/spanien/barcelona/forum/419.aspx/spanien/barcelona/forum/419.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-16 01:13
[QUOTE=Reymar]På vilket sätt är det ledningens fel att Thiago lämnade och att Kroos inte köptes in? Såvitt jag vet så är det tränaren som bestämmer vilka som köps in och säljs inte någon president. Thiago hade Xavi, Iniesta och Fabregas framför sig lägg därtill att tränaren inte trodde på han då han inte fick spela säsongens sista hemmamatch för att tränaren ville nå 100 poäng, vilket i sin tur blev droppen för Thiago. Kroos kunde man köpt men tränaren valde Rakitic framför Kroos, vem som är den bättre spelaren kan diskuteras men visst hade den ena passat bättre i ett tiki taka mittfält än den andre. Hade Lucho fått välja mellan Matuidi och Veratti så kan jag garantera dig att han hade valt Matuidi.. [/QUOTE] Thiago blev pushad att lämna för att finansiera Neymar. Marti Pernanu tror jag det var som berätta det. Fabregas ville man inte sälja istället för Thiago för då hade man erkänt att man själva gjorde ett felköp. Lättare att skicka iväg stackars Thiago. Lucho blev anställd av vem? LEDNINGEN. Och för mig är det inte ens en diskussion att ta, Kroos är bättre än Rakitic.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Reymar
2017-02-16 01:03
@El Pistolero #9:

På vilket sätt är det ledningens fel att Thiago lämnade och att Kroos inte köptes in? Såvitt jag vet så är det tränaren som bestämmer vilka som köps in och säljs inte någon president. Thiago hade Xavi, Iniesta och Fabregas framför sig lägg därtill att tränaren inte trodde på han då han inte fick spela säsongens sista hemmamatch för att tränaren ville nå 100 poäng, vilket i sin tur blev droppen för Thiago.

Kroos kunde man köpt men tränaren valde Rakitic framför Kroos, vem som är den bättre spelaren kan diskuteras men visst hade den ena passat bättre i ett tiki taka mittfält än den andre. Hade Lucho fått välja mellan Matuidi och Veratti så kan jag garantera dig att han hade valt Matuidi..
2017-02-16 00:42
Laporta: "I am surprised that Bartomeu, the Barça president, has not come out (after yesterday's defeat). I have not seen him anywhere." Man kan tro att vi är utan president så fort det går emot. Gömmer sig alltid.
2017-02-16 00:38
FCB Messi Vi värva Rakitic istället för Kroos. Har inte Rakitic fått bra med speltid tycker du? Thiago är egen produkt och blev pushad att lämna för att finansiera Neymar. Allt Thiago ville höra från ledningen var att man trodde på honom, men nope dom pusha iväg honom istället. Både Kroos och Thiago var fullt hanterbara situationer men ledningen fucked up, i vanlig ordning.
Barcelona FCB_Messi
2017-02-16 00:25
El pistolero och Barca Barca Asså hur tänker ni egentligen ? Ni menar att vi inte skulle ha sålt thiago 2013, och köpt in kroos 2014 för att ha dom idag 2017 ? Och säg inte att vi skulle ha dom 2013-14, Ni vet att xavi och iniesta ägde mittfältet då ? Och vi hade en rakitic som gjorde det utomordentligt bra denna perioden , och 2015 vann vi CL.. thiago och kroos hade varit bänknötare den perioden så sluta vara så efterkloka !
Barcelona Barca Barca
2017-02-16 00:17
El Pistolero Kom igen, kolla vad denna ledningen lyckades åstadkomma, dom snodde stor talangen, mittfältsgiganten ingen annan än matchens lirare mot PSG, Andre Lourd Gomes framför näsan på real madrid, den du, den kan Bartomeu flagga o slå sig på brösted med, likt king kong. Du må ha blivit deprimerad när tanken slog dig, jag mår illa. vi säger godnatt :)
Barcelona Visca el Barca 17
2017-02-16 00:14
@Reymar:

Dom kmr aldrig nånsin vinna CL iår det är omöjligt två gånger i rad. Juventus kanske? Varför bryr jag mig vad du tycker ens. Arsenal är bättre än barca just nu haha är en av dina åsikter.. Real spelade på hemmaplan också tyckte du dom höjde sig mot Celta vigo? Såg du hur dåliga dom var mot Wolfsburg förra året på bortaplan ens...
Barcelona S.Eto'o
2017-02-16 00:14
Arsenal har alltid velat spela som Barcelona och idag lyckades de, Grattis!!!
Barcelona Reymar
2017-02-16 00:03
Hade vi bara haft 10% av den viljan som Real visade så hade vi inte förlorat. Dom höjer sig alltid medans Barca spelarna visar noll vilja, promenerar på plan och fullständigt skiter i fansen och klubben. Sen kan jag helt ärligt inte se något lag som kan stoppa Real från att ta ännu en CL titel.
2017-02-15 23:59
2013 sålde vi Thiago för 25M€ till Bayern Munchen. 2014 blev vi erbjudna Kroos för 25M€ men vi sa nej, två gånger och han hamna istället i Real Madrid. Thiago-Busquets-Kroos om vi haft en kompetent ledning. Ingen klubb hade haft ett mittfält i närheten av detta. Istället för att ha detta mittfältet så har vi gjort Bayern mycket starkare genom att ge de Thiago för den skitsumman, gjort Real Madrid starkare genom att neka Kroos o låta de värva honom. Thiago-Busquets-Kroos, sen Iniesta på det. Madre mia. Bayern o Real Madrid bör vara jävligt tacksamma till Rosell o Bartomeu. Ja jag blev deprimerad när detta slog mig.
Barcelona Santiago Cazorla
2017-02-15 23:54
@Fuerza:

Yes, vi vet att du inte gillar Busquets. Busquets har dock inte ett skit att bevisa och Diawara kommer inte ens att åstadkomma en tredjedel av det Busquets har gjort i sin karriär.
Barcelona Santiago Cazorla
2017-02-15 23:34
@Meneysuarez91011:

Nu såg jag bara höjdpunkterna men Ronaldo skapade ju många heta lägen till medspelarna och stod för en fin assist till Kroos. Är det verkligen så svårt att vara lite objektiv?
Barcelona Meneysuarez91011
2017-02-15 23:27
Jag måste dock hålla med lite, Ronaldo är inte ens topp 5 idag och är helt usel på plan, laget GÖR jobbet ändå. Messi, världens bästa spelare gör en dålig match, hela laget gör en dålig match. Jag vill ha Veratti och den förlorade sonen Thiago i sommar. Vårt mittfält är vårat största problem, vi som alltid haft detdär "monster" mittfältet.. helt borta nu. Stommen Busken&Iniesta är på nergång. Busken ser ointresserad ut och Iniesta börjar bli för gammal.. Mitt barcahjärta blöder.
Barcelona Davids3
2017-02-15 23:25
Tycker det är lite beklagligt att man kritiserar Busquets. Den spelare som i många år har varit helt överlägsen på sin position i hela världen. Som många andra har varit inne på tidigare så är det pga. taktikförändringarna som vi ser det vi ser idag. Busq är ett geni på det han gör, att han helt plötsligt skulle bli så mycket sämre av sig själv finns inte på kartan, detta är ingen "formsvacka". Det låter lika tokigt som om man vaknade en morgon och så plötsligt har man glömt hur man cyklar. Spelar Busq dåligt, då borde man ta ett steg tillbaka och se vad som händer på plan egentligen.
Barcelona Reymar
2017-02-15 23:16
@Gabriel:

Nja.. skulle snarare säga att Arsenal är snäppet bättre än oss. Dom kom ju trots allt före än PSG i sin grupp medans vi blev våldtagna..
Barcelona A good coach is everything!
2017-02-15 23:09
Soko Seriöst mår du bra gubben? Hur är dina inlägg konstruktiva ?
Barcelona A good coach is everything!
2017-02-15 23:03
Soko Seriöst mår du bra gubben? Hur är dina inlägg konstruktiva ?
Barcelona Soko
2017-02-15 23:02
FCB_MESSI

På vilket sätt är mina inlägg meningslösa medan dina värdefulla?
Vad har du kommit med hittils som var värt att notera? Skriv något vettigt istället för att komma med personangrepp! Det gör jag aldrig här i alla fall.
Barcelona FCB_Messi
2017-02-15 22:58
Soko Gör alla en tjänst och lämna det här forumet helt seriöst. Du bara klagar o klagar o klagar och sänker hela nivån på forumet med dina meningslösa inlägg.
Barcelona Bollinnehavet
2017-02-15 22:58
Puyol var väl i klubben som typ assisterande sportchef eller liknande om jag inte minns fel. Men han avgick väl självmant när Barto den lilla råttan sparkade Zubi för att vinna popularitet inför valet. Att sparka Zubi var såklart helt rätt, motivet till det var långt ifrån rätt.

Någon som är mer insatt i den Puyol-grejen som kan fräscha upp minnet för oss?
Barcelona Fuerza
2017-02-15 22:56
Diawara, 19 år, kan lära Gomes och Busquets hur man sköter sig på ett mittfält. Var väldigt imponerad över hans insats. Håll ögonen på honom inför framtiden.
Barcelona RRM
2017-02-15 22:54
Måste ge "Soko" en eloge för att vara ett så ihärdigt troll. Fortsätt med ditt "hejande" på Barca.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-02-15 22:53
Ok är vi Arsenal nu de har aldrig vunnit CL senast de vann ligan var när the facebook lanseras på Harvard. Yes det hette the facebook på den tiden. En viss Ryss och Portugis hade inte kommit till ligan heller.
Barcelona Soko
2017-02-15 22:45
Först bevittnade man en utklassning igår och så gör man det ikväll igen.
Man blir bara avundsjuk på PSG och Bayern att man förstår hur mycket bättre lag de har.
Herregud alltså, när Bayern sätter fart så är det jordbävning att marken skakar . Vilket inställning också vilken glädje.
Jag är extra avundsjuk på deras mittfält. PSG klädde av oss totalt där allt styrdes från mitten. Och ikväll såg man en trio på mitten som totalt var överlägsna Arsenal. Vidal - Aronso - Thiago.
Medan alla andra lag har grovjobbare på mittfältet så har vi bara mesiga spelare. Det är skillnad på oss och alla andra stora lag.
Barcelona Xaviesta
2017-02-15 22:44
neymar JR Ja precis.. inte nog med att dom har noll kunskaper om fotbollen i sig rent sportsligt, dom ska tvunget sätta sin egen prägel på marknaden också när det kommer till värvningar. That's the Perez way liksom. Känns hopplöst för tillfället. Folk vill se Xavi och Puyol intåg i klubben på administrativ nivå men det vill inte jag. Än. Hade varit oerhört ledsamt att se dom jobba sida vid sida med detta inkompetenta pack i så pass turbulenta tider.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-02-15 22:42
Fuerza Exakt zidane effekten har gett resultat Medans våra spelar joggar på plan o pilar sig i näsan och arslet, stor skillnad.
Barcelona Fuerza
2017-02-15 22:39
@El Pistolero #9:

De släpper bollen snabbare. De springer för varandra. De pressar tillsammans. De försvarar tillsammans. De anfaller tillsammans. De vill vinna.
Barcelona Barcelonistas
2017-02-15 22:38
Så otroligt tråkigt att Cl säsongen är över för våran del det är alltid så sjukt roligt att följa sitt lag långt i turneringen. Nu har man inget att se framemot den här säsongen förutom en CdR final.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-02-15 22:38
Intressanta spelare för oss Napolis kraftpaket till vänsterback Ghoulam Hamsik. En sådan dubbelväggspelare vi hade behövt
Barcelona Fuerza
2017-02-15 22:37
@Davids3:

Vi har ju Busquets. Vad lallar du om? ;)
Annons: