/spanien/barcelona/forum/4225.aspx/spanien/barcelona/forum/4225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2014-07-30 20:38
Neymar JR
Tror inte heller att Mathieu är den spelaren man har som förebild bland Barcaspelarna hahaha =)

Någon cigg då och då är fortfarande bättre än sena utekvällar och långa bakfyllor.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-30 20:33
Gio Style Nu vet jag inte hur illa det är, har han hållt sig 15 dagar så är han väl kanske inte jätteberoende. Men det jag menar är att det är så otroligt oproffessionellt, speciellt när man spelar i en av världens största klubbar. Har man betalat 20 miljoner för endast en spelare i syfte att förstärka laget så vill man att han ska uppträda på ett moget och proffessionellt sätt och på alla möjliga sätt skapa så bra förutsättningar för sig själv, och därmed laget, som möjligt. Jag tycker man borde kunna förvänta sig att en spelare ska hålla sig borta från ciggen. Sen som du säger, festar man till det lite någon gång under semestern tycker jag inte det är så farligt, och heller inte om man tar en cigg vid något enstaka tillfälle bara man håller sig borta från media och undviker onödig negativ publicitet för klubben. Att däremot röka regelbundet under brinnande säsong är något som enligt mig klubben bör förbjuda.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-07-30 20:25
Fabregas har gjort sitt första mål för Chelsea. Snygg frispark!
Länktips: bit.ly/1nJjbLE
Barcelona neymar JR
2014-07-30 20:11
Ingen hade något emot Ronaldinho när han briljerade och festade samtidigt. Men så fort prestationerna uteblev så hackade man sig upp på hans festande. Och folk som gnäller på Matheiu nu för hans rökande, kommer hylla honom för hans hjärta och lungor när han räddar oss under matcherna. Hycklare..... Matheiu är först främst en människa sedan en fotbollsspelare. Som människa har man fria val utan att någon skall döma ut honom, om han vill röka cigaretter som är lagligt att göra så ska kan han kunna göra det. Speciellt med tanke på att han är i fysisktrim. Vad finns det att klaga på om han har bra fysik och kondition? Sen vad fan har ens rökvanor att göra med att vara förebild? Bara för att man röker så är man en dålig förebild? Tror nog ungdomarna vet cigaretter är innan dom såg Matheiu röka :)
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-30 19:58
At this moment, Marquinhos is Barcelona's remaining priority signing. Asking fee Cuadrado too high, which means Alves likely to stay. [rac1]

Tror att det bäst så här, en cuadrado värvning skulle endast vara för överflödigt. Jag behåller hellre Alves, för i sina bästa stunder är han den bästa högerbacken i världen och jag tror starkt på att LE kan få ut det bästa av honom. Nu får vi hoppas på att Marquinhos på något sätt kommer till klubben och att vi samtidigt säljer Song och eventuellt Affelay. Sen är truppen spikad!
Barcelona Gio Style
2014-07-30 19:57
@L.A.M Nr 10:

Hur visar han inte respekt mot oss fans när han rökt redan innan han anlände till oss? Hur respektlös är inte det av oss att döma honom pga en ovana som han förövrigt hållt under schack (15 dagar utan att röka) om han lyckats leverera på plan trots det?

Men att de krökar till när de har semester eller lediga dagar säger inget om, för samhället säger att det är okej.
Fjantigt, och nej jag inte någon rökare själv.
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 19:52
Snyggt frisparksmål av fabregas faktiskt.. Varit helt osynlig hittills men snyggt ändå. Synd att han inte fick ta en enda frispark i barcelona.
Barcelona Gio Style
2014-07-30 19:48
Okej en enkel fråga. Ser rökningen ut att ha haft en negativ påverkan på Mathieu? Ärligt nu. Det är inte som att klubben sagt "Mathieu, du får inte röka" varpå han smygfotats med en cigg i munnen, eller hur? Kan man gå 15 dagar utan att röka som om det inte vore nåt speciellt så är man knappast en storrökare. Skärp till er nu fan, det är vuxna människor vi har och göra med och inte p12or. Så länge han inte är inblandad i olagliga saker eller är ett allmänt svin öppet får han väl göra vad han vill så länge han levererar på plan och på träningarna. Om klubben ber honom att sluta med det är en annan femma men han är långt ifrån ensam om att röka (Zidane, Rooney, A Cole, Wilshere, Maldini och måååånga fler).
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-07-30 19:40
@Leo y Cesc:
1.40 in i klippet: Helt sjukt hur man vågar ha en så psykiskt instabil människa i sin förening. Antar väl att "He fits the Madrid profile" Nu väntar man bara på OfficialRealMadrid.com lägger upp sina photoshoppade bilder för att visa vad som "egentligen" hände haha
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 19:28
Förresten, till alla dom som inte pallar med sopcast så hittar ni streams i länken. Brukar alltid fungera perfekt för mig och det är där jag hittar alla vår matcher där hudson kommenterar. Länken ser lite suspekt ut, jag vet. Men det är samma sida som goatd.net.
Länktips: 88.80.11.29/
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-30 19:27
Intressant hur psykopaten Pepe spottar på Keita men det såg inte FIFA va? Nää aa juste det gäller inte alla spelare att bli straffade? FIFA är ett skämt och dom har alltid varit det. Fotboll är ingen sport det är politik och korruption.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-07-30 19:27
@Acrobat:

Varför Pepe får så korta straff, varför Ramos och Alonsos gula hävs?
Because Florentino, thats why :)

Förresten, kan inte fatta att prisskillnaden mellan en 31årig medelmåtta och en up and coming, ung och mogen stjärna med framtiden framför sig är 50m Euro. Samtidigt som Balanta ersatte Mathieu för ca 80m. JAg är heller inte den förste på forumet att uppmärksamma detta, men det måste ju va NÅGON med makt borta i katalonien som kan ryta till och fråga va fan det är som försiggår?? Det här är ju oumbärligt, speciellt när Agger visar sig va mittback nr2. Förhelvete, hellre ingen sportchef än en dålig sportchef. Enda förklaringen är att zubi är en planterad mullvad för att sälja egna spelare för kaffepengar, betala överpriser för gamlingar, tjäna in sponsorpengar genom att sälja ut klubben och dessa varumärke som byggts upp av andra, det kan ju vem fan som helst göra. Men det äckligaste är att man verkar ta åt sig äran. Lita på mig, barto hade sålt Messi för länge sen om inte Messi lyckats skapa sig ett varumärke av sig själv.

Föreställ er nuvarande ledning 2002-03: Tror ní dom hade lyckats värva Davids på 3 dagar? Vad tror ni dom hade tyckt om Ronaldinho? Glöm det, dom hade försökt köpa Beckham, misslyckas grovt och sen värvat Ljungberg för 400, nåt år innan han lägger av.
Barcelona B.BOSS
2014-07-30 19:24
Pepe
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-30 19:17
Gio Style Det handlar inte bara om prestation utan också om respekt gentemot fans, klubben och lagkamraterna. Alla i och runt omkring klubben försöker ta tillbaka den till toppen och då vill man ha 100 % proffessionella idrottsmän som gör allt i sin makt för att hålla sig i toppform. Rökning är raka motsatsen till detta, utan att veta exakt hur mycket det faktiskt försämrar konditionen. Folk undrar varför fotbollsspelare får så höga löner, well en av anledningarna är att de betalar spelarna för att alla dagar i veckan, dygnet runt ta hand om sina kroppar på bästa sätt. De ska träna, sova och äta bra och naturligtvis inte röka. Vi som har klagat på den slappa attityden senaste året bör nu med Lucho som ny tränare förvänta oss motiverade och förberedda spelare som gör allt för att spela hem titlar till klubben. Jag som försvarat Mathieu måste säga att han sjönk en del i mina ögon när jag fick reda på hans ovanor.
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 19:08
Är så uttråkad nu så jag försöker hitta stream till matchen mellan hertha berlin och sevilla. Någon som vet om denna match ens sänds? Hittar inte länk på dom vanliga sidorna EDIT: Suarez debuterar och därför vill jag se matchen:P
Atletico-Sympatisör
2014-07-30 19:02
@Gio Style:
Fotbollen under Cruyffs tid är från en svunnen tid gentemot idag.
Barcelona Gio Style
2014-07-30 18:59
Lion24
Johan Cruyff rökte som aktiv fotbollsspelare, storrökare i förhållande till Mathieu. Hur hade det känts om vi gett honom kicken pga detta eller låtit bli att värva honom?
Löjligt.
Atletico-Sympatisör
2014-07-30 18:58
Otroligt att vissa äckliga maränger i Puertan försvarar Pepes psykanfall mot Keita!

--

När har Barcelona sin försäsongsmatch?
Atletico-Sympatisör
2014-07-30 18:49
@kingrodrigues:

Messi kommer dribbla sig ur detta.
Barcelona Gio Style
2014-07-30 18:49
@Lion24:
Hahahaaha! Konstigt att det enda du kommenterar har med det jag skrev att göra? För typ 100e gången? Nej fan vad patetiskt, stalker fasoner. Spelar ingen roll heller vilken klubb vi pratar om, du verkar tro att vi är fotbollsvärldens stureplan. Lite finare och lite bättre, snacka om självcentrerad. Det är vuxna människor vi pratar om. Jag säger att jag tkr att han får göra det så länge det inte hämnar hans prestationer och i det här fallet så handlar det om en spelare som har konditionen som sin styrka. Det hade vart en annan femma om det kom fram att exempelvis Messi röker med tanke på hans löpmeter per match. Vad ska vi göra tycker du? Vad har du för svar som är av den lite högre klassen?
Barcelona Vampíro
2014-07-30 18:36
Såg precis situationen mellan Keite och Pepe. Kan inte någon kasta ett bowlingklot på den jäveln nästa gång, den vidriga fegisen.
Barcelona LuisSuárez
2014-07-30 18:07
@Tiki-Taka:

Jag gillar Afellay. Tråkigt med skadorna han har haft. Men han har varit plikttrogen och inte gjort för mycket väsen av sig. Tror att han kan vara en nyttig truppspelare. Ser hellre att Song lämnar klubben.
Barcelona san_miguel
2014-07-30 18:02
Hej.

Jag ska se Joan Gamper matchen.
Vart på arenan tycker ni man ser bäst?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-07-30 17:43
Jag har höga förväntningar på Lucho och hoppas verkligen han kan hitta rätt med Barca igen, men en sak jag hoppas han får tillbaka är tiki takan. Den är som bortblåst sen Pep lämna oss. Visst, vi har fortfarande vårt bollinnehav, men det är för helvete ingen fart på bollen och inga kombinationer längre. Det enda vi gör är att hålla i bollen utab att komma nånvart. (Se länktipset) Bara under den matchen bjöds vi på fler tiki-taka sekvenser än vad vi har bjudits på under 2 år.
Barcelona Acrobat
2014-07-30 17:40
Undra varför inte Pepe blir avstängd fyra månader från allt fotbollsrelaterat? Vad är det för skillnad mellan att spotta på någon och att bita någon? Dessutom är ju Pepe en återfallsförbrytare om någon! Han har ju hundratals hjärnsläpp på samvetet. Äckligaste spelaren som någonsin existerat. Han befinner sig i rätt klubb åtminstone.
Coach Pep.
2014-07-30 17:37
@Lion24:

Mathieu måste vara en ignorant idiot som röker som professionell idrottare. Mer degenererande aktivitet är svårt att ägna sig åt. Hade varit en sak om han rökte weed med jämna mellanrum.. Rijkaard var ju en hängiven cannabis-rökare, skönaste tränaren någonsin ;D

"You'll never smoke alone"
Barcelona Acrobat
2014-07-30 17:36
Kith: Du har hamnat i fel forum. Du hör hemma i Puertan. Du är ju lika enögd som Pasillo...
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-30 17:33
Enligt mig var Atletico världens bästa lag förra säsongen. Att visa en så jämn nivå på en laginsats hela året är remarkabelt i mina ögon. Det hela blir inte sämre direkt av att kunna kröna sin insats med ett välförtjänt ligaguld samt att vara 2 minuter ifrån en CL-vinst. Dessutom var Atletico fram tills finalen det enda obesegrade laget där de fick möta favoriter som Chelsea och Barcelona. Real Madrid gjorde också ett imponerande mästerskap trots några svajiga insatser här och var. Man kan väl säga att Ramos jävlaranamma och Di Marias slit och magi, var det som var huvudorsaken till guldet. Cristianos mål hade också sin del i guldet, men trots målrekordet känns det som att de ändå kunde vunnit guldet utan honom. Tillskillnad från Atletico så överglänste de individuella prestationerna, lagets kollektiva prestation. De enda gångerna jag såg Real spela en bra match rent kollektivt av hela laget måste ha varit mot Bayern Munchen. Därför är Atletico världens bästa LAG och Real Madrid har bland de bästa spelarna i världen. Men La Decima är La Decima och det kan vi aldrig ta ifrån marängerna (även om man egentligen borde räkna bort 5 :P).
Barcelona LuisSuárez
2014-07-30 17:30
Real Madrid är så jävla äckliga. Kan inte ens förlora en vänskapsmatch utan tumult. Sämre förlorare får man leta efter.

Keita växte i mina ögon där. Pepe är 'a fucking disgrace'.
Barcelona LeoMessi
2014-07-30 17:19
Ja varför inte köra pedro som ytterback? I mina ögon så är det exakt samma sak som att köpa cuadrado och spela honom som ytterback.
Annons: