/spanien/barcelona/forum/4219.aspx/spanien/barcelona/forum/4219.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B.BOSS
2014-07-29 21:43
"@RafaelH117: Globo Esporte claims PSG rejected Barcelona's €43m offer for centre back Marquinhos and the Brazilian is set to renew with the Parisians." "@RafaelH117: Globoesporte were the mos reliable regarding Marquinhos since the beginning of the saga, it's over." "@RafaelH117: Barcelona offering €43m for a 21 year old centre back is insulting, should just submit the same offer to Roma and sign Benatia."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-29 21:39
Nogo Real verkar vara efter Benatia nu. Frustration. Agger är okej, mathieu är okej, men båda två är inte okej. Dessutom är de för lika
Nogo Real verkar vara efter Benatia nu. Frustration. Agger är okej, mathieu är okej, men båda två är inte okej. Dessutom är de för lika
Barcelona Nemesis 10
2014-07-29 21:38
Nesto

Hummels är ej till salu, Benatia har Roma lagt ett pris på runt 50 om inte mer.
Reus kommer inte lämna denna säsong och Etoo är grym men killen är inte världsklass längre, han skulle däremot vara en bra supersub typ som Drogba kommer bli för Chelsea.

Det är enkelt att skriva en lista på vilka spelare som hade varit bättre alternativ men många tänker inte på andra faktorer som hur stor efterfrågan det är om den spelartypen, hur stor betydelse spelaren har för klubben och hur många år det är kvar på kontraktet bland annat.
Barcelona NoGo™
2014-07-29 21:36
Rafael Hernández ?@RafaelH117 4 min
Globo Esporte claims PSG rejected Barcelona's €43m offer for centre back Marquinhos and the Brazilian is set to renew with the Parisians.

Agger it is then...

Rafael Hernández ?@RafaelH117 2 min
Barcelona offering €43m for a 21 year old centre back is insulting, should just submit the same offer to Roma and sign Benatia.

Om det ändå kunde finnas något vettig människa i ledningen så kanske vi hade haft en bra back nu...
Barcelona Nesto
2014-07-29 21:16
Blir så irriterad på ledningen.. Ta en titt på det här: Suarez-87 Mathieu 20 Bravo 12 __ 119 miljoner. Hummels/Benatia: 40-45 Balanta: 6-12 Ospina/Navas/Caballero/Ochoa: 0-7 Reus: 40-45 Eto'o: 0 __ 86-109 miljoner. Ledningen värvar alltså en världsklass spelare, en bra spelare och ett lite osäkert kort för ca 120 miljoner. Vi kunde alltså fått 2 världsklass spelare,2 bra spelare och en talang. Totalt 5 spelare för färre miljoner än för 3 spelare. Vi blir så jävla ägda av alla klubbar i Europa. Valencia säljer en 30 årig medelmåtta för 20 miljoner. Inte en ända storklubb i Europa vill ha honom.. De i sin tur köper den spelare vi borde köpt. Balanta. Vad har Bravo som inte de nämnda målvakterna förutom ev. Bättre ledaregenskaper? Reus kunde ha spelat i anfallet och på mittfältet. Eto'o kunde vi erbjudit 1+1 kontrakt. Tror knappast att han skulle krävt så mycket i lön efter att ha mjölkat en hel del i ryska ligan.
Barcelona NoGo™
2014-07-29 21:05
Bojan nätade i första matchen med Stoke mot Schalke. Kul för han!
Barcelona Mido
2014-07-29 20:59
Barcelonas problem förutom koalan zubi är rådgivare eller scouter. Har ingen i klubben som tar hand om såna frågor? Var är Italien Kroatien m.m där finns massvis med bra backar som inte kostar ett skit, men neej vi måste köpa skräp från andra klubbar. Ibland funderar jag om vi är FC Barcelona eller Ljungskile som ingen vill till.
Barcelona B.BOSS
2014-07-29 20:22
Dani Alves Pique Puyol Abidal. Det kallar jag backlinje. Den här backlinjen kommer aldrig ersättas på bästa möjliga sätt. Puyol och Alves är borta oavsett vad. Alves för eller senare han med Jag vågar inte tänka på ersättarna.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-07-29 20:16
@Gonzalez_Barca:

Bara Acceptera det ITS THE NEW BARCA WAY !!!
Barcelona Júnior.
2014-07-29 20:16
Hetfield

Tycker att högerbackspositionen är minst lika utsatt som mittbackspositionen, om inte mer. Dani Alves kontrakt går ut nästa säsong och förväntas lämna under samma sommar. Lägg då till att värvningsförbudet återigen aktiveras, helt plötsligt står vi där med Montoya som får konkurrera med Patric. Mardrömsscenario!

En månad kvar och vi behöver förstärkningar på både mittbacks- och högerbackspositionen. Alternativt, värva Marquinhos och således slå två flugor i en smäll.
Barcelona Hetfield
2014-07-29 19:44
Det är ju bara skitsnack att Barcelona saknar pengar pga. Suarez. Om man saknade pengar så lägger man inte så stora summor på Mathieu eller en andramålvakt. Jag har faktiskt ingen aning om varför de inte vill betala stora summor för en mittback. De är villiga att lägga 40 miljoner på en överskattad Cuadrado som inte ens är en högerback, men man vill inte lägga pengar på den positionen som är mest utsatt. Det är faktiskt bisarrt, nästan som att de gör ett experiment.
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-07-29 19:25
Innan ni skriver det Enna och det andra om att Balanta är bättre än mathieu så borde ni vänta med att se han en hel säsong i La Liga först.
Barcelona B.BOSS
2014-07-29 19:08
Daniel Agger är skandal. Han har ingen marknadsvärde, jag hade inte bytt bort min snickers mot honom.
Barcelona petersays
2014-07-29 19:05
@Gio Style:

Det där skriver jag under lite på faktiskt! I fantasin hade jag gärna sett Alexis vara kvar en säsong till och vara mer samspelt. För de 90 millar som Suarez kostade hade vi kunnat värva en bra spelare av den spelartypen du nämner för 20-25 (Mandzukic, Bacca, etc etc) och sedan lagt resterande 65-70 på ett par riktigt bra mittbackar (typ en klass och en talang Benatia, Lovren, Balanta, Marquinhos med ett trissat bud) eller en bra back (Lovren) och en mittfältare av riktigt hög klass (Vidal, Pogba). Visst, Alexis drog in pengar också - men då hade man sluppit kasta stålar på Mathieu och, god forbid, Agger.

Ni som tror att Suarez-köpet inte påverkat budgeten kan ju börja fundera över varför vi värvar Agger och inte Benatia eller ex Marquinhos. Hade man trissat buden med 10 millar till hade det gått. Men pengarna finns just nu hos Liverpool som lägger dom på spelare som just Lovren.

Obs, haka inte upp er på namn utan tänk på principen.
Barcelona Bentley King
2014-07-29 18:53
@SocialBarca_10: If Barça really sign Agger for €15m I'm done with the board. You get Schär for €15m and he is young and as good.
Barcelona Júnior.
2014-07-29 18:47
Bar6

Jag tycker heller inte att vår trupp är fulländad. Däremot tycker jag att Mathieu är en väldigt bra värvning som bidrar med snabbhet och en viss säkerhet i höjddueller. Sedan har jag fortfarande hopp om att Marquinhos, eller en annan spelare av liknande kaliber, kommer att anlända innan fönstret stänger. Att SPORT skriver att Agger närmar sig ett flytt till Barcelona ska man ta med en nypa salt. Agger har (enligt dem) varit nära ett flytt till oss i snart tre år, precis som ytterligare 10 mittbackar.
Barcelona Rambla~
2014-07-29 17:52
Hade Barca hört sig för om Balanta så hade Rivers ledning sinsemellan diskuterat ungefär så här. Ah Barca, det är ju där han Zubi är SD. Han kostar €25m hade svaret blivit.
Barcelona Gio Style
2014-07-29 17:49
Problemet är väl att vi behövde en nia för att få lite alternativ och inte värva världens bästa striker för då måste vi ju givetvis ändra om vårt spel alternativt flytta Messi till höger.
Vi behövde en nia som kunde agera inhoppare och som det uttjatade "plan b".

Ingen vet hur det kommer att funka.
Barcelona Barc6
2014-07-29 17:39
Petersays. De va ett tag sen vi kunde säga sådär om en back värvning vår klubb gjorde. :)
Barcelona Barc6
2014-07-29 17:39
Junior. Helt rätt spelare, fantastiska spelare, vi behövde en 9a vi värvade världens bästa striker, vi behövde mittfältare vi värvade en av världens bästa den gångna säsongen, men det enda värvningen som klubben behövde som klubben har behövt dem senaste åren de var en back som kunde ta över Puyols roll, så länge har vi väntat på den värvningen och nu när den väl ska komma så är de spelare som mathieu (klagar inte över den men sett till priset Joo), Agger, Vermaelen. Det är verkligen inte rätt spelare att värva och det som är så tragiskt är att man slösar väldigt mycket på dessa istället för att till exempel satsa på Balanta (grattis Valencia) för 6 miljoner eller gå stort och ta en bra, som benatia. Ursäkta att ja skriver lite hursom (via mobil).
Barcelona Gio Style
2014-07-29 17:31
@NoGo™:

Är det bara jag som tycker att vi slappar med träningsmatcherna?
Jag kanske e helt ute o cyklar men verkar som att vi börjar matcha spelare väldigt sent och mot rätt svagt motstånd överlag.
Barcelona Júnior.
2014-07-29 17:24
Barc6 Fast vi har väl inte riktigt värvat "fel" spelare denna sommaren? Det finns en röd tråd i värvningarna vi gjort denna sommaren. Spelare som har rätt attribut för att spela i Barcelona samtidigt som de alla är slitvargar, vilket trots allt är det vi saknat under de senaste säsonger. Att kritisera ledningen är fullt förståeligt. Att dock smutskasta ledningen för transferrykten som SPORT och MD skriver är något jag aldrig kommer att förstå mig på.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-07-29 17:21
Vafan! Varför fan köper vi spelare från klubbar som ersätter de med BÄTTRE spelare?! Har vi verkligen sjunkit så jävla lågt?

Vi köper Mathieu från Valencia som i sin tur köper Balanta, en mycket intressant mittback med hög potential.
Vi ryktas värva Agger från Liverpool som i sin tur har köpt Lovren.

Vi ska jaga Balanta och Lovren inte dom!
Barcelona petersays
2014-07-29 17:16
@NoGo™:
Väldigt kul värvning för Valencia om den går igenom. Och bra pris för en lovande back. Finns stor risk/chans att det är en tvåa framför siffrorna nästa sommar om Balanta fungerar bra. Typisk Porto-värvning annars. Undrar vem de kommer skeppa för att få en plats ledig dock? Banega ryktas ju bort men han räknas som EU-spelare. Men ändå. Valencia byter alltså den till åren komna och vikarierande mittbacken Mathieu mot den unga lovande talangen Balanta och får 15 millar mellan. Well played.
Barcelona Rambla~
2014-07-29 16:59
Hehe, jag bara väntade på den värvningen av Valencia.
Barcelona Rambla~
2014-07-29 16:59
Hehe, jag bara väntade på den värvningen av Valencia.
Barcelona NoGo™
2014-07-29 16:56
San @Zizouology · 1 tim

Di Marzio claims Valencia have reached an agreement for the transfer of Éder Álvarez Balanta, but they don't have a non-EU spot. €6.5M fee.

..
Annons: