/spanien/barcelona/forum/4247.aspx/spanien/barcelona/forum/4247.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
1/7/2015 22:27
De äter Madrid.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
1/7/2015 22:27
@Rambla~:

Atletico är sjukt taggade och ser extremt svårslagna ut, Barcelona kommer få det jäkligt tufft om de möts. Hur som helst jag tycker att det är kul att det har kommit ett lag som verkligen är med i toppen och inte är blyga. Valencia också kanske är på gång med investeringar, jäkligt bra för ligan.
Barcelona Rambla~
1/7/2015 22:24
Inte en chans i helvetet att Barca i den dagsform de befinner sig i och med den turbulens som råder i klubben, rår på detta Atlético. Jag kan inte se det.
Barcelona DM1982
1/7/2015 22:23
Man kan ju i alla fall konstatera att den här halvan år cupträdet är sjukt svårt, de tre bästa lagen på samma gren.
Barcelona Zyzz
1/7/2015 22:21
Tråkig pass av Isco :P
Barcelona LeoMessi
1/7/2015 22:20
Potosi Och alla som ser dom matcherna då real får straff emot sig så är dom rättfärdigade. Vi blir rånade på solklara straffar nästan varje match.
Barcelona Rambla~
1/7/2015 22:19
Torres må vara slut men så här i början av sin tid i Atléti lär han vara supertaggad. Är det bara jag som är livrädd att det ska lossna för honom just mot oss? Gör alltid bra matcher mot oss, speciellt på Camp Nou, på samma sätt han nästan alltid suger mot Madrid.
Barcelona Liunil Masse
1/7/2015 22:19
Atletis fans är så jävla grymma. Tråkigt nog mycket bättre än våra.
Barcelona Potosi
1/7/2015 22:18
Real får ibland straff emot sig i stora matcher som "många" kollar på. Det är för att man ska tro att Real Madrid har otur med straffarna. För de som inte följer Spanska ligan ingående. Sen får dom all hjälp i mindre matcher, typ Elche m.m
Barcelona LeoMessi
1/7/2015 22:15
Mr adamsäpple blev inbytt! Snart blir det ett straffmål till real
Barcelona Zamboza
1/7/2015 22:14
(p) på väg in.
1/7/2015 22:14
Ronaldo kommer få straff
Barcelona Rambla~
1/7/2015 22:13
Inte ligan, copan.
Barcelona Andresito
1/7/2015 22:12
Fan vad tråkigt, det var ju perfekt läge för Torres, i debuten och allt..
Barcelona LeoMessi
1/7/2015 22:11
Zyzz Hur små är oddsen att marängerna skriker att ligan är korrupt nu? Dom får en solklar straff emot sig.
Barcelona Zamboza
1/7/2015 22:11
@Zyzz:
Haha Ramos var i chocktillstånd. Han är ju van vid att göra som han vill mot motståndarna utan att bli straffad.
1/7/2015 22:10
JAAAAAAAAAAA
Barcelona Zyzz
1/7/2015 22:09
Straff Atletico... 1-0. Helt otroligt att Real får straff emot sig. Visserligen trodde Ramos att det var brottning han utövade ett tag där...
Barcelona the cameroonians
1/7/2015 22:05
@Barcanist:

Det kommer en artikel från redaktionen om kandidaterna senare ikväll.
Barcelona Barieta
1/7/2015 22:02
L.A.M Nr 10

Jo, det finns ju inte så många kompetenta ersättare som skulle kunna ta över i nuskedet, som du säger. Men fortsätter spelet att vara dåligt och oro i truppen så finns det ju risk för att spelare tröttnar eller hamnar i en ännu djupare svacka som kanske vara svårt att ta sig ur.
Barcelona L.A.M Nr 10
1/7/2015 21:56
Barieta

Ja men frågan man måste ställa sig själv är vem som skulle kunna göra det bättre? Vi vet att en ny tränare med 99 % sannolikhet kommer ryka i sommar. Rakitic och Suárez får under den här säsongen komma in i truppen och anpassa sig till den generella miljön i Barcelona vad det gäller boende och vardagliga vanor. Det spelmässiga är naturligtvis också viktigt men med nyvalet in mind så är det från och med nästa säsong ett långsiktigt projekt tar sin början och därmed kräver fullt anpassade, fokuserade och välförberedda spelare där bland annat Rakitic och Suárez kommer ingå. LE kommer inte fortsätta nästa år men jag tycker ändå han kan fortsätta den här säsongen då jag ändå, trots att förväntningarna är väldigt små, tror att vi har större titelchanser med honom än ett annat realistiskt namn.
Barcelona Barcanist
1/7/2015 21:55
Till er med koll;
Vad är Benedito för typ? Vad var hans valkampanj sist? Vad kan han lova? Vad arbetar han med annars?
Och denne Farré, vad är han för typ? Vad har länkats ihop med hans kampanj? Vad arbetar han med annars?
Barcelona II Barça II
1/7/2015 21:51
LennyRomario: Tycker inte att dagens Barcelona är så "nytt". Vi har i princip haft samma spelare i flera år nu. Det enda som har ändrats är ju några nya spelare till anfallet. I mittfältet och backlinjen har det inte skett ett piss på flera år. Och själva spelet har inte utvecklas på senare år, snarare försämrats. Förstår inte riktigt vad du ser som nytt i dagens Barcelona?
Barcelona Zamboza
1/7/2015 21:40
Med Laporta i ett eventuellt val innebär också att vi kommer ha Cruyff i bakgrunden. Hans råd till Laporta dem senaste 10 åren har varit väldigt viktigt för klubben. Det var ju han som rekommenderade både Rijkaard och sen Pep. Med Laporta vet vi vad vi får och vi kan återfå allt det nuvarande ledningen förstört, nämligen kompetens. Därför är jag för honom. Intressant dock vad han skulle göra med den fula Qatar loggan på tröjan om han vinner ett eventuellt val.
Barcelona Barieta
1/7/2015 21:24
L.A.M Nr 10

Jag tror faktikt inte LE kan lösa det spelmässiga, då det känns som en spelide saknas och han själv inte vet. Nu har han haft över halva säongen på sig och det ser värre ut nu än i början. Sen har han ju tappat omklädningsrummet också, svårt att reparera det.

Men nöjer man sig med 3e plats och ut i åtton-delan och att han inte få igång nyförvärven( Suarez, Rakitic ). Visst då kan han sitta kvar, men jag tycker man ska begära mer än så.
Barcelona L.A.M Nr 10
1/7/2015 21:00
Fantastiskt med nyval! Tror dock, precis som många redan varit inne på, att Bartomeu främst kallar till val av egoistiska anledningar. Han vet själv om att hans största chans till seger kommer i sommar och inte 2016 då han fortfarande är relativt ny och kan spela ut kortet om att långsiktighet är viktigt och att han inte ännu getts chansen att ta klubben i rätt riktning. Trots detta så är naturligtvis, om än inte bekräftad deltagare, Joan Laporta storfavorit, något han också ska vara.

Efter detta mycket glädjande besked så anser jag personligen att det bästa beslutet är att låta LE coacha laget resten av säsongen. Med presidentvalet i sommar så känns inte de sportsliga resultaten lika viktiga, utan det är bättre att låta Lucho försöka lösa det spelmässiga medan de olika kandidaterna förbereder sig inför valet. Ett etablerat namn är i nuläget helt uteslutet som paniklösning och jag ser inte någon nybörjare komma in och göra det bättre än Lucho. Nej, vi får acceptera något av en mellansäsong ,där laget ändå ska göra allt i sin makt för att ta titlar, för att sedan sätta hoppet att en vettig president som vill klubbens bästa står som segrare i sommar.
Barcelona IanFcb
1/7/2015 20:49
Jag hoppas verkligen det blir ändringar och Laporta kommer så att vi kan börja bygga upp klubben och han är inte rädd för och värva rätt så som dem här som styr nu har varit skit. Detta är ju för mycket bara. Hoppas iaf barca kan klara detta och sen blir det bra men vi får hoppas att ryktena inte är sanna om att messi och klubben är ovänner för då är det inte bra.
Barcelona Barclasico
1/7/2015 20:28
Benedito (candidate): "We'll see if Laporta will take part in the elections. If he does, he will be the favourite, the one to beat." [rac1]

Även han förstår!
Barcelona Andresito
1/7/2015 20:14
Till er som inte vill ha Laporta:
Tycker ni inte att det kan vara bra att få in en erfaren räv nu när allt är åt helvete? Kommer ta några år att ställa allt till rätta, och då är frågan om Benedito och speciellt Farré är rätt män för det.

Med det sagt så har jag ännu ingen åsikt om vem som bör ta över, måste få höra vad främst Laporta och Benedito har att säga.
Men av de 3 som är confirmed att ställa upp så känns Benedito på förhand bäst.
Barcelona koeman92
1/7/2015 20:06
Makaveli4life

Precis min tanke. Barto visste ändå redan att hans dagar var räknade, och hade det inte varit för Messi och allt detta kaos så hade vi kunnat glömma nyval denna sommar. Finns flera faktorer till varför Barto inte har en chans i sommarens val. Dels så var han aldrig vald till president från första början, hade han haft den minsta självdistans så hade han kallat till nyval redan efter att Rosell avgick, vilket även var det alla fans ville. Dessutom så spelar det ingen roll om han anser att han inte har fått en ärlig chans. Han har varit en DEL av denna ledning som de senaste 5 åren inte har gjort annat än att sabotera och förstöra för Barca. Det är som att Reinfeldt skulle ha avgått redan 2013, ett år innan valet, och så kommer Anders Borg och ersätter som partiledare och statsminister och vädjar om att få väljarnas förtroende med argumentet att han inte har fått tillräckligt med tid som partiledare. Förstår ni argumentet? Det håller inte. DU har suttit i styrelsen och har varit presidentens högra hand innan han avgick, alltså är du minst lika medskyldig till att det har gått som det har gått för klubben de senaste 5 åren.

Sen skulle jag heller inte vilja påstå att Laporta inte har något starkt stöd bland fansen i Barcelona. Ifall ni minns så gjordes en opinionsundersökning på Beneditos initiativ för inte så länge sedan där man ville se vem av kandidaterna Bartomeu, Benedito och Laporta hade starkast stöd bland medlemmarna. Så här såg det ut bland de medlemmar som hade deltagit i mätningen:
Laporta 33,8%
Benedito 23,9%
Bartomeu 17,9%

Självklart talar opinionsmätningar inte hela sanningen, och det är såklart i valdagen allting avgörs. Men bara här kan man se att Laporta faktiskt har stöd och har en god chans att vinna valet med goda marginaler, så därmed underkänner jag Kufis argument.

Vad gäller vallöften från kandidaterna så kan ni läsa i denna artikel om vad som har sagts tidigare från ovannämnda kandidater. Där står det bl.a att Benedito tänker ta bort Nunez namn från Barcas museum och att både han och Laporta vill helt avsluta allt samarbete med Qatar.
Annat jag känner till är att Laporta kan (enligt en journalist som tjuvlyssanat på Laporta under en middag) tänka sig att värva Klopp som tränare och att Benedito, som vissa här känner till, vill ta med sig Mochi som sportchef ifall han vinner valet. Laporta vill ta med sig Pep och göra honom till sportchef, vilket jag tror är väldigt osannolikt att Pep går med på dock.

Att det ens finns folk som kan tänka sig att rösta på Bartomeu är för mig väldigt skrämmande. Inte för att jag tror att han har en chans att vinna, utan för att jag helt enkelt inte begriper vad för vettig människa som skulle kunna tänka sig att rösta på denna vedervärdiga människa. Vi har 150.000 medlemmar, tror dock verkligen inte att en majoritet av dessa är så dumma att de röstar på Bartomeu och får honom omvald. Hur som helst är det nu bara att vänta på att säsongen spelas av och hoppas att den tar slut så snabbt som möjligt och se fram emot en ny storhetstid (förhoppningsvis) och ett helt ny era påbörjas, denna gång förhoppningsvis med vettigare människor vid rodret.

Mot nya tider! Visca el Barca y visca Laporta!
Annons: