/spanien/barcelona/forum/4197.aspx/spanien/barcelona/forum/4197.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2014-08-08 11:53
Manchester United och Louis van Gaal fortsätter kolla på förstärkningar. Nu skriver italienska Gazzetta dello Sport att man vill knyta till sig Romas back Mehdi Benatia.
Roma sägs vara berett att sälja sin försvarare för drygt 277 miljoner kronor.
Barcelona Zyzz
2014-08-08 11:51
@Andresito:

Det står på flera ställen att beslutet kan komma redan idag!
Barcelona Nemesis 10
2014-08-08 11:51
Odilio (president Santos): "Madrid made a better bid for Neymar but we could only negotiate with the team the player wanted to go to" [espn]

Självklart ;)
Barcelona Karlsson
2014-08-08 11:50
"There has been no inquiry from Barcelona for Liverpool centre back Daniel Agger (29), who wants to leave the English club. [telegraph]"

Can i get an AMEN?!
Barcelona neymar JR
2014-08-08 11:31
Legia Warszawa diskades från Champions league. Grunden till detta är att man tog in en avstängd spelare i den 86 minuten när man redan hade kört över Celtic under dubbelmötet. Så oerhört surt och idiotiskt Dock så hoppas jag Celtic lyckas kvala in och lottad mot oss igen i gruppen. Allt pga deras fans
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-08-08 10:42
På Arsenals forum skriver man följande om Vermalen.

Styrkor: Om Superman spelade fotboll skulle han vara Thomas Vermaelen. Gjord av granit, stenhård i alla dueller, spänst som en basketspelare och ett enormt långskott. Oslagbar i luften, tacklar som en grekisk gud och är lömskt snabb.

Svagheter: Vermaelen har inga svagheter. Han dödade dem allihop.

... jag kan bara säga att för två års sen hade jag jublat över den värvningen. Då hade dock prislappen varit en annan. Kan han hitta tillbaka till sitt gamla jag har vi gjort ett fynd... eller United
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-08-08 10:30
Vart läst ni det om vermaelen? Känns som dubbla budskap - brittisk media hävdar att United ligger närmare till
Barcelona Nemesis 10
2014-08-08 10:22
@Andres Iniesta #24:

Cuadrado gate är verkligen inte över än, han ska träffa sin klubbledning idag och diskutera.
Barcelona Messidinho_10
2014-08-08 10:18
Vermaelen sägs vara klar nu för oss. Helt ok värvning, om han får va skadefri så kan han va riktigt riktigt bra.
Barcelona Andres Iniesta #24
2014-08-08 09:45
Nemesis Nu kan vi glömma både Cuadrado och en stjärnback. Jag lägger mina förhoppningar på Bartra som jag alltid hoppats skall blomma ut ordentligt. För hoppningsvis sker det denna säsong.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-08 09:39
Det folk måste förstå är att Lucho som tränare har stor påverkan i vilken back man ska gå efter. Det är tydligt att vi ville ha Marquinhos men det gick åt helvete, tror ni verkligen inte att ledningen hade gått för Benatia om Lucho hade sagt att han måste ha honom för sitt lag bygge? Sen handlar det om pengar också för den delen, skulle han valt att värva en mittback för 400 miljoner så får han glömma Cuadrado tex. Det är Lucho som i första hand väljer ut spelare och sen kommer ledningen med en lista på dom som är möjliga att värva.
Barcelona neymar JR
2014-08-08 08:48
Det är en grej folk måste börja förstå. Klubben kommer inte värva en mittback som kan konkurrera med Pique. Matheiu, vertonghen, V och Agger är dom alternativ klubben har haft hela tiden. Gemensamma faktorn för alla dessa är följande; vänsterfotad mittbackar som kan lira vänsterback vid behov. Den ende som kommer ges chansen att konkurrera ut pique är Batra Benatia, Hummels har vi aldrig varit intresserad av. Det är endast fantasier från katalansk media
Barcelona Andresito
2014-08-08 08:46
Där :)

SUAREZ, FC BARCELONA & URUGUAYAN FA V/ FIFA - HEARING ON 8 AUGUST 2014

Lausanne, 6 August 2014 - The Court of Arbitration for Sport (CAS) confirms that the hearing in the matter Luis Suarez, FC Barcelona & the Uruguayan FA will take place on 8 August 2014 at the CAS Headquarters in Lausanne.

At the request of the Appellants and with the agreement of FIFA, the CAS has conducted an expedited arbitration procedure. The hearing will be behind closed doors. The final decision, which is likely to be rendered some days after the conclusion of the hearing, will be published by CAS.
Barcelona neymar JR
2014-08-08 08:42
Andresito Vad jag läste igår så förhördes Suarez i rättegången igår. Och att beslutet skulle tas idag
Barcelona Andresito
2014-08-08 08:36
neymar JR Rättegången är idag. Beslutet tas om några dagar. Hoppas inte att ryktet Benatia - €35M stämmer. Zubi kommer aldrig kolla åt hans håll. Om han går till något annat lag än Barca kommer jag bli riktigt sur, en sån mittback (om han verkligen är tillgänglig) är precis vad Barca behöver, missar man chansen nu så blir jag otroligt lack. Vill hellre tro på att Roma inte vill sälja än att Barca inte vill köpa.
Barcelona the cameroonians
2014-08-08 08:29
God morgon culés!

Vill informera om att biljetterna till samtliga hemmamatcher (förutom el clásico) kommer släppas för medlemmar på tisdag och för resten av allmänheten på onsdag.

Verkar också som att årets el clásico kommer generera de högst biljettpriserna någonsin med nivåer på över €350/st. Det är oklart när biljetterna kommer släppas till denna match som spelas i mars nästa år.
Barcelona neymar JR
2014-08-08 08:15
Idag får vi svar om Suarez, något gott kan få hända oss detta år iaf. Hoppas CAS gör en rättvis bedömning och inser hur absurd fifas straff är.
2014-08-08 08:00
Källa
2014-08-08 07:57
Senaste jag läste så verkar både vermaelen och benatia vara påväg till United...
2014-08-08 04:44
Ursäkta min franska, men FUCK Zubi! Och hans jävla värvnings politik. Det vi får hoppas på är att Bartra blommar ut och överglänser samtliga backar och sakta men säkert tar över ledar rollen där bak!
Barcelona neymar JR
2014-08-08 01:56
Äckligt smarta är Roma om ryktena stämmer. Dom ställer benatia på auktion med utgångspris på 35 miljoner € 3,4 klubbar som kommer inleda budkrig
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-08 01:51
Pantade ledning!!!!! Köp benatia för 35 miljoner euro, ett kap ju!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-08-08 01:25
Emanuel B

Sälja tröjor har blivit Barca's nya motto.
Minns när R.Madrid dissade Ronaldinho och stället köpte D.Beckam för att han var ett märke och de ville sälja tröjor så klart.

Ronaldinho blev Ronaldinho. Vilka människa som älskar fotboll kan säga något dåligt om den manen.

Nu verkar det som vi kör samma race som Real.
Sälja tröjor. Enda skillnaden är att R.Madrid och andra storlag stärker lagen där det behövs och inte som oss bara satsa på offensiven.

Jag tycker att tränarna har också ett ansvar i detta mittbacks förbannelsen,

Det enda jag vill nu är att säsong jävel drar igång och vi lägger oss all denna vänta. Trots att det har varit ett vm så har den här sillyn varit den längsta någonsin för mig.

Jag orkar inte längre.
Signa från Arsenal och få det överstökat så att han kan göra Adriano sällskap på skadelistan.

Coach Pep.
2014-08-08 01:18
Sitter och hoppas på Vermaelen. Kör nu för fan. Skadebenägen förvisso, men äntligen en riktig mittback som dessutom är riktigt bra i luftrummet!
Barcelona Emanuel B
2014-08-08 01:12
Vermaelen verkar vara klar när som helst... Skall vara ärlig nu, hoppades verkligen på en crack i backlinjen. Benatia, Marquinhos, Hummels osv. Nu har ingen crack kommit utan en Mathieu och Vermaelen, som dessutom skadar sig ofta. Kan bli att båda skadar sig under samma period och då är vi på ruta 1 igen.

Har mindre förhoppningar på säsongen som kommer jämfört med föregående säsonger. Att man ska bli besviken gång på gång av mittbacksagan. Vi är Barcelona och värvar en skadebenägen bänkspelare från Arsenal (kan vi sluta göra affärer med dem?). Kan vi inte attrahera större namn i backlinjen. Vi kan få Suarez, men inte en superstjärna i en back? Ledningen prioriterar verkligen inte där bak, utan det känns som de endast vill köpa spelare som säljer tröjor för att sedan visa ett olika rekord i sina ekonomiska redovisningar...
Barcelona Ali G
2014-08-08 01:05
Enligt dimarzio så förhandlar Roma med Balanta, samt att man köpt Astori kan tyda på att de kanske säljer Benatia...
Barcelona AndreD
2014-08-08 00:45
Segura (president ARG federation): "I will meet with Tata Martino. We want him as new ARG coach. The plan is to close a deal soon." RIP Argentinas landslag
Barcelona Nesto
2014-08-08 00:44
Hade även jag velat sett Mascherano som någon kapten. Han är en av få som sitter på ledaregenskaper i laget. Hade faktiskt inte haft något emot att ha honom som första kapten, om han nu hade en plats i startelvan. Ter Stegen kommer nog bli en vicekapten om några år Sen förstår jag inte varför den bästa spelaren ska vara kapten heller. Ronaldo i Portugal, Messi i Argentina och Zlatan för Sverige är några exempel.
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-08 00:40
Rambla~

Sålänge det är en legend som Xavi som är lagkapten så är min åsikt att det inte gör så mycket att han är rotationsspelare. Matcherna är trots allt bara 2x90 minuter i veckan och spelarna är ju tillsammans mycket mer än så och behöver en role model som kapten även under träningar, resor, hotellvistelser och ja, you name it. Och med den legendstatus Xavi har i FC Barcelona så jag tror inte det är något negativt att han är kapten även om han inte spelar var och varannan match.

Men man kan ju tycka olika :)
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-08 00:38
Rambla~

Nu var det dock inte Lucho som utnämnde kaptenerna utan spelarna själva i form av en omröstning, som jag förövrigt tycker vart helt rätt väg att gå. Jag hade dock gärna velat se Busquets som andrakapten bakom Xavi med Mascherano som tredjekapten och Messi/Iniesta som fjärdekapten. Men nu har spelarna röstat och då får vi acceptera utgången av omröstningen.
Annons: