/spanien/barcelona/forum/4192.aspx/spanien/barcelona/forum/4192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-08-08 12:39
Påfågeln Jag är lite trött just nu och min läsförståelse är inte på topp. Men står det inte att endast en back har blivit bortdribblad färre gånger än vermaelen?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bàckis
2014-08-08 12:37
Här satt man inför sommaren och hoppades på Hummels & Benatia, nu får vi buga och bocka för Mathieu och Vermaelen. Hahaha vilken besvikelse.

Barcelona påfågeln
2014-08-08 12:36
@WhoScored: Thomas Vermaelen: Of defenders with 100+ PL apps in the last 5 seasons, only 1 has been dribbled past fewer times than @T_Vermaelen05 (20) Stabilt. I träbensligan är han den back som är lättast att dribbla... Dock höll han ganska hög klass när han tog bindeln i Arsenal, och som 1.70-ligan säger, vi har fyra mittbackar nu, bara det är värt mycket.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-08-08 12:36
Vermaelen Och Cuadrado

Eller bara ex Benatia?

Väljer faktiskt alternativ 1

Ska tilläggas att det är ytterst tveksamt med Cuadrado.

Givetvis hade jag också hellre sett Cuadrado och Benatia och struntat i Mathieu och Vermaelen. .Men men
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-08-08 12:34
Ärligt talat, vi kommer ha en mycket bättre defensiv i år jämfört med förra året. Hade också hoppats på hummels eller någon annan crack men är ändå rätt nöjd nu. Vi har fyra mittbackar! Riktiga sådana, som kommer pressa varandra till bättre prestationer. Vermaelen kan bli en fullpoängare om allt faller väl ut. Han har varit ett monster i många år. Dessutom innebär detta att vi får en av världens bästa defensiva mittfältare på köpet i mascherano. Det är är också en jävla vinst!
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-08-08 12:32
Suck.... 19m för Vermaelen och ännu en värvning från Arsenal.
Barcelona Gabriel
2014-08-08 12:30
19M€ för Vermaelen. En bänkad och skadebenägen spelare. Jag HATAR denna ledningen så jävla mycket. Hatar är ett starkt ord som jag sällan använder. För att sätta det i perspektiv så hatar jag inte Florentino Perez, Cristiano Ronaldo eller Sergio Ramos exempelvis, jag bara ogillar dem starkt. Att gå från att ogilla någon eller något till att hata är en lång väg. Men jag hatar alla i denna ledningen. Rosell, Bartomeu, Freixa och Zubi. Deras inkompetens förstör oss. Vi var världens ÖVERLÄGSET (notera överlägset) bästa lag när dom tog över från Laporta, och på bara 4 år (egentligen tog det 3 år) har dom lyckats fucka upp allt för oss. Vi söker oss numera efter bänkspelare och dött kött från klubbar, gamla och skadebenägna spelare för att förstärka FC BARCELONA! Med Laporta hade vi ALDRIG tittat åt sånna spelares håll, med han var det alltid enbart det bästa som räknades. Han stod också för vissa misslyckade värvningar, men det var mest unga talanger som aldrig infriade förväntningarna eller tog chansen, han hade aldrig kollat efter spelare som Mathieu, Agger och Vermaelen denna sommaren. Med Laporta är jag helt säker på att MINST 1 stjärnback hade kommit, säkert 2 tom. 19M€ för Vermaelen, jag är så jävla irriterad, Arsenal blåser oss igen. Helvete! Och till er som ska komma med "ge killen en chans" hit och dit, lägg bara av, jag har stötte ambitioner för Barcelona än att se oss köpa 31 åringar som röker eller skadebenägna bänkspelare. Vi är fucking FC Barcelona, vad fan hände med att bara det bästa ska gälla för oss. Vad hände med det? Nej! Jag accepterar det inte. Vi ska gå efter dom bästa spelarna. Tror ni Real Madrid, Bayern, Chelsea eller City hade köpt Vermaelen eller Mathieu eller? Pfft, knappast! Kolla spelarna dom länkas samman med, Mangala, Varane och Benatia, det är bara det bästa som gäller för dem. "Vermaelen är bra när han inte är skadad", bitch please. Vermaelen och Mathieu. Snälla häng er själva Zubi och Barto!
Barcelona Andresito
2014-08-08 12:29
Ser inga problem med att man värvar Mathieu. Vermaelen och Bravo. Men vad är det för jävla priser? Finns inget som helst tänkande på ekonomin, överpris på överpris. Dessa tre spelare ska kosta max €25M tillsammans,

Varför är man beredd att lägga 19M när Nastasic är värd typ 13M? Enda fördelen Vermaelen har är ju att han har varit bra en gång i tiden och att han är mer erfaren.

Att spara 6M är kanske inte så mycket, men 6M här, några miljoner från andra övergångar och vi har råd att köpa en chansspelare från Sydamerika för 5-10M (Doria, Balanta osv).

En vardaglig FM-lirare hade kunnat planera ett övergångsfönster bättre än Zubi.
Barcelona Barclasico
2014-08-08 12:27
Barcelona >The Reporter<
2014-08-08 12:25
Vi har väl 400 miljoner kvar nu eftersom vi betalar drygt 180 för Vermaelen. Hoppas på en spelare till
Barcelona >The Reporter<
2014-08-08 12:25
Jag var nöjd innan, men inte nu när jag tänker noga. Vi vill alltså inte ha Koscielny eller någon annan startman, utan vi värvar "rester". Pinsamt.
Barcelona LeoMessi
2014-08-08 12:24
Ännu en gång utsätts vår klubb för Sodomi när när dom köper av Arsenal. Alldeles för stor summa för vermaelen!
Barcelona Gabriel
2014-08-08 12:13
40M€ för Mathieu och Vermaelen. För de pengarna kunde man fått 1 superback som Benatia. Fuck logic!
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-08 12:07
En ny mittback klar, jag är inte missnöjd med spelarköpen denna sommar. Vi får se hur dom två nya mittbackarna klarar sig framöver.
Barcelona Som La Gent Blaugrana
2014-08-08 12:07
Alltså hur bra/dålig är Vermaelen egentligen? Någon som VERKLIGEN följt honom? Har hört att han var riktigt bra tills han blev skadedrabbad. Stämmer det?
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-08 12:05
@barcastuff: Barcelona and Arsenal have reached a 19M deal on the transfer of Arsenal centre back Thomas Vermaelen (28). Deal with the player left. [bbc]
Barcelona Hetfield
2014-08-08 12:00
Jag kan tänka mig hur världens anfallare darrar av skräck. Mathieu blåser ut rök och medans motståndaren hostar bort det så tar Vermaelen bollen och skickar vidare.

Fantastiskt.
Barcelona Santiago Cazorla
2014-08-08 11:57
David Ornstein ?@bbcsport_david 5 min
#AFC & #FCB agree fee around £15m for Vermaelen. Terms & medical over weekend. #MUFC ended interest after refusing player swap #bbcsportsday

Mest trovärdiga källan som finns. Vermaelen är er.
Barcelona Barclasico
2014-08-08 11:53
Manchester United och Louis van Gaal fortsätter kolla på förstärkningar. Nu skriver italienska Gazzetta dello Sport att man vill knyta till sig Romas back Mehdi Benatia.
Roma sägs vara berett att sälja sin försvarare för drygt 277 miljoner kronor.
Barcelona Zyzz
2014-08-08 11:51
@Andresito:

Det står på flera ställen att beslutet kan komma redan idag!
Barcelona Nemesis 10
2014-08-08 11:51
Odilio (president Santos): "Madrid made a better bid for Neymar but we could only negotiate with the team the player wanted to go to" [espn]

Självklart ;)
Barcelona Karlsson
2014-08-08 11:50
"There has been no inquiry from Barcelona for Liverpool centre back Daniel Agger (29), who wants to leave the English club. [telegraph]"

Can i get an AMEN?!
Barcelona neymar JR
2014-08-08 11:31
Legia Warszawa diskades från Champions league. Grunden till detta är att man tog in en avstängd spelare i den 86 minuten när man redan hade kört över Celtic under dubbelmötet. Så oerhört surt och idiotiskt Dock så hoppas jag Celtic lyckas kvala in och lottad mot oss igen i gruppen. Allt pga deras fans
2014-08-08 10:42
På Arsenals forum skriver man följande om Vermalen.

Styrkor: Om Superman spelade fotboll skulle han vara Thomas Vermaelen. Gjord av granit, stenhård i alla dueller, spänst som en basketspelare och ett enormt långskott. Oslagbar i luften, tacklar som en grekisk gud och är lömskt snabb.

Svagheter: Vermaelen har inga svagheter. Han dödade dem allihop.

... jag kan bara säga att för två års sen hade jag jublat över den värvningen. Då hade dock prislappen varit en annan. Kan han hitta tillbaka till sitt gamla jag har vi gjort ett fynd... eller United
2014-08-08 10:30
Vart läst ni det om vermaelen? Känns som dubbla budskap - brittisk media hävdar att United ligger närmare till
Barcelona Nemesis 10
2014-08-08 10:22
@Andres Iniesta #24:

Cuadrado gate är verkligen inte över än, han ska träffa sin klubbledning idag och diskutera.
Barcelona Messidinho_10
2014-08-08 10:18
Vermaelen sägs vara klar nu för oss. Helt ok värvning, om han får va skadefri så kan han va riktigt riktigt bra.
Barcelona Andres Iniesta #24
2014-08-08 09:45
Nemesis Nu kan vi glömma både Cuadrado och en stjärnback. Jag lägger mina förhoppningar på Bartra som jag alltid hoppats skall blomma ut ordentligt. För hoppningsvis sker det denna säsong.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-08 09:39
Det folk måste förstå är att Lucho som tränare har stor påverkan i vilken back man ska gå efter. Det är tydligt att vi ville ha Marquinhos men det gick åt helvete, tror ni verkligen inte att ledningen hade gått för Benatia om Lucho hade sagt att han måste ha honom för sitt lag bygge? Sen handlar det om pengar också för den delen, skulle han valt att värva en mittback för 400 miljoner så får han glömma Cuadrado tex. Det är Lucho som i första hand väljer ut spelare och sen kommer ledningen med en lista på dom som är möjliga att värva.
Barcelona neymar JR
2014-08-08 08:48
Det är en grej folk måste börja förstå. Klubben kommer inte värva en mittback som kan konkurrera med Pique. Matheiu, vertonghen, V och Agger är dom alternativ klubben har haft hela tiden. Gemensamma faktorn för alla dessa är följande; vänsterfotad mittbackar som kan lira vänsterback vid behov. Den ende som kommer ges chansen att konkurrera ut pique är Batra Benatia, Hummels har vi aldrig varit intresserad av. Det är endast fantasier från katalansk media
Annons: