/spanien/barcelona/forum/423.aspx/spanien/barcelona/forum/423.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona påfågeln
2017-03-09 15:36
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ :

Det står ju i länken vilket bolag han jobbar för (Audio ALFREDO MARTINEZ, Onda Cero Radio). Alfredo är alltså kommentator i radio, ni vet man lyssnar gärna på radiokommentatorer i Spanien, och ser på teve med mute eller till och med sitter på arenan och lyssnar på radiokommentatorn.
Barcelona El Tridente
2017-03-09 15:30

Ferdinand, Owen, Steven Gerard firade lika mycket som jag :)
Barcelona wallmannen
2017-03-09 15:25
@Iniesta70 Haha. Själv kollade jag på matchen i efterhand pga jobb. När PSG gjorde sitt mål blev jag "lite småbitter" och stängde av skiten... Jag slog på text-tv och möttes av rubriken "Barcas monstervändning" Ärligt talat trodde jag inte min ögon. Jag bestämde mig för att fortsätta titta på inspelningen för att se hur det hela gick till. Ju längre matchen led och minuterna tickade på, desto mer övertygad blev jag att jag inbillat mig allting. När kommer målen? Jag blev tvungen att stoppa inspelningen för att kika på svt text igen. "Barcas monstervändning" stod det klart och tydligt. Fortsatte att kolla och resten är historia.. som det brukar heta.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-03-09 15:24
@neymar JR || Cillessen #1:

Jämför det med hur svenska kommentatorerna reagerade vid 6-1 målet.
Herregud!

Det var tur att jag sa upp min viasat för året då jag såg hur vilka som fick kommentera vår match.

Samma gubbe igen.
Jag tror att han jobbar för någon spansk kanal. Skulle hellre lyssna på honom eller någon av de arabiska kanalerna trots att jag inte fattar jackshiit!!

Det är ju känslan, passionen och kärleken för sporten man vill se med lite expertis så klart.

Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-09 15:18
Freeyourmind Fan jag blir förbannad efter den länken, helt otroligt hur mycket tv-bolagen sänker ljudet på publiken!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Coach Pep.
2017-03-09 15:16
Det är en "sorg för fotbollen" att vårt lag bjudit på de mest spektakulära segrarna och ögonblicken senaste decenniet.

En final mellan P$G och "Real" Madrid hade varit en triumf för fotbollen!
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-03-09 15:15
Det kan nog bli poängtapp mot Depor... Särskilt efter en sånhär urladdning. Hoppas spelarna är vakna på söndag.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-09 15:14
Iniesta70. Haha för jävla härlig är du.
2017-03-09 15:14
Vem är den här kommentatorn ?
Vilka tv bolag jobbar han för?

Det såg nästan ut som att han fick hjärtattack för en stund..
Barcelona barcatillidie
2017-03-09 15:09
Kan någon förklara hur det går till vid biljettköp av CL matcher på hemmaplan? Måste man vänta till lottningen först och sedan snabbt försöka köpa en biljett eller?
Barcelona Iniesta70.
2017-03-09 14:49
Jisses! Remontadornas Remontada med ett stort R!

Att avsluta kvällen med en puls på hundratjugo och ett pojkrumsbeteende som tog mig tillbaka till de nedre tonåren,( ungefär som när jag upplevde min första Kizz konsert,) headbangandes i min Robertotröja, dyngsur av svett och en vilja att väcka hela huset ännu en gång för att berätta för döva, sömndruckna, oförstående varelser vad som just utspelats framför mina uppspärrade ögon.

Vid 1-0 så fick jag skäll på grund av ett spontant tjut och en spontan spurt upp till kylskåpet för en ny bira, för nu jävlar hade vi fått den starten vi behövde och då kommer det gå åt vätska.

Vid två noll skrämde jag jyckarna med ännu ett primalskrik och fick en ny reprimand av chefen. Nåja, denna gång så pratade chefen för döva öron, reprimand my ass, jag vädrade stordåd, inte ens hot om delad vårdnad och övernattning på soffan kunde stoppa den här culen.

Vid första straffen visste jag inte vart jag skulle ta vägen? Körde några intervaller upp och ner för trappan och fastnade nånstans halvvägs i trappan och beslutade att tjuvtitta mellan fingrarna och gå lite efter ljudet. 3-0!! Med att halvt som halvt snubbla/ göra en kullerbytta ner för trappan glida fram på knäna och samtidigt hålla inne ännu ett primalskrik är inte lätt för en otränad, avdankad, oteknisk gammal tvåfotare. Men inga reprimander delades ut, endast ett: " va håller du på med där nere??!! Väx upp!!!"

Sen kom pungsparken. 3-1 All luft försvann. Ölen smakade kattpiss. Det var över. Världens längsta tråkigaste Champions League vår väntade. Med ett remontadande Real och ett trummande Bayern så skulle vi få sitta på läktaren och dricka Gatorade och ladda inför "skitmatcher" i ligan.

Nix pix. Sen så började bygget av remontadornas Remontada.

Pang! 4-1! Men jag satt lugnt och tyckte att, visst, snyggt, tog en klunk av ölen och satt kvar, stilla.

Sen slog Messi en ljuvlig boll som en dundrande Suarez självklart tajmade perfekt!
Omdiskuterad straff? Japp. Mål!!! 5-1! nu jävlar väcktes hundar, min bättre hälft och dottern!!! Reprimand?? Fyfan, jag åkte på rött!! Avstängd och indragna frikort!! Sket jag i!!
Jag stod några centimeter från tv:n och hoppade med en skumpande bira i handen och fick se min lilla Roberto bli den stora hjälten!!!
En nödlösning, dead man walking, petad inför den stora matchen! Länge leve La Masia!!
Fy fan va skönt att han av alla fick fibbla upp den i nättaket när det återstod två sekunder av matchen!!
Det trodde han nog aldrig när han klev in i La Masias korridorer för ungefär elva år sedan. Att han skulle vara underst i en hockeypucks hög bestående av spelare som Messi, Neymar och Suarez.

Puh! Idag har jag glidit omkring i en Robertotröja hela dagen på jobbet. Om jag luktar gott?
Det luktar Remontada om mig!!
Barcelona Soko
2017-03-09 14:45
Alla spelare fick betyg 10.
Barcelona Barcelonistas
2017-03-09 14:42
Ska en ful gubbe ta bort glädjen ifrån dig? Skit i vad Lagerbäck tycker han har aldrig gillat propaganda fotboll hans melodi är destruktiv långbollspel.
Barcelona Coach Pep.
2017-03-09 14:42
@Gabriel:

När katten är borta dansar råttorna på bordet. De befinner sig givetvis i chock just nu och måste självmedicinera genom att ryggdunka varandra. Det kan inte vara lätt att se det sämsta Barca på flera år göra CL-historiens största comeback.
Barcelona ElRaval
2017-03-09 14:41
igår var Neymar ledaren och kanske var det igår vi på riktigt såg honom ta över stafettpinnen? han steppade verkligen upp och även om han inte alltid lyckades så gav han energi till resten av laget! att han fick ta straff nummer 2 är symboliskt. bra spelkänsla av messi att passa över straffen till neymar. Umtiti, mascherano med flera... vilken match de gör... otroligt.
Barcelona El_Jefe
2017-03-09 14:40
Jag fattar fortfarande inte vad som hänt. Helt sjukt. Har stått och stirrat ner i en öppen ryggrad/nacke hela förmiddagen och har ändå inte kunnat tänka på något annat än det som skedde igår. Det är så man vet att man varit med om något magiskt. Med tanke på hur magiskt vi spelade så börjar man undra om det inte har varit lite av en inställningsfråga ändå när vi har spelat katastrofalt tidigare. Angående viasat-studion... Alltså vad är det frågan om? Varför är de så hatiska? Jämförelsen med Sky-studion är exemplarisk. Där sitter alltså en kille som förlorat 2 finaler mot oss samt en ex-madrista, och de skriker av glädje och gör ärevarv. De vet att de bevittnat något extremt. Vad fan har Lagerbäck/Niva att vara bittra över? Att fotbollen är död? Det är ju de som förespråkar en fotboll som kan likställas med döden. Och slutligen: Det som jag, och vad jag uppfattar även många av er, anmärker på är inte att Suarez faller lätt, för det gör han ju. Problemet är den totala avsaknaden av konsekvens som råder när det kommer till Suarez i allmänhet och Barca i synnerhet. Hade de i studion lipat om det varit Man Utd och Zlatan eller Tottenham och Kane? Hell no då hade det varit dumt av backen att bjuda på det. Som sagt, det är hyckleriet som är problemet, inte att man rasar över Suarez.
Barcelona Soko
2017-03-09 14:39
Låt hatarna inte ta ifrån er glädjen mina vänner. Låt hatarna prata hur mycket de vill Det är liksom i deras blod. De kan fortfarande inte fatta hur det kunde hända. De brinner av avundsjukan. Därför försöker de med alla medel att hitta på "orsaken " och kommer fortsätta leta hår i ägget så länge det går. Men om några timmar spelar Zlatan så de vänder till det istället. De kommer att koka och brinna men de kommer att lugna ner sig till slut. Så njut av bragden. Njut av historien. Detta upprepas aldrig mer !
Barcelona Den vise mannen
2017-03-09 14:29
Väl skrivet Gabriel!! Jag skiter fullständigt i vad Lagerbäck (Viasat) tycker men när han tar ifrån mig och nästan alla som gillar fotboll glädjen i det som hände igår, då blir jag innerligt ledsen och förbannad. Han ska inte få det utrymmet. I just den stunden har han enorm makt och påverka alla tittare. Det är maktmissbruk och helt egna värderingar. Ingen som helst objektivet om vad 90% av alla andra tyckte som såg matchen.
Barcelona Coach Pep.
2017-03-09 14:12
@DM1982:

Lagerbäck, som har en personlig relation till Zlatan och har masserat hans ego i åratal, har givetvis goda anledningar att hata Barca. Gubben hatar liksom allt vi står för (framförallt så hatar han Messi). Niva sade att Uefalona-ryktet tidigare var överdrivet, men att kvällens eskapader var ett slag under bältet för mycket. WTF? Hela fotbollsvärlden har blivit en enda infantil cirkus, men kvällens Barca var "för mycket"? F*ck logic!
Barcelona Blaugrana83
2017-03-09 14:05
någon som har highlights med Ray Hudson?
Barcelona LennyRomario
2017-03-09 14:05
Det här påminner inte så lite om säsongen när det var flera El-Clasico inom ett par veckor. Det var youtube-klipp på Pepe och Alves, det var redigerade klipp för att få sin åsikt, det var inzoomningar, vad var filmning, vad var inte filmning, var Pepe äcklig, var busken äcklig, varför omringar Barca domaren, varför omringar Real Madrid också domaren och blablablablabla.

Det var enbart jobbigt då, och det är enbart jobbigt nu.

Jag gillar Michelle Obamas "When they go low, we go high"
"When they go low, we also go low", klingar inte alls lika bra.
2017-03-09 14:02
Snälla gå inte in i fällan och lägga mer fokus på vad Lagerbäck, Niva och Madrid trollen tycker.

Låt låt oss låt 6 dagar till utan att bry sig om dem. Ju mer energi ni lägger vad dem/den tycker ju mindre kommer ni njuta av miraklen från igår.

Hämta mer analyser, reaktioner, intervjuer krönikor, hyllningar och festbilder från igår ikväll stället :-).

Nu fick man också se att det fanns kontakt vid Suarez.

Still i don't care.

Vi förstår nog inte fortfarande vad det är vi fick bevittna igår. Låt oss njuta mer och mindre fokus på de där andra.
Barcelona Den vise mannen
2017-03-09 13:57
6 - 1 Se på dessa siffror. Man säger att det är tennis siffror. NU är dessa siffror för evigt förknippade med oss. Ingen kan någonsin ta det ifrån oss. Om 20 år kan du fråga i stort sett vem som helst som är lite fotbollsintresserad så kommer de att veta exakt vad man syftar på och kunna relatera till just denna 6 - 1 match. Jag tycker att man ska hänga upp en stor banner/flagga över planen på Camp Nou med enbart siffrorna 6 - 1. Det ska var en ständig påminnelse över att HÄR upphör alla fysiska lagar om vad som är möjligt, här gäller inte Einsteins teorier. Här är allt möjligt. Ngt dynglag har en arena som kallas Theater of dreams. Vi har ngt helt annat. Här blir drömmar och utopier verklighet. Här sker det omöjliga! Motståndarna ska alltid veta och bli påminda vad som kan och sker på denna heliga plats. Det som skedde igår var som Loreen sjunger ett stort jävla STATEMENT. Vi satte en hel fotbollsvärld på plats. Och fy f-n vad gött det är!!!!
Barcelona Fuerza
2017-03-09 13:55
Gabriel

Fantastiskt skrivet. Eloge till dig. Klippet du eftersöker på kontakten med Suarez vad finns under ditt inlägg någonstans.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-03-09 13:52
Real-fans snackar om UEFAlona när de fick den enklaste vägen till titeln i CL-historien förra säsongen. Patetiskt.
Barcelona Lionel Messi n10
2017-03-09 13:48
Varför försöker vissa här lägga ut videos för att bevisa att det var filmning eller icke filmning har det någon betydelse efter gårdagens match? Jag skiter blanka f*n i om Suarez lägger sig enkelt för att få till en straff vilket resulterar att vi går vidare. Vi gör hela 6 mål på dom där inget annat mål var orättvist förutom den Suarez situationen, hands på Mascherano? PSG hade själv två handsituationer inom straffområdet som kunde resultera till straff.

Cules låt ingen/inget förstöra gårdagens match för det vi gjorde igår kommer ni inte se på länge och nu har alla andra börjat darra för vi är med och slåss om alla tävlingar igen och är det nåt lag som efter dom kommit igång igen kan gå och mosa alla lag så är det Barca! Visca Barca världens finaste klubb.
Barcelona Soko
2017-03-09 13:44
Det var kaos när PSG kom hem. PSG spelarna vågade inte landa vid den stora flygplatsen som var planerat att fira med fansen. Utan landade på en mindre flygplats för att undvika rasande fans. Dock fick en del ta sig dit och vänta på. Det gick inte så bra. Motta körde på en som skadade sig. De skanderade allt möjligt. bla var är hjärta för klubben m m ?
Barcelona Zyzz
2017-03-09 13:43
När det enda som skrivs om på Puertan sedan igår är Barca...då vet man att vi är bäst i världen.
Barcelona Nemesis 10
2017-03-09 13:36
Dubbelpost
Barcelona Bosketts
2017-03-09 13:36
LennyRomario

Kan inte göra annat än att hålla med. Alla lag har sina filmare, och alla lag får till och från fördelar av domaren. På precis samma sätt som de då och då får felaktiga beslut mot sig. Det jämnar ut sig på en säsong. Men ju större lag och ju större match, desto mer utrymme får det. Nu är Barcelona ett väldigt stort och framgångsrikt lag. Hade inte Sergi Roberto gjort det avgörande målet hade man förmodligen pratat om varför Veratti inte fick rött kort, eller jämfört båda lagens två handbollssituationer i straffområdet (där domaren i alla fall gjorde rätt att inte blåsa straff). Man kanske också skulle pratat om hur Marquinhos fick med sig frispark i alla sina filmningar vs Suarez, men varför Suarez inte fick straff för sin filmning.

Det tråkiga i sammanhanget är egentligen inte att Suarez förstärker sig till en straff, utan att ingen pratar om det som avgör matchen PÅ RIKTIGT. Det vill säga Neymars frispark, Sergis mål, laginsatsen etc. Det är där fotbollen dör, inte när någon filmar - för det är, tyvärr, en stor del av dagens fotboll. Från alla lag.
Annons: