sale, Barcelona will get a transfer fee of 2M for Bojan Krkic (23), who joins English club Stoke City. [ser]
Barcelona Júnior.
2014-07-22 21:15
Mido

Att ett lag är stjärnspäckat på pappret behöver inte direkt betyda att det fungerar i praktiken (läs: Galactico eran under början av 2000-talet). Det Real gör just nu är att de förändrar ett vinnande koncept. Man byter (med högst sannolikhet) formation samtidigt som man ersätter förra säsongens nyckelspelare istället för att bygga vidare på det man hade förra året. Riskabelt man det kan även löna sig i slutändan.

Sedan så ställer vi inte direkt upp med dussinlirare precis, eller hur? haha
Annons: