/spanien/barcelona/forum/4230.aspx/spanien/barcelona/forum/4230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona san_miguel
2014-07-23 23:14
Jag fattar inte varför ingen nämner att Pep hade ännu mindre erfarenhet när han började träna Barcas a-lag.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-07-23 23:12
@DM1982:

Om vi hade haft señor Flo som president hade vi fått skadestånd av Fifa
Barcelona Vampíro
2014-07-23 23:08
Nemesis 10 Vänta, så du tycker att Gerard Piqué ska vara ordinarie i Barcelona? Okej du tappade mig redan där, hur fan ska man inte vara orolig då? Finns det nånting som pekar på att han kommer lyfta sig, han har blivit sämre och sämre under tre års tid och blev t.o.m. petad i landslaget. En mer loj och ointresserad spelare får man leta efter. Han är nöjd med livet, han har vunnit exakt alla titlar, bor i sin hemstad, han har score:at en popstjärna och har en familj. Jag kan fan förstå honom men han ska inte vara kvar i Barça för det. Att vi vann CL 10/11 med de är helt irrelevant. Många av spelarna är kvar men det är en otrolig skillnad på kvalité och hunger för att inte nämna tränaren. Det är nu fyra år sen så det är knappast ett måttstock, sedan dess har många av spelarna gått ner sig rejält. Så ja jag hade vart ännu mer orolig om Piqué ska gå ännu en säsong och glida runt utan att prestera. Men hey hans morfar är deep i Barça och grabben är katalan, det verkar duga dessa dagar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2014-07-23 22:53
[QUOTE=Peshmerge - AS9]En fråga.. på artikeln "Silly Season 2014" klara övergångar in står alla spelares namn med som skrivit på för Barca. Men jag undrar varför inte Luis Suarez namn står med där? någon som har någon aning varför? Är det för att han officiellt inte blivit presenterad som Barca spelare kanske? han är ju ändå klar.. [/QUOTE] Han får inte skrivas in där, det har FIFA bestämt.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-23 22:47
@Vampíro:
Jag respekterar din åsikt kring Mathieu, du tycker helt enkelt inte att han är tillräckligt bra och verkar vara extremt orolig över att det kommer gå åt helvete med honom och att vi inte har en chans att vinna CL osv... Men du har väl inte glömt att vi vann CL och Ligan med Pique och Macherano som mittbackspar va? Plus att Mascherano kommer säkerligen få spela i mittfältet nu när Mathieu har anlänt så att det du säger om att Mascherano och Mathieu kommer bli vårat mittlås vet jag inte riktigt varför. Den största anledningen till att vårat försvar inte har fungerat är pga att vårat kollektiva försvarsspel har blivit som bort blåst. Får vi tillbaka våran press och försvarar bättre som lag kommer det underlätta för backarna också. Kör vi med Pique och Mathieu så får vi ett stabilare mittlås än Pique Mascherano så jag tycker fortfarande att vi har alla möjligheter att plocka hem dom tunga titlarna. Som sagt jag respekterar din åsikt men jag förstår inte hur du kan må så dåligt över en värvning av Mathieu när det är en uppgradering från Mascherano i mittlåset....
Barcelona LeoMessi
2014-07-23 22:44
haha jävlar vad alves har förändrats!! Man kan knappt tro att det är han
Barcelona Peshmerge - AS9
2014-07-23 22:44
En fråga.. på artikeln "Silly Season 2014" klara övergångar in står alla spelares namn med som skrivit på för Barca. Men jag undrar varför inte Luis Suarez namn står med där? någon som har någon aning varför? Är det för att han officiellt inte blivit presenterad som Barca spelare kanske? han är ju ändå klar..
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-07-23 22:43
Aurier är i princip klar för PSG för ynka 10M, herregud vilket bra pris! Hade vi velat köpa honom hade vi varit tvungna o buda 20M+. Alla kan lura Zubi, alla vet att vi har världens sämsta sportchef bland toppklubbarna...
Blev dock överraskad, trodde han var klar för Arsenal...
**
Välkommen Mathieu, önskar dig all lycka. Mathieu kommer göra mål Real i sin första El Clasico, ni kommer få se. Mark my words:).
Barcelona II Barça II
2014-07-23 22:42
Så ni menar på fullt allvar att LE är redo för ett lag som F.C Barcelona? Hade ni verkligen tyckt det ifall han inte var en gammal Barca spelare? Nej det hade ni förmodligen inte! Jag står fast vid att han inte är rätt man för oss, har gjort det sen dag ett men hoppas självklart att jag har fel. FCBlaugrana: Rutin säger du? Rutin i vad? Han misslyckades med att hantera stjärnorna i Roma och han saknar rutin när det kommer till slutspel ute i Europa (som tränare). Så det räcker med ett misslyckat år i ett storlag sedan ett ganska bra år i ett EL lag för att få tillräckligt med rutin? "Dåligt spelarmaterial" Roma hade absolut inte en dålig trupp! De har och hade då riktigt bra spelare. Försökte spelare "tiki taka", varför försöker han spela tiki taka med ett lag som uppenbarligen inte klarar av att göra det? Märkte han inte det efter alla träningar? Eller efter alla misslyckade matcher i ligan?
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-07-23 22:36
Om du ska döma han för hand tid i Roma då kan vi konstatera att du sover kraftigt min vän. Det va hans första stora uppdrag efter segundan i Spanien, från det till högsta ligan i Italien (där det är helt annan fotboll) till Roma som är ett stort lag, han hade inte samma förutsättningar som han idag har i Barca. Gör om gör rätt.
Barcelona FCBlaugrana
2014-07-23 22:35
@II Barça II:

Vill inte vara sån men det berodde på flera faktorer.
Jag kan bara nämna några. Men här kommer tre stycken, acceptera de eller inte men i alla fall. Ge honom en chans.

Med Roma

1. Hans första jobb som a-lagstränare.
2. Dåligt spelarmaterial.
3. Försökte spela tiki-taka.

Men nu har han:

1. Rutin.
2. Fantastiska spelare.
3. Är i klubben som uppfann tiki-takan.
Barcelona II Barça II
2014-07-23 22:32
Luis Enrique kommer att floppa så att det skriker om det, jag säger inte det för att vi just värvat Mathieu, tvärtom jag välkomnar Mathieu och önskar han all lycka i Barca. Jag säger det för att jag följde Roma när LE var tränare, han var fantasilös och gjorde ofta riktigt dåliga byten.

Med detta sagt så anser jag inte att det spelare någon roll ifall vi värvar fler mittbackar eller inte, jag tror att det gick åt helvete den dagen ledningen bestämde sig för LE som tränare.

Hoppas självklart att jag har fel, men detta är min personliga åsikt.
Barcelona LeoMessi
2014-07-23 22:30
Om något så förtjänar PSG att få en fet jävla transferban! Men istället får Barcelona transferban för att man är hemsk nog att ge barn från hela världen chansen att spela i världens bästa akademi och få en utbildning i världsklass. PSG pissar FIFA i ansiktet just nu, dom visar ingen respekt. FIFA och Uefa är rädda för shejken, dom är ju rädda att dom inte kommer att få mutor i framtiden.
Barcelona FCBlaugrana
2014-07-23 22:26
Hahaha ska man skratta eller gråta åt PSG och FIFA? PSG säkrade officiellt upp Aurier idag. PÅ LÅN. Hahaha de kringgår sitt Financial fair play denna säsongen med att låna honom iår. Jag spyr på detta. Fy vad vidrigt. Fotbollsmördare. Smart ska sägas av PSG. Men att det ska vara så enkelt att kringå det är pinsamt för FIFA. Att PSG utnyttjar det på detta vis är inte fair.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-23 22:22
@westinho - Sergio #16:

Exakt det jag menade mellan raderna. Lucho har fått sin favorit. Gott så långt.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-23 22:20
Panikvärvning är det väl knappast då han varit prio 1 sedan sommaren började.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-23 22:13
Vampiro

Hur får du Song-vibbar av Mathieu, och vad pekar på att det är en panikvärvning?
Barcelona Jarod The Pretender
2014-07-23 22:10
Jag kan förstå frustrationen hos många Barca-fans när det gäller värvningen av Mathieu. Nu när värvningen har offentliggjorts, så vill jag istället fokusera på det positiva med köpet. Vi får en spelare som bidrar med längd, styrka och snabbhet -egenskaper som behövs längst back i Barcas laguppställning. Lägg till att han känner ligan väldigt bra och spelat utomordentligt mot topplag, som t.ex. Real Madrid och Barca. Jag vill gärna se en till mittback i laget. Mascherano ska flyttas upp till mittfältspositionen där han spelar som bäst. Cuadrado hade jag gärna velat se i laget, men just nu känns den värvningen mindre prioriterat än mittbackspositionen. God råd till er mina kära Barca-vänner. Slösa inte så mycket energi på att gräma er över ledningen. Oavsett hur missnöjda vi är, så lär ledningen inte försvinna. Vi får helt enkelt vänta till valåret 2016. Med detta sagt, får ni gärna uttrycka era åsikter fritt. Känns bara onödigt att spendera den varma sommaren med att bli frustrerad över ledningens inkompetens. Väl mött!
Parre #6
2014-07-23 22:09
Om det är någon mittback som skulle vara möjlig o bra så är det Benatia. Vet att folk har hypat honom, men han var rent ut sagt briljant förra säsongen! Följer serie a och han var otroligt grym. Thiago Silva däremot, jag det inte varför PSG skulle sälja honom till oss. Dessutom skulle det blir så jävla sjukt överpris så att det skulle se astronomiskt ut. PSG behöver inte pengar, alla vet att vi är i behov av en MB samt att vi har deg. Mangala.... Portugisiska klubbar o deras jävla överpriser irriterar mig.
Real Madrid Kith.
2014-07-23 22:08
Håller helt med Vampiro, min oro är tyvärr förmodligen till och med snäppet värre.
Barcelona Vampíro
2014-07-23 22:01
Rambla~ Minns att det ryktades om att Mathieu själv inte villa komma till Barça förra året då han kände sig som ett andrahandsval. De började ju först visa intresse för honom när de failat med Thiago Silva. Hur som helst så har jag personligen extremt svårt för Mathieu. Bara det faktum att han inte är en naturlig mittback får mig att må lite illa. Han var nog som bäst när han spelade vänstermittfältare för några säsonger sen. Lägg till priset, åldern och att han lär kampera ihop med stackars Mascherano också. Till de som säger att han är rutinerad, ja visst men inte som mittback. Han har bara spelat på den positionen i lite över en säsong, det ska man inte glömma. Så nej jag är långt ifrån övertygad av den här affärern. Tänker inte helt ändra åsikt bara för att han råkat skriva på för Barcelona. Är ingen robot som bara går att programmera om på det sättet. Får välsigt mycket Song-vibbar från den här panikvärvningen.
Barcelona Rambla~
2014-07-23 21:30
Förresten, en liten parantes angående artikeln "Officiellt: Mathieu..." är det viktigt att poängtera att Barcelona inte alls har löst Mathieus utköpsklausul (det görs för övrigt aldrig av den köpande klubben, utan det är spelaren i fråga som löser kontraktet hos förbundet), utan Barcelona har kommit överens med Valencia att betala samma summa som motsvarar spelarens utköpsklausul. Det är en väsentlig skillnad. Speciellt när det kommer till den skatt som annars ska betalas ut till staten om spelarens klausul löses.
Barcelona Rambla~
2014-07-23 21:22
@Vampíro:

Jag har kommit till den här slutsatsen. Själva spelaren Mathieu kan nog göra det bra hos oss och jag har accepterat värvningen nu. Jag stör mig dock på följande saker. På sättet hur den här värvningen har gått till på. Det hela är så jävla amatörmässigt och man måste få kräva mer av en ledning som styr en kliubb som Barcelona. Ni som tycker att vi gnäller måste kunna förstå kritiken till hur Zubi & Co gör sina affärer. Jag kommer aldrig att gilla det eller tystas ner. Det hade gått att köpa Mathieu förra sommaren, jag vet att Zubi var angelägen redan då. Det är inte acceptabelt att en ledning för en storklubb agerar på det här viset. Det sker ju hela tiden vilket resulterar i att andra klubbar ser oss som ett skämt. Det måste få ett slut. Tyvärr lär det inte ta slut förrän denna skitledning blir utsparkade en gång för alla. Jävlar vad denna råtta Rosell och hans junta har ställt till med i denna klubb. Jag anade aldrig att det skulle bli så här illa när han vann presidentvalet.

Dessutom så stör jag mig på Lucho varför han är så envis och just har fastnat för Mathieu (även om han kan bli nyttig som sagt). Jag vill att Lucho även ska vilja ha en riktig storback som inger respekt men tyvärr så verkar han vara nöjd med Mathieu.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-23 21:21
Jag hittar inte någonstans på RAC1 twittersajt att Barca har en annan mittback på väg, men man får väl hoppas på det. Får väl hoppas på en back som är världsklass eller en talangfull yngre back.
Barcelona Vampíro
2014-07-23 21:11
[QUOTE=Rambla~]Fuck vad du gnäller! Fortsätt med det hur mycket du vill. :P [/QUOTE] Haha man lovar sig själv hela tiden att bara strunta i allt men sen är Zubi i farten och det brinner till direkt! Vad tycker du om Mathieu-dealen? Drömvärvning? :P
Barcelona Rambla~
2014-07-23 21:06
@Vampíro:

Fuck vad du gnäller!

Fortsätt med det hur mycket du vill. :P
Barcelona Vampíro
2014-07-23 21:05
Konstigt hur man kan vara aktiv på ett forum men ändå inte förstå sig på själva konceptet och hur det funkar. Forum är till för att diskutera och uttrycka sina åsikter, hur fan kan man då bli sur över att några andra tänker olika? Det är ju själva poängen med formatet. Vill man endast ha ryggdunkningar och att alla håller med varandra så försvinner syftet med ett forum. Sen förstår jag inte heller de som ständigt påpekar att folk "gnäller". Ni gör ju precis samma sak dvs. gnäller. Fuck och här skrev jag själv precis ett gnälligt inlägg om folk som gnäller på folk som gnäller. Gnällception.
Barcelona Rambla~
2014-07-23 21:03
Angående denna Spanoudakis:

La Masia
?@Youngcules
@DarrenArsenal1 lefty, mid orchestrator, good physique n attitude. Decent talent but Alena, Perez, Lee from that team are on different level

Ingen större förlust tydligen. Så det är okej att Arsenal tar 15-åringar från oss? Var ju därför vi blev avstängda av Fifa.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-23 21:03
Hahhhhahha Läst nyss på SVT text att nån finsk anfallare från AIK är klar för Real Madrid.. I texten värka det som att han ska spela för A- laget, när han i själva verket ska spela för Real Madrids B-lag Fan vad de förvränger den
Barcelona Rambla~
2014-07-23 21:01
@westinho - Sergio #16:

Vi var faktiskt rätt så anglägna. Han har funnits på Zubis lista ett tag.
Annons: