/spanien/barcelona/forum/4226.aspx/spanien/barcelona/forum/4226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2014-08-18 08:54
@Kaptenen:

Vi är svenska barcafans, inte katalaner.
Barcelona knoxxx
2014-08-18 08:52
Kaptenen,

"lättare att hacka på en kamerunier än en katalan…"

Folk har väl hackat ÄNNU mer på Pique (katalan) som trots allt gjorde en godkänd säsong förra året?

För att inte nämna Sergi Roberto….
Barcelona the cameroonians
2014-08-18 08:51
Douglas verkar nu vara klar.
Klubbarna är överens om en summa om €8 miljoner plus add-ons, men transfern sker först nästa säsong.

Och det är ett köp för A-laget som ersättare för när Alves lämnar.

Luktar failure lång väg.
Barcelona Kaptenen
2014-08-18 08:48
Ett sjukt agg mot Song här, som att han är vårt största problem just nu..

Han sitter säkert på en tung lön, och han gör sällan det lilla extra.
Å andra sidan, hur många matcher som han har spelat har han gjort bort sig?

Finns andra spelare i laget, som man kan ifrågasätta precis lika mycket, men det är klart, lättare att hacka på en kamerunier än en katalan...
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-08-18 06:11
Pique om Puyol
Barcelona Blaugrana91
2014-08-18 01:43
Júnior.

Fifa kommer inte stoppa något, Barcelona har inte på något sätt problem med FFP, tvärtom är vi en av dem klubbarna som klarar av dessa regler bäst, då vi har stora inkomster och gör stora vinster. Vi spenderar pengar som vi själva drar in och vi använder inte heller mer än vad som finns.

Så är bara trams från Sport att det skulle vara en anledning till att man inte skulle vilja värva Cuadrado...
Visst är det möjligt att man kanske vill ha bort Song för att ha mer utrymme i lönekostnader för Cuadrado, men det är knappast något som skulle hota FFP....

Sen gällande det här med Benatia till Bayern, till att börja med så är ju frågan om man kan ta det på så stort allvar. Senast igår var han ju klar för United...
Roma har sagt att han inte är till salu och han har själv tidigare sagt att han stannar. Lägg till priset, finner det fullkomligt ologiskt att han skulle kosta €30M...
Isåfall hade han redan varit klar för någon annan klubb för längesen.

Men visst skulle han gå till Bayern för det priset så förtjänar hela klubbens ledning och LE att örfilas, men som sagt jag tror inte ett dugg på detta.
Barcelona Gio Style
2014-08-18 01:32
Det skall påpekas att jag tar gärna Cuadrado till oss men inte för dem pengarna som det snackas om.
Men vi måste få in en offensiv kraft ASAP nu när vi lånat ut Delofeu, det är alldeles för tunt offensivt.
Barcelona Gio Style
2014-08-18 01:23
Coach Pep. Tekniken är väldigt olik, medans Cuadrado är mer explosiv och flängig med bollen är Reus mer Iniesta-ish i sina dribblingar. Jag tycker att Reus gör bättre ifrån sig i trängda ytor än Cuadrado vilket det blir en hel del utav hos oss (små ytor alltså). Sen har vi ju redan värvat Suarez, världens bästa striker som är så mycket mer än så dessutom, så på så sätt är ju en Lewan helt onödig och inte på något sätt jämförbar med det Reus skulle bidra med. Vore ju knappast avsluten vi värvar honom för :) Jag känner bra till Cuadrado och det gör säkert du oxå men för att göra det hela simpelt för att få fram min poäng så kan du youtuba Cuadrado och se att hans dribblingar osv syns när det är ytor att löpa på vilket det blir gott om i kontringslag och mindre hos oss. Sen kan du kolla klippet i länktips och notera att Reus egenskaper borde egentligen passa väldigt bra hos oss. Passningsspelet och framförallt sättet att dribbla funkar ju hos oss, det säger sig självt att en spelare som spelar med bollen nära foten gör sig bättre på små ytor. Jag nämner inte youtube för att det ska väga över eller för att du inte skulle ha koll på båda spelare vilket du säkert redan har. Men bara så att du kan ställa det på skärmen bredvid varandra samtidigt och förstå hur jag menar med att Reus inte är mer av en kontringsspelare. Tyskland spelar inte heller kontringsfotboll utan gillar att ha mycket bollinnehav nowadays med dessutom.
Coach Pep.
2014-08-18 01:09
@Gio Style:

Cuadrado är både en bättre kontringsspelare och possession-spelare än Reus. Han är snabbare och explosivare än Reus samtidigt som han har mycket bättre bollkontroll. Cuadrado var Serie A:s överlägset bästa dribbler förra säsongen med omkring 4.2 lyckade dribblingar per match. Reus är inte på den nivån utan är mer "all-round" typen.

Reus vinner på avslut och förmodligen marginellt på passningar, men saknar den där monstruösa tekniken och explosiviteten som Cuadrado besitter. Reus är en fantastisk spelare men ser inte att han kan tillföra en ny dimension till vårt spel, och där sitter hållhaken. Jag ser hellre en renodlad anfallare a lá Lewandowski i Barca än Reus som ytteranfallare; och där ser jag hellre Cuadrado, som skulle vara en rejäl injektion till anfallet och även högerbackspositionen om vi skulle ligga under och behöver ny energi.
Barcelona Júnior.
2014-08-18 00:46
Har inte riktigt hängt med det senaste under dagen. Om nu Song skulle lämna denna sommaren, kommer det öppna för en värvning av Cuadrado eller kommer FIFA stoppa värvningen pga FFP? Tacksam för svar.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-18 00:30
@Coach Pep.:

Håller med dig angående samtliga punkter gällande Song. Hans existens i Barcelona är onödig, och som du säger så var han verkligen ett oplanerad köp. Ingen kan övertyga mig om att vi scoutade honom under längre tid, för att sen köpa honom. Och om dom det stämmer att han tjänar mer än vår egna Busquets(?!) då ska han fan ut med huvudet före. Han kanske har kvalite som fotbollsspelare men hans kvaliteer håller inte i Barca.

Det vore dumt och inte se Cuadrados kvaliteer och mångsidighet det jag däremot är och allt har vart tveksam till är hans prislapp på 50milj euro om dom senaste rapporterna stämmer. Känns alldeles för mycket för en spelare som har haft en bra säsong i Viola och ett bra VM, men å andra sidan så ser marknaden ut som den gör idag och vi får helt enkelt punga ut nån liknande summa, för vi är som sagt desperata.

Jag vill minnas att Vermaelen har vart riktig stabil back för 2-3 år sen, men han är i den åldern då han måste ha utvecklat sitt register något rejält. Jag tror också han kan peta Mathieu så länge han håller sig frisk.
Barcelona Gio Style
2014-08-18 00:29
Coach Pep. Eh va? Reus har en grym teknik, bra passningsspel och speluppfattning. Dessutom dribblar han med bollen nära foten. Alla verktyg för att spela i ett bollhållande lag, däremot är Cuadrado en mer utpräglad kontringsspelare enligt mig. Vi tycker tydligen väldigt olika här. Och jag är medveten om att Fiorentina har mycket boll men man ser rätt tydligt att Cuadrados egenskaper kommer till sin rätta med en del yta att löpa/dribbla på.
Barcelona Gio Style
2014-08-18 00:26
Ord räcker inte till för att beskriva den besvikelsen och ilskan jag känner mot ledningen när jag läser att Benatia är så gott som klar för Bayern för 30 milj Euros enligt pålitliga Bild.

Omval, NU!
Coach Pep.
2014-08-18 00:16
@Blaugrana són els colors!:
Song är en av de sämsta värvningarna i klubbens moderna historia. Rent kvalitetsmässigt är han en bra spelare, men taktiskt så är köpet fortfarande en gåta för mig. Han är dessutom ett typiskt exempel på spelare som får rikemans-hybris, tappar motivationen och slöar sig genom karriären. Song är en looser, d.v.s. en klassisk Arsenal-spelare. Det är bättre att riva kontraktet än att ha sådana karaktärer i Barca. Angående Cuadrado har jag alltid varit för en värvning, eftersom han har allt, och lite till. Han har egentligen inga brister och är även bra defensivt i jämförelse med andra yttermittfältare. Man kan tycka att en yttermittfältare är lite väl ensidig för Barca men jag tror han skulle göra mycket bra ifrån sig då han är väldigt intelligent, tappar sällan boll, bra passningsfot och är bra på att bibehålla bollinnehavet. Enligt mig är Cuadrado den sista pusselbiten i anfallet. Jag gillar inte Reus-hypen här på forumet; han är mer av en kontringsorienterad spelare än bollinnehavs-orienterad och enligt mig inte den ultimata spelartypen för Barca. Jag ser inte vad Reus kan erbjuda som vi inte redan har. Vad gäller Vermaelen så har han har alla kvalitéer för att bänka Mathieu och slå sig in i elvan bara han blir kvitt skadorna. I grunden en klassmittback till skillnad från Mathieu.
Barcelona B.BOSS
2014-08-18 00:15
Kan inte hitta inlägget i twitter flödet men vad som stod var att vi har betalat en tredjedel av Arsenals nya arena genom att ha köpt medelmåttiga spelare en efter en av Arsenal. Bara för Arsenal spelar samma typ av "fotboll" som oss betyder det inte att deras spelare passar klockrent i Barca. Vi har blivit blåsta av Arsenal och wenger in 10 år snart.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B.BOSS
2014-08-18 00:11
Vermalen OCH Mathieu, 10 miljoner plus variabler och 20 miljoner plus skatt = 30-35 miljoner euro kanske? Om inte mer. Song Chygrinski = 20 25 miljoner euro. Vad i helvete håller den här klubben på med? Nu tänker någon besserwisser citera min inlägg och beskriva hur bra det är med medelmåttan vermaelen och en helt okej Mathieu på 31 år är bättre än förra säsongen. Vi har inte förstärk vår backlinje. Vi har bara breddat ut den med medelmåttiga spelare med lite nytta. Snart kommer säsongens skämt och fotbollvärldens mest hånade värvning i douglas till oss. Alves framtida ersättare.
Barcelona B.BOSS
2014-08-18 00:04
[QUOTE=Rafa Alcantara - 12]Funeral Canticle Saken är den att Monacos stenrike ägare Ryboloblev förlorat ungefär halva sin förmögenhet i en äktenskapstvist med sin f.d. hustru. Han beräknas nu "bara" ha en förmögenhet på typ 23 miljarder kronor. Det har fått han att lugna ned sig och det nya målet är att bli "ett större Porto". Där dog nog Ligue 1 lite i mina ögon, då PSG har fortsatt ingen utmanare i ligan. [/QUOTE] Never get married, dude.
Barcelona Barclasico
2014-08-17 23:31
Barcelona Smogen
2014-08-17 23:15
Så ligastarten för Barcelona B är alltså uppskjuten på obestämd tid? Detta Spanien alltså, vad är det för människor som styr inom fotbollen egentligen? Förresten känns det ju rätt skönt att slippa möta Osasuna i år, känns som vi alltid möter dom på bortaplan någon gång i Januari efter ett landslagsuppehåll på en regnig och jobbig arena, med 2-3 tappade poäng som följd.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-17 23:15
Jag hoppas verkligen att ledningen väntar bara på att Song blir såld så det automatiskt öppnar upp sig en plats när det gäller European and Spanish financial fair play rules för Cuadrado. För vad ska dom då komma med för skitsnack? Som alla här inne har sagt tidigare, man kan inte bara låna ut en ytter så tätt inpå ligastarten utan att ha någon som helst planering.

Jag var lite emot värvningen utav Cuadrado men i dagsläget är vi desperata. Vi behöver minst en till som kan spela uppe i anfallet. Med Cuadrado har vi 5 plus Rafinha som kan spela falsk nia. Jag hoppas verkligen Lucho vet vad han gör just nu, för det känns bara som Celta Vigo ambitioner när det kommer till värvningarna om man bortser från Suarez och Rakitic. Två medelmåttor till backlinjen och inga yttrar.

Och lite OT, hur tror ni det ser ut till första elvan när Vermaelen är tillbaka? Tror ni han går före än Mathieu eller tvärtom. Kul att man värvar två mittbackar utan att veta vilken som går i första hand..
Barcelona Zyzz
2014-08-17 23:06
Barcelona couldn't buy Fiorentina right wing player Juan Cuadrado because of the European and Spanish financial fair play rules. [sport]

Vafan sälj Song och S.Roberto då......Det är ju inga barcafans som vill se dem i Barca ändå!
Barcelona Rafa Alcantara - 12
2014-08-17 23:03
Funeral Canticle Saken är den att Monacos stenrike ägare Ryboloblev förlorat ungefär halva sin förmögenhet i en äktenskapstvist med sin f.d. hustru. Han beräknas nu "bara" ha en förmögenhet på typ 23 miljarder kronor. Det har fått han att lugna ned sig och det nya målet är att bli "ett större Porto". Där dog nog Ligue 1 lite i mina ögon, då PSG har fortsatt ingen utmanare i ligan.
Barcelona Smogen
2014-08-17 23:01
MabastB

ÄSch...vi har ju Mathieu och Vermaleen....
Barcelona MabastB
2014-08-17 22:53
”Benatia klar för Bayern” 17 augusti, 2014, kl. 22:15 av Fredrik Jonsson Silly-bloggen har tidigare rapporterat att Manchester United har lagt bud på Roma-försvararen Mehdi Benatia. Men nu kommer uppgifter om att 27-åringen hamnar i Tyskland. Enligt tyska Bild är Benatia överens med Bayern München. WOOOOOW #JuntaDimision
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-08-17 22:50
Man undrar vart James R pengarna gick när man ser Monacos svaga defensiv, lite synd om Falcao som säkerligen kommer halka efter i ligan sett till deras svaga trupp. Visst finns det tid kvar att förstärka men det ser inte ljust ut sett till deras ambitioner, relativ okänd tränare och svalt intresse gällande nya spelare. Någon som följer franska ligan, har dem övergett deras projekt månne? Ägaren kanske har hittat en ny leksak
Barcelona Blaugrana91
2014-08-17 22:48
[QUOTE=viccc]Jo, men det jag menar är att oavsett hur dålig Roberto är, för han klarar ju uppenbarligen inte av att spela bra på den här nivån så kommer han få mer speltid än han förtjänar, speciellt nu när han har nobbat alla lån erbjudanden [/QUOTE] Vad får dig att tro att Roberto kommer gå före Iniesta, Rakitic, Xavi och Rafinha? Blir knappast någon större speltid för honom.
viccc
2014-08-17 22:43
Jo, men det jag menar är att oavsett hur dålig Roberto är, för han klarar ju uppenbarligen inte av att spela bra på den här nivån så kommer han få mer speltid än han förtjänar, speciellt nu när han har nobbat alla lån erbjudanden
Barcelona II Barça II
2014-08-17 22:41
Alla kritiserar ett eventuellt köp av Douglas, men 99 % i detta forum har inte sett han spela i en enda match. Möjligen har ni kanske sett något youtube klipp nu när han ryktas till Barcelona. Det verkar vara inne att klaga på exakt ALLT ledningen i Barcelona gör, men varför nämner ingen tränaren? Det är säkerligen han och ingen annan, som ligger bakom värvningar i år! Eller menar ni att det är Zubi som bestämmer vilka spelare vi ska värva? Barcelonas ledning är dålig, inget snack om den saken, men man behöver inte överdriva och skylla exakt allt på de.
Barcelona Acrobat
2014-08-17 22:41
Det som inte är bra är att vi har ett innestående transferförbud. Skulle det visa sig att Mathieu, Vermaelen och Douglas floppar så finns det inget att göra mer än att gilla läget. Jag tycker inte att man hanterat backfrågan på ett bra sätt. Nu ska det tilläggas att jag tror på Mathieu och Vermaelen. De kommer säkerligen inte att skämma ut sig... men det var inte riktigt vad man hade hoppats på.
Barcelona Vampíro
2014-08-17 22:35
Har aldrig hört talas om denna Douglas så ska inte uttala mig om hans spel men är det inte lite oroande att Barça jagar en helt random och okänd lirare från den brasilianska ligan? Känns som man endast går efter medelmåttor och andrahandssortering när det kommer till backlinjen. De är villiga at punga ut miljarder för Neymar och Suárez men när det kommer till försvaret så nöjer de sig med skadat gods.
Annons: