/spanien/barcelona/forum/4212.aspx/spanien/barcelona/forum/4212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-27 18:40
dubbel
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-27 18:40
Vilken mittback Chelsea köpte alltså.

Den där Kurt Zuma är en helsickes mittback trots hans ringa år.

Varför hittar vi inte såna spelare???
Har vi någon scouting utanför Spanien ??

Barcelona WalterWhite
2014-07-27 18:31
@L.A.M Nr 10:

Messi fick hjälp av andra och äldre storheter i klubben då (Ronaldinho bl a), som lät honom växa med osjälviskt spel vilket fick upp hans självförtroende. Det är viktigt att han gör nu detsamma för lille Halilovic för Barcelonas skull. Han verkar dock inte den typen om man nu ska döma honom på sättet men jag kanske har fel. Det kommer vara avgörande om han nu ska bli riktigt bra så han inte stannar i utvecklingen.
Barcelona LeoMessi
2014-07-27 18:21
L.A.M. Det är tur att dom inte använder sig av kortpassningsspelet så mycket för då hade hans svagheter blottats rejält. Nu får han spela i ett kontringslag då kanske han spelar bättre:) Hos oss hade hade alltid en fantastisk höst och en urusel vår.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-27 18:20
WalterWhite Jag tror aldrig jag har sett honom innan han kom till Barca men mot Recreativo lirade han ju i Iniestas roll och det funkade utmärkt. Tycker han i spelet påminner om Messi med sin låga tyngdpunkt och trots sin rätt klena kropp en riktigt bra balans. Messi ute på plan är ju en tia, det är bara att han är så extremt målfarlig att han bemästrar strikerrollen samtidigt som han hämtar boll och sätter igång kombinationsliret. Halilovic har ju åtminstonde idag långt ifrån samma effektivitet och funkar därmed bäst som offensiv mitt, dvs Iniestas position. Iofs startade Messi också till höger så visst hade han kunnat spela där.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-27 18:13
LeoMessi Inte så konstigt. Kolla på mittfältarna de har och har haft. Mikel, Ramires, mittbacken David Luiz och Matic. Inga tekniska playmakers direkt. I Chelsea kan vem som helst se ut som en fantastisk speluppläggare.
Barcelona WalterWhite
2014-07-27 18:11
@Nemesis 10:

Spelar han bra så kommer han få spela i A-laget, inget snack om saken. Åldern spelar inte någon större roll om snubben kan bidra med något nytt när det väl stannar upp. Har dock svårt att se honom centralt eller på vänstersidan då han bevisat att han är mycket giftig som högerytter.
Barcelona LeoMessi
2014-07-27 18:04
"Fabregas kan inte slå en felpassning... det bara går inte!" Taget från chelski forum haha! Vänta bara tills dom viktiga matcherna kommer, då kommer han inte kunna slå en passning på 2 m ens. Att fabregas längre passningar höll riktigt hög klass kan jag hålla med om men hans kortpassningsspel var katastrofalt stundtals. EDIT: Han är även topp tre mittfältare i världen enligt någon där. Han har spelat 45 minuter för dom och dom har redan överglorifierat honom. Hoppas snorungen failar hårt i chelsea.
Barcelona Barclasico
2014-07-27 17:58
Because of Alves' idea to stay, Barcelona consider to close a deal on Fiorentina's Cuadrado that would be activated in 2015. [sport via tmw]
Barcelona Alvés - Por Que?
2014-07-27 17:47
Rambla, där sa du något som jag hoppas händer. Att det första Luis enrique gör är att får Messi att löpa likt han gjorde 08/09 säsongen när han vågade dribbla hela tiden och tog löpningar i djupled. senaste säsongerna har han bara gett bollen till någon annan..
Barcelona Rambla~
2014-07-27 17:01
Messi och Neymar lär få en chock på första träningen när de återvänder. Vaaa, springa? :P
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-07-27 17:00
Rambla~ (Barcelona) Menade inte om dom var bra eller dåliga menade att anledningen till att man anställer varandras vänner är för att man har sina kontakter inom affärsvärlden och då besitter dessa kontakter mer kunskap om affärer och business än Anders som jobbar på Willys.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-07-27 16:52
Luis Enrique: "At start of the season, main objectives are physical. Most exercises are with the ball, but the physical part is essential." (Barcastuff)

Amen!
Barcelona Rambla~
2014-07-27 16:42
Bra affärsmän innebär ju inte per automatik att man sköter det sportsliga på ett bra sätt. Det har vi sett flera bevis på genom åren.
Barcelona Nesto
2014-07-27 16:39
LeoMessi De sa att han skulle få fortsätta spela i klubben om han kunde fortsätta spela fotboll också. La liga es blaugrana! Varför tror du Zubi och Eusubio sitter kvar?
Barcelona Rambla~
2014-07-27 16:35
LeoMessi Det betyder inte ett skit det löftet så länge den här ledningen sitter kvar. Han blev lovad av ormen Barto ett nytt kontrakt så fort han blev friskförklarad från sin cancer. Vi såg hur det blev med den saken.
Barcelona the cameroonians
2014-07-27 16:26
Jag tror att Valdés val att inte förlänga kontraktet handlade om Abidal och ledningens behandling av denne i samband med cancern och det uteblivna utlovade kontraktet.
Jag tror att det var droppen som fick bägaren att rinna över för Victor.

Abidal gör samma gest tillbaka nu när Monaco inte valde att signa Valdés pga skadan.
Barcelona LeoMessi
2014-07-27 16:21
Förresten blev inte abidal lovad en tjänst inom klubben när han lägger skorna på hyllan?
Barcelona LeoMessi
2014-07-27 16:17
Men om han hatade ledningen så mycket att han inte ens kan tacka ja till att göra sin rehab i Barcelona så undrar jag varför han valde att spela ut sitt kontrakt? För han hade lätt kunnat få en ny klubb sommaren innan. Jag undrar bara vad som har hänt. Jag är övertygad om att det inte handlar om pengar, men om man inte kan stå ut med sina chefer så stannar man inte en säsong till.
Barcelona Rambla~
2014-07-27 16:15
Det stämmer att han bestämt att lämna och meddelat detta innan det var dags att förhandla om förnyat kontrakt, så det är knappast pengar detta handlar. Det är djupare än så. Inte fan beter han sig så här bara för en utebliven målvaktstränare heller, det finns nog flera orsaker bakom som alla tillsammans fick honom att ta beslutet att lämna. Jag är bara förvånad att han verkar vara så totalt anti-Barca nu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-27 16:09
Tror verkligen inte det handlade om pengarna. I så fall hade han väl börjat klaga för ett bra tag sen. Nej, det är något som inte klickade mellan Valdes och ledningen. Jag vill gärna tro att man på ett eller annat sätt svikit honom rejält då han alltid haft ett enormt hjärta för klubben. Det förtjänade inte att sluta såhär. Sen är ju heller inte första bråket under den här ledningen. Peps avgång, vet vi ens fortfarande vad som egentligen orsakade den? Sättet man slängde ut Abidal på var ju hemskt. När man tänker efter så är det rätt så sjukt att vi fortfarande är med och slåss om titlar med tanke på allt som hänt i klubben och hur denna ledning ständigt sätter käppar i hjulet för sig själva. Både Abidals och Titos sjukdomar borde ju vara nog för att sänka ett lag helt. Sen får man inte glömma att Tata kom in i laget som en nödlösning, så sett till omständigheterna kan man inte säga att han gjorde det dåligt. Nu går vi in i en ny era och om vår lägstanivå såg ut som den gjorde förra säsongen vågar jag inte ens tänka på vad vi kan göra i form.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-07-27 16:07
Nesto (Barcelona) Hur har du tänkt att man ska anställa personal till en av världens största varumärken? Ta någon från gatan och hoppas på det bästa? Dessa män är business män och känner andra business män.
Barcelona Nesto
2014-07-27 16:01
Tror det är fler än valdes som inte är speciellt förtjusta i ledningen. Att han inte fick sin önskade målvaktstränare tror jag bara är en liten sak. Hade jag spelat för klubben hade jag varit så jädrans äcklad av ledningen och sett över en flytt. Att han vill flytta och pröva något annat, sure. Men att han inte vill ha något med klubben att göra är det andra saker bakom. Hur man bar sig åt mot Abidal, Pep och flera andra inom staffet. Håller på att sälja ut själen för cash från ett oljeland. Anställer vänner och vänners vänner till styrelsen och en del uttalanden har ju varit lite chockande. Messi,Xavi,Puyol,Iniesta är spelare jag kan tänka mig inte gillar ledningen allt för mycket.
Barcelona LeoMessi
2014-07-27 15:54
Neymar JR Jag hörde att valdes inte ens ville höra deras nya löneförslag. Sen om valdes drar in lika mycket sponsorpengar som Neymar gör så får han också lika hög lön.
Barcelona neymar JR
2014-07-27 15:51
Allt handlar om pengar, även inom La Masia finns giriga människor. En ung talang som Neymar kommer in och tjänar mer än Valdes. Hans nya kontrakt förslag var för dåligt för honom och han tackade nej Hade han velat ha en ny utmaning eller haft problem med ledningen som han inte klarar av så hade han blivit såld förra sommaren istället för att stanna kvar. Ny utmaning att välja att lämna på free transfer? Nope en ny utmaning och kolla hur hög sign on bonus man får Karman slog honom riktigt hårt
Barcelona LeoMessi
2014-07-27 15:36
@Rambla~:

Jag vet inte vad för beef han har med klubben, om det handlar om att han inte fick den målvaktstränaren han vill ha så tycker jag han faktiskt överreagerar så in i helvete. Klubben erbjöd honom att tränamed barcelona och göra sin rehab där ifall ingen klubb ville köpa honom skadad. Det vill säga, att dom erbjöd honom att spela med klubben tills han hittar en eventuell klubb.

Sen om han nu verkligen gör sin rehab med bayern munchen så tycker jag att det är ett jävla hån mot barcafansen. Han var inte ens med och stöttade laget i slutskedet av säsongen och han ville inte ens få en hyllning från fansen.. Aja, men jag vet trots allt inte vad som har hänt. Men handlar det om en jävla målvaktstränare så blir jag riktigt besviken på valdes.
Barcelona Nemesis 10
2014-07-27 15:11
L.A.M Nr 10 Kommer bli en väldigt intressant säsong, kommer bli extra kul att följa B laget för den delen. Jag tror hoppas på att våra talanger får speltid även i CL om man tex avgör gruppen tidigt och så. Jag tror att Haliovic skulle bli en perfekt ersättare till Iniesta och då skulle han kunna spela tillsammans med sin landsman Rakitic i mittfältet, Rakitic i playmaker rollen och Halilovic som attackerande mittfältare! -----------Busquets--------- ---------------------------------- Halilovic-------------Rakitic
Barcelona Rambla~
2014-07-27 15:09
En fråga, eller snarare en undran. Vad är det egentligen för beef Victor Valdes har med Futbol Club Barcelona? Det verkar ju vara riktigt allvarligt? Grejen att han inte vilk fortsätta utan vill testa något nytt och göra det i ett annat land, det köper och respekterar jag. - Fast han valde att operera sitt knä i Tyskland, vilket i sig är lite förvånande. Så gott som alla spelare som opererats för tex en korsbandsskada har gjort det i klubbens regi och av kirurgen Ramon Cugat (se länktips). - Sin rehab, gjorde han ens den på klubbens anläggning? Alltså den första direkt efter operationen och som handlar om att bygga upp styrkan i knäet igen. Jag tror fan inte det. - Vid säsongsavslutningen ville han inte vistas tillsammans med laget. Han skrev visserligen ett avskedsbrev till supportrarna, men kom igen? - Och så nu då, ska träna och inleda slutfasen av sin rehab hos Bayern, oavsett om han blir värvad eller inte. Trots att klubben självklart erbjudit honom att göra sin träning på klubbens anläggning. Så, vad fan är det med honom? Barca och La Masia har ju varit hans hem under så många år. Vad är grejen liksom? Avskyr han klubben helt och hållet helt plötsligt? Handlar det bara om relationen med ledningen kanske?
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-07-27 15:02
Rambla Det stämmer att de hade en del flyt, både Barca och Real klantade sig bland annat rätt så rejält i slutfasen av ligan men det var knappast någon slump att de var uppe och krigade i toppen. Sedan Simeone kom in har man ju blivit starkare för varje säsong och förra säsongen fick man se skörden av sin satsning. Sen så är det lätt som cule att endast se deras fotboll som spelförstörande då alla lag som slår oss gör det genom ett lågt försvarsspel, tufft närkampspel och längre bollar som startar kontringar. Atletico tyckte jag däremot varierade spelet bra, de hade både spelskickliga mittfältare och offensiva ytterbackar men även krigare som kunde spela ett aggresivt försvarsspel. Just denna kombination har ju varit den mest effektiva de senaste åren. Jag tror de återigen slåss i toppen om ligaguldet, sen om de vinner eller inte är en annan femma. Champions är svårare att sia om då det som bekant är väldigt mycket lottning, skador och dagsform som spelar en avgörande roll i den turneringen.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-07-27 14:53
Jag tycker det ser ganska negativt ut att varken Suarez , Messi eller Neymar kommer delta under försäsongen aktivt. Suarez långt avstängd , Neymar skadad och Messi extra ledigt på grund av hans långa VM. Hoppas vi inte tappar poäng i början av säsongen på grund av detta. Några tuffa matcher som Bilbao och Villareal i början bland annat!
Annons: