/spanien/barcelona/forum/4232.aspx/spanien/barcelona/forum/4232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-11-05 12:14
Cesc var dock aldrig bra i Barca där var det bara bra att vi sålde honom. Vad gjorde han 3 år i klubben förutom att va dålig? Thiago är en annan femma där gick vi miste om en bra spelare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cule4life
2014-11-05 12:12
Juanfran som högerback och godin. Sen Diego simione kanon
Barcelona Barcadinho.
2014-11-05 11:45
Fel strategi av Cruyff - vi skulle inte behöva värva de mittfältarna som real värvade.
Men vi skulle däremot ta hand mycket bättre om de vi redan haft inne i klubben, nämligen Cesc Fabregas o Thiago Alcantara.

Gräset är väl alltid grönare på andra sidan...eller...
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-11-05 11:44
Kan folk sluta drömma om reus?, vart ska han spela , mittfältare?. Vårat mittfält är redan ostabilt i dagsläget... VI har redan problem att få ihop alla offensiva spelare att fungera tillsammans. Vi behöver en akut högerback av världsklass och en ung mittback. Och inget av det kan vi skaffa för vi har transferförbud! Så vi får lita på Barta, Rafinha mfl och hoppas på att lucho får ihop laget nu.
Barcelona Barcadinho.
2014-11-05 11:42
Lion 24 – Ursäkta först att jag jämt dröjer så länge med diskussionen. Hinner inte.

Jag gillar mycket ditt senaste inlägg. Du har en del olika poäng och du argumenterar dem logiskt.

Jag vill fortsätta spola vidare på tre av dina poäng.

1) Att vi har haft kris i backlinjen i flera år – helt rätt. Problemet i backlinjen har varit upp på tapeterna på vårt forum under en lång tid. Jag kommer inte ihåg vem som skrev vad, men jag kan berätta om mina tidigare synpunkter.

Jag var besviken redan på Tito (RIP) att han inte tagit situationen på allvar. Det var klart att Puyol skulle knä opereras och att han skulle vara borta 6 månader. Det visste man redan våren 2013. En 34-årig efter tuffa operationer. De flesta skulle förstå att han inte skulle komma tillbaka till ett normalt spel igen.

Jag var vidare lika besviken på Tata att han med inte tog situationen på allvar. Jag gick in på nätet den här sommaren varenda dag och väntade på nyheter. Jag hade stora förväntningar på honom eftersom han tränade länge i Sydamerika, en kontinent med en bra tradition vad det gäller försvarare.. Jag var så säker att han skulle plocka fram en okänd talang från ingenstans som i fallet Varane i Real. Att han skulle överraska allihop. Dessvärre ingen ny back överhuvudtaget.
Och Lucho försöker rätta till detta men värvar inte en försvarare bland de bästa i världen trots det att det var nästan prio nr 1.

Vi kan bara konstatera att problemet har varit under en längre tid och det krävde tre olika tränare och två presidenter innan man överhuvudtaget gjort någonting.

2) Du kritiserar klubben att man inte gjorde ett bra förarbete med andra försvarare redan i jan – absolut. Det stämmer. Att värva stora spelare kräver mycket förarbete.
Men vi kan titta på flera aspekter här. Rosell har sagt upp sig som president just i januari och han hade domstolen på naken med affären av Ney. Vi kan spekulera lite hur stämningen i korridorerna var under den här månaden. Säkert många administrativa människor med många frågor i huvud. Vad som ska hända. Vi kan lägga till att Bortomeu position som ny president inte heller gick utan kritik. Klubbens stadga säger så att en vice president tar över i såna avhopp. Men en del journalister krävde ett nytt val omgående.

Dvs, ledningen hade andra bekymmer just under det här transfer fönstret. Det är därför jag skrev tidigare - ”kan man inte ha kontinuitet åtminstone på en front”. Vi behöver lugnet uppe bland beslutsfattarna för att kunna jobba bättre på lägre nivåer, t ex värvningar. Men så klart, nån kunde ta ansvaret, jo, Zubi om ingen annan.

3) Att vi värvar offensiva spelare för överpris och glömmer titta på andra lagdelar – stämmer helt. Och ibland väldigt ologisk strategi.
Men det är så det fungerar därnere och bakgrunden är nog kapp tävlingen med Real. Folk älskar såna maffiga glansiga värvningar. Det räcker med att titta på de enorma presentationer som de får i arenan.
Bortomeu är inte den första och inte heller den sista presidenten att bli totalt blind av att vara kåt på stjärnspelare.

(Jäkla vilken uppsats, flera år sist jag har skrivit så långa grejer här, det tar tid, tror inte jag gör om det på ett tag, även om det är kul).

Barcelona >The Reporter<
2014-11-05 11:28
Kan man testa viaplay gratis?
Barcelona jawwa
2014-11-05 11:02
Stämmer det med Martino så har barca officiellt blivit en sekt. Det skulle inte förvåna mig om det nu var fallet med tanke på hur bra vi spelade under hösten och hur värdelösa vi blev under våren. Cesc var under samma höst en av dem bättre med massa mål och assist
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-05 10:43
Martino (ex-coach Barcelona): "My year at Barça was intense. A great experience, very enriching. I learned a lot, won't make same mistakes." Martino: "At Barça, I moved away from what I am. I was too focused on respecting history and organization, which is logical too." [tyc]
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-05 10:30
[QUOTE=koeman92]Baha Fortsättning drömma du.. Som om våran pissledning skulle kunna göra så bra affärer. Nästan alla har har redan gett upp, och transferförbudet lär nog kvarstå. Bara att hålla ut och hoppas på bättre tider efter 2016. #BringBackLaporta [/QUOTE] Jag hade mutat hans Pappa, lillebror, lillesyster, mamma, farfar och listan kan göras lång precis som Neymars pappa. Rosell style! hahaha.
Barcelona koeman92
2014-11-05 10:14
Fortsätt*

Förlåt för felstavningar. Skriver från mobilen
Barcelona koeman92
2014-11-05 10:13
Baha

Fortsättning drömma du.. Som om våran pissledning skulle kunna göra så bra affärer. Nästan alla har har redan gett upp, och transferförbudet lär nog kvarstå. Bara att hålla ut och hoppas på bättre tider efter 2016.

#BringBackLaporta
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-05 10:06
Transferban eller inte om den här idioti ledningen verkligen bryr sig om klubben ska de göra klart med spelare tills vi får värva igen. Jag hade betalat Reus klausul och pratat med hans agent redan om ett kontrakt. Precis som Bayern övertygade Levandowski, kan vi övertyga Reus. Där efter hade jag gjort klart med en lovande och en mer erfaren mittback och en högerback. Sålt Vermalen, Douglas, Pique och Roberto. Kovacic i Inter eller Göndugan hade varit drömmen för att ersätta Xavi.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-05 09:53
Vissa har fått det fel om foten angående Reus. Han är ingen status kåt spelare. Han spelar för laget och är väldigt osjälvisk som lagkamrat. Självklart väljer han Barca då han är en av få Dortmund spelare som verkligen respekterar klubbens historia och fans, man ska aldrig säga aldrig när det gäller Bayern. Om det inte vore för Barcas transfer avstängning hade vi värvat honom. Jag hade spelat honom på Iniestas position och vid vissa matcher vilat Neymar och spelat han på hans kant med. Om Real får James att springa och spela som de vill. Kan vi också.
Barcelona Barca Barca
2014-11-05 09:51
@Barcelonistas:

Modric drömklubb var Barcelona slutade med att Real värvade honom..
Robinhos drömklubb var Barcelona, slutade med att han hamnade i Real..
Van der Vaarts favoritklubb var Barcelona, real värvade honom..
Isco, Özil samma sak, slutar med att Real värvar dom..

Reus, bäst att du håller käften om du vill spela för oss, Barca värvar bara från arsenal eller helt random spelare som aldrig sagt ett skaft om våran klubb...
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-05 09:47
Bartra: "Blaugrana is part of my life. I already wore a Barça shirt when I was one year old. Those colours are in my skin." Bartra behöver en speciellt dietist och träningsprogram för att stärka honom. Han kan bli en riktigt bra back med självförtroende från tränaren. Speciellt på hörnor är han orädd och farlig.
Barcelona Zyzz
2014-11-05 09:24
Barcelonistas: Enligt rapporter angående Suarez fall hos CAS så skulle hans straff bli reducerat så att han bara skulle bli avstängd i 2 månader. Så blev det inte... Efter det så litar jag inte ett skit på dessa rapporter angående CAS straffreduceringar. CAS visade istället att de är stenhårda eftersom Suarez BORDE fått straffet sänkt ännu mer än vad han fick. Räkna därför inte med att Barcas transferförbud kommer att hävas/minska.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-05 09:10
I december kommer FC Barcelona tillsammans med FIFA närvara vid ett förhör angående det nuvarande transferförbud som drabbat katalanerna. Enligt rapporter från Spanien kan klubben få straffet reducerat vilket skulle innebära att man kan genoföra värvningar redan nästa sommar.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-05 09:10
I december kommer FC Barcelona tillsammans med FIFA närvara vid ett förhör angående det nuvarande transferförbud som drabbat katalanerna. Enligt rapporter från Spanien kan klubben få straffet reducerat vilket skulle innebära att man kan genoföra värvningar redan nästa sommar.
Barcelona Smogen
2014-11-05 08:37
Det säger ju allt om hur usel Zubi är när man numera drömmer om att få tillbaka Txiki! Killen med värvningar som Henrique, Hleb, Keirrison, Caceres och chygrinsky på meritlistan. haha...kom tillbaka Txiki, allt är förlåtet!
Barcelona jawwa
2014-11-05 07:44
Drömmen hade varit att få in Reus. Sen lyckas med det omöjliga att få in en världsklass mittback och en ersättare till alves.
Barcelona Thierry Henry
2014-11-05 03:53
@A good coach is everything!:

Vilka 17-19 åringar har barca köpt dom senaste åren då? Jag kan inte minnas en enda. Vi har satsat på la masia produkter och köpt färdiga spelare. Dom yngsta jag kan komma på är Neymar (21) Ter stegen (22). Så att "alla 17-19 åringar vi köpt dom senaste åren är skit". Är ju skrattretande. Vi har inte ens köpt in några sådana till a laget! D.Suarez och Halilovic har köpts in till b laget däremot. Inget som pekar på Att dom skulle va skit?

Real kan inte utveckla egna talanger så dom chans köper in spelare istället. Vissa av deras köp lyckas vissa gör det inte. Som Casemiro t:ex. Reals värvningsfilosofi är knappast något att hylla eller se upp till. Snarare tvärtom. Det är patetiskt va lite dom fått ut för sina pengar dom senaste 10 åren. Medan vi har 6 ligatitlar och 3 cl titlar så har dom 3 ligqtitlar och 1 cl titel. Trotts att dom spenderat drygt 4 miljarder mer än oss på spelarköp dom senaste 10 åren

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013/07/08/4096370/revealed-how-madrid-have-spent-300m-more-on-transfers-than
Barcelona Barcelonistas
2014-11-05 02:32
unpredictable.. Haha det är just det vi är med den här spelmodellen. Lär dig anpassa laget efter motståndarna. Dagens Barca är skit i jämförelse med 08-12. Det funkar inte och åka ner till Bernabeu och spela ut sådana lag. Dom tiderna är förbi. 1 -anpassa lager efter motstånd 2 - ändra på konceptet, få laget och spela snabbare och mer fartfylld. 3 - fixa avståndet mellan lagdelarna, rogers lärde sig en läxa efter 0-3 hemma mot Madrid, LE däremot snubblar på samma bananskal igen.
Barcelona LeoMessi
2014-11-05 02:27
Så Reus dröm är att spela för Barca? Real here he comes!
Barcelona Barcelonistas
2014-11-05 02:25
Dortmund winger Marco Reus (25), who has 25M buyout fee next year, would prefer to join Barcelona, his dream club since he was a kid.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-05 02:25
Dortmund winger Marco Reus (25), who has 25M buyout fee next year, would prefer to join Barcelona, his dream club since he was a kid.
Barcelona zigazaga
2014-11-05 01:41
Luis Enrique: -''We have a clear philosophy. I wont change for a bad result. We want to control the game, but also want to be unpredictable''.

Jo jo, det är fint och hålla sig till sin fotboll. Men inte fan ska man göra det när man kör fast mot bättre lag, din envisa jävel. Ibland tänker jag, kan vi inte spela en match då och då när vi kör fast som de andra topplagen? Som ex Dortmund, eller tom Madrid? Alltså bara för o testa nåt nytt, spela med 2 linjer på 4 gubbar när vi försvarar oss, sen kuta fram och bara kontra? Inte ha så mycket bollinnehav. Testa något helt nytt är ett måste när vi inte klarar av och spela vårt eget spel. Testa något nytt i backlinjen och i anfallet. Det är ett måste, inte fan ska man fortsätta med något som tydligt inte fungerar. Jag vet inte vart Enrique ser 'unpredictable' i dagens Barca, kanske när bollen kommer till Dani Alves som slår sina meningslösa inlägg för motståndarna o rensa varje gång? Vad vet jag, nä nu ska jag sova. Hoppas på en uppryckning imorrn!
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-05 00:28
Hoppas verkligen Messi sätter 2 mot Ajax. Det är på tiden att det vänder för honom. Barca behöver ett andrum för att hitta fotfästet. Det var väldigt positivt att höra stt Luis Enrique ser De boer som sin efterträdare. Det gör jag också. Gillar hans attityd, hans förankring i Barca och Ajax samt att han är ung och nytänkande.
Barcelona jawwa
2014-11-04 23:44
Dm 1982 Ah, sjukt nog gör den det. Tror dock det vänder snart. Det jag imponeras mest utav är att alla spelare som Dortmund värvar in passar som handen i handsken. Man kan då fråga sig huruvida det är en perfekt scouting eller klopps sätt att spela som ligger till grund för det.
Barcelona >The Reporter<
2014-11-04 23:32
Messi mot rekordet imorgon
Barcelona DM1982
2014-11-04 23:29
[QUOTE=jawwa]Dortmunds CL spel....dreglar [/QUOTE] Deras ligaspel...gråter.
Annons: