/spanien/barcelona/forum/4248.aspx/spanien/barcelona/forum/4248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2014-07-23 17:48
[QUOTE=san_miguel]Det jag stör mig på är många bland annat du skriver bara negativt om mycket innan ni ens sett nått resultat en. Om de nu blir så illa som många tror/vet så spar det gnället till dagen. Den dagen den sorgen. [/QUOTE] Det är ju för att klubben ständigt gör samma misstag. Klart folk blir upprörda att de inte lär sig, så länge ledningen fortsätter att förbise problemen med laget så kommer folk att fortsätta klaga oavsett om du tycker att det är jobbigt. Jag och många andra kommer fortsätta att kritisera ledningen så länge de agerar på detta sättet, gillar du det inte så tough break. Vill du endast höra propaganda om hur allt är frid och fröjd så gå in på fcbarcelona.com och läs om hur klubben har mest följare på pinterest.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Júnior.
2014-07-23 17:46
Det måste finnas en viss logik bakom att värva en 30-årig mittback. Antingen värvas det in ytterligare en mittback eller så räknar man med att Mathieu gör 2-3 bra säsonger för att sedan lämna över sin position till Ié, Bagnack eller Diagne.
Barcelona DM1982
2014-07-23 17:38
Another reason to look at stats from all angles. Mathieu made more interceptions than any Barça player last season, 11 more than Mascherano. Ja inte blir laget sämre med honom i alla fall. Får Lucho igång presspelet så är det alla tiders.
Barcelona san_miguel
2014-07-23 17:38
@Vampíro:

Det jag stör mig på är många bland annat du skriver bara negativt om mycket innan ni ens sett nått resultat en.
Om de nu blir så illa som många tror/vet så spar det gnället till dagen.

Den dagen den sorgen.
Barcelona barca_jakke
2014-07-23 17:36
Någon som har koll på när spelschemat släpps för denna säsongen??
Måste ju planera in semestern till hösten :D
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-07-23 17:36
Mathieu är ingen dålig mittback, han är faktiskt väldigt bra. Men saken är den att han inte är den värvning vi supportrar vänta oss, och han är faktiskt inte heller rätt mittback för Barca. Dömer inte ut han men det finns andra mittbackar som klubben borde ha satsat helhjärtat på.
Barcelona san_miguel
2014-07-23 17:34
@Nemesis 10:

Bra skrivet. Man orkar inte läsa allt skit om ledningen och tränare längre.
Barcelona Vampíro
2014-07-23 17:33
[QUOTE=san_miguel]Då undrar jag varför du ska kolla om du nu redan bestämt att det kommer gå dåligt? [/QUOTE] Det är väl klart att jag kollar på Barça även om det går åt helvete, eller är du av åsikten att man ska strunta i laget så fort de förlorar? Klart som fan jag hoppas att laget ska vara slagkraftigt men i dagsläget så ser det sjukt mörkt ut.
Barcelona zick9
2014-07-23 17:28
@Danne - Culé - 26:

Kroos hade ett år kvar på kontraktet och var inte ordinarie i Bayern medan Mathieu var Valencias bästa spelare och självskriven i elvan. Därav prisskillnaden.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-23 17:27
Ska verkligen försöka komma ihåg alla här inne som har total sågat Mathieu.
Ni som bara skriver att han är usel, skit värdelös hit och dit kan ni inte istället nämna hans egenskaper som brister så mycket? Visst han är 31 men han kommer hålla minst 2 säsonger till och då har nog Bartra vuxit in i sin roll. Har läst lite överallt och det är många fotbolls journalister som säger att han är en bra back och var en av Valencias viktigaste spelare förra säsongen det är därför dom håller i han så hårt. Han gjorde 4 mål förra säsongen varav 2 mot Real Madrid tror jag.

Visst man kan vara arg och sur för hur ledningen agerat angående försvarare men jag blir irriterad på folk härinne som knappt sett han spela och bara följer med strömmen och total sågar Mathieu när han har en bra säsong bakom sig.

Mathieu är verkligen en uppgradering från Mascherano men det bryr sig ingen om för han är ju skit. Det här forumet har förvandlas till ett forum där den som snackar så mycket skit om ledningen och värvningar som möjligt blir omtyckt.
Klaga hur mycket ni vill men sanningen är att Mathieu är en förstärkning i vår redan svaga backlinje men trots det släppte vi endast in ett par bollar mer än Real och många av dom på fasta situationer.
Mathieu är 1.92 till skillnad från Maskens 1.74, det blir lite skillnad på fasta situationer.

Värvar man en till mittback så ser det ljust ut. Ni kan hålla på älta om Hummels, Benatia, Kompany och allt möjligt men det ni inte förstår att det är otroligt svåra värvningar då ingen vill släppa sin klippa i backlinjen. David Luiz gick för 500 vad tror ni dom andra kommer kräva?

Äh nu går jag ut i solen och njuter av vädret, Peace Out!!
Barcelona Vampíro
2014-07-23 17:26
Köper inte snacket om marknaden. Hur kan då andra klubbar ständigt göra kap medan Barça har så svårt? Det är snarare prov på lata och inkompetenta individer som jobbar i klubben. Roma värvade Benatia för ca €12M, superrika Zenit lyckades få Garay för €6M. Barça å andra sidan behöver förhandla i 5-6 veckor innan man tillslut landar sopor som Song och Mathieu för €20M. Visst ser saker och ting annorlunda ut nu än för bara 6-7 år sen men det är ingen ursäkt som håller för dessa ekonomiskt usla affärer.
Barcelona barca_joe
2014-07-23 17:18
Grejen är ju att Mathieu är vad vi behöver. En äldre, snabb och stark mittback som är spelskicklig. Åldern och priset är det negativa, spelaren har jag inget ont om.
Barcelona san_miguel
2014-07-23 17:14
@Vampíro:

Då undrar jag varför du ska kolla om du nu redan bestämt att det kommer gå dåligt?
Mascherano#14 el Jefecito
2014-07-23 17:06
grande jw

Dina två sista meningar i det inlägget är ren och skär världsklass. Jag fick en liten rysning när jag läste dom.
Barcelona Vampíro
2014-07-23 17:05
[QUOTE=san_miguel]Då tycker jag du kan sluta skriva här och att titta på Barca så är de ju inga problem. Du vet ju redan att det kommer gå dåligt. Kan vi inte börja skriva om annat nu? [/QUOTE] Jag skriver vad fan jag vill. Det är vad ett forum är till för, folk uttrycket sina åsikter. Det är extremt många som är missnöjda med hur klubben behandlas, klart som fan man ska kommentera det.
Barcelona grande jw
2014-07-23 16:59
@Danne - Culé - 26:
Även om 185 miljoner ÄR mycket pengar så måste ni sluta stirra er blint på priserna. Marknadspriserna styrs av efterfrågan. Vi har aldrig varit i större behov av en back. Mathieu var den backen Luis Enrique ville ha. Ingen annan. Valencia utnyttjade detta till fullo och pekade stenhårt på klausulen. Jag tycker också det är mycket pengar och jag har varit emot värvningen ända tills den sekund han blev officiell. Nu är han dock en Barcaspelare och Lucho fick den spelare han efterfrågade. Jag tror stenhårt på Lucho och står bakom alla hans beslut, så jag välkomnar Mathieu med öppna armar och hoppas på det bästa. Det är så en supporter gör.
Barcelona barcelonax11
2014-07-23 16:58
Förstår verkligen inte varför man inte kollade åt villarreal hållet där man har en mycket duktig mittback i Musacchio jag skulle utan tvekan ranka honom som top tio mittbackar i världen just nu och han är bara 23 och har sina bästa år framför sig. Dessutom känns han som klippt och skuren för barca han är otroligt duktig med boll och kan styra spelet från backlinjen är även snabb och duktigt på huvudet vilket vi saknar! Han läser spelet otroligt bra och är en ledare på plan vilket vi saknar i backlinjen efter puyols avsked.

AGERA NUUUU INNAN NÅGON ANNAN STOR KLUBB KÖPER HONOM
Mascherano#14 el Jefecito
2014-07-23 16:58
Jag har ingenting emot Mathieu som spelare även om han inte är den mest exotiska spelaren därute som kommer att ge oss minst 10 år av nya höjder. Men han är en helt okej back som erbjuder något som vi faktiskt saknade i dagens trupp. Jag tror inte att han på något sätt kommer att skämma ut sig hos oss. De som däremot har skämt ut sig (igen) är våran totalt inkompetenta styrelse. Alltså HUR är det möjligt att denna värvning tar över en månad att ro i land och dessutom kostar vad den kostar? Priset kan jag i och för sig skita i denna gång då hela världen har vetat om vår desperation efter en mittback. Men att inte kunna fixa denna deal tidigare?

Jaja...Välkommen Mathieu, jag tänker inte döma dig förrän jag har sett dig spela för oss. Tills dess är jag hoppfull. Men nu hoppas jag att vi omedelbart går efter mittback nr 2.
Barcelona LeoMessi
2014-07-23 16:55
FCBlaugrana Tror att han menade Luis Enrique med LE.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-23 16:54
@FCBlaugrana:

Fast nu menar de flesta LE - Luis Enrique. Men jag håller med dig i övrigt.
Barcelona FCBlaugrana
2014-07-23 16:53
@J.Gamper:

De flesta som skriver här skriver Le eller Lé. Han heter INTE så, så snälla sluta skriv det. Uppskattas mycket!

Han heter Ié. Med ett i. INTE e. Tack för mig!
Barcelona Neymar N11
2014-07-23 16:52
Äntligen vi har värvat en back, tycker att det är för tidigt att kritisera denna värvning. Det är ju trots allt Lucho som ville ha Matheiu så han har planer som vi kommer att få se med tiden.
Barcelona R85
2014-07-23 16:37
Asså alla som klagar på mathieu jag kan förstå att han är inte världsklass,,Men han kommer ge rutin och bred ,sen kommer han inte stoppa Bartra utveckling !! Ideen är säkert satsa på pique och bartra sen ha fransmannen som back up ifall pique skämmer ut sig. Men det skulle va perfekt ifall vi får in en un talang tex Doria, Vergini och gimenez som får kämpa sig in i startelvan
Barcelona Danne - Culé - 26
2014-07-23 16:35
185 miljoner för en 30 åring, medans kroos kosta 250 typ. Vart fan är världen påväg? Jävla skit styrelse
Barcelona san_miguel
2014-07-23 16:34
@Vampíro:

Då tycker jag du kan sluta skriva här och att titta på Barca så är de ju inga problem. Du vet ju redan att det kommer gå dåligt.

Kan vi inte börja skriva om annat nu?
Coach Pep.
2014-07-23 16:34
Det här känns som en Luis Enrique värvning då han brukar vara ganska egendomlig som tränare. Jag kan tänka mig att Mathieu passar in i den profil Enrique söker; en spelare som inte är särskilt namnkunnig men som har en krigarmentalitet och var Valencias kanske bästa spelare förra säsongen. Om vi ser på den här spelaren utan några fördomar och förutfattade meningar så kan vi komma fram till att Mathieu faktiskt är bra och kompletterar Piques tillkortakommanden som handen i handsken; snabb, stark, uppoffrande och duglig i luftrummet. Mathieu var länge vänsterback men var förra säsongen bättre än både Rami och Costa som mittback, och jag förutsätter att han främst kommer spela mittback även i Barca. Plus i kanten är att vi nu har två 190+ mittbackar, varav den ene jävligt snabb, och vi kan därav dra slutsatsen att Pique-Mathieu förmodligen är ett stabilare och bättre mittbackspar än Mascherano-Pique. Luis Enique verkar precis som Pep gilla spelare i truppen som inte är speciellt namnkunniga men som har stabil karaktär och kan spela på många olika positioner. Nackdelen med Enrique är därför att han kan få för sig rätt sjuka saker ibland, typ sätta Masken som väsnterback och Pique som DMF, och vill det sig illa kan hans exprimenterande gå åt helvete; som det gjorde i Roma. Hans sejour i Celta Vigo visade dock att han trots allt är en bra tränare och jag litar i det här fallet på att han vet vad han gör med Mathieu. Tata Martino saknade karaktären och fingertoppskänslan för att träna Barcelona, och vi fastade ofta med samma matchbild som sedan gick åt helvete; som t.ex. mot Atletico Madrid i CL där han vägrade bänka sopan Fabregas och spela 4-3-3 istället. Med Enqiue blir det andra bullar och förhoppningsvis mycket bättre fingertoppskänsla. Summa summarum så är Mathieu en klassisk "Pep"-värvning med låg profil men som jag tror kommer göra bra ifrån sig. Problemet är såklart att det riskerar sluta på Mathieu eftersom ledningen knappast är bättre än så, men vi får vara glada så länge de ens lyckas förstärka backlinjen.
Barcelona Vampíro
2014-07-23 16:29
Kan fortfarande inte släppa att man ersätter Carles Puyol med en sån rutten spelare. Ja jag har sett honom i La liga i 4 år så släpp det pinsamma argumentet om att han är "osexig". Han är kass och gammal, det är därför folk ogillar honom. Förväntar mig inte att man ska ersätta Puyol med Alessandro Nesta i sin prime men det här? Really? Hur i helvete vågar de ens spotta på fansen på det sättet, efter alla dessa år dessutom. Barcelona kommer aldrig, aldrig kunna utmana om titlar med Piqué och Mathieu i laget. Real Madrid vinner CL och ni svarar med det här? Get the f*ck outta here.
Barcelona DM1982
2014-07-23 16:29
[QUOTE=puttesor]De klart de inte vill. Men jag tror att betalar du rätt pris vilket i detta fall lär bli dyrt så tror jag fortfarande att det finns en chans. Dock känns det som att Barca inte vill försöka. Men men, 1 månad kvar på silly! Hoppet är det sista som överger en. [/QUOTE] Rätt pris? Det ligger väl runt 700 miljoner eller? För en mittback som jag inte tyckte var speciellt stabil under VM elller i Dortmund förra säsongen. Frågan är vad som finns i b-laget, det kommer nog lyftas upp en back därifrån. Känns som om de väntar på att kunna göra det.
Barcelona A good coach is everything!
2014-07-23 16:28
När jag såg Lucho i Roma så gjorde han ett antal knäppa beslut. Min polare är en hängiven Roma supporter minns hur han förbannade sig över Lucho. Men Lucho va faktiskt rätt så bra i Celta. Så jag bryr mig egentligen inte om det han gjorde i Roma. Men nu kommer jag säga en sak som folk kommer reagera på. Tror att Lucho är små klubbarnas tränare tyvärr. Ni som är arga över Mathieu värvningen med all rätt. Gå och klaga på Instagram kommentera fotot Barca har lagt upp! Min Instagram har tyvärr strula !!
Barcelona Rambla~
2014-07-23 16:23
@puttesor:

Där har du problemet. De vill inte försöka. Vet du vaför? Jo, för de värderar inte mittbackar i regionen 40-50m. Så är det bara. Ja men Mathieu för 20m då säger kanske du? Inte samma sak, det är fortfarande mer än dubbla pengar jämfört med Mathieu. De struntar i hans ålder, de tänker bara på utlägget och lön de ska betala för spelarna. 20m är att komma billigt undan så som de ser på det.
Annons: