/spanien/barcelona/forum/4199.aspx/spanien/barcelona/forum/4199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Som La Gent Blaugrana
2014-08-06 09:18
Oj vad jag avskyr PSG. Att kräva över 40 milj för en 20 årig mittback är galenskap! Jag hoppas innerligt att barca aldrig förhandlar med den klubben igen. Jag skulle inte ens släppa S.Roberto för 100 miljoner € till dem
Barcelona KristoferDelija
2014-08-06 08:12
@Rambla~:

Jo det är sjukt mycket pengar men i Marqhinhos så ärd et nästan värt. För en Marqinhous så får du honom i minst 10 år på absolut högsta nivån.
Tror tyvärr Barca måste lägga dom pengarna för att få en ordentligt mittback.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-06 08:07
Verkar nu som att Alves stannar, vilket innebär att inget köp av cuadrado kommer göras!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-06 08:07
Verkar nu som att Alves stannar, vilket innebär att inget köp av cuadrado kommer göras!
Barcelona neymar JR
2014-08-06 07:48
Lavezzi damer och herrar, vilken idiot haha
Barcelona Andres Iniesta #24
2014-08-06 07:27
Barcas logik, buda 40 Mille på Marquinhos, ung och har inte bevisat särskilt mycket. Hade ett bra år i Roma men för övrigt ingenting, lär vara 3e-4e val i PSG... Sen har vi t.ex Benatia som är för dyr? Mangala som gick för ca 30mille som inte ens varit uppe på tapeten!? Ja listan är lång. Listan kan göras lång... Istället går man för en back(Vermaelen) som knappt spelat något på ett helt år. Ingen vet riktigt vart han står idag sett till sin duglighet som mittback. Cuadrado? För höga lönekrav? Tror knappast att han kan ha högre krav än Alves? Cuadrado har nästan rätt att kräva det dessutom då han bevisat sin värdighet. Det hade ju i princip tatt ut sig själv ersätt as Alves lön med Cuadrado, det som kostar är övergången, inget konstigt där. Men ska Barça fortsätta snåla så kan vi väll lika väl köpa några backar ifrån segundan och istället fortsätta kasta miljarder på anfallare, som inte ens är i närheten av vara i så akut förstärkning som försvaret är. Pinsamt.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-08-06 05:36
Barcelona have almost ruled out signing Fiorentina right wing player Juan Cuadrado (26) because the asking price is very high. [ser]

Blir det samma visa där må tro?
Kunde inte få Marquinhos tio gånger sämre alternativ Vermaelen

Kan inte få Cuadrado Slutar med att vi värvar Radetinac från Djurgården och spelar han som högerback, ibland kommer han även vikariera som mittback.

/Rant over. (Silly season är så deprimerande)
Barcelona zick9
2014-08-06 04:26
@AndreD:
Haha, sorry. My bad. :D Ter Stegen Vermaelen - Piqué - Mathieu Cuadrado - Busquets - Mascherano - Iniesta Suarez - Messi - Neymar Så! :) Alba som ytter istället för Mascherano hade nog också fungerat. Jag föredrar dock en fyrbackslinje.
Barcelona B.BOSS
2014-08-06 04:17
His legacy is secure and not just because of what he has won. Xavi shone in a footballing era that was hijacked by athletes – this is perhaps his most impressive achievement. Players today are - in most cases - athletes first and footballers second. Unlike the past, where teams were built around skilful stars, the desire to become faster, fitter and stronger has led to many coaches refusing to trust small playmakers like Xavi. To be a good centre midfielder is to be able to run, run and run some more, like a programmed robot. How refreshing, then, that there was a player like Xavi, who, for a while, managed to halt this trend.
Barcelona AndreD
2014-08-06 03:43
@zick9:

La märkte till att du hade 12 spelare men insåg sen att Pique inte räknas så du ligger helt på rätt spår när det gäller antal spelare men är verkligen två mittbackar från start att föredra?
Barcelona AndreD
2014-08-06 03:29
Han här kan spela både mittback och högerback. ZUBI AGERA!!!!!!!!!!! Bara namnet är värt över 300 miljoner kronor
Barcelona kingrodrigues
2014-08-06 03:23
Zick9 Haha tre fem tre lääkk
Barcelona zick9
2014-08-06 03:14
Ter Stegen
Vermaelen - Piqué - Mathieu
Cuadrado - Busquets - Iniesta - Mascherano - Alba
Messi - Suarez - Neymar

Så skulle nog en trebackslinje fungera.
Barcelona dinho the artist
2014-08-06 02:30
Bentley
Intressant uppställning. Rent profilmässigt har vi absolut den mest sevärda anfallsuppsättningen med två av världens bästa tricksare i Neymar och Cuadrado. Skulle nästan vilja gå så långt som att påstå att det är världens två bästa spelare 1v1. När det gäller att dribbla sig förbi dvs; är väl ingen som tar sig förbi så många motståndare som Messi gör varje match.

Jag pillar din uppställning, men ifrågasätter skarpt Luchos uteslutande av Alves och Alba(!!).
Barcelona Bentley King
2014-08-06 02:24
Det sägs att LE vill spela med en 3-2-3-2 uppställning med : Mats? Marq? - Pique - Matheiu Rakitic - Busi Cuadrado - Iniesta - Neymar Suarez Messi Neymar kommer säkert byta plats med Inesta och Messi kommer troligen sjunka ner med Iniesta under matchens gång.
2014-08-06 01:59
Som jag påpekat tidigare ser jag helst att 4-3-3 stannar. Det är något jag identifierar Barca med. Med det sagt; skulle vi leka med siffror ser jag hellre att vi provar en 3-4-3-uppställning än något annat. Alla uppställningar med tre backar(mittbackar) är ju snarlika. 3-5-2 och 3-4-3 är ju nästan samma sak. Enda skillnaden är ju att Messi på pappret är mittfältare i ett 3-5-2 och anfallare i 3-4-3.

En potentiell laguppställning; Mats-Pique-Mathieu-Bartra(blir mörkrädd över denna försvarstrion)-Alves-busi-iniesta-Alba-Suarez-Messi-Neymar.

3-4-3/3-5-2 ser ju på pappret ut som en "tutaochköra-uppställning" men som man ser är den betydligt mer defensiv än den sedvanliga 4-3-3-formationen.

I en uppställning med tre mittbackar (kan te sig som vitalt eftersom pressen på enskild mittback sjunker) offras tyvärr en mittfältare i form av rakitic/iniesta/Xavi som jag ser det. Busi är, i alla fall i mina ögon, planens näst mest givna spelare (i nivå med Neymar/Suarez men mest pga. deras kommersiella värde i en startelva).

I en utopi hade vi fortsatt spela 4-3-3 med influenser av 4-5-2 vid behov (svåra cl-matcher, in med masken som sittande jämte busi), men eftersom vi inte har två mittbackar av rang, blir det svårt om man faktiskt vill ha en garanti till stabilt försvarsspel. Klart vi kan lira två mittbackar, men ser det lika rörigt ut som forna säsongen ser jag det som en omöjlighet i längden.

Summan av kardemumman är väl att 3-4-3/3-5-2 är fördelaktigt då inte ens våra mittbackar kan anse sig vara dåligt förberedda i kontringar mot Real och andra lag (det var ju så vi straffades extremt många gånger förra säsongen). Nackdelen är ju som nämnt ovan att mittfältsdominansen kan få sig en törn. Speciellt med tanke på att Barcelona som fotbollslag etablerar sitt spel från backlinje och sedan via ett nästan alltid vinnande mittfält.

Cuadrado till Barca är fortfarande skrattretande. Nästan exakt samma tänk som att börja spela Bale som vänsterback igen. Avdelning: Aldrig.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-06 01:47
Fiorentina right wing player Juan Cuadrado (26) prefers to join Barcelona. He's willing to wait some more and make a financial effort [cope]

Låter bra. Om han är viktig för Lucho så är han viktig för oss.
Barcelona >The Reporter<
2014-08-06 01:29
Låt oss säga att vi lirar 3-5-2 med Pique-Mathieu-Vermaelen. Jag inte tänka mig ett 3-5-2 uppställning utan både Alba och Alves, för när vi försvarar oss antar jag att det kommer se ut 4-4-2 eller 5-3-2. Inte kan väl Iniesta/Messi/Neymar eller vilka det nu blir som lirar på kanten, bli ytterback när motståndet har bollen?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-08-06 00:44
Om Lucho väljer att ha 3--5--2 som standarduppställning så undrar jag hur laget ska formeras, Enligt mig finns det 7 spelare som är spikade i elvan (Till en början)

Det är: Piqué (I brist på annat ;), Sergio, Iniesta, Alba, Neymar, Messi, Suarez.

Om cuadrado värvas in så är han tänkt att spela de flesta matcherna (Inte en motiverad Summa att lägga på en bänknötare)

Så vilka 3 ska spela i Backlinjen?, Enligt mig så skulle inte Alba passa in i en Trebackslinje.

I nuvarande trupp så borde det vara Bartra--Piqué---Mathieu som spelar i en trebackslinje. Men vart ska då Alba spela?, En av den mest givna spelaren..

Något liknande måste Enrique ha tänkt sig (Om Cuadrado kommer)

-------------------TerStegen-----------------
--Cuadrado----Piqué------Mathieu-----Alba-----
------------Mascherano-----Sergio--------------
--------------Messi---------Iniesta----------------
-----------Suarez---------Neymar---------------

Cuadrado givetvis väldigt offensiv och ska ha stor frihet samtidigt som Mascherano och Sergio får ta stort ansvar defensivt, Även Rakitic kan axla en av de defensivare positionerna.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-08-06 00:39
Okej, nu har vi kommit en bit in på transferfönstret och så som det verkar så blir det Mathieu och Vermaelen som mittbackar då PSG tydligen tackat nej (!) till ett bud på 40 miljoner euro på en 20årig mittback som troligtvis kommer att sitta bänk nästa säsong.

Jag skulle bli besviken om värvningarna till mittförsvaret endast är Mathieu och Vermaelen. Jag hade högre förväntningar. Ingen av dem gör laget sämre, men jag förväntade mig riktiga cracks på den positionen.

Om man lyckas värva Vermaelen för 12 miljoner euro kanske man kan lägga 50 på Cuadrado också. Vi får se.
2014-08-06 00:36
Tänkte på en sak; varför är vi inte intresserade av Nastasic? Var en av världens främre talanger i Fiorentina så sent som för två år sedan; har fått sparsamt med speltid i City och verkar vara påväg därifrån.

Nastasic lär inte bli föööör dyr (200-250m) och är ung. Tuff mittback som är bra på huvudet och besitter en rel. snabbhet.

Känns ju på förhand ganska lätt att få loss honom med en ev. Mangala till City. Hade ju hellre sett Marcos, Laporte eller dyl. men om vi nu ska se till Zubis kapacitet.

Tankar på det?
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-06 00:35
Får vi verthongen och cuadrado så är jag mer än nöjd med transfer fönstret! Sen undrar jag varför dem bara inte slänger ut song ifrån laget !!!!
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-06 00:35
Får vi verthongen och cuadrado så är jag mer än nöjd med transfer fönstret! Sen undrar jag varför dem bara inte slänger ut song ifrån laget !!!!
Barcelona Mangi10
2014-08-06 00:24
Hej,
Mitt namn är Mangi och jag är ny på detta forum.
Ett ämne som har slagit mig idag bortsett från sökandet på en ny mittback, är Xavi kovändning. Hur ser ni på den? Jag förstår att just Xavi är ett känsligt ämne givet hans status i klubben, men jag anser inte att han håller den standarden längre för att få det utrymmet ledningen verkar ha givit honom, jag kan dock ha fel. Det som slog mig idag efter att ha läst hans presskonferens, är att han ville lämna bl.a petningen i sista matchen samt ii den avgörande VM matchen. Vad händer om ett likadant scenarie händer i år, dvs att han blir ställd åt sidan?

Vad säger ni andra?
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-06 00:01
Vermaelen and Vertonghen are the remaining centre back alternatives now that Barcelona have given up on Marquinhos. No other options. [ser]

Snälla värva Vertonghen isåfall. Han har mycket större potential än Vermaelen.
Barcelona neymar JR
2014-08-05 23:59
Missade Messi på mittfältet med, My bad
Barcelona neymar JR
2014-08-05 23:58
Jag tror nog att han vill ha Messi och suarez på plan samtidigt
Barcelona Nemesis 10
2014-08-05 23:57
Jag tror Lucho vill spela såhär.

-----------------Masch/Busq------Xavi/Rakitic-------------------
-------------------------------------------------------------------------------
Cuadrado/Deulofeu---Messi/Rafinha---Iniesta/Reus
--------------------------------------------------------------------------------
--------------Suarez/Messi-------Neymar/Pedro--------------

Det finns plats om han nu vill spela med 3 backs linje.
Barcelona neymar JR
2014-08-05 23:55
Nemesis 10 Vill han spela med 3 backar så får dom ta ur tummen från röven och värva 2 till mittbackar. 1 till mittback kommer inte räcka.
Barcelona neymar JR
2014-08-05 23:52
Nu när ledningen kommer upp så är det en grej jag verkligen inte förstår. Och det är fallet Song Hans semester är avslutad och tillhör klubben, varför kallas han inte till träningsmatcherna. Ja jag vet klubben vill få honom såld, men varför i Jesus namn gör man det så uppenbart för alla andra klubbar. Vi vill ju åtminstone tjäna tillbaka pengarna vi köpte honom förr. Dom har snart haft hela sommaren på att bli av med honom, men ändå är han kvar. Han känner sig nog oönskad och vill bort, hur svårt ska det va att få iväg honom till England. Där det finns klubbar som qpr, west han m.fl som skulle lägga ut 10 miljoner £ för honom.
Annons: