/spanien/barcelona/forum/4203.aspx/spanien/barcelona/forum/4203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-09-09 19:05
Jag tycker verkligen om Samper, Dongou och Grimaldo för den delen. Fantastiska talanger som jag tror kommer bli tongivande spelare i A-laget om dom används på rätt sätt och om dom själva har motivationen, disciplinen och viljan att slå in sig i A-laget och försöka ta en startplats. Den jag tycker mest om är Samper som påminner mig om en blandning av Busi och Xavi. Jag vill se Samper testa Xavi rollen under ett antal matcher för jag tror verkligen att han kan göra bra ifrån sig där. Fantastisk i spelet med boll, är ruskigt smart för att vara så ung. Om Samper flyttas upp nästa år så vill jag se han träna med A-laget ganska flitigt för att få han beredd till nästa säsong, så han vet vad som väntar.

Dongou diggar jag starkt också då han påminner mig om Samu Eto'o, en killer. Problemet med Dongou verkar vara den mentala biten. Jag vet inte vad som stör honom men ska utvecklas ännu mer och bli en världsstjärna som jag tror han kan bli så måste han ta itu med de mentala problem han har, om han har dom. Sen om det finns problem i Kameruns trupp, det är inget som förvånar mig. Jag är t.om glad att Dongou inte åker ner till landslaget. Först och främst så är det en lång resa men samtidigt så är det en massa disciplinära problem som man har i det kamerunska landslaget, likabra att han inte drabbas utav det ännu mer utan kan fokusera på att utvecklas i lugn och ro, sig själv och klubblaget.
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 17:57
Måste hylla grimaldo lite. Han är så otroligt mogen för sin ålder, när han var 15-16 år så visade han mer mognad än spelare som var flera år äldre. Dem senaste matchen han lirade så var hans position som mittfältare. Och han skötte det väldigt bra enligt mig, kändes som att han hade lirat där lika mycket som vb. Det är bra att han är mångsidig för han skulle lätt kunna mogna till en riktigt bra mittfältare också, som kan hoppa in där när det krisar. Dongou har lyckats göra 4 mål på två matcher den här säsongen medan han endast lyckades med 8 mål hela förra säsongen. Hoppas verkligen det lossnar ordentligt för honom nu och att han visar alla vilken otroligt talang han är. Förresten någon som vet varför han tycka ha problem i landslaget? Han verkar inte trivas där riktigt. Läste för längesen att han och etoo inte kommer speciellt bra överens.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-09-09 17:41
Det roliga är att det inte är bara samper som nobbar klubb efter klubb. Utan Munir och grimaldo med. Den här nya generations talanger som håller på att växa fram till a-laget är rätt så unika. Att dom har allt det sportsliga är givet, och att dom har egenskaper sticker ut är inget nytt heller. Men det som förvånar mig mest är hur dom är som personer. Otroligt mogna och ödmjuka för sin ålder, fast beslutna på att ta det sportsliga framför det ekonomiska. Inte nog det så har klubben kryddat med Halilovic och Suarez. För att ta Halilovic som ett exempel, killen är väl högst rankade talangen i världen. Tackar nej till alla a-lags kontrakt och alla pengar från England för att lira i vårt b-lag. Helt otroligt är det Adama, munir, sandro, samper, Halilovic, grimaldo det är bara några få av alla jävla guldkorn vi förfogar över
Barcelona The Octopus of Badia
2014-09-09 17:33
Det är egentligen inte speciellt konstigt att Sergi Samper gång på gång nekat bättre kontraktsförslag från toppklubbar runt om i Europa. Han har spelat i La Masía sedan han var 6 år gammal. Det är helt enkelt hans hem och killen har flera gånger uttalat sig om att han endast vill se sig lyckas i Barcelona, och inte någon annanstans. Det gäller verkligen att ta till vara på sådana spelare.
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 17:12
@Rambla~:
Det är härligt att se när dom hellre tar chansen och lyckas i barcelona än att tjäna snabba cash. För i barcelona så kommer du tjäna mer än någon annanstans om du lyckas slå dig in i startelvan och det kommer att vara mer lönsamt att kämpa i barcelona, om man nu tänker på det ekonomiska. Har inte wenger försökt locka över honom ända sedan hans tid i Juvenil?
Barcelona Rambla~
2014-09-09 16:56
@LeoMessi:
Haha, det är bara att njuta. Det måste vara förnedrande för Wenger att få nobben så många gånger han nu fått av Samper. Inte ens att lösa hans klausul hjälper utan Samper nobbar honom varje gång. Vilken legend!
Barcelona ADAMA&HALILOVIC
2014-09-09 16:44
Nån som vet när FIFA 15 demo kommer ut? För ps3
Barcelona Neymar11
2014-09-09 15:26
Fan vad videon gjorde mig taggad, skickligt av klubben!
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 13:23
B.BOSS

Tror också att det är en faktor att räkna in. Många har antagligen släktingar som har det dåligt ställt i hemlandet och dom vill väl försörja dom så gott det går och samtidigt ha pengar till sig själv också.
Barcelona B.BOSS
2014-09-09 13:15
[QUOTE=LeoMessi]Arsenals scouter måste ha det absolut lättaste jobbet, bara att campa utanför la masia. Sen är det jäkligt synd att så många spanska ungdomar lockas av PL. Det är väl pengarna antar jag, för som liga tycker att den spanska är mycket roligare. Sen är det svårt för många ungdomar att tacka nej när något lag från england kommer och erbjuder dom en lön som är 10 ggr högre än den dom redan har. Hoppas vi arsenal i åttondelen och förnedrar dom. Dom har fått jäkla hybris senaste året, en kalle-anka-titel och dom tror att dom är favoriter till CL. [/QUOTE] Speciellt de sydamerikanska/afrikanska ungdomarna som har pressen på sina axlar att tjäna pengar för familjen.
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 12:40
Arsenals scouter måste ha det absolut lättaste jobbet, bara att campa utanför la masia.

Sen är det jäkligt synd att så många spanska ungdomar lockas av PL. Det är väl pengarna antar jag, för som liga tycker att den spanska är mycket roligare. Sen är det svårt för många ungdomar att tacka nej när något lag från england kommer och erbjuder dom en lön som är 10 ggr högre än den dom redan har.

Hoppas vi arsenal i åttondelen och förnedrar dom. Dom har fått jäkla hybris senaste året, en kalle-anka-titel och dom tror att dom är favoriter till CL.
Barcelona B.BOSS
2014-09-09 12:29
Många spanska unga spelare gör misstaget och skriver på ett kontrakt, lockade av pengarna PL erbjuder. Och hur många av de talangerna tar sig upp i A laget om det inte är engelska spelare!? Fabregas är den jag minns bara. Att stanna i Spanien och vänta på sin chans är det enda rätta alternativet. Förutom i Tyskland de har bevisat att dem kan förädla talanger.
Barcelona Gabriel
2014-09-09 12:17
Arsenal har ingen akademi eller egen verksamhet, deras talangverksamhet består av att ta talanger som är 16 år plus gamla för att sedan skryta om att dem är "egna" talanger. Min avsky för den klubben kan knappast ha gått förbi obemärkt under alla dessa år här inne, jag hoppas att vi får dem i CL i år igen så att vi åter en gång slår ut dem med röven före ur turneringen som det eviga loosergäng hela den föreningen är.
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 11:50
Dom ser lite väl glada ut över att dela rum;) haha
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 11:37
Barcelona B midfielder Sergi Samper (19) rejected a few days ago a new offer from Arsenal. They were willing to pay 12M buyout fee. [md]

Någon som är förvånad? Barcelona borde införa en anti-arsenal-klausul i talangernas kontrakt. Så jävla tröttsamt att arsenal hänger utanför la masia som hungriga gamar. Då får ta och utveckla egna talanger om dom nu ändå skryter om hur grym akademi dom har.
Barcelona Barclasico
2014-09-09 11:18
@DM1982:

Helt rätt där!
Barcelona el Flaco
2014-09-09 11:17
Munirs pappa sa i en intervju med Onda Cero att hade Marocko ringt hade Munir spelat för de. Man fick intrycket av att pappan ville se sin son spela för Marocko. Kan vara så att Munir hellre föredrog Spanien, men man kan inte låta bli bli att få intrycket av att det var ett rävspel från det spanska förbundets sida och möjligtvis även från Barças om det nu stämmer att klubben inte ville se ynglingen försvinna för att spela i det afrikanska mästerskapet.
Barcelona Vampíro
2014-09-09 11:13
Och du tror inte Munir själv är medveten om det hela? Det säger väl allt att han trots det är redo att spela för Spanien. Om han är tillräckligt bra i framtiden återstår att se men han verkar vara redo att göra vad som krävs, inklusive offra sin chans att spela för Marocko. Sen ska man inte glömma Del Bosques förkärlek till unga Barçaspelare heller. I Munir-fallet så är det självklart mycket politik inblandat men han har tidigare varit väldigt benägen att kalla upp spelare från Barcelona. Minns att Montoya kom med i nån trupp trots att han knappt ens debuterat för A-laget i Barça. Om Munir fortsätter att prestera så lär han definitivt få mer kvalmatcher.
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 11:09
Glaubrana Även när Messi var som mest stillastående förra säsongen så rörde han sig betydligt mer än vad Zlatan gör. I straffområdet så är Zlatan jävligt bra, då han har styrkan att hålla undan försvararen och effektiviteten.
Barcelona DM1982
2014-09-09 10:56
[QUOTE=Vampíro]Ingenting. Han är född i Spanien, uppvuxen i Spanien och har spelat i alla U-landslag i Spanien. De kallar upp honom till A-landslaget och han tackar ja. Behövs inte sägas nått mer, det verkar vara jävligt klart vad han själv vill. Ingen har tvingat grabben till nånting, utan det är 100% hans eget beslut. [/QUOTE] Jag har inte ifrågasatt vad han vill, det jag vänder mig lite mot är det taktiska bakom hans inhopp igår vilket bara var ett sätt att säkra honom för framtiden. Han var omöjligen först i kön efter Costas skada utan det var ren taktik från Spanien. Det luktar lite Bojan över den här stressen, fanns egentligen ingen vettig anledning att kalla upp honom till a-landslaget utan han borde ha varit kvar i U-21 laget. Att spela match för landslaget ska vara för att man förtjänar det, inte rävspel av förbundet. Speciellt med tanke på deras ålder.
Barcelona Vampíro
2014-09-09 10:38
[QUOTE=DM1982]Fast vad ska han annars säga nu? Som sagt, ska bli intressant att se när nästa kallelse till a-truppen kommer. [/QUOTE] Ingenting. Han är född i Spanien, uppvuxen i Spanien och har spelat i alla U-landslag i Spanien. De kallar upp honom till A-landslaget och han tackar ja. Behövs inte sägas nått mer, det verkar vara jävligt klart vad han själv vill. Ingen har tvingat grabben till nånting, utan det är 100% hans eget beslut.
Barcelona Glaubrana
2014-09-09 10:36
Leomessi Jag la också märke till att han är jävligt stillastående. Han bidrar inte alls i spelet och att jaga ifatt och vinna boll det har han då rakt inte lärt sig. Men sen måste jag säga att han är en kommer i straffområdet. Det kan han få av mig men fan ingen lagspelare.
Barcelona LeoMessi
2014-09-09 09:52
Väldigt märkligt att folket i Sverige skriver att zlatan är kung efter att han armbågade alaba stenhårt i ansiktet. Märkligt att absolut ingen skriver om hur jävla stillastående han var igår och hur lite han bidrog spelmässigt. Hade det varit Argentina som hade spelar mot Estland och Österrike och fått samma resultat så hade det skrivits kilometerlånga inlägg om hur Messi bara gör mål mot blåbärsnationer och att han var totalt osynlig mot ett bättre lag. Sen läggs det mer fokus på vad zlatan har att säga om målet än vad zengin själv tycker. När det kommer till landslaget så tar det verkligen emot när Zlatan gör mål men jag får bita ihop för jag vill att det ska gå bra för Sverige.
Barcelona Neymar11
2014-09-09 08:33
@barcastuff: Official: Claudio Bravo is expected to rejoin Barcelona training on Tuesday, after he asked CHL to be released and not play HAI friendly Sån skillnad det är på spelarna nu, alla vill nästan direkt tillbaka till Barcelona och träna. Masche och Messi har redan varit i hemma och tränat hela tiden. Det är nästan som att spelarna vill börja träna/spela igen för klubben Så jävla bra med konkurrens inom truppen, bara Messi som är säker på sin plats!
Barcelona DM1982
2014-09-09 07:55
[QUOTE=Vampíro]Munir: "Playing for ESP was my decision, I knew what the consecuences were. I didn't have doubts, I was born in Spain." End of discussion. [/QUOTE] Fast vad ska han annars säga nu? Som sagt, ska bli intressant att se när nästa kallelse till a-truppen kommer.
Barcelona el Flaco
2014-09-09 01:26
Det sägs att FC Barcelona var intresserade av att se Munir debutera för Spanien eftersom då hade han inte blivit uttagen och därmed inte lira i Afrikanska mästerskapet i januari. Att man har planer för Munir och inte vill se honom försvinna i en eller två månader och missa en viktig etapp under sin första säsong med spel för A-laget.
Barcelona Gabriel
2014-09-09 00:53
Varför är det surt av Spanien att kalla in Munir för landslagsspel för att binda honom? Vi snackar om elitfotboll på den allra högsta nivån, inte fotboll på skolgården och Munir är en väldigt stor talang så det är knappast konstigt att Spanien ser till sina egna intressen, eller skulle man kanske istället väntat på att han blev inkallad till det marockanska landslaget och riskerat att gå miste om honom? Nej, och det vet ni innerst inne själva också om samtidigt som ni även vet om att ifall Munir inte hade velat spela för det spanska landslaget och representerat Spanien så hade han inte gjort det, då är det bara att tacka nej men faktum är att han känner sig som en spanjor och varför skulle han inte göra det? Han är både född och uppvuxen i Spanien, så det borde egentligen inte så mycket mer att säga till om saken. Munir valde i slutändan själv och tog sitt egna beslut, han är nog väl medveten om att konkurrensen är stenhård och att han kommer bli tvungen att bli riktigt jäkla bra för att fortsätta bli uttagen, men för honom är den risken värd att ta då borde alla respektera det beslutet.
Ronaldinho Gaúcho #10
2014-09-08 23:50
Tycker att det framförallt är tråkigt för Munir att all denna kontrovers kring honom blev av. Han hade säkert helst velat bli inkallad till landslaget då han och alla andra verkligen känner att han gjort sig förtjänt av det. Och Del Bosque kan ju inte på allvar tro att många köper argumentet om att det var ett sportsligt val (som han tidigare sa under presskonferensen inför EM-kvalet).

Han har ju aldrig tidigare använt sig av U-21 spelarna när det fattats strikers (Läs Morata & Rodrigo). Munir har dessutom spelat ca 150 minuter den här säsongen. Svårt att göra en rättvis bedömning.

Givetvis har han varit bra, och levererat över förväntan, men med den kvalitén Spanien har på sina spelare så skall det också krävas att man presterar kontinuerligt. Annars tappar ju spelare som Juventus-stjärnan Llorente motivationen helt inför landslaget. Ganska jobbigt att bara läsa intervjun med Llorente då man förstår hur besviken han är.

Nä, om Munir ändå var mest sugen på Spanien så kunde han ha väntat...
Barcelona Vampíro
2014-09-08 23:38
Munir: "Playing for ESP was my decision, I knew what the consecuences were. I didn't have doubts, I was born in Spain." End of discussion.
Barcelona Gio Style
2014-09-08 22:58
@DM1982:
Givetvis, men sånt händer hela tiden. Marocko hade ju kallat upp honom tidigare än Spanien, säger ju sig självt om man ser till landslagens kvalité. Väldigt vanligt att det här händer, inget tvång över huvudtaget. Även om det är en "taktisk" gest så är det fortfarande även en fin gest gentemot Munir som måste vara euforisk. Motivationsboost? Javisst!
Annons: