/spanien/barcelona/forum/4242.aspx/spanien/barcelona/forum/4242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-07-24 02:07
Culé4life Kostade han 50 miljoner pund? :O Jag hade fan fått pungvred om Barca hade lagt dom pengarna på en överskattad luiz.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-24 02:02
Hur villig är Blanc då tro ni, med att släppa marquinhos? Han kan ju lika gärna sälja pastore, cavani eller lavezzi för att finansiera ett eventuellt köp av di Maria.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-24 02:02
Ganska kul ändå om vi köper Marquinhos för €40M, indirekt betalar vi samtidigt Di Maria till PSG, eller ja hjälper till allafall. Vi får in en mittback och försvagar samtidigt Real, en bra deal får man säga. ;)
Barcelona Cule4life
2014-07-24 02:00
Såg att P$G betalade i pund, Alltså 50 milj PUND, Inte 50 milj Euro.

D.Luiz kostade dom ca 650 milj kr, Vilken jävla käftsmäll, Till och med för en stenrik oljeshejk.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-24 01:46
Håller med många här inne, skulle vi få in både Marquinhos och Cuadrado så får ledningen iallafall av mig 9/10 i betyg. Med lite flyt kan detta bli vårat bästa fönster på väldigt länge!!
Barcelona LeoMessi
2014-07-24 01:44
Någon mer än jag som tror att PSG nu ångrar sig så in i helvete att dom köpte David luiz för den där monstersumman? Haha
Barcelona Rambla~
2014-07-24 01:41
Har inte precis älskat A Cole genom åren men tycker det är riktigt coolt att han drog till Roma. Blir kul att följa och så självklart Keiteee. :D
Barcelona B.BOSS
2014-07-24 01:36
Det är bara vänta och se vad som händer framöver. Jag hoppas Marquinhos och Cuadrado. Säg vad ni vill. Cuadrado är mångsidig. Han kan spela högerback, på mittfältet och i alla 3 anfallspositioner. Vi kommer ha nytta av honom. Hans teknik och spel kommer överraska många lag i kontringar samt hans självuppoffrande spel kommer gynna oss.
Barcelona Rambla~
2014-07-24 01:28
Fotboll på en baseball-arena? Ser ju lite konstigt ut. ;) En av de mest klassiska arenorna inom baseball.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-24 01:22
Gabriel

Sant vi får i princip alltid dem spelare vi är ute efter, ofta är vi dock ute efter fel spelare, enligt mig allafall.

Mathieu ska dock få en chans, på ett sätt är det bra att ha lägre förväntningar på en spelare, på så sätt kan han säkert överraska.

Samtidigt är jag tveksam till Marquinhos som sagt, men Hummels verkar inte ha några problem att stanna och Dortmund vill inte sälja, PSG vill inte släppa Silva, Benatia vill stanna kvar i Roma.
Kvar har vi väl Marq då, vilket trots allt verkar ha varit 1a valet hela tiden.

Barcelona LeoMessi
2014-07-24 01:13
Tycker att det är rent av idiotiskt att håna Mathieu. Han har fan inte gjort något fel, ge killen en chans innan man sågar honom iaf. Det är inte så att han har gått ut och sagt att han är världens bästa MB och att han är frälsaren Barcelona har sökt. Även om han skulle göra riktigt bra ifrån så skulle han ändå inte få cred av vissa eftersom dom är för stolta för att erkänna att dom hade fel om honom och dom kommer att leta efter fel.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-07-24 01:11
Barcelona has submitted a €40m offer for PSG centre back Marquinhos. (Cadena SER) Jag har för mig att Cadena Ser är trovärdiga, no? Dessutom rapporterade RAC1 som är trovärdig att vi analyserar marknaden och kommer köpa en till mittback och jag tror vår nästa nyförvärv heter Marquinhos. Om PSG vill ha di Maria så måste de sälja Marquinhos eller Cavani(eller någon annan) Vi får in två snabba mittbackar vilket är sjuuukt bra. Speciellt mot kontringslag.Kan bli vårt bästa Silly Season på länge om Marq anländer. Kommer Cuadrado också så blir det ännu bättre. Vi måste ha en större trupp fan. #BenchPiqué IN: Ter Stegen Bravo Masip Mathieu Marquinhos(??) Rakitic Suarez Cuadrado(??) Deulofeu Rafinha UT: Bojan Afellay Song Alexis Tello Valdes Puyol Cesc(fuck Cesc anyways) Cuenca JDS(haha finally) Oier Får vi in Cuadrado och Marquinhos så förtjänar ledningen beröm haha. Dessutom har vi köpt Halilovic, spännande spelare och har potential att bli top 10 enligt mig, hoppas inte han drar på sig tunga skador, förväntar mig även att han får speltid med A-laget, mkt bättre än en viss Sergi Roberto a lá ledningens favorit.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-24 01:06
Mathieu utsattes för "förolämpningar" på wikipedia efter att han blivit klar för Barca skriver Sport.

T.ex. skrev någon att hans namn var Jeremy Mathieu Zubizaretta och att han var född i La Masia, Katalonien år 1783...Hans ålder skrev personen var 230 år....

Detta var bara lite av det någon skrev alltså...

Ganska taskigt egentligen, men vem som helst kan ju skriva på wiki...
Kan dock inte låta bli att skratta lite...
Barcelona J.Gamper
2014-07-24 01:06
The Spanish federation has approved the decision of not using retarded referees.
Starting the season of 2030.

Barcelona SoM_Un
2014-07-24 00:52
The Spanish federation has approved the use of the vanishing spray in the Liga, starting this season
Barcelona Gabriel
2014-07-24 00:51
DM1982 Tackar! Det enda som oroar mig med Marquinhos bortsett från att han fortfarande är oprövad och väldigt ung är hans styrka, eller snarare brist på den. Han känns lite små svag och liten av sig om man tänker på vilka anfallare han kan komma att möta. Men hans talang är enorm och lyckas vi klippa honom från PSG så tänker jag absolut inte klaga. Lyckas den värvningen gå igenom (vilket jag inte tror eftersom det är PSG vi pratar om) så måste man ändå ge det till ledningen. Sure, Bravo och Mathieu var inte mitt och mångas val av värvningar här inne, men då har dem ändå lyckats med alla mål dem suttit på sig själva under sommaren. Deras första val till mittfältet var Rakitic - han blev klar. Första valen till målvakterna var Ter Stegen och Bravo - båda blev klara. Första valet till anfallet var Luis Suarez - han blev klar. Första valen till backlinjen har alltid varit Mathieu och Marquinhos - Mathieu är klar. Lyckas man sedan alltså med även Marquinhos och Cuadrado så har dem faktiskt lyckats med alla mål dem själva suttit upp för sig själva den här sommaren, även om det är mycket jag inte håller med om. Bravo hade jag aldrig köpt exempelvis, inte heller Mathieu, och jag hade inte heller köpt Cuadrado utan istället valt Aurier som nu verkar vara klar för PSG. Men som sagt, det är dem som suttit upp målen och får dom igenom det så har alla deras förstaval blivit Barcelona spelare. Det måste man ändå ge dem.
Barcelona Cule4life
2014-07-24 00:43
@Blaugrana91:

Marquinhos är bättre än T.Silva. Marq är Silva 2.0, En uppgradering, Han är ungefär 10 gånger bättre än Silva när Silva var i hans ålder. Marq kanske inte är världs världs mittback, Men får han spela ordinarie i ett storlag så kmr han bli världs världs mittback. All in på Marq och vi kmr skratta sist.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-24 00:39
ESPN reported PSG was finally submitting to FFP, so it's finally possible they'll have to sell Marquinhos to fund a move for Di Maria.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-07-24 00:36
Om Mathieu är den enda mittbacken som kommer så kommer det åtminstone lämna en bitter eftersmak i min mun och mina förhoppningar om nästa säsongen kommer att vara otroligt svala. Men med en till mittbacksförstärkning i form av Marquinhos eller Benatia så har vi ett ganska så komplett lag. Förstår däremot inte hela den här negativa attityden mot Mathieu.Han gör knappast vårt lag sämre. Okej, efter tre säsonger utan mittback så hoppades jag också på ett större namn än Mathieu. Men situation är som den är och jag tror Mathieu kan ge oss åtminstone två bra säsonger. Mer intressant är det hur Luis Enrique kommer att välja att formera sitt lag. Han ska få liv i Messi igen, få in Neymar i spelet, få in en central anfallare som inte har använts sedan Zlatan/Villa. Rakitic på ett centralt mittfält. Ny målvakt och två av tre kaptener borta medan den sista kommer troligen få en mindre roll i laget nästa säsong. Det kommer att bli intressant att följa.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-24 00:33
[QUOTE=DM1982]Cadena SER claims Barcelona has submitted a €40m offer for PSG centre back Marquinhos. Intressant. [/QUOTE] Höj det budet till €50M och lägg det på Thiago Silva eller Hummels istället. Marquinhos är riktigt bra, men han är inte världsklass ännu, vi behöver en mittback som är världsklass nu.
Barcelona DM1982
2014-07-24 00:32
[QUOTE=Gabriel]DM1982 Vart har du fått den informationen ifrån? Kollade Twitter nyss, följer bara Barçastuff där, vilka andra finns det som är bra att följa nu under silly season? (vet, jag har frågat detta minst tusen gånger innan, får skärpa mig). [/QUOTE] Rafaelh117 Det är lite spekulationer men PSG måste sälja av spelare om de vill köpa di Maria. Kan även vara Cavani som får gå men det är intressant om Barcelona verkligen har lagt budet.
Barcelona Gabriel
2014-07-24 00:29
DM1982

Vart har du fått den informationen ifrån? Kollade Twitter nyss, följer bara Barçastuff där, vilka andra finns det som är bra att följa nu under silly season? (vet, jag har frågat detta minst tusen gånger innan, får skärpa mig).
Barcelona DM1982
2014-07-24 00:20
Cadena SER claims Barcelona has submitted a €40m offer for PSG centre back Marquinhos. Intressant.
Barcelona Gio Style
2014-07-24 00:12
Fan vad kul det vore om Mathieu gick in och dominerade och vi vann CL. Skulle dö av garv och pissa på alla hatare. Mathieu är en förstärkning och alla förstärkningar är välkomna. Valenciafansen tycker nog att vi barcafans är efterblivna som gråter över att ha värvat deras lagkapten och ryggrad. Jag lägger inte för stor vikt LEs tid i Roma heller, det var hans första riktiga jobb och det blev ett storlag i Italien direkt. I Celta Vigo gjorde han det jävligt bra och tog mycket bättre beslut. Började spela utefter materialet han hade. Hela laget måste bli bättre i försvarsmomenten, det handlar inte om 1 enstaka spelare.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-07-24 00:12
L.A.M Nr 10

Japp, håller med, Ser fram emot att se Mathieus styrkor under hans sejour i Barcelona, alla tre månaderna :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-24 00:04
Vampiro Det var inte den perfekta värvningen till mittbackspositionen men du överdriver så extremt. Faktum är att det är en duktig spelare som gjorde det bra som vänsterback/ytter och den senaste tiden bra i mittförsvaret. Och ja du får ha din åsikt men jag får väl också säga emot, sen om du vill ha diskussionen eller inte är upp till dig. Angående Pique så tycker jag han har varit lika usel som du verkar tycka samtidigt som jag diggar Mascherano. Men av flera anledningar ser jag just nu hellre Pique som ordinarie mittback. Vi vet att han kan se riktigt bra ut brevid rätt partner och Mathieu må inte vara på varken Puyols och Ramos nivå men jag är övertygad om att han kan komplettera samt kompensera för katalanens svagheter. Mathieu är grym i luften, snabb och viker ingen tum i närkamper. Egenskaper som Pique saknar men där den sistnämnde har betydligt bättre positionsspel än Mascherano som kan kompensera för Mathieus förmodade svaghet som nyomskolad mittback. Dessutom vill jag se Masken på mitten brevid Busquets. Sett till egenskaper, både styrkor samt svagheter så känns på förhand ett mittbackspar med Pique och Mathieu som bra balanserat. Sedan kan det bli pannkaka av alltihop ändå och då kommer jag naturligtvis ifrågasätta Luchos värvningsstrategi men jag väljer i alla fall att ge det en chans, nu när vi äntligen faktiskt värvat en central försvarare.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-23 23:52
[QUOTE=FCBlaugrana]Hahaha ska man skratta eller gråta åt PSG och FIFA? PSG säkrade officiellt upp Aurier idag. PÅ LÅN. Hahaha de kringgår sitt Financial fair play denna säsongen med att låna honom iår. Jag spyr på detta. Fy vad vidrigt. Fotbollsmördare. Smart ska sägas av PSG. Men att det ska vara så enkelt att kringå det är pinsamt för FIFA. Att PSG utnyttjar det på detta vis är inte fair. [/QUOTE] Wow märks att PSG har problem med FFP om dem måste låna spelare... Hur ska dem finansiera Di Maria? Dags att vi slänger in ett bud på €50M för Thiago Silva... Dem skulle vara tvungna att acceptera...
Barcelona Nemesis 10
2014-07-23 23:26
@Vampíro:

Folk har smutskastat spelare när dom har varit dåliga på planen det är en helt annan sak, Mathieu har inte ens hunnit landa i Barcelona och folk total sågar honom som om han är anledningen till att vi inte vann ett skit förra säsongen. Jag tillåter vem som helst att kritisera den värvningen men att total såga honom innan han ens har klivit på våran gräsmatta tycker jag är överdrivet.
Kan man inte vänta tills han har gjort en träningsmatch iallafall?

Självklart vill man ha en bättre back men man måste också tänka logiskt. Det finns inte så mycket bättre alternativ på bordet just nu tyvärr, därför har jag nöjt mig med denna värvningen och tänker vänta och se tills jag skriver om honom.
Barcelona Vampíro
2014-07-23 23:19
Man undrar fan om det är Mathieus släktingar som hänger på detta forum. Värst vad tabu det blev att kritisera honom helt plötsligt. Inte en enda själ ville ha honom i laget och nu tycker de flesta att han är en grym värvning. Hur många hoppades på honom i april-maj? Jag tycker att det är en dålig spelare som inte är värd att representera Barça och ta över efter min favoritspelare. Det är min åsikt. Under flera år har folk smutskastat spelare som Keita, David Villa och Alexis i detta forum men nu är Mathieu nån helig figur. Han får gärna motbevisa mig men på förhand tycker jag detta är en kass värvning.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-23 23:18
@Vampíro:
Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att han ska vara ordinarie i Barcelona för tillfället iallafall, men samtidigt pallar jag inte en säsong till med Mascherano som mittback då bristerna bara blir tydligare och tydligare plus att han är alldeles för kort för min smak. Ja Pique har sätt loj ut och helt vilse stundtals den gånga säsongen men det har många spelare i laget gjort men samtidigt har han visat i en del matcher att han kan fortfarande om han vill. Jag vill hellre se Pique och Mathieu än Mascherano och Mathieu. Det kommer ligga på Luchos ansvar att motivera Pique, om han gör allt han kan men ändå inte lyckas ja då hoppas jag verkligen att Pique har gjort sitt i klubben. Lucho får vara sträng och tydlig med att uteblivna prestationer leder till bänken, det kan nog få honom att vakna till liv.
Annons: