/spanien/barcelona/forum/4250.aspx/spanien/barcelona/forum/4250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-07-23 14:00
Men vänta?? Är Mathieu alltså KLAR???? Jag spyr...

Det säger ju en hel del när det inte ens nämnts på detta forum officiellt att han är klar....;)

Nåja, jag önskar Mathieu all lycka i vår klubb, men jag är väldigt missnöjd med denna värvning.

Får vi inte in en världsklassback nu så kan vi lika gärna ge upp hela säsongen redan innan den börjar tyvärr.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-23 13:57
@Thiago_Alcantara:

Sett till hans tid i Italien med Milan och av det jag sett utav Dortmund är han allt annat än en bra back, han drar på sig en massa frisparkar och är ojämn. Subotic är en mer tänkande back som jag gärna hade sett, men om Hummels är för långsam för ledning vad är då Subotic i deras ögon?
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-23 13:56
Börjar med att hälsa Jeremy välkommen och hoppas han fortsätter i sin fina form från Valencia! Positivt att vi fått lite längd på laget nu iallafall. Vi släppte alldeles för enkla juniormål på fasta situationer. Nu måste ledningen ordna minst 1 mittback av världsklass, och nu undrar man vem? Vertonghen kanske?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-07-23 13:53
@Kith.:

Inte för att jag försvarar en värvning av Mathieu, alla här inne vet att jag är emot den.

Men Real värvade under Mourinho faktiskt Carvalho och redan då måste han väl ha varit lite över 30 år och knappast någon superback. Så det påståendet stämmer knappast.
Barcelona neymar JR
2014-07-23 13:52
Okej nu är 5 värvningar gjorda, värvas en till mittback så borde nog alla här inne vara glada. Det är ju en helt otroligt silly season för våran del. Vem fan trodde att vi skulle ro hem 5 spelare denna sommaren?
Barcelona Lion24
2014-07-23 13:51
Basselona

''Inte det smartaste valet, men men''? ''Men men''. Kass attityd. Som om man bara struntar i det, småklubbsmentalitet. Om man är orolig över Suarez så bör man vara orolig över Mathieus professionalism.
Parre #6
2014-07-23 13:38
Jag tycker den här värvningen är lovande. Bättre än att ledningen inte ska värva någon mittback alls. Mathieu är en bra mittback. Inget snack. Sen så hoppas jag verkligen inte att man går efter Cuadrado. Då skulle jag riva loss håret på mig, samt hela min familj. Jag hoppas att vi köper en till mittback. Då har vi Mathieu+en till MB, samt Suarez och Rakitic, bra jävla transferfönster. Mittfältet ser riktigt bra ut, kan inte vänta längre med att se Rakitic spela La Ligamatcher och CL matcher i Barcatröjan. Han kommer briljera. Målvaktspositionen är även den guld. ter Stegen samt Bravo. Och så har vi den där brasilianska snubben Neymar, som kommer vara som ett nyförvärv när han kommer tillbaks. Ett topplag. Klockrent. Dessutom har vi spelare vars kvalité Real aldrig kommer kunna köpa, oavsett hur mycket miljarder de lägger. Vi, har Iniesta och Messi. Och Sergio B. Slå det, om ni kan.
Barcelona SoM_Un
2014-07-23 13:37
Roligaste är att zubi i press fick frågan om mittback. O han svarade o Sa att d va svårt att hitta mittbackar som är bättre än våra o att vara mittbackar håller
yppersta världsklass. Pique o bartra hahaha sjukt...

.dock är jag en som fortfarande tror på bartra. Med rätt manager så kan han bli nåt
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-07-23 13:36
Tror Mathieu kan bli en bra truppspelare som både kan starta och göra sitt jobb bra men även vara en bra backup till både mittback och ytterback. Men som många påpekat är han inte den världsklassmittbacken vi behöver för att styra upp försvaret. Det som talar för en bättre defensiv dock är att lucho fått in många hårt jobbande spelare som jobbar såväl defensivt som offensivt oberoende på position. Allt handlar inte om att få in världen bästa mittback och så är problemen löst. Självklart hade det varit optimalt att få in en till mittback som Hummels osv men nu är det upp till Lucho att få oss jobba som ett lag. press och organisation har fått många medelmåtta lag att se bra ut bak , tror även Pique och Bartra kan bli bra med lite struktur i försvaret rent taktiskt. Suarez, Rafinha , Rakitic är alla offensiva som jobbar otroligt hårt fysiskt genom att löpa och stressa motståndarna. Jag tror att alla kan hålla med att vi har mer vapen/valmöjligheter denna säsong en vad vi haft på väldigt länge! Något vi kan ge cred till ledningen är att fått klart så många spelare så tidigt. Tror inte vi kommer signa någon mer, max 1 spelare till. Nu kan vi fokusera till 100 % på att få ihop laget med den trupp vi har tills starten.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-23 13:32
Jag slår vad om att ingen här ens har sett Mathieu spela ge honom en chans åtminstone.
Barcelona Thiago_Alcantara
2014-07-23 13:32
Något som hörs konstigt i mina öron är Dortmunds mittbacksuppsättning med Sokratis, Hummels, Subotic OCH Ginter. Här borde det finnas utrymme för förhandling om nu Hummels stannar. Det känns även som om Dortmund tänkt i dessa banor. Sokratis eller Subotic hade absolut varit bra värvningar!
Barcelona AndreD
2014-07-23 13:30
Han kommer säljas nästa säsong för 1m. Barcastyle.
Barcelona B.BOSS
2014-07-23 13:27
"@DianaKristinne: Rakitic - 1.84 Suarez - 1.81 Mathieu - 1.92 Ter Stegen - 1.89 Tack för längden! !!!!!
Barcelona LeoMessi
2014-07-23 13:24
Mathieu är inte dålig, men problemet är att han inte är den "frälsaren" vi behöver. Visst om vi hade värvat något mer etablerat och sedan värvat Mathieu som back up så hade jag blivit mer än nöjd! Han är inte dålig, men han är 30 år och jag tror inte att han kan styra upp vårt försvar. Jag hoppas verkligen Lucho har en idé på hur han ska lösa våra försvarsproblem. Får han verkligen hela laget att orka springa varje match och pressa motståndarna likt Dortmund gör så kan det sluta bra. Men först och främst så måste vi sluta släppa in 30-40 % av målen på fasta situationer.
Real Madrid Kith.
2014-07-23 13:24
Luis Enrique är en smålagstränare, jag ser inte hur denne man skall lyfta detta Barca på dekis när hans drömspelare till mittbackspositionen är Jeremy Mathieu. Mathieu spelade hela sin karriär som ytterback i Toulouse innan han gick till Valencia. Där spelade han även en hel del som ytterback. Det är endast på senare tid han fått agera mittback.

Kan någon förklara varför Barca envisas med att värva mittbackar som haft sitt ursprung på andra positioner.
Barcelona kingrodrigues
2014-07-23 13:23
Barcelonistas Topp 5 mittbackar i världen? Haha, har du spritat på som fan och fått solsting eller?
Barcelona SoM_Un
2014-07-23 13:21
Kan folk sluta med zubi hit o zubi dit. Det är LE som har envisats om mathiue
o ingen annan. Jag hatsr oxå ledningen men den här värvningen är luis enriques.

En annan sak vilken mittback som helst skulle va dyr för oss. Hela världen vet
om att viär i behov av 2 backar o har mkt pengar. Hur hade ni förhandlat ifall ni
satt i valencias ledning o satt på dessa info. Räkna med allt kmr kosta oss
d dubbla den här sommaren.
Barcelona Basselona
2014-07-23 13:17
Än så länge har han (Mathieu) visat att han kan springa trots att han rökar. Att lipa över det är ju bara löjligt. Han är ändå en vuxen man och har gjort ett aktivt val. Inte det smartaste i mina ögon, men men. Kan ju ta som exempel att Ivano Balic (en av tidernas bästa handbollsspelare) rökte mer eller mindre ett paket om dagen och till och med mitt under VM-final gick ut o tog en cigg. Han var inte en sämre handbollsspelare för det.

Har följt Valencia en del då halva familjen håller på dem och både sett dem live såväl som från TV-soffan & Mathieu har fungerat som en ryggrad för dem. Nu är inte Valencia på samma nivå som Barca, men han kan iaf ligan och brukar kriga tills domaren blåser av. Som många nämnt är han snabb och stark i luftrummet & visst han kan göra en o annan tavla, men han kan nog få ett och annat att säga till om där bak. Speciellt som Lucho verkar lita på honom. Vi får se vad som händer nu när denna värvning är klar. Förhoppningsvis får vi in en MB till i truppen.
Barcelona Lion24
2014-07-23 13:10
@el Flaco:

Håller med dig. Det är helt otroligt. Obeskrivligt. Är det här Barca fansens ambitioner? Att vara nöjd med Mathieu? Det är GROVT skrämmande. Klubbens ambitioner och attityd har verkligen spridit sig till fansen.
Barcelona Smogen
2014-07-23 13:10
Med tanke på att Mathieu inte platsar i sitt egna landslag och att han dessutom är omskolad ytterback kan vi ärligt säga att de som spelar i franskalalandslagets hela backlinje räknas som bättre spelare.

De spelarna är:

Debuchy
Patrice Evra
Varane
Sakho
Mangala
Sagna
Koscielny

Platsar man inte in i den backlinjen så ska man fan inte heller platsa in i Barcelonas backlinje. Sad but true....
Barcelona el Flaco
2014-07-23 13:08
Mathieu top 5 mittbackar i världen?! Holy fuck. Man blir fan mörkrädd över att läsa sånt.
Barcelona Barc6
2014-07-23 13:07
Rambla-. Det enda vi kan göra är att invänta nyval när det gäller den här inkompetenta ledning. Sen kanske vi kan ge Matthieu en chans, som sagt han gjorde det ganska bra förra säsongen endå. Nu slipper vi också gå runt och frustrerade över vad som händer med matthieu, nu kan man koncentrera sig över andra namn.
2014-07-23 13:06
Förbannade får man bli hur man vill, har jag aldrig haft invändningar mot!
Real Madrid Kith.
2014-07-23 13:05
Frustrationen kommer utifrån att man vet att Real Madrid aldrig någonsin hade värvat Mathieu om dom hade haft det behovet efter en MB som vi har. Jag är livrädd för hur det kommer se ut i CL och el clasico när clownen Jeremy "Ginger Goofy" Mathieu ska försöka stoppa Ronaldo, Bale, Hazard, Robben och Ribery.

Om inte ännu en mittback kommer in så kan vi redan nu ta förväll av CL titeln i alla fall, ligan och cupen kan vi vinna men det ligger inte i våra egna händer.
Barcelona Mido
Så vi fick långben! Snart ser det ut som musse pigg klubbhus hhh
Barcelona LuisSuárez
FC Barcelona's hemsida om Mathieu:

"Until recently, he was considered a natural left-back, but of late he has tended to feature more regularly in the centre of defence."

Jag kräks. Dagen kunde inte starta sämre. Är ganska säker på att Mathieu är vår "stora" mittbacksvärvning. Until recently ..... herre min Gud.
Barcelona Zyzz
2014-07-23 13:04
Personligen hade jag ju hoppats på andra värvningar i backlinjen, men nu får man vara nöjd med vad man får. Hoppas han imponerar och visar sig vara en bra värvning trots allt!
Barcelona Rambla~
2014-07-23 13:02
@Thiago_Alcantara:

Absolut stöttar vi laget. Det är bara omöjligt att inte bli förbannad på denna ledning och vår SD hur de styr denna klubb och som tycks göra tvärtemot vad andra i samma position tycks göra.
Barcelona san_miguel
2014-07-23 13:00
Jag är iaf nöjd med att Matheiu kommer.
2014-07-23 12:59
Om 4 år är han 35...Varför ger vi inte han 5 år så kan han ta över Zubis plats när kontraktet upphört? MEN nu får vi göra de bästa av detta och stå bakom laget! För det är laget vi stöttar och inte den enskilde spelaren även om laget aldrig styrts så dåligt
Annons: