/spanien/barcelona/forum/4237.aspx/spanien/barcelona/forum/4237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-23 12:25
"Enligt Squawka, en statistiktjänst, så är han den dyraste mittbacken över 30 år gammal genom tiderna".

Detta säger väl allt om detta köp, heja Zubi !!!
Barcelona Som La Gent Blaugrana
2014-07-23 12:24
Hans nya utköpsklausul är 50 miljoner euro...

Någon som vet vilke tröjnummer han får?
Barcelona Lion24
2014-07-23 12:24
Folk verkar ha glömt vilken klubb dom håller på. Det här är FC Barcelona för Guds skull. FC Barcelonas ambitioner är och ska alltid vara att man slåss om ALLA pokaler. FC Barcelona var inte för längesedan kallad en av historiens bästa lag (Peps lag) och man har en unik spelsystem som tidigare totalt revolutionerade fotbollen. Man har en arena på 98 000+ och man är 2-3 största klubben i världen, sett till ekonomi. FC Barcelona är också ett av de lag som utan tvekan har mest fans i världen. I FC Barcelona spelar Messi som är en av historiens största och bästa fotbollsspelare, de ni, man har Neymar, Suarez, Iniesta. Världsspelare som tillhör den absoluta fotbollseliten.

Under så många år har vi vunnit men under så många år har 98% av alla Barcelona fans vetat att vi har tydliga problem bland mittbackarna. Den här klubben med sin storhet (som jag nämnde där uppe) kan locka vilken spelare de vill. FC Barcelona hade utan tvekat kunnat köpa Kompany och Benatia i år. Det här är FC Barcelona, spela inte barn. I stället får vi in en snart 31 åring för en grovt överpris som dessutom har BRISTER I SIN PROFESSIONALISM (rökandet). Den här spelaren ska leda FC Barelonas backlinje. En spelare som dessutom inte tillhör världseliten på sin position, långt ifrån dessutom, och som håller max 3 säsonger. Det här är inte värdigt FC Barcelona. Det här är rent ut sagt förkastligt. Detta är en skandal på alla sätt och vis. I 3-4 år har vi varit tokiga på våra mittbackar och då ska Jeremy Mathieu (31 år, brister i professionalismen och för 20M) lösa våra problem.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-23 12:23
Välkommen till FC Barcelona Methieu!! Folk får klaga hur mycket som helst men faktum kvarstår att vi får en lång stark och ganska snabb back och det är verkligen det som saknas för att vi ska kunna ha ett mittbackspar som kompletterar varandra. Det är många klubbar som är ute efter mittbackar och vad jag vet är det bara PSG som har fått in en i David Luiz men inte ens han håller måttet, hellre Mathieu säger jag. Dessutom gjorde han 4 mål förra säsong varav ett av dom mot Real, äntligen får vi in en försvarare som kan göra nick mål på fasta situationer. Suarez är lika gammal som Messi så dom har några år kvar tillsammans att briljera på toppen. Kolla Klose killen är 36 och levererar än, Rio Ferdinand är 35 men har visat att en spelare håller fortfarande efter 30 sträcket!!
Barcelona El Conejito
2014-07-23 12:22
Barcelona El Conejito
2014-07-23 12:21
Det som ger mig ångest över en värvning av Mathiue är att Barca troligtvis inte kommer värva 2 mittbackar till, vilket är precis det vi behöver. En mittback som skulle hålla i en CL-final... Hummels, T.silva osv osv osv... av den kalibern och en ung lovande som Marquinhos. Men med den här värvningen är troligtvis 1/2 mittbackar som kommer värvas in denna säsongen... eller vem vet ledningen kanske överraskar oss och värvar in 2 tunga mittbackar till!!!! eller inte... Mathiue är INGET annat än en BACK-UP spelare, oavsett hur optimistisk man är.... han är inte en bra startspelare och inte lovande... fattar inte den här värvningen helt sjukt..
Barcelona Rambla~
2014-07-23 12:21
Pique skadebenägen, Matieu ny, behöver tid att komma in i systemet bla bla, skadebenägen han också.

Vi vet hur det brukar se ut efter några månader när skadorna och avstängningarna duggar tätt. Vi behöver verkligen minst 1 mittback till. Så vida inte LE har tänkt sig att flytta upp någon från B?
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-23 12:16
Då var han klar alltså, bara att gilla läget och hoppas det blir en nyttig värvning. Då återstår frågan vem blir mittback nr 2 och finns det pengar över? Bienvibguts, Jeremy!
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-23 12:14
Skiter i hur mycket Barca betalar för spelare För visa har inne låter det som klubben drar pengar från deras konto Äntligen en mittback köpt..be happy.. Mathiue kommer göra bättre än vad PIQUE gjort senaste 3 åren tillsammans
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-23 12:12
Vad är ni på väg med den har med åldern, mathieu är 30år, alltså är på hans absolut bästa, han är mittback vilket gör han håller minst 4 år till.. Samma gäller på de som klagar på att Suarez är 28 år... Jag menar hur många under 25 år är så bara som han Om 30 åring är för gammal (år 2014) Då kan jag tänka mig att (2030) kommer folk tycka att 23 åring spelare är för gammal..
Barcelona el Flaco
2014-07-23 12:09
20 miljoner för Mathieu?! I give up.
Barcelona Rambla~
2014-07-23 12:09
@Thiago_Alcantara:

Det beror på om LE väljer att spela annat än enbart 4-3-3. I ett 4-2-3-1, kan tex Cuadrado ta en offensiv mittfältsplats på kanten. Fast jag håller i sak med dig, max 15-20m för icke startspelare som ska utmana om startplatser. Fast tyvärr verkar den tiden vara förbi med dagens skenande transfersummor. Vad får du för dessa pengar? Speciellt med den här ledningen där säljande klubbar lärt sig att verkligen ta rejält med betalt när vi kommer knackandes på deras dörr. Dessutom, för de summorna och de spelarman man kan värva, kan vi likväl låta våra egna talanger spela eller utmana. De borde ju ligga inom den priskategorin själva.
Barcelona ElRaval
2014-07-23 12:08
Ni kan gnälla bäst ni vill.

Men faktum är att det finns få spelare (som är tillgängliga) på marknaden som har de attribut som Mathieu besitter och som uppenbarligen Lucho känner är viktiga för laget.

Vi får en nicksäker, stark och djurig mittback som samtidigt är helt ok på fötterna.

Ni tror att "one size fits all"-systemet fungerar i fotboll, men ni har fel. Vi försöker bygga ett lag och jag tycker det är uppenbart att det var just den här spelarTYPEN som var önskad. Visst att vi kan köpa en Balanta eller Benatia (som plötsligt alla tycker är världsbäst????), men besitter inte alla spelare som det har varit snack om samma egenskaper som vi redan har i truppen?

Jag tycker dessutom om att det är en äldre spelare då det innebär att mittbackarna vi har i klubben kan få speltid om några år. Bagnack, Bartra och Le skulle känna sig bortglömda om vi köper in en Marquinhos. Uppenbarligen tror ledningen på våra yngre.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-23 12:08
@The Reporter:

Ja och vi har sett vilka skadeproblem han fått sedan dess. Vi måste ha in en yngre mittback också, annars tycker jag denna värvning känns rätt ologisk.
Barcelona >The Reporter<
2014-07-23 12:04
@fiazhamsath: Random fact: Carles Puyol was 30 years old in 2008.
Barcelona Rambla~
2014-07-23 12:03
Det är ju inte spelaren i sig som är själva problemet. Mathieu kommer garanterat göra bra ifrån sig om han slipper sina skador. Det jag stör mig på är hur denna ledning agerar på transfermarknaden. De verkar ju ha noll kompetens. Varenda klubb i Europa känner nu till detta och drar allt som oftast fördel av det. Klubben kan inte sälja av spelare. Skit samma säger vissa, de platsar inte i Barca. Nehä, så då ska de ges bort gratis? Är inte varje miljon man kan få in viktig då? Speciellt med tanke på vilka jävla överpriser man betalar för spelare man värvar in. Titta på Madrid, de får betalt för sina ratade spelare.

Barca slösar och betalar överpriser och just därför borde det vara ännu viktigare att klara av att få betalt för spelare man säljer. Förr eller senare så spricker den här bubblan.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-23 12:00
En av de mest bisarra värvningarna jag varit med om som culé. Ingen dålig spelare som sagt, men har aldrig kunnat se honom i Barcatröjan. 31 år, omskolad vänsterback, rejält överpris.

Det positiva är väl att Alba återigen får spela med sin lekkamrat och att vi faktiskt värvar en "mittback". Hoppas han överraskar oss alla och visar att han är värd besväret.

Snälla Zubi, köp en ordentlig mittback också.

Benvingut, Jeremy Mathieu.
Barcelona Gabriel
Då var det klart, Jeremy Mathieu är en FC Barcelona spelare. Även om han är långt ifrån den spelaren jag ville ha hit så fr man väl ändå önska honom lycka till. Bienvibguts, Jeremy!
Barcelona Thiago_Alcantara
@Rambla~:

Jag kan inte se att han skulle ta en startplats i anfallet. Kan inte heller se att han skulle ta Alves plats i en offensivare ytterbacksroll eftersom att då borde Alves redan lämnat. Förstår nu vad du menar med priset och där är vi överens, OM han får roll som startspelare. Skulle han gå in som ersättare vid skador och dylikt anser jag att maximalt 15m för ett framtidsman (som kan ta en startplats) är i högsta laget. Men det kanske bara är jag som är gammalmodig. I övrigt är vi ense ang resonemanget
Barcelona >The Reporter<
2014-07-23 11:55
Vi får in en bra passningsfot, snabbhet, och en spelare som är bra i luften. Mycket bra!
Barcelona Emanuel B
2014-07-23 11:55
Jag är också nöjd med Mathieu, har alltid älskat honom som vänsterback, dock inte sett så mycket av honom som en CB, men det sägs ju att han har presterat på den positionen. Vill gärna ha en till mittback!
Barcelona Rambla~
2014-07-23 11:53
@The Reporter:

Japp, synd bara att han inte var lite yngre. Det här med "instalments" kan innebära att klubben betalar av för en spelare som kanske tom lagt skorna på hyllan. Bra jobbat Zubi och Barto.
Barcelona Lion24
2014-07-23 11:52
Haha, FC Barcelona. För inte länge sedan en av historiens bästa lag. FC Barcelona. Den klubb som borde kunna locka till sig varenda fotbollsspelare (förutom rivalspelare) p.g.a sin historia och spelsystem. Detta är tragiskt, jag kommer aldrig någonsin att kunna accepter den här värvningen eftersom det gör så fruktansvärt ont. Maränger, skratta på ni, ni har rätt att göra det. Enjoy life for the moment. Jag väntar till 2016.
Barcelona Emanuel B
2014-07-23 11:50
@barcastuff: Official: Barcelona announce the transfer of Valencia centre back Jeremy Mathieu (30) #fcblive EDIT: 2:a
Barcelona >The Reporter<
Haha oj förlåt för stavfelen
Barcelona >The Reporter<
Jag är nöjd med värvningen, en jävla best! Glöm inte att han gjorde två mål på Real med huvudet mot Real förra säsongen :)
Barcelona NoGo™
2014-07-23 11:48
Official: Barcelona announce the transfer of Valencia centre back Jeremy Mathieu (30) #fcblive

Benvingut!
Barcelona Rambla~
2014-07-23 11:40
Den här ledningen har verkligen skämt ut sig hur de har hanterat hela den här Mathieu-affären. Det tog mer än 1 månad att värva honom. Snacka om att slösa bort tid utan att få någonting gjort.

Nåväl, benvingut Jeremy Mathieu.
Barcelona Rambla~
2014-07-23 11:35
Zellick Det roliga är ju att det såg ut ungefär likadant i Real Madrid under förra säsongen. Alltså för mycket stjärnor som inte fick tillräckligt med speltid. De fick trots det till slut sin CL-titel, även om det behövdes åskilliga miljarder från Perez innan de ens kom till final. Trots det ska nu deras bänk fyllas med ännu större stjärnor. Det är precis det problemet du beskrev nyss med avsaknad av indentitet.
Barcelona Zellick
2014-07-23 11:24
@Thiago_Alcantara:

Har en kompis som håller på Real som jag faktiskt hade detta samtal med igår kväll. För mig är det ett fail av ledningen att ha så dyra spelare som nöter bänk, då har man gjort ett fel i bedömningen av antingen spelarna eller behovet.

Kompisen har en annan uppfattning, för honom spelar det egentligen ingen roll hur många spelare som hamnar utanför truppen eller som inte får speltid, bästa elvan spelar och han vill bara se de största och bästa skriva på för klubben. Likt många här inne skriker efter.

Roberto är skit, Bartra är skit, Pique är skit, ersätt alla med de största namnen har hörts ett par gånger här inne senaste månaden. Som jag sa till min kompis så tappar ett lag sin identitet och all känsla genom att inte satsa på egna talanger och någon form av grundidé om hur fotboll skall spelas. Då kan man lika gärna börja hejja på nästa lag som köps av en rik oljemiljardär om man bara vill ha de bästa legosoldaterna sen är man nöjd. Förstår det inte alls.
Annons: