/spanien/barcelona/forum/4195.aspx/spanien/barcelona/forum/4195.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-04 00:14
@Nemesis 10:

Tja, hade jag kunnat bevisa allt mygel som Barto o co sysslat med så hade jag inte vart här ikväll och diskuterat med dig, en sak som är säker. Men jag har iallafall mina skäl till att tvivla på allt denna ledningen gör och om du vill trivialisera det jag skriver genom att hänvisa till irritation så behöver du inte ens ge dig in i diskussionen.

Och nu så vara det inte "bara Neymars pappa" då Neymars pappa fick en saftig del av summan då totala verkade uppgå till över 70m PUND vilket är en stor skillnad på den initiala som Rosell påståds ligga på runt 40m Euro. Detta och alla andra lögner från den här ledningen gör att jag har tillräckligt med goda skäl till att tro att alllt de säger är skitsnack, ÄVEN om det finns skriver på papper
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 00:11
Lion24

Adama är fortfarande och förhoppningsvis kan han slipa bort dessa svagheter. Han är en sån spelare som måste utmana och ta sig förbi sin motståndare, annars gör han inte mycket nytta. Jag tror att han skulle prestera bättre om han spelade med a-laget när dom är ordentligt synkroniserade, för just nu kan han göra sin gubbe men det finns ingen att slå bollen till då alla fortfarande försöker hitta rätt i sina positioner.

Jag tror att han kan lyckas men som sagt, han måste bli bättre med beslutsfattandet och det tror jag och hoppas att det kommer med tiden.

Skillnaden mellan adama och traore när det kommer till det halvdana beslutsfattandet är att Deulofeu fattar dessa beslut för att han är alldeles för självisk och försöker göra allt själv.
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 00:06
Ursäkta för eventuella stavfel, skriver från telefonen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2014-08-04 00:06
LeoMessi

''Adama har skyhög potential men han måste slipa lite på beslutsfattandet. Ibland känns det som att hjärnan inte hänger med benen.''

Bra sammanfattat av Adama. Återigen måste jag vara en sån men jag tror tyvärr inte heller på Adama, i Barcelona. Men jag tror att han hade gjort det riktigt bra i andra lag. I Barcelona så MÅSTE man spela med hjärna och Adamas beslutsfattande är precis som Delos, väldigt svag. Trampar också oerhört mycket på boll och det stör jag mig grovt på. Men dom är unga och har en del att lära. Förhoppningsvis så motbevisar dom mig och gör succé i Barcelona, även om jag är tveksam.
Barcelona LeoMessi
2014-08-03 23:58
Hoppas att Mathieu får starta nästa match också. Jag vill se lite mer av honom, han var inte rädd att trycka till motståndaren men han får nog vara försiktig med det runt straffområdet. Jag tror att han och bartra hade blivit ett bättre mittbackspar än han och Pique. För just nu känns bartra säkrare än Pique, samtidigt som hans passningsspel faktiskt är väldigt bra. Han vågar driva bollen framåt och väldigt ofta så lyckas han komma till farliga lägen när han gör det. Självklart så måste han veta när han ska göra det och inte göra som David luiz och försöka springa med bollen varje gång tills han blir av med den. Sen måste jag kritisera montoya lite också. Jag tycker att han väldigt ofta sätter sina medspelare i extremt jobbiga situationer när han slår bort alldeles för enkla bollar. Ter stegen kändes väldigt trygg och inte nervös för fem öre. Han är väldigt dominant i straffområdet. Väldigt duktig på att plocka ner höga bollar. Rafinha kan jag inte bedöma riktigt ännu, första halvleken var alldeles för slarvig från vår sida för att man ska kunna ge en rättvis bedömning på våra spelare. Grimaldo känns väldigt mogen och han är väldigt bra i kombinationsspelet och faktiskt överraskande bra på att göra sin motståndare. Adama har skyhög potential men han måste slipa lite på beslutsfattandet. Ibland känns det som att hjärnan inte hänger med benen. Deulofeu, han vill för mycket helt enkelt. Tycker att han är väldigt självisk i många lägen och att tar fel beslut ganska ofta. Han försöker springa igenom motståndaren, bokstavligt talat. Men hans potential är hög och om han kan förbättra sin beslutsfattande så kan han bli riktigt bra. Samper känns som en mer fysisk versions av Busi, han är verkligen inte rädd för att trycka till motståndaren och han kan bara bli bättre. Ser inga stora brister hos honom, han behöver bara mer rutin och det kommer med tiden. Munir tycker jag är en väldigt intelligent spelare, bra touch, smarta passningar, hal som få och en riktig måltjuv.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-03 23:52
Alexis Sanchez, who joined Arsenal this summer, will in the coming days travel to Barcelona to say goodbye to teammates and fans. [ara]

Önskar det stod ''Pedro Rodriguez'' istället... Aja tack för allt Alexis!!
Barcelona neymar JR
2014-08-03 23:43
Vertonghen är vänsterfotad pique, vad fan ska vi med honom till. Oerhört slarvig i sitt spel och riktigt nonchalant. Varför värvar inte vi Musch istället?!?!? Så jävla idiotiskt är det, en av spanska ligans bästa mittbackar. Istället så siktar vi på en som inte ens får spela mittback
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-08-03 23:26
Musacchio före Verthongen alla dagar i veckan...Att vi ska värva resterna av mittenlag när det kommer till försvaret..Jaja bara att vänta..Verthongen är iaf en mittback, Så även han är nog för mycket begärt.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-03 23:24
*hjärta*Stay calm, fake left and see you later

Det var väl bara Neymars Pappa som "fick" pengar om jag minns rätt? Dom andra fick väl dela på den summan som Rossell påstod att vi betalade alltså 57 miljoner euro eller har jag fel?
Jag tror definitivt inte att våra andra värvningar har gått på samma sätt som du vill påstå, eller skrev du så bara för att du är irriterad?
2014-08-03 23:22
Officiella summan var 57.1 milj euro för Neymar ;), Som sagt var Neymar-Gate väldigt speciell..Och fallet är inte klart ännu..Klubben har alltid hävdat 57.1 milj euro. Sen den extra skatten de betalade, Gjorde det för att klargöra om skatten ska betalas i Brasilien eller Spanien..Klubben har betalat in i båda länderna med andra ord..Sen att det är en Skumaffär håller jag med om..Och slutsumman kanske landar kring 1 miljard. Men Ter Stegen och Bravo kostade inte 200milj var.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-08-03 23:15
westinho - Sergio #5

Alltså den här jävla idiotledningen! Hur man kan missa såna mittbackar och sedan våga häva ut sig att marknaden inte ser ljus ut för mittbackar?!?! Orkar inte mer, sämsta sportchefen i hela sportvärlden! Fan Mighty ducks gjorde bättre försvarsvärvningar!
2014-08-03 23:11
@Nemesis 10:

Det vet jag mycket väl. Men oavsett hur många investerare så ska man då utesluta att vissa fick pengar eller vadå? Det är ju den totala övergångssumman som ska räknas. Dvs addera allt som gick åt till var och en av ägarna inklusive bonusar efter antal spelade matcher eller whatever. Sen var det inte bara för fansen och folket han ljög utan dom bokförde en stor del av summan som välgörenhet osv för att slippa betala skatt
Barcelona Nemesis 10
2014-08-03 23:01
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

Du kanske inte visste det men Neymar värvningen är helt annorlunda från alla andra värvningar då det var 100 olika investerare som ägde en viss andel därför blev värvningen komplicerad. Kolla upp Neymars marknadsvärde så kommer du nog förstå...

Med det menar jag inte att Rossell gjorde rätt i att ljuga om hur mycket han kostade för det tycker jag fortfarande var väldigt lågt av honom att göra.
2014-08-03 22:55
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

och Neymar kostade 350 right? nåt jag lärt mig av denna lednignen är att säger dom att någon kostar X så bör man dubbla det då avtalet innefattar ytterliggare 40% efter 2 månader samt 20% när spelare gör 5 officiella matcher. o just glöm inte andelen som ska till Bravos pappa. så att Barca slipper betala skatt eftersom det är för välgörenhet..
2014-08-03 22:41
*hjärta*Stay calm, fake left and see you later

200? Antar att du syftar på 200 miljoner kr, Stegen kostade 12milj euro å Bravo sägs ha kostat lika mycket så ca 24milj euro tillsammans.
viccc
2014-08-03 22:40
:)
viccc
2014-08-03 22:38
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-08-03 22:29
@KristoferDelija:

Älskar sån tränare..

hehehehe
Bielsa är fan bäst...
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-03 22:15
Musacchio till Tottenham. Kan vi snälla ta Vertonghen nu då?
2014-08-03 22:03
@La liga es blaugrana!:

Vi har värvat Bravo för 200 och Stegen för lika mycket. Men vad vi verkligen behöver just nu är Navas som 3e alternativ. Bara för att liksom

:)
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-08-03 21:53
Mycket bra gjort av Madrid att värva Navas. En mycket bättre målvakt än Iker som är sämre än någonsin.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-08-03 21:41
Värvat**
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-08-03 21:40
Haha hade vi värvar Keylor Navas nu så hade alla på forumet klagat att hans övergångssumma är alldeles för hög och därefter hade det kommit 1000 inlägg om Zubi och att han spelar golf.
Barcelona TRD
2014-08-03 21:30
Cristiano (Ronaldo) är den bäste spelaren i världen, (Gareth) Bale är väldigt bra och Falcao är den bäste strikern, säger Monaco-försvararen Ricardo Carvalho. Falcao bättre striker än Suarez? Är Carvalho hög eller?
Barcelona Nemesis 10
2014-08-03 21:28
Keylor Navas är en bra målvakt speciellt när det gäller reflexräddningar, dock så har han inte spelet med fötterna och det är viktigt i Barcelona att målvakten kan spela med fötterna sen vet jag faktiskt inte hur bra han är i luftrummet. Där tror jag att Ter Stegen är bättre.
Buga för Dinho
2014-08-03 21:25
@TRD:
Hehe, vad fick dig att tro att jag är en Madridista ens? Konstaterade bara mer eller mindre att Real Madrid har värvat La Ligas bäste målvakt eller skall jag säga att costaricanen håller korpenklass bara för att göra dig nöjd? Synd att han gick till den mörka sidan, gillar honom faktiskt då denne verkar vara sympatisk utav sig...
Barcelona Vampíro
2014-08-03 21:24
Hur lång tid tar det innan folk börjar kalla Keylor Navas för överskattad och medioker? Han har ju skrivit på för Madrid så man måste likt en robot automatiskt ändra uppfattning.
Barcelona TRD
2014-08-03 21:19
@Buga för Dinho:
Varför är du ens inne här och skriver din Madridista? Förstår inte. Är det kul att hålla på och trolla i andra forum? Ja, bra värvning såklart men Ter Stegen är bättre.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-08-03 20:51
@Nemesis 10:

vi sa samma sak om Sergio Roberto.. Han visade sig vara en medelmåtta och inte värd att satsa på.

ha aldrig höga förhoppningar som vi har haft på Sergio Roberto och Montoya tex, det slutar med frustration och vita hårstrån

Buga för Dinho
2014-08-03 20:47
Jävlar, varje culé bör känna sig skraja nu när Real Madrid värvat La Ligas bäste målvakt i Keylor Navas...

Costaricanen har gjort flest räddningar av samtliga målvakter i Europas fem bästa ligor under förra säsongen, för att inte tala om hans VM-slutspel där denne bara släppte in endast ETT spelmål.

Annons: