/spanien/barcelona/forum/4253.aspx/spanien/barcelona/forum/4253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-07-20 23:03
"Jag ska erkänna redan nu, köper vi han som mittback hoppas jag att vi bli överkörda av alla Möjliga lag och att Real Madrid vinner med 5-0 nån match bara för att"

Det där är ej ok kan folk chilla lite? Vänta tills fönstret stänger sen kan vi bedöma ledningen..
Barcelona Barcelonistas
2014-07-20 23:01
Barcelona intresserade av brasiliansk mittback
Enligt Catalunya Radio är Barcelona intresserade av en mångsidig brasiliansk mittback och har redan skickat en representant för att se ifall spelaren lever upp till de krav man ställer samt för att se om han nu är något extra som det sägs.

Rodrigo Caio, 20 år gammal, spelar för Sao Paulo och fick ögonen på sig efter en mycket väl utförd Toulon turnering med Brasilien där landet faktiskt vann. Han blev dessutom utnämnd till turneringens spelare, vilket är imponerande då landsmannen Marquinhos deltagit och även andra talanger. Nu har man valt att fortsätta med att följa honom i den brasilianska ligan för att se ifall standarden håller.

Caio är som tidigare nämnt mångsidig och kan spela som ytter och mittback och om man är i behov även som defensiv mittfältare. Detta är verkligen något som klubbens ledning gillar så en flytt till Spanien är inte helt utesluten.

Källa: MD
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-20 22:54
Är det jag som inte hänger med eller är det våran ledning som vet vad de gör... Är Daley Blind mittfältare mittback eller vänsterytterback? Av det jag har sett i VM spelade han ju som VB. Jag ska erkänna redan nu, köper vi han som mittback hoppas jag att vi bli överkörda av alla Möjliga lag och att Real Madrid vinner med 5-0 nån match bara för att
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B.BOSS
2014-07-20 22:44
Precis som jag sa. Nästa säsong kommer Pique och Mascherano fortsätta som mittbackspar. Jag ser inte Mathieu gå rakt in i startelvan utan att känna pique och börja leverera. Det är sanningen och sanningen svider, irriterar och är skrattretande.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-20 21:57
Hahaha hela den här mittbacks cirkusen som har pågått i snart 4 år och än idag har man inte löst det. Halva sommaren har gått och man fortsätter att jaga en ytterback på 30 bast och en ung lovande mittback som klubben man förhandlar med vägrar sälja. Jag vet inte vad jag ska göra längre, så pinsamt att man bara kan skratta åt saken. Fixar ledningen ingen back denna sommar är jag beredd på att åka ner till Camp Nou med en fet jävla banner där det står "3 years and still no center back, Laporta pls come back!" orkar inte kolla på längre när dom missköter sitt jobb så grovt och drar ner klubben i skiten. Jag skulle inte bry mig om man betalade 500 miljoner för Benatia eller Hummels, man kunde bara ha betalat Laportes klausul men som sagt ledningen har själva satt sig i denna situation då man är desperat och då är det bara att betala det klubbarna kräver punkt slut. Att man lägger 800 millar för Suarez och sen försöka pruta på Mathiue visar bara helt klart vad dom prioriterar... Skulle vilja dyka upp på en presskonferens för att kasta en sko på Zubis huvud utan att bry mig om konsekvenserna.
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 21:26
Haha ja dom försökte ju så jävla hårt med att värva rutinerade mittbackar. Dom la siktet på en back som dom visste inte skulle släppas för mindre än klausulen.
Barcelona the cameroonians
2014-07-20 20:55
Hittade den här artikeln på Sport.es

Enligt de ska ledningen insett det "omöjliga" i att värva någon rutinerad och gedigen mittback och ska nu ha ändrat strategi och vill ta in nytt ungt blod för att i stället säkra framtiden.

Kan detta verkligen stämma? Har de gett upp den gedigne och stabile Mathieu?
2014-07-20 20:50
Basselona: Ja, det är ju inte så långt till Rio :-)

Andresito: Tack för infon!
Barcelona Basselona
2014-07-20 20:48
Cameroonians

Då kanske han tar vägen förbi Botafogo och spanar in Dória med!
Barcelona Andresito
2014-07-20 20:27
@the cameroonians:
Han är tydligen ingen högerback, utan mittback. När Sao Paulo mötte Santos för några år sedan hade han som uppgift att neutralisera Neymar som högerback, vilket han lyckades med. Kan även spela defensiv mittfältare, högerback är nog hans tredje position av vad jag läst. Edit: Läste tweeten helt fel, trodde det stod right back..
Barcelona Zyzz
2014-07-20 20:14
@LeoMessi:

Läste för några dagar sedan att de förväntar sig ett svar inom 10-15 dagar (från dagen då jag läste det)...Så kanske inom 5 - 10 dagar nu förväntade de sig ett svar.
2014-07-20 20:01
Barcelona head scout Albert Valentin attended several games of Sao Paulo this week, possibly to watch centre back Rodrigo Caio (20) [weloba]

Någon som har koll på denna Caio?
Barcelona Barclasico
2014-07-20 19:08
Vet ni vad FCB egentligen står för? FCB = Finding Centre Back... Ha Ha Ha...
Nä men skämt åsido. Är det så jävla svårt att släppa gamlingen Mathieu (stavning) och köra all in på Hummels och vertongen!
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 18:58
Förresten har Barca överklagat Suarez dom? Om ja, när förväntad dom få svar?
Barcelona Nodlehs
2014-07-20 18:23
@Coach Pep.:

Kan se om jag kan göra en mini-Rosell i min 3D skrivare.
Barcelona B.BOSS
2014-07-20 18:14
Matte i Valencia kommer bli klar. Barca är ute efter honom. Inte min ideal mittback men sak samma. Vem bryr sig nu. Tror att alla har blivit trötta på Barcas filosofi när det kommer till backar. Jeremy ska vara backlinjens frälsare. Saknar Reijkard. Han köpte åtminstone backar.

Kom tillbaka :p
Barcelona Lion24
2014-07-20 18:07
''Var lugna, transferfönstret stänger 31 augusti''
''Vi är bara i början av juni, det finns tid kvar''
''Ha tålamod''
''Sluta reagera på alla rykten'' (trots att vi sitter i ett extremt känsligt läge)
''Styrelsen jobbar i det tysta''

Nä, dra åt skogen. I början av juni när jag ville ha klar med mittbackar så kom det några genier och sa att jag måste ha tålamod och att transferfönstret stänger 31 augusti, som om jag inte visste det men tack för påminnelsen. Nu har de flesta lags försäsonger startar och nu är det ännu svårare att locka till sig duktiga mittbackar. För att vi är ute så sena i jakten på mittbackar och slösat enormt onödiga resurser och pengar på Luis Suarez så kommer vi i FC Barcelona få smulorna, det som finns kvar. Och det är och blir förmodligen Daley Blind och Jeremy Mathieu.
Coach Pep.
2014-07-20 17:59
Om jag var moderator så skulle jag stänga forumet fram till säsongen börjar av hänsyn till Barcelonas värdighet och fansens välbehövliga rätt till semester. Då slipper man känna sig tvingad att komma in här och läsa desperata rykten och se culés till slut hoppa på varandra pga all skit som ledningen ställt till med. Det blir som kattens lek med råttan; Zubi golfar och softar med livet och vi lever på brödsmulorna som äckel-media serverear oss. Dessutom ser jag hellre El Jefe fortsätta som mittback än någon halvdan jävel som Zubi ska försöka fjäska fram.
Coach Pep.
2014-07-20 17:39
Jag svär, jag vill inte ens ha några mittbackar längre. Jag vill bara ha en docka av Rosell som jag kan örfila varje morgon och kväll innan jag går och lägger mig.

Utöver det så diskuterar jag hellre Real Madrid än att lägga ner energi på att klura ut varför den här ledningen inte kan värva mittbackar. Jävla fitter rakt ut sagt, tänker inte sitta och analysera deras inkompetens.
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 17:12
@Coach Pep.:

Tycker synd om Isco, han besitter så mycket potential. Om han fick spela mer och utvecklas så hade dom inte ens behövt James på den positionen. För Isco är ganska komplett i mina ögon, duktig framspelare, duktig dribbler och hyfsat målfarlig.

Barcelona Júnior.
2014-07-20 17:09
Vad är det som är så fel i det Lucho säger? Ska han efter Halilovics 45 spelade minuter hylla honom som den mest talangfulla spelaren? Komigen... Om något, så är det är just dessa ord som tyder på att Enrique inte är en tränare som favoriserar några spelare. Edit: Insåg just att jag var på "sida 2" och läste och kommenterade en redan avslutad diskussion. Nevermind.
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 17:09
@Gio Style:

Ronaldo i kontring är den farligaste spelare i världen. Han är farligare i den sista tredjedelen än vad di maria är så klart. Tycker mer att di marias spel med bollen är jobbigare för oss än ronaldos spel med boll.

Barcelona Gio Style
2014-07-20 17:04
@LeoMessi:

Njae, jag är mer rädd om Ronaldo kommer på en omställning än om Di Maria kommer med bollen.
Enstaka bra matcher är en grej, ja vet att Di Maria var riktigt sjuk mot oss nyligen men Ronaldo är en farligare spelare och får han yta att löpa på räds jag Ronaldo och inte Di Maria.
Känns som att många här säger så för att de gillar att snacka ner Ronaldo även om det kanske inte är så i ditt fall.
Coach Pep.
2014-07-20 17:03
@LeoMessi:
Fast James är samtidigt en sådan som kan balansera upp hela anfallsspelet med sina speluppläggar-kvaliteter och lägga bollar till höger och vänster om Bale och Ronaldo samtidigt som han själv är i princip lika bra på att ta sig förbi sin gubbe som Di Maria (om än inte lika snabb). Di Maria är mer av en gamle. Antingen spelar Real Madrid bra och han flyter på vågen eller så förstör han allt med idiotiska passningar och finter. Han är på intet sätt en spelare som kan bära ett helt lag framåt som James har kapacitet att göra. Det är just vad Real behöver imo; någon som kan få Real att bli mer framtungt och effektivisera Ronaldos och Bales kvalitéer. De verkar inte lita på Isco tilltäckligt på den punkten ännu.
Barcelona Gio Style
2014-07-20 17:00
Coach Pep.

Håller inte med på Casemiro fronten dock =)
Han va bra när han slog igenom men blev sämre och sämre tills han slutligen agerade typ inhoppare i Sao Paulo efter spelare som Denilson (ex-Arsenal).
Kan ju fortsätta utvecklas såklart men tkr att han stagnerat på sistone :)
Coach Pep.
2014-07-20 16:57
Gio Style

Precis vad jag försökt förmedla när folk försökte få Di Maria att framstå som en av världens bästa. James Rodriguez är förvisso en tröjförsäljnings-värvning fast samtidigt finns klara indikationer på att Real är på väg att bygga ett stabilare och mer intelligent lag. Det finns ingen plats för Di Maria längre (om James kommer) när Bale ska integreras i allt större grad och Kroos ska få en betydande roll. Di Maria vill såklart inte sitta på bänken och kommer lämna, även om Real hade haft stor nytta av honom som bänkspelare. Ancelotti gjorde succé med Di Maria som breddande central mittfältare förra säsongen men det tåget har passerat. Man vill nog ha ett spelmässigt stabilare Real som presterar jämnare i ligan över en säsong, vilket värvningar som kroos och james kommer se till.

Däremot förstår jag inte varför de lånar ut Casemiro som är den enda vettiga mittfältarn Brasilien producerat på flera år. De hade haft nytta av honom redan nu.
Barcelona Gabriel
2014-07-20 16:55
Coach Pep.

Haha, skön eru, mecka på. Förstår dig, kanske var aningen hård men Iniestas namn är heligt ;)
Barcelona LeoMessi
2014-07-20 16:48
Gio Style Di Maria är den jävligaste spelaren för vårt lag att möta. Hans extremt irrationella spelstil ställer alltid med problem för oss. Jag tror dom flesta menar att Di Maria är ett större hot mot oss på grund av sitt sätt att spela än vad James skulle vara. Inte för att Di Maria nödvändigtvis är mer talangfull. Som exempel, alla tycker att Ronaldo är en bättre spelare än di Maria, men för oss är di Maria jobbigare att möta än Ronaldo. Tycker också att benzema är ett Helvete för oss också, känns som att han alltid spelar bra mot oss.
Barcelona Gio Style
2014-07-20 16:41
Är det bara jag som tycker att Di Maria är sjukt hypad?
Jag vet att han kan vara helt otrolig när han är i form/får studsarna med sig, men han är en alldeles för ojämn spelare som kan göra matcher med verkligen 0 rätt lite då och då.
Det är då ingen spelare som jag skulle vilja ha hos oss i varje fall då han tappar boll väldigt ofta och känns väldigt okoncentrerad.

En bra joker att slänga in så att säga.

När det kommer till James Rodriguez så tycker jag att alla borde se att han besitter större talang än Di Maria.
Han är många år yngre och inte alls lika beprövad på den stora scenen som Di Maria men han är en mer komplett spelare som har det mesta.
Avslut, långskott, fasta situationer, teknik, passningsfot, kreativitet och speluppfattning. En rätt optimal nr 10.
Jag hoppas innerligt att Real Madrid INTE värvar honom.

Missförstå mig inte dock, Di Maria är en bra spelare.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-20 16:39
Jag brukar vara väldigt hård i min bedömning vad gäller talanger osv men jag brukar oftast ha rätt. Ta Bojan som alla här inne hyllade som världens största talang jag personligen var aldrig imponerad. Jag såg aldrig Bojans storhet det visade sig att jag faktiskt hade rätt angående Bojan.

Halilovic däremot ser jag en otrolig talang i sättet han drev bollen med var som och se en ung Iniesta elr Messi han var helt fantastisk igår. Han är väldigt kort men ändå rätt så kompakt vilket ger honom en fördel faktiskt likt Messi.
Annons: