/spanien/barcelona/forum/4206.aspx/spanien/barcelona/forum/4206.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-08-02 15:17
Jag tror att får oss så är rakitic mer välbehövlig. Vi behöver en spelare som springer konstant och samtidigt är kreativ och teknisk. Visst han är ingen iniesta när det kommer till teknik men han har helt klart bättre teknik än Fabregas tex. Ska bli oerhört intressant att se rafinha, han är riktigt dynamisk! Också spelartyp vi har saknat ett tag nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nemesis 10
2014-08-02 14:48
Väldigt svår fråga då båda har väldigt liknande egenskaper. Men jag väljer nog Rakitic just för att han har visat att han kan bära/lyfta ett lag sen är han snäppet mer teknisk en Kroos tycker jag. Kroos har under hela sin karriär spelat med storstjärnor då han spelat i Bayern och Tyskland. Han har spelat i lag som arbetar hårt som enhet så när han gör en dålig match så märks det knappt för då finns det andra spelare som levererar och täcker upp för honom. Rakitic var anledningen till att Sevilla vann Europa Legue och var Sevillas viktigaste spelare. Han var också en av la ligas bästa mittfältare vilket är en svårare liga än bundesliga. Eftersom vi spelar i La liga så tycker jag att Rakitic är ett bättre val än Kroos men båda håller väldigt hög klass. Jag tror dock att Rakitic kommer växa ordentligt nu när han spelar i en av världen bästa klubbar vilket Kroos har gjort under hela sin proffs karriär.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-02 14:47
Barcelona think Alex Song (26) has received an offer but that he didn't yet inform the club. The midfielder can leave this summer. [md]

Ut med UFC fightern SONG =)
Barcelona Blaugrana91
2014-08-02 14:36
Corazon

Man ska inte alltid tro på vad tidningar skriver...

Marquinhous har hela tiden varit målet och lär antagligen fortfarande vara det.
Barcelona Corazon
2014-08-02 14:34
@Blaugrana91:

okej hämta in agger eller vermaalen eller varför inte majstorovic
Barcelona Blaugrana91
2014-08-02 14:32
Corazon Jag personligen väljer Rakitic av den anledningen att han är en spelartyp som vi är i mer behov av, vidare har han erfarenhet från La Liga och var förra säsongen en av ligans absoluta bästa mittfältare. Lägg till att hans pris dessutom var bättre. Sen sluta hypa upp Reals värvningar, som sagt Rakitic är bättre, Suarez är en betydligt mycket bättre prestigevärvning än James som inte bevisat speciellt mycket utöver ett bra VM. Real kommer inte gå för Falcao, Ancelotti har redan sagt klart och tydligt att ingen anfallare kommer köpas och Benzema förlänger sitt kontrakt tydligen... Får vi in en till mittback så har vi gjort ett riktigt bra transferfönster.
Barcelona Bentley King
2014-08-02 14:27
Rakitic alla dagar i veckan!!!
Barcelona Corazon
2014-08-02 14:23
då vill jag veta helt ärligt..

Rakitic eller Kroos snälla svara ärligt nu.
Barcelona Lion24
2014-08-02 14:23
Gio Style

Har Jeremy Mathieu tillhört toppskickten i världen? Ja just det, han är Barca spelare nu. Därför är och har han varit en av världens bästa mittbackar. Han blev det helt plötsligt bara, eller den dag han signade. Skjut mig nån. När jag skriver alla dessa nackdelar med rökandet som att det är dåligt för kroppen, andra spelare kan ta illa upp, andra spelare kan få för sig att agera lika oprofessionellt, för en gör ju det, Mathieu är bra men varför inte bli ännu bättre och lägga ner allt som stör fotbollen? Varför försöker du fortfarande försvara det när jag tydligt nämner alla dessa nackdelar? Du säger typ ''det är ingen fara om Mathieu röker och levererar''. Är det OK att Leo, Ney, Dani, Bravo, Adriano och Suarez sitter uppe sena nätter och tittar på den inhemska ligan till ca 3- 4 på natten? Det Mathieu gör påverkar inte bara honom, det kan påverka andra spelare att agera oprofessionellt.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-08-02 14:18
Mathieus rökvanor får stå för honom. Men han verkar inte haft problem med Emery eller med Luis Enrique så därför kan vi väl lägga det åt sidan? Minns att Valencias högerback Miguel rökte för några år sedan - då var även Emery tränare om jag misstar mig. Miguels kommentar var: "Rökningen påverkar inte mig". Han kanske bara är en feströkare. Ser inga problem med det så länge han gör sitt jobb på träningar och på plan.

Någrw utlyste tidigare fotbollsidor där man kan se matcher. Lämnar en länk i länktipset. Alla matcher som spelas kommer upp en eller två timmar efter matchen med bra kvalité. Man kan se matcher så långt som två säsonger tillbaka.
Barcelona LeoMessi
2014-08-02 14:18
Corazon Du underskattar rakitic samtidigt som du överskattar kroos. Du får det att låta som att rakitic är Gago eller något. Hade mycket hellre haft rakitic än kroos i vårt lag iaf. Visserligen är kroos klasspelare men en otroligt långsam spelare som inte är så grym i presspelet. Just dom egenskaperna besitter Rakitic utöver fin teknik och passningsspel. Mathieu är väl okej, det kan jag hålla med om. Falcao får dom väldigt gärna värva, finns betydligt giftigare anfallare.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-02 14:08
20,45
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-08-02 14:08
Vilken tid är matchen... Lat, orkar inte leta upp det haha...
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-02 14:07
Corazon Dom har förlängt med Benzema så du kan nog utesluta Falcao
Barcelona Corazon
2014-08-02 14:06
värst va allt är vad som fortfarande ryktas till oss vermaalen agger å grejer.
Jag säger stäng fönstret nu och gör inte bort oss mer.
Barcelona Corazon
2014-08-02 14:05
vi skulle göra om vi skulle köpa vi hade sparat. kolla vad vi ror hem helt ärligt rakitic mathiue, helt okej spelare thats it. Suarez fine den är klass och väldigt dyr.

Man hör inget från real och vips Kroos James och snart Falcao

Jämför bara..
Barcelona Barieta
2014-08-02 13:39
Vermaelen.. det måste vara ett skämt. Kan inte förstå hur ledningen tänker när de vill värva en spelare som inte ens platsar i Arsenal..
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-02 13:06
Arsenal player Vermaelen is Barcelona's only alternative for Marquinhos. Players like Hummels, Agger or Vertonghen are not an option. [md]

Man kan ju undra varför inte Hummels är ngt alternativ?
Barcelona LeoMessi
2014-08-02 13:01
Ter Stegen: "In Germany, we trained more, up to over two hours. But here it's more intense, there's less time to recover between exercises."

Kanske bättre med lite kortare men intensivare träning än längre men inte så superansträngande.
Barcelona Mido
2014-08-02 12:57
Kan vi bli skippa cigg skit snacket? Jag är inte emot om han är hög när han spelar bara han gör sitt jobb,, nackdelen med detta forum är att ett ämne kan fastna i månader utan att nån kommer överens, först var det Messi vs Ronaldo, sedan Pedro vs Sanchez och nu om en cigg,, gå vidare
Barcelona Zellick
2014-08-02 12:49
@II Barça II:

OGC Nice
Barcelona II Barça II
2014-08-02 12:44
Hej! Har vi match ikväll? Vilka möter vi isåfall? Hittar ingenting på livescore..
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-02 12:13
Marquinhos är ännu en Thiago Silva saga, vilket kommer sluta med att det inte blir något i slutändan. Zubi kommer sedan motivera nederlaget med att säga att dem iallafall har försökt och att dem gjorde sitt yppersta för att värva honom. Sannolikheten att Marq värvas är 5% enligt mig. Sen kommer vi stå där med 3 mittbackar under en hel säsong, skandal! Men hoppas jag har fel =)
Barcelona Essienesque
2014-08-02 12:09
Zamboza Du kan inte allvarligt argumentera för att ett paket cigg om dagen inte påverkar en elitidrottares prestation? Det är ju självklart att det gör.
Barcelona Zamboza
2014-08-02 12:06
Dario Hubner som pumpade in mål i serie a för några år sen rökte en pack cigg om dagen. Det påverkade inte hans prestation. Så länge Mathieu gör sitt jobb på plan kan han väl göra vad han vill på fritiden.
Barcelona Krabban94
2014-08-02 12:05
petersays

[/QUOTE]
Fast 5-2-3 eller 5-3-2 tycker jag verkar en aning ostabilt eller?[/QUOTE]

Tolkningsfråga.

Med Cuadrado (om han kommer in) och Alba som ytterbackar hade det kunnat fungera riktigt bra tror jag. En väldigt offensiv formation på den offensiva planhalvan 3-4-3. Medan man samtidigt får en rätt så stabil defensiv i försvaret om våra backar håller måttet.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-08-02 12:02
Vi har fått en VÄNSTERBACK som KAN spela mittback, alltså, vi har ännu inte fått en renodlad mittback...
Barcelona Gio Style
2014-08-02 11:59
Lion24
Nej givetvis är det inte samma sak som att spela i Barcelona men jag pratar fortfarande om påverkan på fysiken vilket torde bli ännu mindre på en elitidrottare som tränar typ dubbla pass om dagen.
Mathieus fysik har ju fortfarande räckt trots rökfandet och t.om tillhört den övre toppskickten i fotbollsvärlden.
För det kan du ju inte förneka väl?

Det är snarare principen och så länge inte klubben ställer krav på honom så får han egentligen röka bäst han vill, förutsatt att hans kropp pallar vilket det verkar göra.
Barcelona BlueRed
2014-08-02 11:50
Dagarna bara glider förbi och mittback alternativen minskar. Aja, vi har fått 1 mittback (?) i alla fall...
Barcelona petersays
2014-08-02 11:45
@Simple FCB Fan:

Fast 5-2-3 eller 5-3-2 tycker jag verkar en aning ostabilt eller?
Annons: