/spanien/barcelona/forum/4204.aspx/spanien/barcelona/forum/4204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-08-02 02:01
Mathieu var i en intervju i den mixade zonen och gav bl a detta svar på frågan om hans rökande: ''"I don't smoke much but I do it when I want. It's a personal thing.

Haha det är ett skämt. Obeskrivligt att en fotbollsspelare på den här nivån i den här klubben ska ha en sån attityd. ''Jag röker när jag vill''.
Barcelona Simple FCB Fan
2014-08-02 01:21

@petersays:

Tror han har både cuadrado o Alba som ytterbackar
Barcelona petersays
2014-08-02 01:06
Om jag skulle utgå från din trupp (där Marquinhos och Cuadrado antas ansluta - vilket jag är tveksam till om ens en av dem gör) skulle det vara kul att se hur denna uppställning fungerade:

-----------Ter Stegen----------
Marquinhos-Pique-Mathieu
------------Busquets-----------
--Cuadrado----------Iniesta--
-------------Rakitic--------------
--Messi---Suarez---Neymar--

Men jag måste erkänna att jag tycker det är SKITSVÅRT att formera en bra elva. Både Messi och Suarez vill spela centralt. Jag tycker det 4-3-3 vi kört de senaste säsongerna funkat rätt dåligt och hoppas att såväl Messi com Neymar får användas mer fritt under kommande säsong.
Barcelona petersays
2014-08-02 00:53
@Tiki-Taka:
Intressant - men jag har lite invändningar. Busi kommer inte spela så långt upp i planen. Neymar längst fram bredvid Suarez tycker jag INTE är att utnyttja honom bäst (skrev tidigare att jag tycker Neymar på topp i ett 3-5-2 inte gör honom rätta - för lika Messi - måste ha någon framför sig. Något som gör att jag tycker 3-4-3 är bättre än 3-5-2 om vi ska cutta ned till trebackslinje). Dessutom. Trebackslinje tycker jag känns onödigt om man ändå har en Back (i ditt fall Alba) på plan. Blir ju ingen skillnad från större skillnad från 4-backslinjen eftersom Alba ändå befinner sig i offensiven rätt ofta. Cuadrado på det defensiva mittfältet håller heller inte. Byter du plats på honom och Busquets så liknar det något. Sedan kan man ju tycka att Rakitic borde finnas i elvan. Edit: Nu skrev du ju iofs inte att det var 3-5-2 nånstans, bara jag som tolkade det så eftersom det varit på tapeten här inne.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-02 00:41
Sen en bänk bestående av: Bravo Adriano Bartra Mascherano Rakitic Pedro Xavi Fantastisk bänk. Detta är förutsatt då om både cuadrado och marq anländer.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-02 00:33
Nu verkar det som att Alves lämnar, vilket betyder att en ersättare i stort sett är klar. Cuadrado blir väl nästa köp ned stor sannolikhet. Vad säger ni om denna elva? Ter Stegen Marq - pique - mathieu Cuadrado Alba Busi - Iniesta Messi Suarez - Neymar En rätt så balanserad trupp :-)
Barcelona påfågeln
2014-08-02 00:17
@barcasstuff: Note: Due to Busquets taking the number 5, Zubizarreta may become confused and believe we have signed another CB. Ungefär så här va? Kanske han säljer Bartra så vi inte får en mittback för mycket... :)
Barcelona Bàckis
2014-08-01 23:29
Helt otroligt vad man längtar efter att säsongen skall börja. Ny tränare, ett gäng unga spelare som kommit tillbaka och som utmanar om speltid, Rakitic och Suaréz-värvningarna samt nya formationer och taktiska finslipningar som Lucho förhoppningsvis kommer in med.

Aldrig tidigare känt sådan förväntan inför en säsong som i år. Känns som att det blir ett fräschare och kvickare Barca kommande säsonger. Även om vi troligen skulle behöva en super-mittback till så är truppen trots allt otroligt intressant!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-01 22:59
@el Flaco:

Äsch, frågar du Gerard så är han ju bättre än självaste Capi och ska göra 3an till en egen legend!

top tres, si señor! haha :D
Barcelona el Flaco
2014-08-01 22:51
Som många här inne gillar även jag att Busquets kommer få ärva Puyols nr. 5. Gillar tanken att Puyi säger åt Busi att ta 5:an. Måste vara den största äran som finns att få bära tröjnumret efter den största kaptenen i klubbens historia. Busi måste ha jizzed in his pants.

Intressant också att Puyol bad Busquets och inte Piqué, hans förre kollega i försvaret. Insinuerar inget, tänker bara ut högt. .P
Barcelona LeoMessi
2014-08-01 22:38
Klipp lovade att han skulle käka en pinne om hummels drog så vi får hoppas att håller sitt ord :D
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-01 22:35
men kan väl*
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-01 22:35
Hummels till United för 25 miljoner euro, man väl inte stämma efter Klopps uttalanden!?!?!?! Blir galen om det stämmer!
Barcelona LeoMessi
2014-08-01 22:13
@Zyzz:

Glömde bort honom totalt haha! Hoppas man får se honom spela också. Bäst för honom att han inte slår bort en passning för då jävlar går vi loss på honom och skriker "FLOPP":P
Barcelona Zyzz
2014-08-01 22:05
@LeoMessi:

Jag skulle vilja lägga till Mathieu där...Han är trots allt ett nyförvärv och det är alltid kul att se de nya spela i Barca för första gången!
Barcelona LeoMessi
2014-08-01 21:21
Imorgon är det äntligen match! Vilka ser ni fram emot att få se spela? Själv hoppas jag att vi får se halilovic, rakitic, rafinha, bartra, ter stegen, bravo och iniesta. Dom flesta kommer nog få spela imorgon.
Barcelona LittleLionel
2014-08-01 20:04
Tänkte streama någon gammal bra Barca match typ Barca-Atletico 2008. Nån som kan någon bra hemsida?
Barcelona B.BOSS
2014-08-01 19:56
Spansk media, när Messi råkade se förbi ett barn som ville hälsa på honom var det nyheter över hela världen. När Madrid med don Perez i spetsen hamnar i olagligheter sopas det lite diskret undan.
Barcelona Mido
2014-08-01 19:41
Kollar på Barcelonas avslutningsmatch mot Atletico,, INGEN fantasi alls
Barcelona Duda
2014-08-01 19:39
I dagens fotboll så kan man se att "bollhållande" lag inte lyckas lika bra längre. Man kan säga att dom flesta har lärt sig att försvara riktigt bra, och det blir svårare och svårare för lag som oss, som Peps Bayern, eller som i VM där Japan och Spanien försökte spela på bollinnehav, att ta sig förbi lag som försvarar bra och kommer med blixtsnabba omställningar.

Kollar man på dom flesta målen i VM så är det just det, att vinna boll snabbt och så full fart mot motståndarens mål. Real Madrid vann CL mycket tack vare det, men även Tyskland och Holland gjorde det jävligt bra under VM för att nämna några lag. Dessutom är det ALLTID mycket lättare att ta sig förbi motståndaren när man kommer med fart.

Tycker att vi gjorde det bra just under Pep. Förlorar man boll och man inte orkar jaga ända hem så MÅSTE man vinna bollen på motståndarens planhalva. Annars blir det för jobbigt helt enkelt. När vi vinner boll idag så är det inte så många som fyller på, eller så håller vi i bollen för länge och väntar på att spelarna ska fylla på, så har motståndarna redan samlat sig i försvarszonen.

Dessutom så hade vi Pique och Masken i mittlåset förra säsongen som jag tycker såg jävligt sega ut. Dani Alves är oftast för lång uppe för att hinna hem på en kontring, och ibland även Alba. Eftersom mittbackarna är dom som oftast är ensamma där bak när vi anfaller så jag har länge velat ha en SNABB mittback, eller helst två, som hinner med när det väl blir omställningar. Ska bli kul att se hur Mathieu kan hantera detta, med tanke på hans snabbhet. Kan bli nyttig, även om han inte är en personlig favorit.

Hade som sagt gärna haft in en till snabb mittback med tanke på att vi igen kommer att ha mycket bollinnehav och satsa full fart framåt, dvs vi kommer att åka på en hel del kontringar igen. Nån som har koll på vilka av dom backarna vi är ute efter som är snabbast?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-01 19:32
@Blaugrana91:

Meh, Perez kommer muta dem och så är det inga problem. Inte första gången ifall det skulle bli så, haha. Real är så äckliga...
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-01 19:26
Ivan Rakitic, vilken kille. Han tar hand om Halilovic och MAtS med språket osv. Det är kul att läsa sådant. Man blir glad!! :P
Barcelona Blaugrana91
2014-08-01 19:03
[QUOTE=neymar JR]Real Madrids renovering av arenan har blivit inställd, pga av illegal hjälp, och korruption :) [/QUOTE] Haha, ja man är ju inte direkt förvånad.
Barcelona Júnior.
2014-08-01 19:02
Varför inte värva både Marquinhos och Cuadrado genom att redan nu använda transfer budgeten för nästa sommar. Straffet kommer med högst sannolikhet aktiveras återigen och vi kommer ändå inte ha någon användning för pengarna. En tanke bara.
Rivaldo Ferreira
2014-08-01 18:48
@FC Tiki-Taka:

Romagnoli? Caceres tillbaks?
Barcelona B.BOSS
2014-08-01 18:28
Alves som Sportchef i en framtid med Xavi som tränare hade varit sjukt och Pep som president. Vilken harmoni. Dani kan verkligen tala när det behövs och är super varje gång han har uttalat sig. Han förtjänar en ordentligt avskedsfest och inte en du kan dra genom bakdörren. Hejdå.
Barcelona -SAMI-
2014-08-01 18:19
Alves får gärna ta zubis jobb.
Barcelona LeoMessi
2014-08-01 18:03
@Neymar N11:

Om han inte räknar med alves så ska han hitta en riktigt ersättare och ingen cuadrado.
Barcelona Neymar N11
2014-08-01 17:57
Alves will on Tuesday meet with Luis Enrique, who will confirm he doesn't count on him for this season. Coach wants to sign Cuadrado [sport]
Barcelona Xavi#6
2014-08-01 17:55
En tröja med Busi #5 ska man ha utan tvekas :). Tack Puyi!
Annons: