/spanien/barcelona/forum/4184.aspx/spanien/barcelona/forum/4184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-08-08 17:47
@Tito Vilanova:

Helt seriöst, jag är inte säker på att Mangala hade gjort ett bättre jobb en Vermaelen.
Barcelona LennyRomario
2014-08-08 17:44
@DM1982:
Det är väl snarare styrelsen som tror de spelar FM? Slänga ut 1.6 miljarder på forwards över två säsonger, och sedan panikköpa två mittbackar. Det är precis exakt så jag spelar FM.
Barcelona Tito Vilanova
2014-08-08 17:37
neymar JR

Man city har redan gjort klart med Mangala. En video på youtube släppdes för en vecka sedan där han var på citys tränningsannlägningar. Psg köpte Luiz även om priset för honom var mycket men Mathieu och Vermaelen var inte direkt gratis. Desutom är Man utd i förhandlingar med Benatia. Så nej storklubbar lyckas all förutom oss.
Barcelona LeoMessi
2014-08-08 17:18
Alejandro Balbi (lawyer Suarez): "We're satisfied we could appear before CAS today. We'll know their decision in 8 to 10 days." [via md]

8 till 10 dagar? Men herrejävla gud vad lång tid det ska ta! Avstängningen lär för fan lär ta slut innan dom ens har tagit ett beslut.
Barcelona neymar JR
2014-08-08 17:13
Tito vilanova Med tanke på att ingen storklubb fortfarande har lyckats så är det ganska svårt Barcelona, Bayern, man c och man u är alla ute efter dom här världsbackarna. Men ingen har lyckats att värva dom ännu. Mittbackar håller man som kärast i en trupp, du ser ju all kärlek pique får och han är ändå dålig. Att inte ens city lyckas värva en mittback säger en hel del. Psg fick betala hela 50 miljoner € för Luiz Så nej det är inte bara vi som har svårt att locka till oss världsstjärna till mittbacksposten
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tito Vilanova
2014-08-08 16:56
Orealistiska krav? Värva en världsklass mittback i mina ögon är inte ett orealistiskt krav utan något en klubb i Barcelonas dignitet ska klara av utan några problem. Men nej vi ska sälja en av våra bästa spelare förra säsongen (Alexis) och ersätta honom med en kannibal för 90milj som är avstängt till november. Med Surarez pengarna hade det varit möjligt att handla in Hummels OCH Benatia men nu sitter vi här med två skit mittbackar och kuken i handen.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-08 16:53
1.70-ligan - köp en back, tack Cuadrado lär med största sannolikhet skriva på för United. Blaugrana són els colors! Vi får nog veta utslaget på måndag. Med största sannolikhet reduceras det till 2 månader (vilket gör honom tillgänglig för spel den 26:e augusti) eller så tas hela bannen på klubblagsnivå bort. Oavsett vad så kommer han att kunna träna med laget.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-08 16:51
Är det någon som har koll på Suarez dom?
Barcelona El Conejito
2014-08-08 16:45
Namn: Walcott#14
Sänt: 2014-08-08 13:51
Att sälja Vermaelen för £15m till Barcelona är att strö salt i såren efter Sanchezvärvningen.

Namn: Podolski (Arsenalsupportern) Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2014-08-08 13:41
Grymt av klubben att vägra sälja till United och att få ut hela £15m trots att Vermaelen har tappat mycket och är otroligt skadedrabbad.

Namn: Royal Arsenal 1886 Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2014-08-08 13:17
Stämmer det att vi får 15m£ för Vermaelen? Inte undra på att ManU drog sig ur, det är bara att gratulera Barcelona, en 29 årig mittback, vårt 3:e val med endast 1 år kvar på kontraktet för drygt 200 miljoner. Haha humor

//Och exakt vad är det du vill diskutera? Inga fler inlägg från andra forum, allra minst när du inte ens diskuterar kring dem.//mod.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-08-08 16:45
Undrar om vi köper Cuadrado också nu? Det borde finns pengar kvar. Kommer han också o Alves stannar har vi faktiskt förstärkt riktigt bra. Vermaelen känns bara mer o mer rätt.. Faktiskt!
Barcelona DM1982
2014-08-08 16:27
@Cule4life:

Instämmer helt. Barcelona är ett starkare lag än förra säsongen och då var vi en felaktig offsideavblåsning från att vinna ligan.

Det verkar som om många här tror att det är FM eller FIFA14, kommer med fullständigt orealistiska krav.

Barcelonas defensiv är BÄTTRE än förra säsongen och då släppte vi in näst minst mål i ligan. Kan inte se hur det ska vara något att gnälla över.
Barcelona Vampíro
2014-08-08 16:24
A deal on the loan of Barcelona midfielder Alex Song (26) to Italian club AC Milan is close. One-year loan plus buy option in 2015. [sport] Haha de kan inte göra affärer för fem öre.
Barcelona Cule4life
2014-08-08 16:23
Vårt anfall,mittfält,målvakt knäcker alla lag.

Vår backlinje är bättre än förra säsongen.

Jag är nöjd.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-08 16:19
Hade vi fått in en mer pålitlig mittback än Vermaelen samt kunnat ersatta Alves (ifall det funnit en tillräckligt bra högerback på marknaden att ersätta honom med) så hade jag varit hur nöjd som helst med det här transferfönstret. Mittfältet och anfallet håller absolut högsta klass och försvaret är något snäpp vassare än i fjol.

Frågan är dock hur Lucho ska få ihop alla pusselbitar och få det att verkligen klicka. Det blir en extremt stor utmaning.
Barcelona Zyzz
2014-08-08 16:16
Jävlar vilket gnäll! Hur kan ni inte se vårt mittfält som bra?!?!?! Iniesta, Rakitic, Busquets, Xavi och nu dessutom Mascherano (som troligtvis slipper spela mittback). Mascherano var för i hellskotta en av VM's bästa spelare när han fick spela på mittfältet. Han var ett monster i Argentinas landslag! Vi har ett mittfält i väldsklass! Anfallet är världens överlägset bästa och försvaret är åtminstonne bättre än ifjol med större konkurrens och större utrymme för skador eftersom vi inte har sålt några backar! Folk gnäller på Mathieu redan...om ni hade sett matchen mot Nice så hade ni kanske sett att han var en av Barcas bästa spelare i den matchen! Han må ha slagit en del felpass, men defensivt var han ju hur stabil som helst och det är ju det som vi har saknat!
Barcelona DM1982
2014-08-08 16:05
@Nemesis 10:

Instämmer, finns inga gränser för hur mycket folk kan gnälla.

Överlag har Barcelona gjort det riktigt bra med nyförvärven. Mycket bra målvakter, mittfältare och anfallare. Mittbackarna är lite svagare, där kunde det ha varit lite bättre men vilka? Benatia? Roma släpper inte. Hummels? Dortmund släpper inte? Marquinhos? Snälla, en oprövad 20-åring för 400? PSG kan behålla honom.
Barcelona el Flaco
2014-08-08 16:04
Gabriel/

Co-signar alla dina inlägg de senaste timmarna. Förstår inte hur man kan försvara ledningens agerande denna sommaren (och även ända sedan de tog över egentligen) för detta håller inte om klubben ska ta sig tillbaka till toppen igen. Om man tar itu med verkligen och skriver om allt skit som pågår inom klubben blir man anklagad för att vara negatiffa. Obegripligt! Tydligen ska man stoppa ner huvudet i sanden, vägra vara kritisk mot de som tar besluten och göra vågen åt alla nyförvärv.

Jag däremot, precis som du, orkar inte mer med denna medelmåttighet. Det blev pinsamt för längesen och det värsta är att det lär inte bli någon förändring förrän 2016. Och om Lucho har godkänt dessa "förstärkningar" bör han kritiseras också. Tror han verkligen att han kan bygga ett vinnande lag med Mathieu och Vermaelen som mittbacksalternativ? Skrämmande...
Barcelona DM1982
2014-08-08 15:59
@petersays:

Snälla, Halilovic är en mycket bra värvning. Någon måtta får det vara på bashandet av ledningen, något gör det rätt i alla fall.
Barcelona el Flaco
2014-08-08 15:56
Att värva en så pass skadebenägen mittbacken som Vermaelen för den prislappen är bara det fail nog, men det som är det värsta är att vi blir blåsta av Arsenal ännu en gång! Värdelösa värvningar på mittbacksfronten. Zubi, another one bites the dust.
Barcelona Tito Vilanova
2014-08-08 15:52
Nu räcker det de ända som är världsklass i vårt lag är anfallstrion jag är inte förtjust i mittfältet eller backlinjen . Man kan ju jämföra med Bayern ,Real,Chelsea,Juve och Psg där samtliga har en bättre backlinje och ett mer komplett mittfält.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-08 15:51
tikitaka

Det är ingen idé att försöka, det bästa är att hålla sig borta från det här forumet ett tag tills folket har lugnat ner sig för just nu regnar det klagomål på allt, Suarez är för dyr, ledningen har sålt själen, alla våra backar är skit, Xavi är för gammal, Lucho är inkompetent tränare, varför har vi massa sponsorer och ja listan kan göras hur lång som helst.

Vi syns när säsongen börjar, ha det bra så länge!!
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-08 15:43
Helvete vad ni alla gnäller som kvinnor, förihelvete gå och va med i ledningen och värva T.Silva, David Luiz, Marquinhos och alla era drömvärvningar. Ni dömmer ut laget och ledningen innan säsongen ens startat. Vi alla vet att vi har ett extremt bra anfall och förmodligen den bästa någonsin. Vi har världsklass mittfält, vi har backar nu av världsklass men vi får se hur de nya mittbackarna kan hjälpa oss, sen har vi Ter Stegen i mål och Bravo som reserv. Tror inte många lag kan mäta sig med vårat lag förutom Real Madrid. Fan allvarligt talat om lag som Chelsea och Inter vinner CL och tripplar då kan denna truppen vi har nu göra det utan problem. Det enda hotet i Europa är Real och det främst för att dom har en bred och stark trupp. Så bortskämda snorungar fyfan.
Barcelona LeoMessi
2014-08-08 15:41
Försökt hitta statistik på hur många mål vi har släppt in på hörnor och frisparkar. Minns att en bit in på säsongen så var hälften av dom insläppta målen på fasta situationer. Sen har det väl varit en och en annan straff.
Barcelona petersays
2014-08-08 15:40
"1: Ekonomin är i ordning, med tanke på hur mycket pengar vi kan göra oss av med"

Ekonomin..Rosells paradgren enligt förespråkarna. Eller? Han har sålt ut klubbens själ för pengar och spenderar dessa pengar till stor del på skitspelare. Vad gör pengar för nytta om man inte kan använda dem på rätt sett. Det är vad ekonomi handlar om. Att hushålla med resurser och att använda dem smart. Mängden spelar inte alltid roll (lex galaticos).
Barcelona petersays
2014-08-08 15:38
Xavi som tränare förresten? DJUPT skeptisk, han har ju svårt att vara lagkapten ens.
Barcelona petersays
2014-08-08 15:37
"2: Dom har gjort ett par underbara värvningar. Neymar, Halilovic, d suarez, ter stegen. Dessa spelare kommer bli vitala för oss i framtiden om det vill sig. Dom tillsammans med talangerna i la Masia, kan bli riktigt bra. För det är inte vilka talanger som helst som vi förfogar över."

Halilovic har ännu inte spelat en officiell match i a-laget och är inte etablerad inom elitfotbollen. Lite tidigt att avgöra om det är en bra värvning. Neymar och Suarez? Tjaaa, vi betalade ju skyhöga priser för dem. Tar man ingen hänsyn till prist, så visst. Men isåfall gjorde ju Real grymma värvningar i James, Ronaldo och Bale också. Grymma spelare (som av en händelse kostar SKITMYCKET pengar - precis som Neymar och Suarez).
Barcelona Tito Vilanova
2014-08-08 15:35
Vi har alltså värvat en snart 29årig bänkspelare i ARSENAL som är skadebenägen ,har ett år kvar på kontraktet och kostar 15£ ca 19-20 miljoner€.
Jag ger upp ingen fotboll eller Barca får mig. Jag är tillbaka 2016 när denna skit styrelsen förhoppningsvis byts ut
Barcelona tikitaka
2014-08-08 15:35
@neymar JR:

Helt korrekt!
Barcelona neymar JR
2014-08-08 15:27
I vilken fantasivärld lever man i om man tror att man alltid ska vara världsledande . Det både logiskt och självklart att vi har tappat, behöver man verkligen ta upp diverse anledningar? Att vi har haft turen att bevittna den här eran är helt otroligt. Och varje saga har ett slut inte kommer det som en nyhet Hade fotbollen varit så enkelt att via värvningar kunna ta sig till toppen så hade fotbollen dött ut. Går ju inte att ta ett jättekliv tillbaka till toppen, utan man måste vandra hela bergsvägen. Hinder dyker upp, det ologiska sker och mesta av tiden spenderar man antingen i ett helvete eller ingenmansland. För att till slut få allt och klicka och bjuda på en ny magisk era Att ledningen är helt inkompetent är ju självklart och det är inget nytt för i år. Dock så har dom gjort en handfull bra beslut som kommer bära frukt i framtiden. För min del är det ingen ide att släppa ut min frustration på det då jag redan är medveten om hur dom fungerar. Man är ingen blind man för att man ändå väljer att se det positiva som sker i det dåliga. Då jag helt enkelt har accepterat att den här ledningen kommer fortsätta tills 2016. Det är inget jag kan påverka här i Sverige utan endast dom nere i Katalonien kan störta ledningen. 1: Ekonomin är i ordning, med tanke på hur mycket pengar vi kan göra oss av med 2: Dom har gjort ett par underbara värvningar. Neymar, Halilovic, d suarez, ter stegen. Dessa spelare kommer bli vitala för oss i framtiden om det vill sig. Dom tillsammans med talangerna i la Masia, kan bli riktigt bra. För det är inte vilka talanger som helst som vi förfogar över. Nu när jag ändå är igång så kan jag börja agera spågumma. 2017 kommer vi stå högst upp i fotbollsvärlden med Xavi som tränare!
Barcelona Glaubrana
2014-08-08 15:25
Hörnor måste vara flest insläppta på
Annons: