/spanien/barcelona/forum/4196.aspx/spanien/barcelona/forum/4196.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2014-08-03 14:58
@LuisSuárez:
Hahahaha snacka om att inte känna någon skam och verkligen tro att det skulle gå hem. När dom ändå var igång kunde ju dom ha photoshoppat resultatet också så kanske dom hade mått lite bättre... Edit: Var det inte samma tidning som spred fake klippet på när Pepe går in med dobbarna på Dani Alves i CL och försökte påstå att Pepe inte träffade honom? Sen har jag för mig att dom photoshoppade en bild för att försöka påstå att Alves var offside genom att ta bort den Real spelaren som upphävde offsiden? Pinsam tidning är allt jag har att säga, dom bara skämmer ut sig mer mer...
Barcelona LeoMessi
2014-08-03 14:48
Barcelona are not willing to pay Fiorentina's 50M asking price for right wing player Juan Cuadrado (26). They are awaiting events. [md]

Yeah right, om det vore Cafu i sin prime så kan jag tänka mig det priset för en spelare som ska spela högerback.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-03 14:42
Xavi är nog långt ifrån slut. Vi har fått in en duktig spelare i Rakitic men Xavi verkar inte ha räknat med att sitta på bänken hela säsongen. Kan skapas en väldigt bra och nyttig konkurrenssituation om båda presterar och gör det bra. En spelare som Iniesta komme inte ens han att kunna slappna av.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LuisSuárez
2014-08-03 14:29
@Zyzz:

Kan det bli mer Real Madrid än så? Jag tror knappast det.
Barcelona LeoMessi
2014-08-03 14:08
Måste säga att Xavi gjorde ett väldigt bra inhopp igår. Han vågade slå den mer vågade passningen mycket oftare än normalt. Känns som att Xavi höjer sitt spel extremt mycket när han har fått se matchen från bänken, för då verkar han se vad det är som går fel och när han väl hoppar in så höjer han tempot och varierar sina passningar väldigt mycket.
Barcelona Gabriel
2014-08-03 14:07
Precis kollat på matchen eftersänt då jag missade den igår. Först o främst måste jag bara säga fy fan vilken målvakt vi har värvat i Ter Stegen. Okej visst, jag vet, han blev inte testad sådär värst mycket men han utstrålar en sådan pondus och säkherhet som verkligen är ovanligt att se av någon i hans ålder. Sedan är hans passnigsspel va yppersta världsklass. Bravo ska inte ha en chans att kunna bänka honom. Andra spelare som imponerade på mig rejält var Samper, Grimaldo och Halilovic. Framför allt Halilovic besitter en talang utöver det vanliga. Han borde redan nu upp i A-laget och ta Sergi Robertos plats. En annan som faktiskt imponerade rejält på mig var Mathieu. Han är stor, kraftfull, snabb och svår att ta sig förbi. Han räddade Piqués arsle mer än en gång under matchen. Spelare som inte imponerade alls var de gamla vanliga, Piqué som ser ut som en rädd liten flicka utan självförtroende, sen Montoya och Sergi Roberto. Pedro gjorde inte heller mycket väsen av sig. Både Adama och Deulofeu tog för sig mer och skapade fler chanser än en etablerad A-lagsspelare som Pedro. Rakitic spelade också bra, och Xavi var faktiskt väldigt bra. Tyckte att han igår såg fräschare ut än vad han gjorde under hela den förra säsongen. Motståndet skiter jag i, det är inte vad jag tittar på, inte heller resultatet, snarare den fysiska och mentala aspekten hos varje spelare. En position som oroar mig väldigt mycket är högerbacksplatsen. Varken Montoya eller Patric imponerar, och Alves är långt ifrån den Alves han en gång i tiden var. Och ovasett om han stannar eller inte så drar han nästa säsong i vilket fall som helst. Vi gick verkligen miste om en bra ersättare när vi inte tog Aurier när vi hade chansen. Han hade behövts. Annars tycker jag det ser väldigt intressant ut. Många nya, unga och hungriga spelare som vill visa upp sig. Det kan bli en bra säsong.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-03 14:03
Det jobbiga med Sergi Roberto är att han inte är så jätteung längre. Nu på försäsongen kryllar det ju av spelare som är 3-4 år yngre och där man faktiskt ser potentialen på ett mycket tydligare sätt än hos Sergi. Fördelen han borde ha gentemot dessa är att han borde ha lite mer erfarenhet, lite mer förståelse om hur man ska spela i A-laget och därmed göra lite färre misstag. Men nej, vi ser inget av detta. Killen är 22 år och har aldrig riktigt imponerat under någon match, iaf inte under tävlingssäsong. Med LE som tränare så kanske han kan bli lite säkrare och spela med ett större självförtroende. Han känns som en spelare som höjer sig rejält i och med ett större förtroende från tränarhåll. Nu kommer han inte bli någon Xavi men jag hoppas åtminstonde han kan utvecklas till en nyttig truppspelare.
Barcelona B.BOSS
2014-08-03 13:57
[QUOTE=Thierry Henry]B.Boss//

1 bra säsong av Pique så är du den första som slickar hans r#v. Hummels 10 grr bättre på allt? Haha snälla. Seb även om han varit det ändrar ju inte det faktum att dom kan vara likadana spelartyper. Eller hur?

Pique är en bra mittback. Han är inte lika dominant som han va för några år sedan men han.tillhör fortfarande världstoppen och är fortsatt vår klart bästa mittback. Folk dom dig hoppar in med huvudet före i lynchmobben som är ute efter hans huvud pga vårt dåliga spel i dom bakre leden dom senaste åren. Är Pique att klandra för allt ont själv? Knappast. Hummels 10 grr bättre? Hummels spelar i en mycket stabilare defensiv i dortmund. Där han har Subotic brevid sig.. en subotic som dessutom är den bättre av mittbackarna i Dorymund i mitt tycke [/QUOTE]

slicka hans röv? är du homosexuell eller tycker du om att bara skicka röv?

Jag gav pique många chanser i början men efter när Tito tog över tappa jag förtroendet för han. Min åsikt är inte baserad på en match om du inte fattar! Min åsikt består av många matcher och många säsonger.

Gå nu slicka hans röv tills du får nog.

Och nu lugnar vi ner oss lite.//Mod.
Barcelona dinho the artist
2014-08-03 13:55
Någon som har lite highlights samt en ev. matchrapport på spelarnas prestationer (särskilt nyförvärven/ynglingarna)? Jobbade igår, skulle uppskattas!
Barcelona BA
2014-08-03 13:44
Bomb värvningen blir nog Verthongen eftersom Spurs är nära att få sin ersättare Musacchio.
Barcelona LeoMessi
2014-08-03 13:30
Jag vet inte vad tränarna ser på träningarna men när Roberto spelar match så ser man klart och tydligt att han inte är tillräckligt bra. Hans första touch är alldeles för dålig och hans passningar är oftast väldigt oprecisa, för hårda eller så måste medspelaren sträcka på sig ordentligt för att nå passningen. Visserligen är det saker han kan förbättra men det bästa vore att låna ut honom till en klubb där han får mycket förtroende. För då kan han slipa bort dessa svagheter, i bästa fall kan han bli en okej truppspelare. Jag det tyvärr inte att han har samma talang som för några år sedan. Han var mycket bättre förr men nu är han inte mycket att hänga i julgranen. Jag har inget emot honom personligen, han verkar ha härlig personlighet och han klagar aldrig på utebliven speltid. Men för hans skull så vore en utlåning bäst.
viccc
2014-08-03 13:22
Alla som kan fotboll vill ju ha bort S.Roberto från klubben då han aldrig bidrar med något, utan som igår istället förstör spelet på mitten. Men om det är någon tröst så kommer han skriva på ett 5 årskontrakt den här månaden :) m
Barcelona Zyzz
2014-08-03 13:20
Marca bytte ut Unitedfans mot Realfans på en bild från gårdagens match... Patetiskt! Sådan klubb sådan tidning skulle man kunna säga. Mindervärdeskomplex?
Barcelona >The Reporter<
2014-08-03 13:06
Agger är inte dålig? Han är en bra back. Ger alltid 100 i matcherna likt Masken. Tror att han hade gjort det bra hos oss. Tänk. Pique-Mathieu-Agger i en trebackslinje. Snacka om längd och styrka. Även kunnat spela Alves-Pique-Agger-Mathieu i matcher där vi vill vara mer taktiska och vila Alba.
Barcelona LeoMessi
2014-08-03 12:58
Neymar JR Haha ja hur fan "råkar" man sudda ut två försvarare? Det är som att "råka" skita i handfatet.
Barcelona neymar JR
2014-08-03 12:49
Dm1982 Rejäl tabbe att tro att dom kommer undan med det. Minns ju när dom ville få fram att Messi gjorde ett offside mål, genom att sudda ut 2 försvarare haha
Barcelona DM1982
2014-08-03 12:36
@neymar JR:

Nu var det knappast en tabbe, Marca brukar photoshoppa saker till Real Madrids fördel. Det var helt klart med mening, de ville få det att se ut som om det till 90 % var maränger på läktaren, sanningen är att det var fler United-fans.

http://www.101greatgoals.com/blog/photoshop-marca-add-white-shirts-to-michigan-crowd-at-man-united-3-real-madrid-1/

Tre raka förluster för Real, kan inte kännas bra för dem. Spelet ser heller inte speciellt bra ut, att sälja di Maria känns som ett stort misstag.
Barcelona -SAMI-
2014-08-03 12:23
Får en känsla det blir benatia.
Barcelona LeoMessi
2014-08-03 12:14
Agger? Ja men vad bra att dom ersätter Puyol. Det kommer verkligen att kännas som Puyol eftersom han kommer att vara skadad hela tiden. Inget illa om vår älskade kapten, säger bara att han tyvärr var skadad mycket dom två senaste åren:( Seriöst agger? Vi kan för fan lika gärna köpa Mexes eller senderos. Jag ser mycket hellre då att man satsar på bartra helhjärtat för han visar verkligen hjärta och just nu är han mycket bättre än Pique.
Barcelona neymar JR
2014-08-03 12:09
Har ni läst om Marcas senaste tabbe. Gårdagens publikrekord bestod till stora delar av man u fans. Marca photoshoppade arenan bilden, och fick det att framstå som att arenan var fylld av Madrid fans hahaha
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-03 12:02
Agger is the most feasible centre back option at this moment. Liverpool are willing to sell and talks with player are well-advanced. [sport] Tror "bomb" värvningen blir Agger, yeeaaaahhh! -.-
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-03 12:02
Agger is the most feasible centre back option at this moment. Liverpool are willing to sell and talks with player are well-advanced. [sport] Tror "bomb" värvningen blir Agger, yeeaaaahhh! -.-
Barcelona Barca o Mort!
2014-08-03 11:57
Piqué vet själv att han inte är i närheten av vad han var förr.
Barcelona Mido
2014-08-03 11:57
[QUOTE=Messidinho_10]Hej någon som vet när Neymar, Messi och alla dem börjar träna med laget? Har varit på semester och inte hängt med i svängningarna! [/QUOTE] De beräknas komma tillbaka 5:e augusti
Barcelona Thierry Henry
2014-08-03 11:54
B.Boss//

1 bra säsong av Pique så är du den första som slickar hans r#v. Hummels 10 grr bättre på allt? Haha snälla. Seb även om han varit det ändrar ju inte det faktum att dom kan vara likadana spelartyper. Eller hur?

Pique är en bra mittback. Han är inte lika dominant som han va för några år sedan men han.tillhör fortfarande världstoppen och är fortsatt vår klart bästa mittback. Folk dom dig hoppar in med huvudet före i lynchmobben som är ute efter hans huvud pga vårt dåliga spel i dom bakre leden dom senaste åren. Är Pique att klandra för allt ont själv? Knappast. Hummels 10 grr bättre? Hummels spelar i en mycket stabilare defensiv i dortmund. Där han har Subotic brevid sig.. en subotic som dessutom är den bättre av mittbackarna i Dorymund i mitt tycke
Barcelona Messidinho_10
2014-08-03 11:40
Hej någon som vet när Neymar, Messi och alla dem börjar träna med laget? Har varit på semester och inte hängt med i svängningarna!
Barcelona Nemesis 10
2014-08-03 11:25
Två spelare från Barca B som borde få mycket speltid i A laget denna säsong är Sergi Samper och Halilovic. Båda två spelar oerhört moget för deras ålder och sticker ute från resten tycker jag. Sen borde man sälja Afellay, Song och Sergio Roberto. Fortfarande har jag aldrig sätt något som tyder på att Roberto kommer att bli nåt, tyvärr men han står bara i vägen för andra spelare just nu.
Barcelona B.BOSS
2014-08-03 11:25
Några punkter om Pique. 1. Han tappade lusten till spelet och blev för bekväm i Barca för snabbt. 2. Myten om att Pique behöver en riktigt mittback bredvid sig är bluff. 3. Pique och Hummels samma spelar typ? skämtar ni? Piques passningsfot är för överhypad. Hummels är bättre på allt 10 gånger. Det enda de har gemensamt är farten! 4. Pique är ingen ledare. Tyvärr. Han kommer aldrig bli en ledare eller leda en backlinje eller ett lag. Snubben har inte ens det i sig. Ramos tog över den rollen galant i Madrid men pique? Glöm det. Han är absolut ingen exempel att följa. Han är ljusår efter Puyol. Pique är en följare och ingen ledare. Det är hans största svaghet av allt annat han suger så hårt på.
Barcelona Krabban94
2014-08-03 10:46
@Smogen:

Zubi: 80miljoner? VIlket fynd!!
Barcelona Nemesis 10
2014-08-03 10:44
Tror inte dom kommer "chocka" oss med en världsklass mittback bara sådär.
Jag tror tyvärr att det blir Vermaelen, för mig blir det en chock om dom värvar Vertonghen. Som sagt jag har uteslutit Hummels, Benatia och Marquinhos helt och hållet.

Jag hoppas på Vertonghen eftersom den värvningen är bra och känns inte omöjlig.
Annons: