/spanien/barcelona/forum/4254.aspx/spanien/barcelona/forum/4254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-07-24 10:40
[QUOTE=Tiki-Taka]Länken gäller detta -----> Suarez ban to be reduced by CAS !!!! [/QUOTE] Nu ska man ta Goal med en rejäl nypa salt men det logiska är att straffet reduceras kraftigt. Det var en överreaktion av FIFA, straffet var löjligt hårt. Högst sannolikt så försvinner all straff från klubblag, det som blir kvar är nog ett straff för landslagsspel.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Z_Z
2014-07-24 10:37
@Tiki-Taka:

Nog för att det skulle vara underbart om hans straff blev såpass reducerat som de nämner i den där artikeln. Men så länge man tar bort de löjliga straffet om att han inte ens får träna så kommer jag vara nöjd.
Barcelona Barclasico
2014-07-24 10:19
The Court of Arbitration for Sport is expected to make a decision on Suarez, who was banned by FIFA for 4 months, on 11 or 12 August. [md]
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-24 10:09
Vad sägs om att göra ett prisvärt kap till den andra mittbackspositionen nu?
Nastasic sägs kunna gå att lösa för runt 15milj. Mycket lovande mittback född 1993 som redan visat att han håller på den stora scenen. City kommer gå med att sälja. Snälla kan någon tipsa Zubi?
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-24 10:03
Länken gäller detta -----> Suarez ban to be reduced by CAS !!!!
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-24 10:02
Yeeeeeessss !!!!
Barcelona Basselona
2014-07-24 09:56
Rambla

Det värsta är att det förmodligen är sant...
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-24 09:07
After the transfer of centre back Jeremy Mathieu, Barcelona will now focus on Fiorentina right wing player Juan Cuadrado. [el esportiu] Hoppas en ny mittback köps in först....
Barcelona Rambla~
2014-07-24 08:59
@barcastuff · 4h
If Barcelona can't buy PSG defender Marquinhos, which seems highly unlikely now, they won't sign another centre back this summer. [sport]

Nu börjas det. Usch, försvinn från denna jord sport.es. Jobbiga jävla tidning.
Barcelona Barcadinho.
2014-07-24 08:47
Den här slilly säsongen håller på att nå rekord nivåer, otroligt hur mycket pengar rörs mellan olika klubbar. Finns en del anledningar. Två lag med lågt budget som presterade enormt (Liverpool, Atletico), vilket leder till en rensning av deras spelare, Flera stora lag som behöver generationsväxling och satsningar pga uteblivande framgångar (Barca, United), topplag som planerar att utmana ännu hårdare (PSG, Chelsea, Arsenal mm) och Vm som plockade fram nya stjärnor.

Hur som helst kan man konstatera att FFP är död i graven. De löjliga bestraffningarna hjälper inte, Platini har misslyckats bromsa marknaden.
Barcelona Gio Style
2014-07-24 08:20
Lion24
Varför tycker du att Mathieu är oprofessionell?
Fidizzle
2014-07-24 08:18
Enligt mig så kommer inte Mathieu värvningen som nån överraskning.
Barca har i flera säsonger värvat spelare i "peak ålder"

Ex: sylvinho, zambrotta, thuram, edmilson, marquez, giuly, Belletti, van bommen mm..

Anledningen?

Såna spelare är först å främst erfarna å mogna, kan sitta på bänken utan å klaga, hoppar in och gör oftast jobbet, vet vad dom krävs för å vinna. Kort sagt, Pålitliga!

Ser hellre spelare som Mathieu å Xavi hoppa in från bänken, än att se oprövade snorvalpar, som gång på gång gör oss besvikna.

Ex: cuenca, j. Dos Santos, bojan, damia, Sergio garcia, fontas, muniesa, Victor vazquez, rodri.. Äh listan e för lång alltså

Välkommen! Mathieu :)!
Barcelona ElRaval
2014-07-24 08:08
Jag förstår inte att folk inte hänger med i utvecklingen i dagens fotboll.

Manchester City, PSG, Chelsea, Monaco och liknande lag har i stort sett oändligt med pengar och är dessutom lag som kommer (åtminstone de tre första) vara i toppen länge länge länge.

Att kräva att vi ska köpa en Kompany, Silva eller till och med en Hummels (från ett lag som nyligen sålt deras två kanske pjäser i Götze och Lewandowski) är inte realistiskt.

Vi konkurrerar på samma villkor som de övriga lagen oc 2009-2011 är inte realitet längre. Då kunde vi säkert köpa vilken spelare som helst bara på grund av vår status och vårt spel-sätt.

Det finns lika stor anledning för Kompany och Silva att lämna sina lag som för våra nyckelspelare att lämna oss. D v s väldigt få anledningar.

Det vi borde rikta in oss på som andra lag har varit bättre på är att hitta nya talanger och köpa upp spelare INNAN de andra stora jättarna gör det.

Varane i Real är ett exempel och Marquinhos i PSG ett annat. Marquinhos borde vi visat mer intresse av när han spelade i Roma, men ledningen tyckte nog att han var för o-prövad. Sen pang ett par år senare så kostar han det tredubbla eftersom han spelar i ett lag utan behov av pengar, egentligen.

Tyvärr kommer ledningen inte våga köpa in spelare som Inigo Martinez, Kurt Zouma, Digne.

Inigo Martinez förstår jag t ex inte varför vi inte går för? Duktig på både fötterna och huvudet. Bara en tidsfråga tills Real Madrid köper upp honom.
Barcelona Pep #4
2014-07-24 07:06
De flesta är nog överrens om att om vi värvar en till mittback, blir av med Song och Afellay så känns det som vi ej haft en så bra trupp tidigare.

Målvakt: Ter Stegen, Bravo, Masip
Försvarare: Alves, Pique, ?????, Alba, Montoya, Bartra, Mathieu, Adriano
Mittfältare: Rakitic, Busquets, Iniesta, Xavi, Mascherano, Roberto
Anfalllare: Neymar, Suarez,Messi,Cuadrado,Deuofeu, Pedro

Den här truppen och vi uar gi0rt vår bllt seapn
Barcelona Lion24
2014-07-24 04:13
Just i denna stund så borde Kompany och Benatia vara Barcelona spelare. Det är dessa krav man som supporter bör ha i en klubb som Barcelona. Det är helt ofattbart att folk inte tänker lite till, lite extra. Tänk att det är en extrem stor chans att Piqué-Mathieu bildar mittbackspar i väldigt många matcher. Det här är inte värdigt min klubb. Inte den klubb som är så stor som den är idag. Det är totalt ofattbart att det finns folk som fortfarande ser Piqué som ordinarie och inte verkar vara orolig över hans form. Haha, i 3 år så har vi sagt ''nästa år, nästa år, nästa år''. I år blir det ännu en sån, ''Lucho kommer motivera han''. Det är extremt oroande, tragiskt och även komiskt att culés är nöjda med en värvning av en oprofessionell 31 åring som har MAX 3 säsonger kvar för ett totalt överpris.

Jeremy Mathieu är en bra back. Men problemet är inte bara han, TÄNK. Problemet är främst Piqué och Bartra. Hade vi haft exakt samma mittbackar som Real hade (Ramos, Varane, Pepe), då hade jag varit den första som hade välkomnat Mathieu men vi är och har varit i en extrem känslig läge när det gäller mittbackar i flera år nu. Ska jag tro och hoppas på att Piqué ska komma tillbaka till sina dar? INTE EN CHANS. Tror du och har du hopp? Lycka till. Jag avundas dig inte men lycka till. Bartra har potential men Bartra spelar 95% med hjärtat och 5% med hjärnan. Vi behöver/behövde generaler där bak som kan skrika och skälla ut sina kollegor. Jeremy Mathieu är en kämpe men han är långt ifrån den spelare som skäller ut sina kollegor. Han är långt ifrån ledarmaterial, det som vi behövde. Nån måste ta Piqué i örat, varken Marquinhos eller Mathieu är kapabla till det. Varför inte? Det handlar om STATUS bl a. Det är så det är, det är så det funkar. Mathieu och Marquinhos har långtifrån samma status som Piqué, därför blir blygsamheten och respekten större. Det här är fotboll 2014. Inte England på 60-talet. Därför behövdes en respekterad och stor spelare likt Kompany, T.Silva eller Benatia. Dessa 3 är beasts och har extrema ledaregenskaper som få andra mittbackar besitter.

Jag finner det väldigt komiskt att vissa här inne är nöjda med Mathieu. I så många år har vi skrikit efter mittbackar och då får vi in en vänsterback som gjort ett bra år som mittback. Folk är som barn. Ingen verkar använda hjärnan här inne när det gäller en trupp på 22-25 spelare, speciellt i FC Barcelona. Jag menar inte alla men jag är så förbannad att folk här inne helt plötsligt är nöjda efter att man tidigare har fördömt en värvning av Mathieu. Som jag skrev, folk är som barn här inne. Allt som representerar FC Barcelona är fantastiska, fina, bra och alla köp som Real Madrid gör är så extremt dumma, klantiga, ogenomtänkta bla bla. FC Barcelona har värvat en spelare man inte borde ha värvat, erkänn det.

Inga spelare i marknaden? 90% av alla spelare finns tillgängliga (förutom rivalspelare). Hade det inte varit mer värt att släng upp 80M på Kompany istället för Suarez? Kompany finns inte tillgänglig? Återigen, som barn. Inge som helst koll på fotboll. ALLA SPELARE FINNS TILLGÄNGLIGA PÅ MARKNADEN, lägg upp rätt pris bara. Det här är FC Barcelona, därför är 90% tillgängliga.

Det här är en sorglig dag för mig. Jag kan aldrig acceptera den här värvningen. Jag hade stora förhoppningar om att riktigt bra mittbackar skulle komma. Jag har stor passion för den här klubben, jag älskar den här klubben. För varje köp den här klubben gör så går jag runt och funderar hur den nya spelaren passar in i spelsystemet och laget. Mina ambitioner som ett fan av FC Barcelona stämmer inte alls med FC Barcelonas.
Barcelona grande jw
2014-07-24 03:56
"Jeremy Mathieu accepted a 3M pay cut to facilitate his transfer to Barcelona, allowing Barcelona to raise their bid from 15 to 20M. [rac1]"

Verkar vara en helt ok deal i slutändan om detta stämmer. Och stor cred till Mathieu som i dagens pengakåta fotbollsvärld faktiskt erbjöd sig att gå ner i lön för att dra på sig våran tröja.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-07-24 03:41
Marquinhos Mittback och högerback, Mathieu mittback och vänsterback...Jag är då nöjd om Marquinhos kommer.
Barcelona tikitaka
2014-07-24 03:29
Vad tycker ni om Atiba Hutchinson i barca? fd. hif spelare. Påminner lite om Yaya..
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-24 02:19
Kollar på Liverpool-Roma och måste säga att jag är imponerat av backen i Roma Castan lika mycket som Benatia Benatia är skoningslös i sina brytningar fan, anfallarna bli rädda så fört han går nära för att bryta
Coach Pep.
2014-07-24 02:08
@Gabriel:
Det finns ingenting att ge dem. Först sålde de Barcas själ till Qatar, och sedan löser de klausuler på massa spelare. Var ligger prestationen i det? Det finns massa rika människor som kastar pengar på bil och hus utan vidare, bara för att de kan. Sedan finns det dem som hushåller med sina resurser och spenderar med måtta och framförhållning. Barcas ledning vet att de inte kan agera professionellt på marknaden så de kastar bara fram hela summan för att "få det gjort". Vi pratar om sportsligt handikappade personer som endast tänker på att marknadsföra och globalisera Barca snarare än att bygga ett riktigt fotbollslag. Annars värvar man inte Suarez och Neymar tätt inpå varandra för dem summorna. Man vill fortsätta vara attraktiva på marknaden och locka till sig nya investerare, sponsorer, tröjförsäljningar samt öka TV sändningar- och fotbollsturism. Jag säger inte att det nödvändigtvis är fel; jag säger bara att vi blivit som alla andra (med skillnaden att vi skämmer ut oss ännu mer än andra köplag). Vi har alltid lagt mycket pengar på värvningar, men förut låg fokus åtminstone på att bygga förnuftigt snarare än att lösa världsstjärnor till fullt pris och sedan göra samma sak med mindre bra spelare. Barca gav först 15m för Mathieu varefter Valencia såklart bara väntade ut Barca eftersom de visste att Barca kommer betala hela summan till slut. Alltså jag skiter egentligen i ekonomi men det är inte svårt att komma fram till hur slapphänt de faktiskt agerar, bara för att pengarna finns. Om de hade ens en liten gnutta respekt mot fansen och klubben så hade de köpt tillbaka Thiago Alcantara hur mycket det än kostar. Hittills har de fan inte visat ett skit som gör att de får mitt medgivande.
Barcelona LeoMessi
2014-07-24 02:07
Culé4life Kostade han 50 miljoner pund? :O Jag hade fan fått pungvred om Barca hade lagt dom pengarna på en överskattad luiz.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-24 02:02
Hur villig är Blanc då tro ni, med att släppa marquinhos? Han kan ju lika gärna sälja pastore, cavani eller lavezzi för att finansiera ett eventuellt köp av di Maria.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-24 02:02
Ganska kul ändå om vi köper Marquinhos för €40M, indirekt betalar vi samtidigt Di Maria till PSG, eller ja hjälper till allafall. Vi får in en mittback och försvagar samtidigt Real, en bra deal får man säga. ;)
Barcelona Cule4life
2014-07-24 02:00
Såg att P$G betalade i pund, Alltså 50 milj PUND, Inte 50 milj Euro.

D.Luiz kostade dom ca 650 milj kr, Vilken jävla käftsmäll, Till och med för en stenrik oljeshejk.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-24 01:46
Håller med många här inne, skulle vi få in både Marquinhos och Cuadrado så får ledningen iallafall av mig 9/10 i betyg. Med lite flyt kan detta bli vårat bästa fönster på väldigt länge!!
Barcelona LeoMessi
2014-07-24 01:44
Någon mer än jag som tror att PSG nu ångrar sig så in i helvete att dom köpte David luiz för den där monstersumman? Haha
Barcelona Rambla~
2014-07-24 01:41
Har inte precis älskat A Cole genom åren men tycker det är riktigt coolt att han drog till Roma. Blir kul att följa och så självklart Keiteee. :D
Barcelona B.BOSS
2014-07-24 01:36
Det är bara vänta och se vad som händer framöver. Jag hoppas Marquinhos och Cuadrado. Säg vad ni vill. Cuadrado är mångsidig. Han kan spela högerback, på mittfältet och i alla 3 anfallspositioner. Vi kommer ha nytta av honom. Hans teknik och spel kommer överraska många lag i kontringar samt hans självuppoffrande spel kommer gynna oss.
Barcelona Rambla~
2014-07-24 01:28
Fotboll på en baseball-arena? Ser ju lite konstigt ut. ;) En av de mest klassiska arenorna inom baseball.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-24 01:22
Gabriel

Sant vi får i princip alltid dem spelare vi är ute efter, ofta är vi dock ute efter fel spelare, enligt mig allafall.

Mathieu ska dock få en chans, på ett sätt är det bra att ha lägre förväntningar på en spelare, på så sätt kan han säkert överraska.

Samtidigt är jag tveksam till Marquinhos som sagt, men Hummels verkar inte ha några problem att stanna och Dortmund vill inte sälja, PSG vill inte släppa Silva, Benatia vill stanna kvar i Roma.
Kvar har vi väl Marq då, vilket trots allt verkar ha varit 1a valet hela tiden.

Annons: