/spanien/barcelona/forum/4194.aspx/spanien/barcelona/forum/4194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-07-31 20:40
@Suarez-Daacun:

Konfronterar du dig själv? #Skitzo?
Barcelona Acrobat
2014-07-31 19:58
Allt annat än ett reducerat straff för Suarez är en skandal! Jag tar för givet att han kan spela matcher med laget i början av säsongen.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-31 19:27
Tiki-Taka Hoppas att det blir så. Tycker mer synd om Suarez att han inte ens får träna med laget. Det hade varit rimligt med avstängning i 4 månader från alla matcher men att överdriva så mycket att han inte ens får sitta på läktaren i en arena eller ens få träna fotboll på träningsanläggningen. Det är lite väl grovt att ta ifrån en människas frihet helt och hållet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-07-31 19:27
Tiki-taka Underbara nyheter om det nu stämmer, men förkortning på straffet med två månader är det enda rimliga allt annat är helt absurd.
Barcelona Tiki-Taka
2014-07-31 19:18
Verkar bli så att suarez straff kommer att reduceras med hälften till två månader, vilket betyder att han är tillbaks den 26 augusti. Han kommer endast att missa öppningsmatchen i la liga om det nu blir så. Vi får väl vänta och se om nu detta stämmer!
Barcelona AndreD
2014-07-31 19:07
it's alla about Barca Inte så mycket man kunde göra. Thiago hade en låg utköpsklausul som aktiverades om han inte spelade en viss mängd matcher. Förstår att han vill lämna när han blir bänkad i meningslösa matcher när ligan är avgjord. Helt och hållet dåvarande tränarnas fel att han inte är kvar i klubben. Själv tycker jag han borde stannat och kämpat för en startplats but it is what it is.
Barcelona Krojf
2014-07-31 19:03
Lion 24!

Måste medge att du med ditt senaste inlägg, tog mig med rejäl överraskning så här i kvällningen efter en rökfri långpromenad!

Och du har helt rätt i att min hjärna var helt och fullt inställd på att din fråga underförstått fortfarande rörde rökning, varför jag viftade bort den med några få ord.

Men istället så visar det sig att du för en gång skull förmår växla spår helt och hållet, från ett inlägg till ett annat (utan att älta).

För att plötsligt börjar skriva om presspel istället för enskilda spelares oduglighet (läs Sanchez) och deras eventuella ovanor av fulaste sort ("Marlboroman" Mathieu).

Inte i min vildaste fantasi trodde jag att du skulle ta mig på orden, så till den milda grad. En blixtsnabb omställning av bästa sort. Galant!

Så det är väl bara att returnera din passning till mig: "Idag har du lärt dig något nytt, va stolt, glad och nöjd".
Barcelona the cameroonians
2014-07-31 18:26
En av la Masias största talanger, Cadete A´s och Spaniens U16-anfallare, Dani Olmo har skrivit på för Dinamo Zagreb.

Han går dit för att utvecklas då han ser att unga spelare får chansen tidigare där än i t ex. Barcelona.

Förra året ryktades att Chelsea var sugen på att värva 16-åringen, men då lyckades klubben hålla kvar honom. Nu går han förlorad.

Positivt att det inte var Arsenal i alla fall...
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-07-31 17:42
Jaha... vad ska vi göra nu när Marquinhos är ute ur leken? Vermaelen får vi knappast, då han sagt att han inte vill flytta utanför Premier League. Verthongen förlänger. Hummels har varit klar med att han inte lämnar i år. Agger ( tack o lov) har aldrig varit ett alternativ, utan var bara BS som vanligt från Sport. Vilka bra/dugliga alternativ har vi kvar då? Jävligt många. Benatia, Musacchio, Balanta, Doria, Miranda för att nämna några lite snabbt. Dessa är antingen etablerade världsbackar eller så har de en mycket lovande framtid. Några måste man tvingas öppna plånboken för, andra kan man fynda. Vad har dessa ovan gemensamt? Jo, alla passar in i Zubis "Barca profil" och alla är i nuläget inte omöjliga att få (läs Marquinhos, Hummels, Silva, Verthongen). Är klubben så desperat och är villiga att lägga 43M€ för en ung, i princip oprövad (men lovande) Marquinhos, borde man fan kunna punga fram 40 för Benatia. Eller lägga 25-35 på Musacchio. Varför inte betala 10-20M för Brasiliens om inte Amerikas bästa, samt mest lovande mittbackstalang i Doria? Kommer vår ledning ens se åt dessa spelares håll? Jag tvivlar på det. Jag vet inte vad det är med de i styrelsen, men har ni märkt att varenda sommar så är varje mittbackstarget antingen en omöjlig sådan i Thiago Silva och Marquinhos, eller en spelare från PL som är förbi sina bästa dagar. Jag har varken hopp eller förtroende för den här ledningen att det värvas in ännu en bra mittback. Cuadrado blir vår sista värvning och resten är i Enriques händer.
Suarez-Daacun
2014-07-31 17:17
[QUOTE=Suarez-Daacun]jag ställde en fråga till alla kan du inte svara så behöver du inte svarar [/QUOTE]
Suarez-Daacun
2014-07-31 17:16
[QUOTE=Suarez-Daacun]vad snackar du om människa? [/QUOTE] jag ställde en fråga till alla kan inte svara så behöver du inte svarar
Suarez-Daacun
2014-07-31 17:14
[QUOTE=-SAMI-]När det blir 7 söndagar i veckan. [/QUOTE] vad snackar du om människa?
Barcelona Barcelonistas
2014-07-31 17:13
Ledningen har självklart gjort en del saker som inte varit helt rätt. Men kan man bara klandra ledningen över MB situationen? Vi får inte glömma av att det var just ledningen som erbjöd Hummels men tyvärr så tackade Tito nej då han bara ville ha hit Thiago Silva. Det var T.Silva eller ingen för Titos del det gick han själv ut och sa. Klubben gjorde allt för att ta hit Thiago Silva men PSG vägrade att förhandla och då finns det ju inte mycket ledningen kan göra. Nu går man efter Marquinhos som vi tyvärr inte kommer kunna värva då PSG är en liten skitklubb. Säger man nej till 40M+ då är man fan helt dumma..

Att vi tillslut värvade Matheiu är la inte heller ledningens fel? Det är ju den spelaren som Enrique ville ha hit. Hade Enrique velat ha Hummels,Benatia, osv så hade ledningen också försökt värva dessa.
Barcelona Cule4life
2014-07-31 17:13
Kan inte medlemmarna rösta ut zubi ?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-07-31 16:43
Okej, nu har Marqinhos och hans agent använt Barcas intresse till att trissa upp lönen hos PSG. Han kommer inte att lämna, frågan är hur långt till det krävs innan Zubi och co inser det? Det är nästan exakt en månad kvar på transferfönstret...

Det är tråkigt. Tror verkligen Marquinhos hade passat utmärkt här, vi hade fått en mittback för ett decennium framöver... men det är bara att inse. Chansen rök förra sommaren när han lämnade Roma.... och nu gäller det att göra det bästa av situationen. Släpp tunnelseendet och leta upp en annan försvarare.
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-07-31 16:41
@it`s all about Barca:

Är det en fråga till alla på forumet?
Barcelona LeoMessi
2014-07-31 15:53
Barieta Ja det är bra att han har självinsikt och hoppas att han tar tag i saken nu. När Pique var som bäst så var han den bästa mittbacken i världen, i mina ögon iaf och jag hade många vänner som höll på andra lag och dom rankade honom som antingen bäst i världen eller topp 3. Får hoppas att han höjer sig ordentligt nu.
Barcelona -SAMI-
2014-07-31 15:47
När det blir 7 söndagar i veckan.

@Suarez-Daacun:

Barcelona it`s all about Barca
2014-07-31 15:44
Det störta misstag som barca gjorde var att sälja thiago alcantra ??
Barcelona Barieta
2014-07-31 15:39
Pique: "I'm no longer among the three best centre backs in the world, but I'm working hard to get back to that level. I think it's possible"

Pique har ju självinsikt iaf.
Suarez-Daacun
2014-07-31 15:28
Vet nån när Messi, Nymar, Alves och Marchrano kommer åter tillbaka?
Barcelona Lion24
2014-07-31 15:05
Krojf

Den bästa taktiken/tekniken för presspel är inte svårt. Det är extremt enkelt och i flera år har det skett precis framför våra ögon. Här är den: du börjar din presspel precis när din motståndare slagit en passning till den du ska pressa. Om vi tar ett exempel: Barcelona möter Real Madrid. Sergio Ramos har bollen precis framför målvaktslinjen och ska bygga ett spel. Han ska passa bollen till Xabi. Den som ska pressa Xabi är Iniesta. Iniesta ska låta Ramos passa bollen till Xabi, Iniesta ska lura både Ramos och Xabi. Iniesta ska inte zonmarkera Xabi eftersom då får Xabi inte bollen och då får vi inte möjligheten att erövra bollen högt upp i plan för att skapa en målchans. Iniesta ska alltså vara en bit bakom Xabi för att Ramos ska slå passningen men avståndet mellan Iniesta och Xabi ska vara logisk, alltså inte för nära och inte för långt bort. Iniesta ska ha ögon på Ramos för i den sekund som Ramos passar bollen, då ska Iniesta komma med full fart mot Xabi. Då har Xabi 2 problem. Xabi måste inom 2-3 sekunder fatta 2 beslut eller tänka på 2 saker. Xabi har en boll som kommer mot honom, samtidigt som han har en spelare som kommer med flygande fart bakom honom. När detta sker så är det en betydligt större chans att Xabi gör ett misstag.

Du kanske säger att han kan lägga bollen enkelt tillbaks? Men då har vi, låt säga Messi, som sen lurar Ramos. Xabi kanske lägger bollen på ett tillslag tillbaka bollen till Ramos, men då dyker det en likadan situation fram när Messi nu ska pressa Ramos. I bästa fall så dyker det upp ett misstag som leder till en målchans eller så skjuter Ramos bort bollen och vi har erövrat bollen igen. Kolla på länktips vid 1:18-1:24 och studera Iniesta. Det är precis det som jag nämner. Han väntar på att passningen ska ske, sen pressar han. Det blev en målchans av det hela. Kolla Xavi vid 1:42. En annan match där vi pressade bra var när vi vann mot Real med 2-6. Kolla denna länktips: http://www.youtube.com/watch?v=vEytY9SFNW0 och kolla när Alves pressar och hur han pressar, du kan se det vid 4:00. Eller så kan du kolla målet med 5:38 hur smart Xavi är. Det här är en individuell men samtidigt en kollektiv presspel. Allt som jag nämnde med Xavi var som sagt ett exempel. Det kan vara vilket annat lag eller vilken annan spelare som helst. Jag nämnde Madrid eftersom vi känner till dom och deras spelare bäst.

Vet du varför jag fråga och skrev detta Krojf? Igår skrev du: ''Hoppas verkligen Lion 24 förmår fimpa inom kort och för gott den här gången. Så att fotbollen får plats i hjärnan igen. '' Idag skrev du ''Orkar tyvärr inte svara. Ska ta en rökpaus. Föreslår att du gör detsamma.''

Krojf, jag har fimpat för längesen, jag föreslår att du gör detsamma. Så att fotbollen får plats i hjärnan. Idag har du lärt dig något nytt, va stolt, glad och nöjd.
2014-07-31 14:24
Gabriel Jo, senaste säsongen var under all kritik men jag har sett så många bra säsonger från belgaren innan. Och han är fortfarande relativt ung, så tror inte han börjat dala. Hans mellanår kan tom vara positivt då spurs lär ha lättare att lyssna på bud.
Barcelona Krojf
2014-07-31 14:16
Lion 24

I rest "my" case.
Barcelona Krabban94
2014-07-31 14:12
@Lion24:

Den teknik som används är ju att man möter spelaren lite sidlänges och väljer att täcka ut honom mot ens egna framsida dvs att du lätt kan springa med och hänga med motståndaren i löpningen. Nackdelen är ju där att alla skickliga spelare lägger bollen på "fel" sida om dig och därför tvingas du som försvarare att vända om och tappar fart. En skicklig försvarare "tvingar" spelaren dit vart man vill ha den.

Sen ser man ju otroligt stora skillnader beroende på lag och taktik som Gio säger. Exempelvis Reals försvar i fjol tog endast ett få tal steg upp i ryggen på motståndaren och backade hem direkt. Vissa väljer att följa med en stund medan andra avvaktar lite mer... Men det är helt upp till tränarens val av taktik!

Hoppas detta hjälpte lite..
Barcelona B.BOSS
2014-07-31 14:11
Ge Pep en säsong till och Jan värvar Hummels, Laporte, Mangala eller Benatia till Bayern. tro mig ;)
Barcelona B.BOSS
2014-07-31 14:10
Glömde king bling. SYSTEME KATCHAP SONG!
Barcelona B.BOSS
2014-07-31 14:09
Som jag har konstaterat innan. I Barca vill tränarna ha Chygrinski, Mathieu, Agger och Hleb. I andra klubbar vill de ha lewandovski och Götze samt Mangala med flera. Har ni hört talas om Bermuda triangeln? It is Barca.
Barcelona Gabriel
2014-07-31 13:59
1.70-ligan - köp en back, tack

Det fanns en tid då jag också ville ha Vertonghen i Barcelona, men tycker du inte att han underpresterat den senaste tiden?
2014-07-31 13:58
Vertonghen är en spelare jag länge velat se i Barcelona men att köpa honom nu när vi har Mathieu känns lite onödigt. Vi behöver en snabb högerfotad back nu.
Annons: