/spanien/barcelona/forum/4252.aspx/spanien/barcelona/forum/4252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-07-24 17:30
Parre FIFA är ett större skämt än Spaniens insats i VM. Vår ledning framstår som professionella i jämförelse.
Postat via SvenskaFans-appen
Parre #6
2014-07-24 17:25
@LeoMessi:
Hela FIFA är ju ett fucking jävla skämt. Edit: Ursäktar om det är en "one liner", men de är ett riktigt skämt. Oavsett hur mycket folk granskar de så händer absolut inget i den där organisationen. "Ideell verksamhet" my ass.
Barcelona 100% AntiMadridista
2014-07-24 17:22
Det ska bli skönt att få tyst på alla Mathieu hatare. Ni underskattar honom rejält.
Barcelona LeoMessi
2014-07-24 17:19
Jag är faktiskt helt säker på att suarez få spela för oss ganska snart. Tror verkligen inte att dom kommer att förbjuda honom att träna eller spela fotboll i klubblaget i fyra månader.
Barcelona B-Guden
2014-07-24 17:09
@Rambla~:

spelar väl ingen roll bara bättrre om Suarez inte får träna fören den 26, så hur fan ska han kunna spela den 26 ?
Barcelona Rambla~
2014-07-24 17:04
Om Suarez straff består blir han spelklar 26 okt (utan någon träning bakom sig med laget). Samma helg är det el clásico. Datum bestäms senare som brukligt är. Någon som vågar sätta emot att matchen spelas lördagen 25 okt om Suarez inte får sitt straff nerkortat? En tillfällighet att de "lottade" (my ass) el clásico just till denna helg? Vidrigt hur det går till i Florentinos Spanien. :P
Barcelona Kaptenen
2014-07-24 16:53
Att Suarez inte har fått hårda straff tidigare är felaktig fakta.
Det har han fått både i Holland och i PL. Hårda straff biter inte(hehe) på det beteendet.(Inte många beteenden som förändras pga hårda straff för övrigt).
Jag har aldrig hört talas om ett hårdare straff, att inte ens få beträda en fotbollsarena, eller att träna..
Det han gjorde i landslaget ska stanna där, FIFA ska ge fan i att peta i klubblagsfotbollen.
Suarez utgör ingen fara för någon annan spelare, som exempelvis Vinnie Jones eller Roy Keane gjorde, även om hans beteende givetvis är oacceptabelt.

För övrigt så passar det oss utmärkt att han inte behöver resa och spela en massa landskamper i Sydamerika, utan bara kan fokusera på klubben.
Barcelona LennyRomario
2014-07-24 16:49
@Frodo:

En annan sak är ju att 300k sålda James tröjor behöver inte ens betyda 300k fler sålda för real Madrid. 150k av dessa kan ju vara köp av folk som nu skiter i att köpa Bale/ Ronaldo/whatevers tröja som de annars köper varje säsong.
Barcelona san_miguel
2014-07-24 16:47
Någon som vet när barcas sponsordeal med kläder med Nike går ut?
Barcelona Vampíro
2014-07-24 16:09
Så vänta Suàrez får inte ens träna med laget. Jag tycker att straffet är löjligt hårt men han har endast sig själv att skylla. Nu får han alltså inte tid att lära känna sina medspelare och tränare förrän sent på hösten. Lika bra att vänta till januari om han ska missa halva säsongen. Nu tror/hoppas jag att de drar tillbaka domen men klubben kanske borde tagit sig en funderare om det här var det smartaste draget. Juste glömde att man måste hålla med om allt Barça gör och blunda för det negativa så: "fan vad najs suares kommer slakta smutsen och få crynaldo och la puta att lipa!!".
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-24 15:48
Framstår som en jätte bredvid Alba :)
Barcelona Meymar
2014-07-24 15:45
Gabriel: Att Suarez inte får presenteras som Barca-spelare och att han inte får befinna sig på en fotbollsarena håller jag med om är lite hårt, men jag tycker inte att avstängningen från matcher är för hård. Jag tycker det är bra att han inte bara blev avstängd i landslaget utan även klubblaget. Ja, han gjorde ett misstag, men han har gjort samma misstag tre gånger nu, jag tycker det är på tiden att han får ett riktigt rejält straff. Sen tycker jag inte att man kan jämföra med Pepe. Ja, han skulle självklart fått en avstängning på några matcher efter att ha stämplat Messis hand, men det skedde väl i ligan? Eller möjligen CL och då är det spanska fotbollsförbundet eller UEFA som delar ut straff, inte FIFA. Därför kan man, enligt mig, inte jämföra straffen på samma sätt som man hade kunnat göra om det hade varit samma förbund som delat ut straffen.
Barcelona Xaviii
2014-07-24 15:30
Om Suarez blir tillgänglig till el Clasico , spelar väl ingen roll i och med han kommer att sakna matchtempo. Dessutom får han inte befinna sig i någon träningsanläggning, hur ska han träna med laget? Han kommer få träna i ensamhet vid någon park. FIFA behandlar honom som en kriminell. Pepe sparkar på liggande spelare på huvet , och får fortfarande spela. Någon som vet hur Suarez träning kommer se ut? Vart ska han träna?
Guardiola4ever
2014-07-24 15:21
@Hetfield:

Hahaha...

Vad sådana som du måste begripa är att Zubi gör bara vad Bartomeu och Lucho säger åt honom att göra. Med andra ord så kan vår nuvarande sportchef inte styra och ställa med Barcas transfers...

Zubi är I-N-T-E ansvarig för att vi går/gick efter spelarna Mathieu, Marquinhos och Cuadrado. Du kan klandra honom om vi betalar överpris för en viss spelare, men inte vilka spelare vi siktar in oss på.

Om du skall urinera på Zubi så får du pricka rätt....
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-24 15:17
DM1982 Undra om det ens sålts 10 tröjor? Vem vill ha en Mathieutröja liksom :).
Real Madrid Kith.
2014-07-24 15:15
Barcelonita Nej jag är inte ett troll för att jag inte håller med dig eller för att jag är emot värvningen av sopan Mathieu. Vad är det för losermentalitet vissa visar upp, så fort man inte håller med eller har andra åsikter så är man antingen inte en äkta culé eller så är man ett troll, skärpning.
Barcelona DM1982
2014-07-24 15:11
Barcelona have recovered the 20M fee paid to Jeremy Mathieu within 24 hrs of his signing, thanks to the 500000 shirts sold since yesterday. Random källa på Twitter. Det är på Internet så det måste vara sant.
2014-07-24 15:09
@Barcelonistas:

Då vet man det och ignorerar hädanefter!
:)
Barcelona Frodo
2014-07-24 15:06
Business school of Florentino Perez:

* Köpa spelare för astronomiska summor
* Lura idioter till madridistas att man tjänat tillbaka allt på tröjförsäljningar

Det är ett under att myten om att tröjförsäljningar genererar tillbaka allt man lagt ner på transfersumman ännu existerar idag.

Storklubbarna tjänar ungefär 10-15 euros per tröja. Det kan tyckas lite men suppliern (Nike, Adidad, Puma etc) måste ta en stor del av summan för produktionen. Real, ManU och Barca har legat i toppen vad gäller tröjförsäljning de senaste åren. Real och ManU var bäst med sina 1,4 miljoner sålda förra året.

Hur mycket kan då den bäst säljande klubben få in via tröjförsäljning? Ca 22,5 miljoner euro per år om man räknar med att man tjänar 15 euro per tröja och man säljer 1,5 miljoner tröjor per år vilket innebär att jag räknar högt.

Jag kommer ihåg hur idioterna trodde att Ronaldo tjänat tillbaka sin transfersumma via tröjförsäljning samma sommar som han värvades. Även om det vore så att Ronaldo ensam sålt 1 miljon tröjor per år så har han sedan han värvats till Real ännu inte tjänat tillbaka transfersumman via tröjförsäljning.

Nu har alltså någon läckt att James sålt över 300 000 tröjor på 2 dagar? Det skulle motsvara minst 20% av all tröjförsäljning som Real brukar ha på ett år på 2 dagar. Som Rambla sa, det är bara Florentinos propaganda bullshit.
Barcelona Rambla~
2014-07-24 14:24
Vi är FC Barcelona, stop kidding yourself, det är väl självklart att straffet INTE kommer att kortas av. Räkna inte med det föreslår jag, slipper ni bli besvikna.
Barcelona Rambla~
2014-07-24 14:22
@B.BOSS:

Florentino Perez och hans propaganda-maskin som är i farten gissar jag.
Barcelona el Flaco
2014-07-24 14:22
Ganska irrelevant att Suárez nuvarande avstängning upphör precis i tid för att spela första clásico. Han kommer fortfarande inte kunna träna med laget eller ha spelat några matcher, varken tränings eller officiella sådana. Så han lär knappast vara i matchform. Vårt enda hopp är att TAS mildrar straffet, annars är det ett fiasko.
Barcelona Rambla~
2014-07-24 14:20
@Gabriel:

Fast alla vet vi att James R är värd över €90m som Madrid i slutändan fick lägga upp. :P
Barcelona FCBlaugrana
2014-07-24 14:18
Om någon säger FC Uefa pga det med Suarez visar det endast på okunskap. Då Uefa inte har någonting som helst med detta att göra. FIFA gav straffet, CAS kommer mildra det.
Barcelona B.BOSS
2014-07-24 14:17
"@br_uk: Real Madrid Sell 345,000 James Rodríguez shirts in 48 hours - more than population of Iceland. http://t.co/sX83vOE3qW http://t.co/eJX9CFMQoI" Damn det i sig är några miljoner.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-24 14:01
Funeral - Kith är ett troll han har kört den här hatkampanjen sedan dag 1 seriöst Mathieu är Barca spelare acceptera det nu för fan.
2014-07-24 13:51
@Kith.:

Ska vi fortsätta älta i detta, det är något hos honom LE gärna vill ha i truppen så döm han efter han visat upp sig.
Real Madrid Kith.
2014-07-24 13:42
Läs gärna Goals artikel om Barcas misslyckade värvning av Mathieu, en spelare som är en sämre MB än de vi redan har.
Barcelona >The Reporter<
2014-07-24 13:35
Suarez kommer spela den 26 oktober. Det är en söndag. Lägg därtill att det är CL den veckan! Omöjligt att det blir på lördagen då. Jag tror faktiskt att det blir Måndagen den 27 okt
Barcelona Som La Gent Blaugrana
2014-07-24 13:34
Här är hela spelschemat för säsongen
Annons: