/spanien/barcelona/forum/4222.aspx/spanien/barcelona/forum/4222.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-29 10:43
@FC Tiki-Taka:
Hoppas dem jobbar hårt regelbundet med att återställa Pressen samt intensiteten för bara då kan kvalitén i laget sticka ut. Undra hur Xavi tänker nu när intensiteten är högre. -Ännu en löpning? vid det här laget hade vi suttit och käkat barbecue med Tata
Barcelona neymar JR
2014-07-29 10:38
Kul att se att Rakitic tar hand om Halilovic direkt Är Alves redan tillbaka? Någon vill börja kämpa för sin plats visst :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-07-29 10:29
Jag gillar redan Lucho! Såna här träningspass såg man aldrig med Mr.Tata Martino.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-29 10:10
@zick9:

Läste att han "missade" flyget till Decos avskeds match men sa inget till sin klubb. Klubb chefen fick reda på det och blev förbannad då han kunde ha deltagit
i deras match istället.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-29 10:01
@zick9:

Var det inte för att han ljög om vart han skulle?

Nu är inte jag insatt men vår strulige brasse har nog gjort lite som han velat :)
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-29 08:58
Because few clubs can afford his salary ànd transfer fee, Barcelona are analyzing selling Alves for symbolic fee, like Villa last year. [md] Med andra ord; FC Garage Sale.
Barcelona zick9
2014-07-29 04:32
Vet någon varför Dinho lämnar?
Barcelona grande jw
2014-07-29 03:52
Jag hatar verkligen ryktena om Agger. Det som kan lugna mig lite för tillfället är att Liverpool erbjöd Agger till oss redan för någon månad sedan och då nobbade vi erbjudandet.

Killen platsar inte ens i Liverpool längre. Vad ska han göra hos oss? För €15 miljoner!? Ska vi värva skadebenägna gamlingar kunde vi väl för sjutton plockat in Vidic på bosman.
Barcelona Thierry Henry
2014-07-29 03:41
Agger är väll inte ett så misslyckat köp? En av pls bästa mittbackar och har vart det i några år. Dock väldigt skadebenägen tyvärr. Rent spelmässigt tycker jag dock Agger håller bra klass. Vet att folk förvänta sig Hummels, Kompany eller Silva och det med all rätt efter alla år utan förstärkningar där bak. Men med Agger och Mathieu ser vi ändå starkare ut längst bak än vi gjort på flera år. Dock föredrar jag Miranda. Tror han är det bästa vi kan gö just nu. Marquinhos säger många. Jo kanske för framtiden. Ska vi kolla just nu så är Agger och Miranda klart bättre backar. Även om ingen av dom har potencialen som Marquinhos har. Dock tycker jag vi gått kan vänta 1/2 säsonger med att värva Marquinhos.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-29 02:56
Barcelona remain hopeful that PSG in the coming weeks will change their position and accept to start talks on centre back Marquinhos. [md]
Barcelona Rambla~
2014-07-29 01:42
@RafaelH117: Agger to Barcelona isn't it's completion as Sport said, but now that Vertonghen's not in the cards Barça could sign the Dane. Det finns lite hopp trots allt. Fazio 10m Schär 10-12m Det finns bra mycket bättre alternativ till spelare. Problemet är väl att Zubi inte känner till dessa spelare. Agger? Är det inte för likt Mathieu?
Barcelona Nesto
2014-07-29 01:37
Barcas ledning måste slicka så jävla mycket röv och ge massor av gratis VIP-platser för alla matcher till el mundo och Sport. Hur annars kan dessa tidningar inte vara emot styrelsen och framför allt Zubi? Efter alla dessa år.. Hade tillgång till alla startelvor förra säsongen flera dagar innan osv.
Barcelona Rambla~
2014-07-29 01:30
Gabriel Det var nog snarare 95%. Ingen har förtroendet för fanskapet men ändå hyllas hans arbete av Bartomeu.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-29 01:28
Jag kommer att vägra tro att det här är nåt annat än ett skitrykte, sport får väl antagligen många klicks av att skriva såna här sopprykten. Man kan bara inte tycka att Agger som är skadad 24/7 kommer tillföra nåt till den här klubben. Men faktum kvarstår att man blir lite rädd när man läser såna rykten då man vet att Zubi är fullt kapabel till att motivera såna här värvningar. Den dagen Zubi lämnar kommer jag fira som om vi har vunnit trippeln, helrör på krogen blir det definitiv!!
Barcelona Rambla~
2014-07-29 01:26
Atletico-Symp... Först. Det var inte dig jag bad att försvinna, det var ormen Zubi. Något jag gör ett par gånger per vecka den senaste tiden känns det som. Sådan hopplöshet känner man dessa dagar. Du får vara här precis lika mycket som jag eller vem som helst får. Zubi har en lista på spelare det sägs man har scoutat. Ja, det skryts tom om att han har en databas med uppgifter om över 16,000 spelare. Ur denna lista rekommenderar han sen spelare för Lucho vilka han kan klara av att värva. Nu menar jag inte den stora databasen på spelare, utan den lista på spelare som är sommarens värvningsmål.
Barcelona Gabriel
2014-07-29 01:16
Minns i början av sommaren, eller precis innan, där vid slutet av Maj någongång så hade SPORT en omröstning som löd;

"Har du förtroende för Zubi att han kommer att kunna förnya laget på ett bra sätt?" - Minns inte exakta procentantalen, men det var närmare 80 procent som svarat "nej" på den frågan, säkert mer.

Vilken nöt han är asså!
Atletico-Sympatisör
2014-07-29 01:14
Gabriel

Ok, tack för klargörandet.
Atletico-Sympatisör
2014-07-29 01:13
@Rambla~:

Jaha, det var någonting nytt. Det gör väl inget om du kan länka där det ryktas att Zubi jagar Agger som Lucho INTE vill ha i sitt lag? För mig veterligen är sportchefen roll att försöka kontraktera spelare som är på tränarens önskelista.

Varför skall jag försvinna, vilken forumregel har jag brutit anser du?
Barcelona AndreD
2014-07-29 01:11
Hahaha sa i början av sommaren på skämt att vi kommer värva Agger. What the fuck är det för fel på denna ledningen? (om det nu är sant)
Barcelona Gabriel
2014-07-29 01:11
Atletico-Sympatisör

Jasså? Jag hade ingen aning att du hade kontakt med Lucho, men fine, du som har det, du kan kanske förklara hur han tänker då. Jag menar, eftersom du ändå verkar veta hur det ligger till.

Det är Zubis jobb som sportdirektör att ta fram alternativ till mittbackspositionen, alternativ man sedan presenterar för tränaren. Där har Zubi, som vanligt, misslyckats. Det finns självklart undantag där en tränare specifikt går till sportdirektören och berättar att just den spelaren är hans önskemål och prio, ungefär som Tito gjorde med Thiago Silva. Hade nu Agger verkligen vatt Luchos önskemål så hade hans namn kommit fram på tapeten mycket tidigare under sommaren, precis som fallet var med Mathieu, men efter misslyckandet av att värva Marquinhos så har Zubi nu riktat sig in på andra alternativ (Agger). Sen har Lucho självklart givit sett godkännande till affären och där ska han självklart ha kritik om den värvningen blir av men det är fortfarande Zubis jobb att komma fram med bättre alternativ. Vem som helst här inne hade gjort ett bättre jobb än Zubi.

Dagen han försvinner ska jag fira med champagne!
Barcelona Rambla~
2014-07-29 01:09
Fel, Marquinhos är Luchos önskemål. Agger är det Zubi klarar av att leverera. Försvinn bara!
Barcelona Nemesis 10
Åhhh inte nu igen... Allvarligt Daniel Agger? Håll i pengarna istället för guds skull.
Jag hoppas verkligen sport skriver sånt här bara för att fansen ska sprida sitt missnöje. Men sen när jag bläddrar i sport så står det inte ett skvatt om det ryktet? Vart har dom på Barcastuff fått reda på det här?
Barcelona Pep #4
Hahaha, agger och mathieu. Så jävla pinsamt ! Verkar som ledningen är ute efter kvantitet istället för kvalitet.
Barcelona Rambla~
2014-07-29 01:04
Vad fan har det blivit av med den här jävla klubben? Varför envisas man med att värva spelare som suger och som har passerat bäst före datum för länge sen? Killen har funderat på avsluta karriären pga alla skador. Vad ska man med honom till? Det här kan bara inte stämma. De blev erbjudna honom för några veckor sedan och nobbade det. De kan inte redan ha givit upp Marquinos? Nu ger de väl Agger ett långtidskontrakt bara för det så får vi dras med honom. Patrik Andersson all over again.
Barcelona Lion24
2014-07-29 01:02
Agger? Fullständigt mållös.
Atletico-Sympatisör
2014-07-29 01:01
Gabriel Du kanske skall rikta din ilska mot Lucho istället? Agger är HANS önskemål som Zubi försöker uppfylla...
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-29 00:59
Istället för att Barca ska köpa lovren, så gör Liverpool det, och vi får istället en back som fyller 30 detta år. Vilka mardrömsvärvningar till mittbackar, en som ska fylla 30 och en annan 31. Brinn Zubi!!!
Barcelona Gabriel
2014-07-29 00:56
Om det slutar med att våra mittbacksvärvningar blir Mathieu och Agger så borde Zubi seriöst bara ta sina väskor och lämna direkt. Skäms han inte? Självklart vet jag om att han varken kommer att lämna frivilligt, få sparken, eller att han ens skäms, men detta är ju bara löjligt. Tyvärr så tror jag att det stämmer, PSG vägrar att ens förhandla om Marquinhos och SPORT har varit spot on vad gäller intresse från vår sida gällande värvningar den här sommaren. Det är uppenbart att både dem och Elmundodeportivo får information från klubben gällande våran silly season. Mittbackarna som var det viktigaste att förstärka den här sommaren verkar bli det vi förstärker sämst. Varför blir jag inte förvånad? Usch, depressionen innan läggdags. Det är hemskt!
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-29 00:51
Haha driver dem eller!? Ännu en gammal och skadebenägen back!!!!! Hoppas detta inte stämmer, annars har jag lust att skjuta zubi!
Barcelona NoGo™
2014-07-29 00:46
Då blev man ännu mer deprimerad....

Bona nit!
Annons: