/spanien/barcelona/forum/4249.aspx/spanien/barcelona/forum/4249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2014-07-25 03:28
Vi borde ha gått för Mangala som nu verkar va klar för city för runt 35 miljoner euro. Men samtidigt tycker jag att ledningen ska ha lite is i magen och vänta ut PSG lite grann då det verkar som att dom kommer värva Di Maria för runt 500-600 och då är dom tvungna att sälja av spelare för att klara FFP reglerna, det kan bli en möjlighet för oss att övertala dom att släppa Marquinhos till oss för runt 40 miiljoner euro.
Barcelona Thierry Henry
2014-07-25 03:28
Rambla~

Då minns du fel. Vaermeleen va skadad när han gick in i vm och va halvskadad genom hela turneringen. Han va frisk 1 match mot Usa och den starta han
Barcelona Thierry Henry
2014-07-25 03:26
LeoMessi//

Vaermeleen va given i Arsenal ända tills han åkte på en långtidsskada. I hans frånvaro briljera Kos och Mertesacker. Tror dom gick 8 matcher utan att släppa in ett mål eller va det va. Sen dess har Wenger kört på dom 2 från start. Att Vaermeleen inte är från starti Arsenal har ingenting med hans kvalitéer som mb att göra.

Vaermeleen är en bättre vänsterback än va Verthongen är. Så att Verthongen är den som startar till vänster har ingenting med brist på vbs att göra utan det faktum att Vaermeleen är bättre och mittbackspositionerna är viktigare. Därför börjar han där.

Vaermeleen är väldigt lik Puyol. Ledar egenskaperna. Den uppofrande spelstilen, fysiskt. Dom är väldigt lika. Puyol är givetvis bättre. Men Vaermeleen är inte mycket sämre.

Sen att barca skulle ha bättre backlinje än Arsenal är patetiskt. Det är deras backlinje som dom hyllas för förra säsongen. Bara chelsea höll fler hållna nollor än Arsenal i förra årets premier league. Chelsea hade 18 och Arsenal 17 nollor har jag för mig
Barcelona Rambla~
2014-07-25 03:21
Thierry Henry Jag vill minnas att Vermaelen var petad i stort sett alla matcher under Vm. Kompany och van Buyten var Wilmots ordinarie mb-par. Dessutom tror jag MD kör en D Blind igen bara för att försöka sätta press på det lag vars mb som är det egentliga målet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lionel Messi n10
2014-07-25 03:15
Om man ska gå efter mittback som Vermaleen så kan vi bara skita i det vi är Barca ska vi köpa Arsenal bänkvärmare? Vermaleen var bra men efter hans skador så är han ingen mittback för oss. Hellre tar jag 2 unga talanger då som Doria,Balanta. Moreno och Schär är 2 spelare jag inte hade sagt nej till heller.
Barcelona LeoMessi
2014-07-25 03:14
Hade vermaelen hållit samma nivå som han gjorde för några år sedan hade jag gärna sett honom i Barca. Men dagens vermaelen har inget i vår trupp att göra.
Barcelona LeoMessi
2014-07-25 03:09
@Thierry Henry:

Deras backlinje suger minst lika mycket röv som våran. Nej den är helt värdelös i mina ögon. Det är ingen bedrift att peta van buyten, han är 36 år! Sen får väl verthongen lira vänsterback eftersom dom antagligen har brist på vänsterbackar och det är mer optimalt att ha honom.

Sen är han inte lik Puyol i spelstilen över huvud taget och du kan inte jämföra dom på något vis. Hade han varit en sån jävla ledare och duktig på att locka fram det bästa hos andra backar så ska han vara duktig på att locka fram sitt bästa och ta en jävla plats i arsenal.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-25 03:03
@Thierry Henry:

Förstår ditt tänk men med Raktic på plan får vi en kreatör samt en spelare som jobbar hårt i defensiven vilket vi har saknat den senaste tiden. Så länge Rakitic spelar bra tycker jag att han ska vara start.
Jag tror helt enkelt att balansen blir bäst med Raktic, Busq/Masch och Iniesta på mitten.
Barcelona Treyh
2014-07-25 03:01
Det är så jävla absurt att Suarez inte får träna med sina lagkamrater. Visst, att han inte få spela matcher och t.o.m inte får besöka arenor (vilket är konstigt iofs) men att han inte får träna med laget är konstigt. Hur fan kan Fifa bestämma nått sådant? Vad händer om Suarez samlar ett gäng barcelonaspelare på nån gräsplan på "fritiden" och spelar fotboll med dom? Bli den en fet jävla bot och ännu längre avstängning då? Vart går gränsen? Vad får han göra på fritiden? De kan inte hindrar honom från att spela fotboll på fritiden eller? Och om nu flera lagkamrater spelar med han på nån random gräsplan i staden Barcelona vad händer då?
Barcelona Gabriel
2014-07-25 02:59
Vermaelen till Barça? Herregud, nej tack. Det räcker med spelare från den looserklubben, vill inte ha något mer med dem o göra. Vermaelen är verkligen inget för oss, jag var emot Mathieu värvningen men hade det stått mellan Mathieu och Vermaelen hade jag valt Mathieu alla dagar i veckan.

Är man inte tillräckligt bra som mittback att spela som start för Wenger med det kassa försvaret de har så säger det mycket. Nej, herregud, jag köper hellre ingen till mittback än att köpa Vermaelen. Det är det här jag hatar med Barça, varför går vi inte efter crème de la crème spelare till backlinjen. Om det nu ryktas att man är villig att lägga 40M€ på Marquinhos så kan man lika gärna göra det på Mangala som uppenbarligen väntar in i det sista med att skriva på för City. Även Roma sägs ha sänkt deras ekonomiska priskrav för Benatia rejält och det ryktas numera runt 35M€ för honom så även han kan man lösa för de pengarna. Hummels blir nog svår då Dortmund inte verkar vilja sälja honom, men ett 40M€ bud på honom hade iaf fått dem att lyssna.

Jag förstår inte hur våran klubb resonerar. Vill vi inte ha bra mittbackar eller? Jag undrar verkligen, det verkar inte som det. För liksom, vadå Vermaelen? Det är ingen spelare som kommer att höja vårat försvar. Det är skillnad på honom och Mathieu värvningen i mina ögon. Mathieu värvningen var jag emot eftersom han inte passade in i visionen jag hade för "det nya Barça" - den visiosnen som har med nya, unga, hungriga och talangfulla spelare blandat med redan etablerade världsklass spelare. Det handlade inte så mycket om att jag ansåg att Mathieu var en dålig fotbollsspelare, för det tycker jag inte - men för det priset tycker jag inte det är värt det, samt åldern. Men nu är han köpt och kvalitetsmässigt tror jag att han kommer göra det bra - där är skillnaden mellan honom och Vermaelen.

Man blir aldrig klok på Barcelona alltså. Hur gör dem deras rangordningar?

Skitspelare nr 1
Skitspelare nr 2
.....
Det gick inte, ok
Skitspelare nr 3 går vi efter

För det är nästan så det känns. Kanske överdriver lite då vi faktiskt gjort bra värvningar i Ter Stegen, Rakitic och Luis Suarez, men ni förstår poängen. Även om Marquinhos nu inte värvas så ryktades det alltså först om att man inte tänker att köpa in någon mer mittback, och nu ryktas det om Vermaelen och Blind, vad är näst om inte dessa två går igenom? Det går liksom inte att hoppas på turen och önska att en av dessa spelaren inte köps, för att på så sätt tro att klubben kanske kommer att försöka med typ Hummels eller någon annan wc försvarare, för på något mirakulöst sätt hittar dem alltid nya sjuka alternativ till backlinjen.

Det är inte rocket science. Mangala, Hummels, Subotic, Benatia är alla tillgängliga. Sure, Hummels kan bli svår men för rätt pris och i och med att spelaren själv verkar otroligt sugen på att spela för oss så ser jag det inte som en omöjlighet. Mangala och Benatia är också två superalternativ ifall inte Marquinhos skulle gå att lösa, som dessutom GÅR att köpa, även om det blir för ett saftigt pris. Men istället kollar man alltså på Vermaelen? Haha, jag förstår det inte.

Man vill inte ha bra försvarare i Barcelona, så enkelt är det. Nu ska man inte ta allt som skrivs på SPORT och EMD på allt för stort allvar, men i ärlighetens namn så har både SPORT och EMD varit i princip spot-on vad gäller intresse från våran sida gällande nyförvärv den här sommaren, så lite orolig blir man.
Barcelona Thierry Henry
2014-07-25 02:58
Leo Messi//

Deras backlinje håller mer än 1 nivå högre än våran.

Vi har backar som Mathieu en rostig Pique, Snorvalpen Batra en dm i Marcherano. Men du ska sitta där och Dissa Arsenals backlinje? Koschielny och Mertesacker va pls bästa mittbackspar förra året. Vaermeleen petar van Buyten och Verthongen i belgien. Men han skulle inte platsa i våran circus där bak? Haha vad lever du för värld mannen?

Vaermeleen är snarlik Puyol i spelstilen och är likt Puyol en riktig ledare på plan. Tror han hade lockat fram det bästa av Pique och funkat utmärkt hos oss
Barcelona >The Reporter<
2014-07-25 02:57
Raktitic ska starta före Xavi. Vi måste få in nytt blod och tänk. Inte bara in i truppen, utan även i startelvan. Vi måste bli mindre förutsägbara. Jag är förhoppningsfull inför säsongen som komma skall. Masken(som gjorde det bra) bytts mot Mathieu som bidrar med framförallt längd. Cesc/Xavi ersätts av Rakitic som inte fuskar i hem jobbet, som även tar den där extra löpningen för att avfärda ett baklängesmål Sanchez/tello ersätts av Suarez som kommer förvalta passningarna, framförallt från Messi ännu bättre än vad dem andra två gjorde. Detta blir bra.
Barcelona Thierry Henry
2014-07-25 02:54
Nemesis//

En elva med Messi bakom 2 kreativa anfallare som Neymar och Suarez. Med Iniests på mittfältet och Cuadrado och Alba som kantspringare lär inte behöva en kreatör ala Rakitic/Xavi. I en sån uppställning blir det överflödigt. Dock hadd vi som sagt behövt ta in både Cuadrado och 1 till mb för att det ska bli aktuellt. I en sådan uppställning hade Messi skött kreativiteten och dom öppnande passningarna. Med Iniesta som kreativt stöd längre ner. Vi hade kunnat rotera friskt. Med Iniesta, Rakitic och Messi och Neymar som alla kan spela på den offensiva mf positionen. Messi, Neymar och Suarez kan spela längst fram och på kanterna har vi Alves Alba och Cuadrado som alla är perfekta i sånna roller. Mathieu och Marquinhos har egenskaper som hade gjort dom perfekta i en 3 backslinje. Med frisk rotation hade det systemet carit magiskt. Sen om Iniesta Xavi eller Rakitik stsrtsr på mitten beror på dagsformen. Precis som den borde göra. Detsamma gäller Busquets eller Marcherano som dm
Barcelona LeoMessi
2014-07-25 02:54
Vermaelen? Herregud! Är man bänkad i Arsenals backlinje så har man inget att göra i Barcelona. Nej tack, ser mycket hellre att man satsar på bartra helhjärtat då. Sen skulle Arsenal lyckas sälja honom till oss för 23M + 6M i olika bonusar.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-25 02:42
Thierry Henry Rakitic ska vara start spelare i Barcelona annars finns det ingen som kan bygga upp spelet med genialiska passar och långbollar. En start elva utan Rakitic tycker jag tyvärr är meningslöst då han var bland världens bästa mittfältare förra säsongen.
Barcelona Thierry Henry
2014-07-25 02:38
AndreD//

Vaermeleen hade vart ett bra köp. Hade det inte vart för att Koschielny och mertesacker vart så samspelade så hade han startat i Arsenal. Han petar ut Verthongen till vänsterkanten i Belgiens backlinje och startar där som cb tsm med Kompany. Det säger en del om hans kvalité.
Barcelona Thierry Henry
2014-07-25 02:32
Om vi köper Marquinhos och Cuadrado hoppas jag vi går ner på 3 backdlinje. Dock hade vi gått offra Rakitic från start i en sådan uppställning

Ter Stegen
Marquinhos Pique Mathieu
Cuadrado busquets Iniesta Alba
Messi
Suarez Neymar
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-25 02:25
@barcastuff: The Court of Arbitration for Sport will make mid-August a first decision on Suarez, who was banned by FIFA for 4 months. [efe]
Barcelona neymar JR
2014-07-25 02:18
Nemesis 10 Är nästan 100 på att han kommer att komma tillbaka. Han kommer tröttna på all bratwurst och schnitzel därborta.
Barcelona AndreD
2014-07-25 02:17
Barcelona are considering to sign Arsenal centre back Thomas Vermaelen (28) this summer. [mundo deportivo] Fan är det här för rykte? Pallar inte med fler spelare från den loserklubben. Bänkvärmare dessutom
Barcelona Nemesis 10
2014-07-25 02:05
@neymar JR:

Har också samma önsketänkande :P. Nånting säger till mig att efter ett par år i Tyskland så kommer han till slut återvända hem igen som en färdig spelare med mycket erfarenhet. Då finns det heller ingen Xavi som kan stå i hans väg :P
Barcelona neymar JR
2014-07-25 01:32
Är det någon kanal som visar matchen mellan porto-Barcelona 2004/2006?
Barcelona LeoMessi
2014-07-25 01:28
Det känns alltid som att vänsterfotade har bättre driv med bollen när dom sätter fart och har lättare att göra sin försvare. Vet inte varför, kan vara så att det är lite ovant för en försvarare att möta en vänsterfotad tekniker.
Barcelona neymar JR
2014-07-25 01:26
Treyh Haha dom är tuffare i närkamperna i den åldern än vad våra spelare är i a-laget nu haha. Satan vad dom slaktar varandra Skönt att ha en broder man kan tävla med, triggar man varandra till framgång. Alcantras på vårt mittfält om 3 år!
Barcelona LeoMessi
2014-07-25 01:25
@Treyh:

haha efter ca 2:20 min in i klippet så sparkar thiago ner rafinha som böjar då gråta och då ser det ut som att thiago också leker att han har ont i foten haha!

Nu tror jag inte storebrorsan har så mycket att säga till om när det kommer till fysisk styrka haha
Barcelona Treyh
2014-07-25 01:15
Nu förstår jag varför Rafinha är en finlirare men även riktig tuffing så går in i duellerna. Har man växt upp med Thiago som brorsa (som också går in i duellerna stenhårt) så bli man nog härdad under sin uppväxt =) Kolla in videon den är så jävla rolig.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-25 00:40
@El Conejito:

Rafinha tror jag kommer bli en publikfavorit, ta honom. Han har väl inte fått något nummer än? Tror dock han får 12 och Deulofeu får 17.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-25 00:39
Det känns ganska tydligt att Lucho vill fortsätta med 4-3-3 och bollskickliga spelare om man kollar på värvningarna men samtidigt öka intensiteten i presspel och en snabbare och mer effektiv anfallsfotboll. Köper vi däremot in Cuadrado vet jag inte riktigt hur det är tänkt att vi ska formera laget. Med colombianens kvalite och potential ser jag inte honom som en bänkspelare även om det hade varit bra med extra bredd i laget. Skulle vara väldigt spännande om man tänkte sig någon form av trebackslinje men har svårt att se oss gå så långt ifrån vårt grundspel. Nej, en eventuell värvning av Cuadrado känns otroligt märklig. För han är väl inte tänkt som högerback i en fyrbackslinje? Det kan han bara inte vara.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-25 00:12
El conejito Köp Mathiue 24
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-25 00:03
Zubizarreta (sports director): "We can sign players until 31 August. Now we'll take some time observe the market and make decisions."

Detta är hans uttalande
Annons: