/spanien/barcelona/forum/4246.aspx/spanien/barcelona/forum/4246.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-23 20:27
Har du källa DM1982
Barcelona DM1982
2014-07-23 20:21
Rac1 with perfect news for Barca. RAC1: Another CB is on the way Undrar vem? Vi kan vara säkra på en sak; vem det än är så kommer det gnällas hårt här.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2014-07-23 20:20
Men det är ju Barça själva som satt sig i den här positionen. Man har haft fyra somrar att förstärka försvaret men bara struntat i det, de har bara skjutit upp problemet och tillslut så krävs rejäla förstärkningar, så enkelt är det. Det är som att ha ett helt läsår på sig att göra sitt projektarbete, vänta tills sista veckan och sen säga till läraren att det var svårt att få ihop det. Inte godkänt Känslan är att Barça knappt har några scoutet runt om i världen. Kolla på spelarna de jagar, bara mainstream som Thiago Silva, David Luiz etc. Sen använder de den billiga bortförklaringen att ingen annan håller "Barça profile". Lägg till att de är sjukt svaga på att förhandla också. Visst finns det inte de klockrena alternativen på mittbacksfronten och även andra lag letar, skillnaden är dock att andra lag redan har mittbackar i sina trupper. Barcelona, not so much. Som sagt har väldigt svårt att se laget kunna utmana rejält om CL med Mascherano och Mathieu i mittlåset men det är bara jag.
Barcelona Thierry Henry
2014-07-23 20:18
Essienesque//

Ditt problem är att du tror barca är en liten klubb som måste göra stora uppoffringar för att ha råd med Suarez. Vi har sålt spelare för närmare 1 miljard i sommar. Och har utöver det en budget som ska täcka köp för 3 transfer fönster. Då vi har en stundande transfersban framför oss. Tror du verkligen köpet av Suarez påverkar vilken typ av back vi köper? Mathieu kom in pga att Luis Enrique öronmärkt just honom som försvararen vi ska gå efter. Vi hade kunnat lägga bud på Hummels för 400 miljoner eller Kompany på 600 miljoner. Pengarna finns fortfarande där. SUAREZ eller ingen suarez! Det är bara så att Enrique inte är intresserad av någon anna back än just Mathieu. Så när du pratar om "prioriteringar" så är du helt ute och cyklar. Barca har fått in precis dom spelarna man velat ha. Än sålänge är det bara Marquinhos vi ej fått av dom spelarna Enrique verkligen velat ha till klubben. Vi är Fc Barcelona! Sluta prata om oss som om vi vore Dortmund eller Tottenham. Vår budget påverkas knappt av ett köp av Suarez. Suarez va högst nödvändig då Enrique tycker han är essentiell för den typen av fotboll han vill att hans lag ska spela. Precis som han tyckte att Rakitic och Mathieu va.

Så sluta lipa bara för att just din favorit värvning inte kom in. Enrique vet förhoppningsvis vad som krävs för att han ska få barca att spela den fotbollen han föreställt sig. Luta dig tbx och se vart det leder istället. Enrique har fått allt han har pekat på. Nu är det upp till honom att få lager att prestera. Huvudsaken är att vi vinner. Inte att få in dom flashigaste spelarna. Mathieu kan visa sig 10 grr med värd i vårt nya spelsätt än va Hummels hade vart
Barcelona Júnior.
2014-07-23 20:17
Essienesque

Jag håller inte med dig. Om vi tittar tillbaka på förgående säsong så hade självklara problem i defensiven samtidigt som vi var väldigt inneffektiva. Right? Ta återigen en titt på värvningarna vi gjort.

Lite kortfattat:

* Rakitic och Rafinha bidrar med defensiva kvaliteter som vi tidigare saknat på mittfältet. Lägg dessutom till att Mascherano med högst sannolikhet kommer flyttas upp som defensiv mittfältare. Redan där ser vi en klar förbättring utan att det sker på bekostnad av offensiven.

* I försvaret så har vi tidigare saknat snabbhet och dominans i luftrummet, vilket Mathieu bidrar med. Vi får dock hoppas på att man tänker värva in en ytterligare mittback så det inte endast blir en kortsiktigt lösning.

* Målvaktspositionen är konkurrenskraftig med hög kvalitet.

* I anfallet så hoppas man på att Suarez kan bidra med den effektivitet som vi saknat under de senaste säsongerna. Det gäller bara för Lucho att hitta ett sätt för trion längst upp i anfallet att sammarbeta på bästa möjliga sätt.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-23 20:14
Barca 'gives' Mathieu 10 million

Management Mathieu signing for the club has been disastrous. As disastrous as to dismiss the athletic director or whoever was responsible for absurdity size. I do not question the quality of the central / lateral French, but the club blaugrana unfortunate strategy in this incorporation.

Mathieu last season cost 10 million euros. And Barca not signed him. The French player extended his contract with Valencia and the club 'che' increased his buyout clause to 20 million. Just what has ended up paying the club a year later. And for a player 31 years ...

Somebody explain to me how you have managed this operation because I do not understand. Mathieu know if it needs is the central Luis Enrique (we will see in the coming months), but I can not defend an indefensible transfer from the economic point of view.

Perhaps the need (urgency after five years without a central sign) has led Barca (Zubizarreta, specifically) has fallen into this trap. A trap that can get even more expensive if Mathieu does not meet expectations. As it happened, for example, Song. A midfielder who also had to play center and in the end has not played nor one nor the other.

Artikel från SPORT......så vi alla känner just nu!
Barcelona DM1982
2014-07-23 20:11
RMC Sports claims James Rodríguez cost Real Madrid €90m plus add-ons. Intressant.
Barcelona LeoMessi
2014-07-23 20:04
Hur stor är denne Kurt Zouma? Kollade lite på Chelseas match nyss, för att se om fabbe och Costa lirade. Iaf, Zouma ser ut att vara gigantisk haha!
Parre #6
2014-07-23 20:02
Mathieu är en riktigt bra tillfällig värvning, utan tvekan. Dock så kommer jag inte från faktum att han är en ytterback som skolats om till MB. Men det gör mig inget. Tycker inte man ska klaga, medan jag förstår de som gör det. Dock så värvar vi, som många säger, en färdig mittback. En rutinerad mittback. Snubben är 30 bast. Lirat i Valencia i ett par år och kan ligan. Han vet vad han kan och vad han inte kan. Han har inget att utforska. Han är stabil och vi hoppas att fortsätter så som han lirade i Valencia. Som ni även skriver, visst Marquinhos är en riktigt fin mittback, super talang. Men han är en talang. Och att sätta honom som första valet i BARCA skulle inte göra honom så gott. Han är fortfarande ung och ska göra misstag. Han borde stannat i Roma, han hade blivit mycket bättre där. Bara inte hans utveckling rubbas i PSG, vilket jag inte tror han gör. T Silva däremot vore helt jävla perfekt... Dock så är PSG det sista laget i behov av cash och Silva sitter säkert på ett riktigt bra och långt kontrakt med en galen lön. Hummels har jag velat ha också, men som någon skrev här tidigare idag, känns lite för seg för Barca.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-23 19:51
@Vampíro:

Jag håller med dig visst borde vi ha det, men det är lätt att säga. Kollar man på marknaden idag så är det otroligt svårt att hitta den perfekta backen då dom flesta inte kommer lämna sina klubbar. Alla vet att det är svårt att hitta bra mittbackar idag därför håller alla klubbar i sina bästa backar stenhårt.
Kolla United tex, dom har förlorat både Vidic och Rio och ska försöka hitta ersättare. Vi kanske skulle kunna värva Marquinhos eller Laporte men faktum kvarstår att de är unga oerfarna talanger som kommer bjuda på fler misstag då dom fortfarande håller på utvecklas. Med Mathieu i detta fall får vi en färdig försvarare som kan sina egenskaper och kommer kunna leverera direkt. Eller vad tycker du kring det?
Barcelona san_miguel
2014-07-23 19:50
@Vampíro:

Tror att tanken kan vara att de ska vara mer fart/rakare i spelet så att man kan ha lite mer folk bakåt när det behövs. kanske mot lag som Real och Bayern.
Och då tycker man att det är med prio med anfall och snabbare spelare typ Cuadrado istället för jätte värvningar i backlinjen.
Barcelona Essienesque
2014-07-23 19:45
L.A.M Nr 10

Men vad fan, det handlar inte om huruvida Mathieu är en kompetent mittback eller inte. Det handlar om att man spenderar 80 miljoner euro på en anfallsförstärkning som inte BEHÖVS, medan man får snåla på en mittback.. men samtidigt lyckas överbetala för vad man får. Det ska egentligen inte gå ihop, men Barca lyckas göra det.

100 miljoner för Suarez och Mathieu och sälja Cesc och Alexis för 70. Låter detta rimligt? Det handlar om att klubben gång på gång säljer spelare för underpriser, samt överbetalar för spelare vi egentligen inte har ett behov av.

Om ingenting ändras, så ser in och ut affärarna ut på detta vis:

In: Suarez, Deulofeu, Rafinha, Rakitic, Mathieu, Ter Stegen, Bravo och Masip.

Ut: Alexis, Fabregas, Valdés, Tello, Puyol, JDS, Cuenca, Bojan, Pinto, Oier.

Det är inte ens tydligt att vi har blivit bättre och det är ett horribelt jobb av styrelsen. Det är felprioriterat från första början när man för andra sommarn i rad slänger iväg halva på att jaga en anfallare för enorma summor.

Så länge Barcelona fortsätter betala överpriser och rea ut sina spelare kommer lag fortsätta att pressa Barcelona i förhandlingar. Det finns inte en chans att någon annan klubb hade värvat Mathieu för 20 miljoner. Det är sinnessjukt vilken bra affär Valencia gör.
Barcelona Vampíro
2014-07-23 19:40
Fine ska lägga ner klagandet(tillfälligt) och försöka föra en någorlunda sansad diskussion. Självklart önskar vi alla att det ska gå bra för Barça men jag skulle gärna vilja höra lite tankar om hur ni ser på ett ordinarie mittbackspar i form av Mascherano och Mathieu. Tycker ni inte det är oroande att man ska spela med två omskolade spelare i lagets försvar? Borde inte en klubb som FC Barcelona ha betydligt bättre spelare på just den positionen?
Barcelona san_miguel
2014-07-23 19:17
@L.A.M Nr 10:

Bra sammanfattat.

Det ligger som du säger inte bara på enskilda insatser av spelare att vi var sämre bakåt utan kollektivet.
Om det är nått jag tror eller iaf hoppas är att Luis Enrique kommer få till en bättre jobb kollektivt. Kanske att Messi kan börja röra mer på sig som han gjorde för några år sen också.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-23 19:14
Hahaha folk tror att silly season är som FM eller FIFA, kan nån nämna en klubb som har lyckats värva en världsklass back denna sommar tack?

Jag tycker Lucho gör rätt här, han tar in en försvarare som är erfaren och mångsidig. En spelare som kan ligan ut och in och man vet vad man får då han kan komma in och leverera på en gång. Visst han är inte världsklass men han kommer inte göra bort sig som vissa tror.
Jag tror inte Lucho är helt hjärndöd och hade det funnits bättre alternativ på marknaden hade han väl tagit det.

Sen att man inte har löst det här problemet tidigare är bara att svälja tyvärr. Men det spelar ingen roll, värvas det inte en back så klagas det, nu har man värvat en back som förstärker laget ett snäpp men det ska klagas iallafall. Ingen kommer bli nöjd hur det än blir...
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-23 19:07
Tycker det är för mycket gnäll. Eller det är inte gnället som stör mig utan det faktum att man är helt blinda för det vi faktiskt gör bra transfermässigt sett. Vi har ersatt Cesc med Rakitic, en minst lika bra spelare för ett billigare pris. Vi har fått in två riktigt duktiga målvakter. Vi har värvat världens bästa nia. Och nu har vi äntligen köpt in en mittback efter år av försök och gnäll från oss fans. Nej, Mathieu är inte topp 5 i världen, han är ingen supertalang men det betyder inte att han är en dålig spelare. Ni som tycker tycker han är en sopa, vad är det han är så extemt usel på? Han är snabb, check. Det behövde vi. Han har ett grymt huvudspel, check. Det behövde vi. Samt det gamla vanliga som är så viktigt i Barca, en duglig bollkontroll med en bra uppspelsfot. Han är vänsterfotad och kompletterar Pique. Jag hoppas natutligtvis vi värvar en bättre, men gör vi inte det är jag nöjd. Det folk glömmer är att vårt kollektiva försvarsspel varit katastrof den senaste tiden och att det är det vi först och främst måste fixa till. Gör vi det är vi med titelstriden i allra högsta grad.
Barcelona Bentley King
2014-07-23 19:03
[QUOTE=*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!]Bentley King Sammanfattning? här har du en sammanfattning: Cristiano, Bale, Benz, James, Kroos, Khedira, Isco och di Maria vs Dani Alves, Pique, Bartra, Mathieu och förmodligen Mascherano förr eller senare. [/QUOTE] Va? Vad snackar du om nu? Vad fick dig att sammanfatta det för mig? Hur fick du ihop till det utifrån att jag skrev att jag gillade Nemesis 10s inlägg? Eller har jag missat något?
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-07-23 18:53
Bentley King

Sammanfattning? här har du en sammanfattning:

Cristiano, Bale, Benz, James, Kroos, Khedira, Isco och di Maria vs Dani Alves, Pique, Bartra, Mathieu och förmodligen Mascherano förr eller senare.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-07-23 18:52
Vi säljer Cesc i sin prime för 300, samtidigt som vi inte lyckas bli av med Alves som ÄR LIKA GAMMAL som Mathieu. Ska detta verkligen accepteras?? Är ni verkligen så bortförda bakom ljuset att allt är frid och fröjd med vårt försvar för att vi får in en 31årig vänsterback som ska spela mittback för 180m plus lön?

Tro fan att vi som cules ska stötta Jeremy till 110%, men att nöja sig och säga allt är OKej? Vi har skrikit efter en mittback sen Chygrinsky dvs 5 år, och vi får en kille som på förhand knappt kommer kunna orka ett år. Vad gör vi under vintern och nästa sommar när vi har transferförbud? Vad gör vi om Mathieu långtidskadar sig, Pique dalar och Batra aldrig blir den back vi hoppas på?

Zubis plan funka perfekt. Sprid ut till Media om att Barca är på väg att värva Benatia och Laporte, sen Hummels, Marquinhos osv till dess att vi blir så desperata att en 31-årig vänster back för ca 200m är fullt logiskt...
Barcelona Rambla~
2014-07-23 18:50
Barcas spanska landslagsmän och Rakitic ansluter till försäsongen i morgon. Bravo den 28:e, Messi, Mascherano och Neymar 4 aug om jag minns rätt Suarez, tja han får väl träna på sin egna bakgård gissar jag. :P
Barcelona Bentley King
2014-07-23 18:43
Nemesis 10 Fan vad bra skrivet! Du satte sista spiken i kistan. Jag var själv skeptisk över värvningen men nu när jag har kollat några klipp på honom så verkar han inte vara så dålig som vissa försöker få honom att se ut. Som du säger så är han en förstärkning i alla fall.
Barcelona DM1982
2014-07-23 18:30
.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-23 18:28
Kolla in speeden bara (länktips) och brytningarna. Ingen kan påstå att vi inte kommer ha nytta av hans snabbhet och hans luftspel!! Han kommer in tidigt till truppen också vilket ger tid till ledningen att scouta en mittbacks talang! Välkommen Mathieu!!
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-23 18:21
När ska VM spelarna vara tillbaka, speciellt spanjorerna, de åkte fan i gruppspelet. Andra lag har fått tillbaka sina spelare, till och med de som spelade kvartfibal
Barcelona Rambla~
2014-07-23 18:09
barcelonax11 Bara ett litet problem. Villarreal vägrar sälja eller ens förhandla. Hans klausul ligger på €50m. Med en giftig sportchef kanske man kan knyta Musacchio till sig för 40m. Ser du någon sådan sportchef i Barca?
Barcelona AndreD
2014-07-23 18:05
barca_jacke Imorgon eller övermorgon sägs det. Perez vill ju flytta tillbaka el Clasico så inte Suarez kan spela, därför tar det så lång tid :)
Barcelona B.BOSS
2014-07-23 18:04
Jag hoppas att klubben inte ligger på latsidan. Med Mathieu har de ett ypperlig läge att scouta en kommande storback inför framtiden.
Barcelona LeoMessi
2014-07-23 17:57
Fan vad jag längtar till nästa träningsmatch! Hoppas man får se mer av halilovic och rafinha.
Barcelona Peshmerge - AS9
2014-07-23 17:50
Snacka om att Lucho bara värvat spelare från la liga, förutom Suarez då. Dock är det väldigt bra för klubben då dom flesta värvade spelare inte behöver anstränga sig allt för mycket för att anpassa sig till ligan. Dom behöver bara anpassa till Lucho & Barca, och det kommer att fungera snabbt. Blir en intressant säsong.
Barcelona Vampíro
2014-07-23 17:48
[QUOTE=san_miguel]Det jag stör mig på är många bland annat du skriver bara negativt om mycket innan ni ens sett nått resultat en. Om de nu blir så illa som många tror/vet så spar det gnället till dagen. Den dagen den sorgen. [/QUOTE] Det är ju för att klubben ständigt gör samma misstag. Klart folk blir upprörda att de inte lär sig, så länge ledningen fortsätter att förbise problemen med laget så kommer folk att fortsätta klaga oavsett om du tycker att det är jobbigt. Jag och många andra kommer fortsätta att kritisera ledningen så länge de agerar på detta sättet, gillar du det inte så tough break. Vill du endast höra propaganda om hur allt är frid och fröjd så gå in på fcbarcelona.com och läs om hur klubben har mest följare på pinterest.
Annons: