/spanien/barcelona/forum/4190.aspx/spanien/barcelona/forum/4190.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2014-08-04 17:55
Vermaelen klar för oss enligt mirror, Arsenal vägrar sälja till Man u. Med andra ord Pique är gjuten i startelvan...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LittleLionel
2014-08-04 17:37
Jag mår nästan illa av att se Song kvar i Barcelona! Han har ingenting i vår klubb att göra och har aldrig haft! Sälj han fort till Stoke typ. Priset spelar ingen roll...
Barcelona LittleLionel
2014-08-04 17:37
Jag mår nästan illa av att se Song kvar i Barcelona! Han har ingenting i vår klubb att göra och har aldrig haft! Sälj han fort till Stoke typ. Priset spelar ingen roll...
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 17:08
Det är ändå jävligt imponerande av Suarez att göra 31(?) spelmål i ligan. Jag tror inte han tog någon straff, kan ha fel. Samtidigt så missade han en del matcher. Får hoppas att han kommer in i laget snabbt och kan börja bidra. Vi har åtminstone två spelare i laget nu som kan hota med frisparkar på längre avstånd.
Barcelona Barca o Mort!
2014-08-04 17:06
Culé4life

Det säger väl ändå ingenting eftersom man kan säga samma sak med Zlatan i alla lag han spelat och se hur mycket han bar vårt anfall.
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 17:06
Dra allt för stora växlar*
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 17:04
DM1982 Haha det är det kortaste och oftast felstavade namnet i Barcelona. Har faktiskt gjort mig skyldig till att stava hans namn fel ett par gånger:P
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 17:02
Buga för Ronaldinho Du ska nog inte allt för stora växlar av den matchen. Det var många spelare som gjorde sin första match på länge och det var ingen som redo att springa arslet av sig just då. I andra halvlek så spelade vi mycket bättre men skärpan saknades i den sista tredjedelen. Det var inte direkt någon samspelt elva han ställde upp med.. Tror att vi får se en bättre match mot Napoli, även om spelare som Alves, Messi, Neymar, mascherano och suarez inte kommer att få spela.
Barcelona DM1982
2014-08-04 16:58
[QUOTE=Funeral Canticle (Lucho bienvenidos) ]Borde jag känna mig träffad? :) [/QUOTE] Nej, det var till marängen.
Buga för Ronaldinho#10
2014-08-04 16:49
Gällande matchen från Nice:

Tyckte att Xavi såg bra ut, men vet inte om matchen igår förändrar min bild, det blir helt annat i tävlingsmatcher och frågan är om man inte egentligen borde satsa på något annat nu.

Deulofeu var pinsam som vanligt (wait for it) sprang rakt in i motståndarna. Men inte bara det utan hade mage att klaga över att domaren inte gav honom frispark flera av gångerna. Gnällde också över vad som såg ut att vara småsaker, han verkar inte vara så stabil psykiskt. En träningsprodukt som är snabb när han driver boll och alltid vill utmana, men som saknar spelintelligens.

Pedro är nästan raka motsatsen, och jag anser att han håller fortfarande. Pedro och Messi kan ju få spela med Rafinha tills Neymar och Suarez är spelklara, eller om man flyttar upp Iniesta.

Detta var första träningsmatchen jag såg i år, jag såg inga radikala förändringar eller förbättringar i spelet, det ser fortfarande ut som en light-version av Peps lag.

Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-08-04 16:48
@DM1982:

Borde jag känna mig träffad?
:)
Barcelona Duda
2014-08-04 16:47
Halilovic har imponerat på mig hittills, man får ju inte glömma att han redan har massa "rutin" i form av a-lagsspel och landskamper samt spel i CL. Tycker att han är spännande och borde få chansen på bekostnad av Sergi Roberto. Vet inte riktigt hur Lucho har tänkt men hoppas iaf på att han får spela mot sämre lag eller t.ex. i cupen!!!
Barcelona DM1982
2014-08-04 16:42
Ffs, grabben heter Ie. Alltså ie, inte Le. ; )
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-08-04 16:35
@schazam:
Varför skulle du bannas? Dem som åker på ban vare sig det är Barca fan eller utomstående är dem som bryter mot forumets regler Hoppas LE kan få igång kollektivet så man kan njuta av fotbollen igen, få spelare som Messi att tro på det hela och få tillbaka hungern han haft.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-08-04 16:26
Prata nyss med min kusin i Belgien och han sa att en lokaltidning hade rapporterat om att Barca har lagt ett bud på 45M€ på Kompany plus 15 i bonus. Om han nu jiddrar med mig eller inte vet jag inte, men Kompany i Barca hade jag gärna sett!
Barcelona Acrobat
2014-08-04 16:26
Although he prefers to join Barcelona, Cuadrado wants them to raise their offer and equal that of Man United, who offer him more. [sport]

Om det stämmer så tycker jag att Cuadrado kan dra till United illa kvickt. Finns inget värre än pengakåta spelare som enbart väljer efter hur bra lönen är. Tvärtom vill man ha spelare som gör vad som helst för att få spela för Barcelona. Då föredrar jag en sådan som Mathieu som går ner i lön för att få uppfylla sin dröm.
Real Madrid schazam
2014-08-04 16:21
Ni barcelonafans, förstår ni hur sjukt lovande ungdomsgeneration ni har på g? Samper, Denis Suarez, Grimaldo, Lé, Dongou, R. Alcantara etc. etc... Framtiden är säkrad. Ni har en handfull spelare på bänken, i B-laget och ungdomslaget som är bland de högst värderade spelarna i sina åldersgrupper. Kan inte säga detsamma om vår ungdomsakademi tyvärr även om den är relativt bra / Madridista

Sedan vet vi ju alla att Pep är barcelonafan så han lär återvända om något/några år och då vinner ni väl allt igen med nya generationen.

PS: Tänker inte skriva här utan håller mig på madridforumet sporadiskt så att banna mig vore överflödigt
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 16:07
the cameroonians

Kommer att bli väldigt spännande med alla dessa nya spelare i b-laget. Jag tror inte att vi ska förvänta oss någon tredjeplats i år från dom. Med tanke på att dom har förlorat en del rutinerade spelare och att det är många nya som ska spela sig in i laget. Viktigast av allt är att eusubio inte får dom nerskickade en division, då lär helvetet braka loss här haha. Även om han inte är någon favorit så kan man inte klaga på årets resultat, men jag tror att vi har spelarna att tacka för det snarare än han skills som tränare.
Barcelona Cule4life
2014-08-04 16:07
Suarez är en sån spelare som kan bära hela Barcas offensiv på sina axlar. Han bar Liverpool som har 5 gånger sämre medspelare än i Barca.
Barcelona Messidinho_10
2014-08-04 15:53
Cule4life Det är nästan så att man får nypa sig i armen varje gång man tänker på det!
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 15:49
Cule4life Ja! Hoppas verkligen att han får sitt straff reducerat så han kan komma in i laget så snabbt som möjligt. Enligt mig så borde han få straffet reducerat såpass att han faktiskt ska kunna hinna delta i gampermatchen.
Barcelona the cameroonians
2014-08-04 15:48
LeoMessi

Ja, resultatet var inget att hänga i julgranen, men så var det också första matchen.

Diagne kan tydligen spela på alla defensiva positioner, så han har väl den rätta profilen sett till detta. Sen var han lagkapten i sin förra klubb, och de egenskaperna saknas ju nu när Oier, Ilie och Planas försvunnit.

Har ju bara sett honom de få minuter han fick mot Huelva, så det lär nog krävas några matcher till innan man kan göra en mer nyanserad analys av senegalesen.
Barcelona Cule4life
2014-08-04 15:42
Vi har fucking Suarez i vårt lag, det är ofattbart imellanåt.
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 15:20
@the cameroonians:

Var inte detta typ ett division 5 lag eller något sånt? För om det är så så är inte resultatet allt för bra.

Men det kommer att bli riktigt spännande att följa b-laget i år när spelare som adama, munir, grimaldo, samper, kaptoum och halilovic får ta större plats. Ska även bli intressant att se bagnack, Ié och diagne. Den sistnämnde vet jag inte så mycket om, men vet du om han är något att hänga i julgranen?
Barcelona the cameroonians
2014-08-04 14:55
Barcelona B träningsspelade igår mot L´Escala, ett lokalt lag i Barcelonatrakten.

Det satt hårt inne, men till slut lyckades Barcelona få in segermålet via nick på hörna av Tarin med minuten kvar. 2-1 blev slutresultatet efter att Babunski gett laget ledningen efter en kvart.

Startelvan;
Ondoa
Juste, Bagnack, Diagne, Lucas
Kaptoum, Cá, Babunski
Bicho, Dongou, Joan Roman

Avbytare: (alla fick speltid)
Suárez, Tarin, Costa, Quintilla, Huertas, Enguene, Moha, Rolon och Gumbau

Eusebio var tydligen nöjd med denna den första träningsmatchen, på minussidan hamnade dock att Sergi Juste klev av skadad redan efter 10 minuter. Otur för högerbacken som även hade problem med fysiken förra säsongen.

Nästa match är på fredag mot ett annat lokalt lag, Olot.
Barcelona LeoMessi
2014-08-04 14:12
Culé Han vill nog inte göra sig ovän med PSG då han kanske får spela ännu mindre än förra säsongen. Shejken skiter totalt i om han vill dra, han har råd att betala pengar för att få honom att sitta på bänken.
Barcelona Z_Z
2014-08-04 13:50
8 augusti var det väl som Suarez skulle upp framför CAS om jag inte missminner mig.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-08-04 13:49
Although the player wants to join, Barcelona have almost ruled out signing PSG centre back Marquinhos (20). PSG not willing to talk. [md]

Spelaren vill alltså komma men vägrar att pressa PSG...Move on!
Barcelona Mido
2014-08-04 13:39
När beslutar Cas om Suárez avstängning?
Barcelona Gabriel
2014-08-04 13:37
Vilken dag var det ett beslut skulle tas gällande Suarez avstängning? Allt annat än en grov reducering av hans straff är en skandal!
Annons: