/spanien/barcelona/forum/4241.aspx/spanien/barcelona/forum/4241.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Júnior.
2014-07-22 21:15
Mido

Att ett lag är stjärnspäckat på pappret behöver inte direkt betyda att det fungerar i praktiken (läs: Galactico eran under början av 2000-talet). Det Real gör just nu är att de förändrar ett vinnande koncept. Man byter (med högst sannolikhet) formation samtidigt som man ersätter förra säsongens nyckelspelare istället för att bygga vidare på det man hade förra året. Riskabelt man det kan även löna sig i slutändan.

Sedan så ställer vi inte direkt upp med dussinlirare precis, eller hur? haha
Barcelona DM1982
2014-07-22 21:15
[QUOTE=1.70-ligan - köp en back, tack]@barcastuff: Besides % of future sale, Barcelona will get a transfer fee of 2M for Bojan Krkic (23), who joins English club Stoke City. [ser] Hoppsan, vi får betalt [/QUOTE] Se där, alltid något.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nodlehs
2014-07-22 21:14
@La liga es blaugrana!:
Hahahhahahahahaahahahahahaha. Du förtjänar inte ens min tid. Kom tillbaka när du har 50+ livematcher med FC Barcelona lille man. Jag är realist, med ett uns av pessimism. Vi behöver en mittback och det är fakta. Jag hoppas bara det räcker med Mathieu men jag är tveksam. Sätter nästan alltid pengar på Real Madrid i el Clasico. Det är för att mitt hjärta mår så dåligt vid förlust. Får jag en tröst så jag inte går under psykiskt. Köper vi ingen mittback så kommer det vara fint spelvärde på Real och då är man dum i huvudet om man inte tar chansen. Sen får du tycka annorlunda. Köper vi ingen back kommer vi få det så sjukt svårt, det är vad jag tror.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-22 21:13
@barcastuff: Besides % of future sale, Barcelona will get a transfer fee of 2M for Bojan Krkic (23), who joins English club Stoke City. [ser] Hoppsan, vi får betalt
@barcastuff: Besides % of future sale, Barcelona will get a transfer fee of 2M for Bojan Krkic (23), who joins English club Stoke City. [ser] Hoppsan, vi får betalt
Barcelona DM1982
[QUOTE=AndreD]Fortfarande ska man kunna få pengar för honom när det är en PL-klubb han går till, de har gott om pengar. Helt sjukt att alla jävla spelare som släpps ska gå gratis eller för allsvensk summa. Först Villa för 2.1m (wtf?????!!!!?!!??) och nu Bojan gratis. Pinsamt är ordet för denna ledning. Våra rivaler hade garanterat sålt honom för MINST 10m euro. [/QUOTE] Stoke och alla andra lag visste att Barcelona ville bli av med Bojan, blir svårt att förhandla då. Men visst, en liten summa hade varit trevligt. Nu slipper laget i alla fall hans lön, alltid något.
Barcelona Gabriel
2014-07-22 21:11
Real Madrid har verkligen ett lyx problem med den truppen de har. Man kan som Culé sitta och påstå att det blir för många karameller i tårtan men jag hade absolut inte klagat över att ha liknande problem i våran klubb. Den enda positionen som kan jämföras med dem från våran sida är anfallet, sedan har dem både bättre försvar och mittfält. Kolla på deras jäkla mittfält; Xabi Alonso, Khedira, Modric, Kroos, Isco, Di Maria och Illaramendi. Förlåt men alltså, wtf? Vad är det för sjukt jävla mittfält. Och här kommer vi med Sergi Roberto, haha alltså Gud väck mig ur denna mardrömmen. Men, jag undrar ändå hur dem ska få det att fungera. Det blir nästan ändå kanske för många karameller i tårtan, tänket framför allt på Isco, hur resonerar han gällande sin framtid? Personligen tycker jag att Isco är en bättre spelare än James och jag hade aldrig offrat honom för att ge plats åt Chamez. Alla här inne vet hur irriterad jag blev när de köpte Isco förra sommaren medans vi bara kollade på, så om den här värvningen innebär att Isco drar så blir jag bara glad. Sen finns det ju en stor sannolikhet att även Di Maria drar. Men det är fortfarande ett mittfält av yttersta världsklass. Sen en sak angående Kroos, han är en underbar spelare som jag inte hade tackat nej till hos oss (även om han absolut inte var en prioritering), men jag ser honom lite som en lyxlirare. Ser inte honom som en spelare som tar mycket ansvar i varken press spel eller defensiva uppgifter på samma sätt som Xabi Alonso. Hur är det tänkt att dom ska formera mittfältet? Om dem ser Kroos som Alonsos efterträdare så lär det inte dröja länge innan de köper in ytterligare en mittfältare för att ersätta Alonso korrekt. Ett mittfält bestående av Modric - Kroos tror jag exempelvis inte alls på. Och bänka Alonso gör man inte. Vad är tanken då? Ska de rotera mellan Kroos och Modric då eller? Vettefan hur dem ska få det att fungera om jag ska vara ärlig. En annan som kanske borde ta och fundera över sin framtid är Jese, en spelare jag tror grymt mycket på, vart ska han få plats nu? Han var 4:e valet förra säsongen, nästa säsong lät han bli 5:e valet, synd för hans utveckling. Blir väldigt mycket prat om Real Madrid för tillfället, men faktum är att man inte kan undgå att intresseras över laget dem håller på att bygga upp. Samtidigt blir det sjukt tjatigt att beklaga sig över vår styrelses ständiga misslyckande att köpa en mittback. Men ja, Real Madrid har ett otroligt starkt lag tyvärr.
Barcelona Gabriel
2014-07-22 21:11
Real Madrid har verkligen ett lyx problem med den truppen de har. Man kan som Culé sitta och påstå att det blir för många karameller i tårtan men jag hade absolut inte klagat över att ha liknande problem i våran klubb. Den enda positionen som kan jämföras med dem från våran sida är anfallet, sedan har dem både bättre försvar och mittfält. Kolla på deras jäkla mittfält; Xabi Alonso, Khedira, Modric, Kroos, Isco, Di Maria och Illaramendi. Förlåt men alltså, wtf? Vad är det för sjukt jävla mittfält. Och här kommer vi med Sergi Roberto, haha alltså Gud väck mig ur denna mardrömmen. Men, jag undrar ändå hur dem ska få det att fungera. Det blir nästan ändå kanske för många karameller i tårtan, tänket framför allt på Isco, hur resonerar han gällande sin framtid? Personligen tycker jag att Isco är en bättre spelare än James och jag hade aldrig offrat honom för att ge plats åt Chamez. Alla här inne vet hur irriterad jag blev när de köpte Isco förra sommaren medans vi bara kollade på, så om den här värvningen innebär att Isco drar så blir jag bara glad. Sen finns det ju en stor sannolikhet att även Di Maria drar. Men det är fortfarande ett mittfält av yttersta världsklass. Sen en sak angående Kroos, han är en underbar spelare som jag inte hade tackat nej till hos oss (även om han absolut inte var en prioritering), men jag ser honom lite som en lyxlirare. Ser inte honom som en spelare som tar mycket ansvar i varken press spel eller defensiva uppgifter på samma sätt som Xabi Alonso. Hur är det tänkt att dom ska formera mittfältet? Om dem ser Kroos som Alonsos efterträdare så lär det inte dröja länge innan de köper in ytterligare en mittfältare för att ersätta Alonso korrekt. Ett mittfält bestående av Modric - Kroos tror jag exempelvis inte alls på. Och bänka Alonso gör man inte. Vad är tanken då? Ska de rotera mellan Kroos och Modric då eller? Vettefan hur dem ska få det att fungera om jag ska vara ärlig. En annan som kanske borde ta och fundera över sin framtid är Jese, en spelare jag tror grymt mycket på, vart ska han få plats nu? Han var 4:e valet förra säsongen, nästa säsong lät han bli 5:e valet, synd för hans utveckling. Blir väldigt mycket prat om Real Madrid för tillfället, men faktum är att man inte kan undgå att intresseras över laget dem håller på att bygga upp. Samtidigt blir det sjukt tjatigt att beklaga sig över vår styrelses ständiga misslyckande att köpa en mittback. Men ja, Real Madrid har ett otroligt starkt lag tyvärr.
Barcelona LeoMessi
2014-07-22 21:08
Fattar inte varför folk härinne är så rädda för real... Trots att dom har "bättre" och "starkare" lag varenda år så lyckas dom aldrig riktigt få övertaget mot oss. Jag tycker att vi är bättre än dom, folk verkar tro att rakitic är en amatör i jämförelse med kroos, och folk verkar glömma att real även måste hålla koll på messi, neymar, suarez och iniesta!
Barcelona zick9
2014-07-22 21:08
@Nodlehs:
Märkligt att vi slog Real Madrid två gånger på tre försök förra säsongen med dessa "usla" mittbackar. Lura er inte med att Real Madrid har förstärkt mer än oss den här sommaren. Att Di Maria ersätts med James är förmodligen inte ens någon förstärkning. Kroos blir en bra spelare för truppen och kan tillföra en hel del men vi har köpt Rakitic och Suarez.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-07-22 21:07
Nodlehs (Barcelona) Plastsupporter, kan du inte sälja alla dina saker nu. Sånna som dig behövs inte i klubben, du är en äkta madridista. Patetiska människa.
Barcelona Peshmerge - AS9
2014-07-22 21:03
@Mido:

Messi !
Barcelona Nodlehs
2014-07-22 20:59
@Mido:

Om vi inte köper någon back alls så kommer jag sälja allt jag äger inklusive kläder och tänder och investera på Real Madrid i el Clasico.

Köper vi en eller två hyfsade mittbackar så skulle jag säga att det är 50/50.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-07-22 20:57
Rakitic på James, Busquets på Kroos.
Barcelona Mido
2014-07-22 20:56
Har en fråga till er alla? Hur ska vi stoppa RM i år?
Barcelona AndreD
2014-07-22 20:51
@DM1982:
Fortfarande ska man kunna få pengar för honom när det är en PL-klubb han går till, de har gott om pengar. Helt sjukt att alla jävla spelare som släpps ska gå gratis eller för allsvensk summa. Först Villa för 2.1m (wtf?????!!!!?!!??) och nu Bojan gratis. Pinsamt är ordet för denna ledning. Våra rivaler hade garanterat sålt honom för MINST 10m euro.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-22 20:51
Kollade upp lite statistik på Cuadrado. Haha killen har tydligen spelat på 9 olika positioner, snacka om mångsidighet. Skulle bli glad om han värvades då såna spelare är nyttiga att ha i laget.
Cuadrado stod för 4 assist och 1 mål detta VM vilket betyder att han har varit inblandad i 5 mål vilket inte är så dåligt. Utan han hade nog James gjort 3-4 mål kanske.

Kollar man Cuadrados statistik i Serie A : 11 mål 5 assist på 32 matcher
Jämför med James Rodriguez i franska ligan: 9 mål 12 assist på 34 matcher

Sen kan man dra in Neymars statistik i ligan: 9 mål 8 assist på 26 matcher
Och det var hans första säsong i Europa, många av matcherna är inhopp också då han drogs lite med skador. Neymar är också 1 år yngre än James.

Så det jag vill komma fram till är att Real betalar 750 miljoner för en spelare som är värd runt 500 miljoner. Hans statistik är inte så märkvärdig tycker jag, nu när folk vet vem han är kommer han bli hårdare markerad vid matcher.
Jag tror verkligen inte att han kommer explodera i Real som så många tror då han behöver en roll likt Messi i Barcelona för att briljera, han kommer göra bra ifrån sig men han kommer inte göra prestationer som får han att bli framröstad som Balon dor vinnare. Får lite Kaka vibbar och då kom Kaka som världens bästa till Real men det är jag, jag kanske har helt fel i slutändan men vem vet :P
Barcelona Blaugrana91
2014-07-22 20:42
Haha fansen på Reals presentation av James skämmer ut sig genom att springa ut på planen!.....
Barcelona Riiio!!
2014-07-22 20:40
Jävla mobil haha! Nu så... Skapat ett lag där flera stjärnor, lagom till vintern kommer lipa efter speltid. Jese, Illara, Khedira, Di Maria och speciellt Isco är spelare som borde se över sina alternativ om jag va nån av dom.
Barcelona Riiio!!
2014-07-22 20:36
Även skapat ett lag där flera stjärnor lagomtaaj. j.
Barcelona neymar JR
2014-07-22 20:35
Cule4life Kroos då? Inte tror du på att Kroos kommer bänkas va? Kan säga till dig att Kroos kommer vara startman, ett mittfält med Kroos och modric som sittande mittfältare skrämmer inte mig så oerhört.
Barcelona Cule4life
2014-07-22 20:35
Alves har sagt att han stannar ! Enrique sa att chansen är stor att Afellay stannar. Song kan dra, Vi har spelare i La-Masia på hans position som är hästlängder bättre
Barcelona Cule4life
2014-07-22 20:34
Någon sa innan vart ska James Rodriguez få plats i madrid ?

Ex

Benzema
Ronaldo - James - Bale
Alonso - Modric
Marcelo - Ramos - Pepe - Carvalj
Lopez

Sen är det upp till DiMaria - Jese - Isco att kriga om dessa 4 platser längst fram. Madrid har skapat ett riktigt konkurrentkraftigt lag faktiskt.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-22 20:30
Cule4life Jag kan garanterat säga att song kommer lämna då mascherano kommer flyttas upp till mittfältet, samt att han inte heller prioriteras av Luis enrique. Affelay lämnar också, nu när xavi kommer stanna. Han får noll i speltid om han är kvar. Sen är det ju fortfarande osäkert om vad som kommer hända med Alves!?
Barcelona Cule4life
2014-07-22 20:25
Så Xavi stannar alltså

TerStegen - Bravo - Masip

Alves - Montoya - Pique - Batra - Alba - (Adriano)

Xavi - Iniesta - Sergio - Rakitic - Rafinha - Macherano - Song - Roberto

Messi - Suarez - Neymar - Deulefeo - Afellay - Pedro

+ Hela La-Masia

Inte så pjåkigt lag, Släng in ngn vänsterback och ngn mittback så är vi mer än redo.
2014-07-22 20:23
Mathieu är klockren, bara 3-4 år för gammal. Hoppas han håller samma klass i ett par år. Då blir det bra. Även in det är ett överpris i allas tycke
Barcelona LeoMessi
2014-07-22 20:22
@Nodlehs:

Hade Real köpt Suarez och vi James så hade suarez fått 63 % och James 22 %. Avundsjukan i det här landet är stor, kvittar vad barca gör. Hade barca skipat fred i mellanöstern så hade folk klagat på att barca leker "änglar".
Barcelona Gio Style
2014-07-22 20:19
Jag har sagt det hela tiden.
Mathieu bör rent egenskapsmässigt passa in väldigt bra hos oss, han har det vi saknat.
Sen är det inte en jättesexig värvning och det verkar bli ett överpris som vi får betala men bättre lär det bli i varje fall.

Däremot hade jag räknat med 2 mittbackar, typ Mathieu + en ung (Doria 3) men vi har återigen blivit förda bakom ljuset av ledningen.
Barcelona >The Reporter<
2014-07-22 20:10
Gillar Mathieu. Han är grym, synd att han är gammal, men vi ska vara glada att vi får in en mittback iaf. Jag tror att Mathieu passar oss bättre än Hummels. I Barca hamnar man oftast i en mot en lägen och då är Mathieu snabbare
Barcelona Gio Style
2014-07-22 20:09
@DM1982:
Nej såklart, men ändå lite kul. Hur mycket framtid tror du Markanen har i Real Madrid? :)
Annons: